Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Schoolpleinmoeders

Een langs de zijlijn moeder.
24
48%
Een klets / op de hoogte zijn van alles moeder.
0
Geen stemmen
Ik hang er tussenin.
26
52%
 
Aantal stemmen : 50
<<

Anoniem247

Bericht 29 Jan 2018 19:39

Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Sta je het liefst ergens alleen langs de zijlijn en is het ophalen en weg?
Ben je zo’n moeder-die-met-alle-moeders-kletst moeder die van alle roddels op de hoogte is?
Of hang je er een beetje tussenin?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Jan 2018 19:40

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Er zijn wel wat ouders met wie ik een praatje maak, maar vaak sta ik ook gewoon in stilte te wachten. Ik sta zelden in een groepje te praten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 29 Jan 2018 19:54

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Julians klasje is opgericht omdat er superveel kids waren van begin januari/februari/maart die kindjes begonnen bijna allemaal tegelijkertijd waardoor het snel duidelijk was wie bij wie hoort dus bij ons kletsen alle ouders wel met elkaar!

Trouwens, ik ben echt bleu denk ik, alle roddels ontgaan mij. Misschien ook omdat ik me niet zo meng in roddels en hou niet van praten over moeders met andere moeders
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 29 Jan 2018 20:08

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik woon in een klein ons kent ons dorp. Dus altijd aanspraak op het schoolplein en ik sta altijd wel te kletsen. En ja, ik ben meestal ook wel op de hoogte van wat speelt. En ja, ik zit ook nog bij de MR dus ik ben denk ik een luizenmoeder...

:suspect:

:D
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem242

Bericht 29 Jan 2018 20:08

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik sta langs de zijlijn. Soms maak ik een praatje met een bekende, maar houd mij vooral afzijdig.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Jan 2018 20:31

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik maak wel eens een praatje. Maar niet altijd.
En ik zit in de OR.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Jan 2018 20:32

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

ChiQ schreef:Julians klasje is opgericht omdat er superveel kids waren van begin januari/februari/maart die kindjes begonnen bijna allemaal tegelijkertijd waardoor het snel duidelijk was wie bij wie hoort dus bij ons kletsen alle ouders wel met elkaar!

Trouwens, ik ben echt bleu denk ik, alle roddels ontgaan mij. Misschien ook omdat ik me niet zo meng in roddels en hou niet van praten over moeders met andere moeders


Ik hoor ook nooit roddels, hoor. Misschien dat er wel geroddeld wordt onder ouders die superclose zijn en elkaar buiten het schoolplein opzoeken - en áls dat zo is, dan denk ik meer als in bespreken wie ze niet mogen en waarom, niet dat er echt sappige verhalen over mensen rondgaan. Ik zou ook niet zo snel kunnen bedenken wat er anders te roddelen vált, de meeste mensen hebben voor zover ik weet vrij normale levens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 29 Jan 2018 20:39

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Een langs de zijlijn moeder.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 29 Jan 2018 20:42

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik sta eigenlijk altijd wel met iemand te kletsen. Ben best op de hoogte wat er speelt, maar dat hoor ik vaak vd persoon zelf dan en niet zozeer als een 'roddel'. Onze oudste heeft al in 2 klassen gezeten, dus ik ken er qua kleuters een heleboel, altijd wel een praatje.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 29 Jan 2018 20:43

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Het liefste sta ik stil langs de zijlijn... Alleen staat er op mijn hoofd 'praat tegen mij' ofzo... iedereen begint altijd tegen me te praten, en om niks terug te zeggen is ook zo wat...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jan 2018 20:52

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

[color=#0000FF]Ik sta vaak met dezelfde moeders te kletsen en dat zijn moeders van vriendinnen van mijn dochters. Roddels hoor ik niet veel en als ik ze hoor is het van een van die moeders. Maar heb eigenlijk geen idee of er veel geroddeld wordt.. ik krijg er weinig van mee maar het interesseert me ook weinig. [/color]
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Jan 2018 20:55

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik heb niet het idee dat er geroddeld wordt op ons schoolplein. Sowieso ‘ken’ ik alleen wat ouders van de klas van m’n eigen kleuter, er zijn in totaal al 6 kleutergroepen dus alle andere ouders vallen me sowieso al niet op. Ik maak heel soms een praatje maar meestal kom ik net op tijd aangerend en ren ik daarna weer snel naar huis. Maar ik haal hem maar 2 keer per week van school :) Misschien wordt er wel over mij geroddeld!
#teammaple🍁
<<

Anoniem239

Bericht 29 Jan 2018 21:08

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Verschilt per dag. Soms gezellig even kletsen en dan ook na het wegbrengen nog even blijven plakken maar soms ook alleen.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2018 21:08

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik sta het liefst langs de zijlijn, maar maak ook wel praatjes. Ik houd alleen niet van roddelen, dus als ik gezeur hoor, geef ik het advies naar de juf te gaan ipv het op het plein rond te tetteren.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Jan 2018 21:14

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Meestal praat ik op het schoolplein wel met andere ouders en ook wel met veel verschillende ouders, ik ken er inmiddels een heleboel. Geroddeld wordt er volgens mij niet op het schoolplein, ik heb het nog niet meegemaakt tenminste. Ik weet wel veel over verschillende ouders/kinderen maar dat hoor ik dan van die ouders zelf.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Jan 2018 21:18

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Liadan schreef:Meestal praat ik op het schoolplein wel met andere ouders en ook wel met veel verschillende ouders, ik ken er inmiddels een heleboel. Geroddeld wordt er volgens mij niet op het schoolplein, ik heb het nog niet meegemaakt tenminste. Ik weet wel veel over verschillende ouders/kinderen maar dat hoor ik dan van die ouders zelf.


Dat heb ik ook, van sommige moeders weet ik best veel, maar dat hebben ze dan zelf verteld, en zij weten andersom ook het een en ander over mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 29 Jan 2018 21:32

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik ben zo'n moeder die 1 minuut voor tijd aan komt gesprint... :angel:
Dus veel tijd om te praten heb ik vaak niet en vind dat eerlijk gezegd ook helemaal niet erg. Maak meestal een kort babbeltje met de ouders van de vriendinnen van mijn dochter.
Afbeelding

Afbeelding
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 29 Jan 2018 21:38

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Een langs de zijlijn moeder. Ik zoek altijd bewust een plekje alleen op, van mij hoeft het niet zo dat samenklitten op een schoolplein. Ik ben wel iemand die heel vaak meehelp op school. Als er een kans is, dan help ik mee. of het nou luizenpluizen is, knutselen of ergens naartoe rijden wij proberen altijd hierin de juf te ondersteunen. En als wij niet kunnen dan staan mijn schoonouders te poppelen om te helpen. Ik vind dat je zoveel extra mee krijgt als je helpt op school. De moeders die dan helpen maak ik dan wel een praatje mee en dat is heel leuk en gemoedelijk, maar zal ik daarna niet buiten opzoeken bij het ophalen van onze zoon.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 29 Jan 2018 21:49

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Een zijlijn moeder. Zoek een rustig plekje op. Soms klets ik met iemand, maar vaker niet. Ben wel altijd ruim op tijd omdat ik anders de auto niet kwijt kan. Ben vooral veel met zoon bezig die van hot naar her rent op het schoolplein. Van roddels geen weet. Ben ook zo naief te denken dat er niet geroddeld wordt bij ons.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 29 Jan 2018 22:01

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Een beetje van beiden. Meestal ga ik zomaar ergens staan, in ieder geval niet bij de vaste groepjes die er zijn. Altijd begint er wel iemand tegen me te praten. Ik ben niet van het roddelen, hoor alles aan en vertel weinig over mijzelf.

Ik vind het wel leuk om op school te helpen, bij de peuterspeelzaal van de middelste zit ik in de oc.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Jan 2018 22:05

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik hang er tussen in denk ik. Ik klets vaak wel met iemand, weet ook een hele hoop, maar sta ook prima alleen. Net hoe het uitkomt. Ik kom er natuurlijk ook al 8 jaar, dat scheelt echt wel met als je net begint.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Jan 2018 22:54

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik ben een langs de zijlijn moeder, maar zit wel in de MR en OR, dat vind ik niet zo veel met elkaar te maken hebben.
Ik praat wel met sommige moeders, maar de roddels hoef ik niet zo nodig te weten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 30 Jan 2018 10:55

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Inmiddels ben ik al 5 jaar op het schoolplein te vinden, zitten alle drie mijn kinderen op school. Daarnaast ben ik rekenouder voor groep 3 en leesmoeder bij groep 5. Ik ken dus veel ouders, kinderen en heb al aardig wat juffen meegemaakt. Ik sta alleen nooit in groepjes te praten en ben (gelukkig) ook niet op de hoogte van roddels.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Jan 2018 11:54

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik help heel erg veel op school en aangezien het altijd dezelfde ouders zijn die veel helpen spreek ik hen vaak. Op het scholplein ga ik meestal wel alleen staan maar soms raak ik dan toch in gesprek met een ouder.
Qua roddelen merk ik wel dat er een aantal ouders (oke moeders) zijn die van helemaal niks nog een roddel weten te maken. Dat probeer ik dan wel zo snel mogelijk af te kappen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 30 Jan 2018 12:06

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Langs de zijlijn. Ga meestal ergens op een rustig plekje staan. Maar, het is ook niet zo dat ik nooit met iemand praat. Wel praat ik vaker met andere ouders 1 op 1 dan in een groepje. Al komt dat laatste ook wel voor.

Wel krijg ik af en toe wat roddels mee. Niet vaak overigens. Maar er zijn een aantal moeders die wel een beetje van de roddels zijn. Zijn wel vaak dezelfden en de roddels gaan vaak ook over dezelfde personen. Ik hou daar niet zo erg van en ben ook niet iemand die roddels verspreidt. Maar ik weet zeker dat er geroddeld wordt, zowel omdat ik af en toe wat hoor als dat ik ook wel hoor dat sommige moeders samen afspreken voor koffie o.i.d. en dat er dan ook het nodige besproken wordt.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: roosje