Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Schoolpleinmoeders

Een langs de zijlijn moeder.
24
48%
Een klets / op de hoogte zijn van alles moeder.
0
Geen stemmen
Ik hang er tussenin.
26
52%
 
Aantal stemmen : 50
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 30 Jan 2018 12:18

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Meestal kom ik net voor tijd aan, dus niet echt tijd voor een praatje. Maar soms duurt het wat langer voordat de kinderen buiten zijn en dan klets ik wel met wat ouders. Er wordt best wel wat geroddeld op het schoolplein, maar dat zijn altijd dezelfden en daar ga ik nooit bij staan.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2018 13:27

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Langs de zijlijn denk ik. Ik heb nog nooit een roddel gehoord, ik zou ook niet weten waar die over zouden moeten gaan. Oh ja, wel 1 keer, toen vertelde een moeder mij dat een tante van een klasgenootje haar en haar kind had bedreigd in de supermarkt :omg: Toen heb ik haar geadviseerd de leerkracht erbij te betrekken.
Ik haal mijn kind maar 1 keer per week op van school dus het meeste ontgaat me. Ik vind dat onderdeel van de Luizenmoeder ook zo compleet onherkenbaar, hoe die ouders met elkaar omgaan!

Ik ben trouwens wel betrokken; help bij 2 activiteiten per jaar mee, dat moet ik van mezelf. Volgende week schminken bij carnaval, yay, daar neem ik dan een halve dag vrij voor. Met liefde natuurlijk.
<<

Anoniem255

Bericht 30 Jan 2018 15:32

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik hang er tussenin.
Hier heeft wel iedereen een soirt van eigen plek op het plein waardoir je vaak met dezelfde ouders praat. Een aantal ouders zijn ook vrienden geworden (1 moeder zelfs collega) dus ik klets eigenlijk altijd wel.

Ik ben veel op school en zit in diverse werkgroepen. Hierdoor hoor/weet ik veel maar niet zo zeer als roddel.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 Jan 2018 15:52

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik klets soms wat met de vaders of moeders, maar dat zijn dan de ouders van de vriendjes/vriendinnetjes van mijn zoontje.

Andere keren wacht ik gewoon en ben ik ook met mijn dochtertje die dan aandacht vraagt.

Roddelen heb ik bij ons nog niet gehoord. Het is ook een klein pleintje voor alleen de kleuters dus veel nieuwe ouders ook. We staan ook bij de klas van ons eigen kind dus niet echt gemengd met andere klassen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 30 Jan 2018 20:39

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Meestal sta ik alleen, soms maak ik een praatje met ouders van vriendjes van m'n kinderen. Ik zit in de OR en ik help ook wel veel op school. Daardoor hoor ik nog wel eens wat roddels maar die zijn meestal niet heel erg interessant :laughcry:
2010 2012
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 31 Jan 2018 09:17

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik sta eigenlijk nooit bij een groepje, maar maak wel af en toe een praatje met andere ouders, vooral van kinderen uit E's klas, maar ook wel met onze buren (hun kinderen zitten in de parallelklas). Ik ben verder nog niet zo ingeburgerd dat ik op de hoogte ben van roddels, maar heb laatst al wel een keer geholpen op school met een uitje naar de bieb en binnenkort ga ik mee naar de schooltuinen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 31 Jan 2018 09:27

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik ben meer een langs de zijlijn moeder, maar toen ik dat had ingevuld bedacht ik me dat het ook niet helemaal waar is dat komt meer omdat het in Lo's klas allemaal erg ons kent ons was, dus die ouders stonden allemaal al met elkaar te praten en zeiden dan niet echt iets tegen me als ik stond te wachten. Dacht ook van 'laat maar' en Lo. neemt ook nooit kinderen mee naar huis dus dan leer je niet echt mensen kennen. Alleen de moeder van haar beste vriendinnetje stond ik wel eens mee te praten. Bij Lu. is dat eigenlijk heel anders, die is zelf socialer, al neemt hij ook nooit kinderen mee naar huis, maar hij is wel dol op bepaalde kinderen in zijn klas dus met die moeders sta ik ook wel eens te praten. En verder zitten er een tweeling en een jongetje in de klas waarvan de moeders bij mijn man in het bedrijf werken/werkten waardoor ik ze al een beetje kende dus daar sta ik ook wel eens mee te kletsen.
het grappige is dat die moeder van Lo.'s beste vriendinnetje de schoonzus is van die moeder die bij mijn man gewerkt heeft en dat die andere moeder van een vriendinnetje weer een vriendin van haar is dus meestal staan we op de hoek van de twee klassen met elkaar te praten.
Maar roddelen, dat doen we eigenlijk niet, we hebben het soms wel over het feit dat Lo.'s klas altijd precies op tijd uit is en Lucas' klas altijd te laat en we hebben het er wel eens over als de juf ziek is of zo.

Ik vind het wel leuker om gezellig te kletsen dan om echt langs de zijlijn te staan, dus misschien hang ik er toch eigenlijk gewoon meer tussenin.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 31 Jan 2018 09:28

Re: Wat voor een soort schoolpleinmoeder ben jij?

Ik hang ertussenin, maar neig wel naar de 'moeder die met iedereen kletst-moeder', zonder de roddels! Er wordt eigenlijk niet geroddeld op het schoolplein, of het ontgaat me. Mijn oudste zit in groep twee, mijn middelste zit op de psz in hetzelfde gebouw. Op het plein staan de ouders van de kleuters apart. Ik ken dus best wat ouders, er is altijd wel iemand om mee te kletsen. Daarnaast breng/haal ik de kids altijd zelf en sta er dus altijd, dat maakt dat ik op de hoogte ben. Ik ben trouwens ook klassenouder, dat scheelt waarschijnlijk ook. Een aantal moeders zijn inmiddels vriendinnen geworden en deze zomer gaan we met het beste vriendinnetje van onze oudste en gezinnen samen op vakantie.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira