Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vliegen en vakantie baby 9mnd

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 29 Jan 2018 13:22

Vliegen en vakantie baby 9mnd

Ok, er zijn al wel meerdere topics geweest, maar krijg de goede niet echt terug gevonden, dus open even een nieuwe.
Over een maand gaan wij naar lanzerote, zoon is dan bijna 9 mnd.
Wat zijn nu de echte tips om mee te nemen/te doen?
En wat dacht je zelf dat heel slim was, maar bleek overbodig te zijn

De wandelwagen gaat mee (ik hoop dat hij daarin slaapt) en de draagzak (maar die gebruiken we nu ook nauwelijks)
Luiers en potjes voeding zal daar wel te koop zijn ga ik vanuit.. Hij kan geprakt eten, maar ben bang dat daar overal zout bij zit dus dan maar een weekje pojes?

Hij kruipt nog niet, dus mss een dekentje waar hij op kan liggen buiten? Of paar van die schuimrubbere speeltegels?
Met het vleigtuig ben je best beperkt, vooral als voor zoon geen koffer wordt gerekend terwijl je voor hem wel de meeste spulletjes mee moet nemen :palm:

En wat is slim voor in het vliegtuig?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 29 Jan 2018 13:41

Re: Vliegen en vakantie baby 9mnd

Ik zit even in mijn geheugen te graven wat wij allemaal mee hadden destijds (eerste vakantie met J was ze 11 maanden).

Sowieso een kleine reis waterkoker of goede flessen warmer zodat je de potjes en evt voeding makkelijk kunt opwarmen op de kamer. Vaak eet je op vakantie later dan je gewend bent en dan is het fijn als je hem op de kamer al wat kunt geven.

Verder zou ik gewoon een lekker kleed oid meenemen waar hij op kan spelen en zo'n baby zwemband voor in het zwembad.

Genoeg luiers voor de eerste paar dagen, stel dat je niet zo dicht bij het centrum zit of het niet meteen kunt vinden dan hoef je daar in ieder geval niet over te stressen. Hier kreeg J na 2 dagen diarree dus ik was heel blij dat ik meer dan genoeg bij me had.
Wasbare zwemluier is ook heel handig, scheelt veel ruimte in je koffer.
En een tube handwasmiddel zodat je in geval van nood gauw even een paar rompers/shirt/broekjes kunt wassen.

Voor in het vliegtuig hadden we wat nieuwe speeltjes bij ons en lekkers wat lang duurde (doosjes krentjes, druiven etc.) en we zorgde dat ze wat kon drinken tijdens het opstijgen en dalen ivm de oortjes. Achteraf was het meeste niet nodig, J viel na het opstijgen in slaap en hebben we wakker moeten maken toen we gingen landen :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Jan 2018 15:30

Re: Vliegen en vakantie baby 9mnd

Wij hadden mee:
Stapeltoren (bakjes kun je in elkaar zetten)
Zachte bal met belletje er in (kun je proppen)
Zacht leesboekje (kun je proppen)
2 harde leesboekjes

Ze vermaakte zich verder met (ook in vliegtuig): lege drinkflesjes, papieren zakken, foldertjes, zwaaien naar andere mensen en kiekeboe mee spelen

Wij hebben ter plaatse een rieten opvouwbare mat gekocht daar heeft ze heel veel op gespeeld.

Buggy
Draagzak
Luierdoekjes en luiers voor een week ongeveer
Pakje snoetepoetsers
3 potjes (alle 3 nog dicht)

Je kunt in de meeste restaurant vragen of ze apart groente willen koken zonder zout. V heeft uiteindelijk best veel gewoon meegegeten. En anders hadden we brood achter de hand en eventueel een yoghurt.

Waterkoker was overal aanwezig.

Ehbo tasje met zetpillen, thermometer en ors
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 29 Jan 2018 23:15

Re: Vliegen en vakantie baby 9mnd

Hier zitten al een paar goede tips bij die ik meeneem!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers