Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw kerstmenu!

<<

Anoniem 52

Bericht 21 Okt 2013 19:58

Jouw kerstmenu!

Al een idee?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem 52 op 18 Nov 2013 23:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem40

Bericht 21 Okt 2013 20:02

Re: Jouw kerstmenu!

Gourmetten :cheering:
Ik hou ervan omdat we dat maar 1 keer per jaar doen! Helemaal uitgebreid, met eieren om te bakken, pannenkoeken, vlees, vis, onmisbare frikadellen, groente, aardappels, brood, kaas, eigenlijk alles wat je kunt bedenken.
2e kerstdag weet ik nog niet wat het gaat worden, misschien gewoon pizza.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Okt 2013 20:11

Re: Jouw kerstmenu!

Nee joh, tis nog veeel te vroeg om daar over na te denken joh :lol:

Nee, serieus. Ik heb nog geen idee. Hangt er dit jaar voornamelijk vanaf hoeveel energie ik heb en of ik dus zin heb om uitgebreid te koken of dat mijn ouders en schoonouders helpen door ieder een gang mee te nemen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 52

Bericht 21 Okt 2013 20:13

Re: Jouw kerstmenu!

Ik weet 't, zo achterlijk van me dat ik er nu al over nadenk...
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Okt 2013 20:16

Re: Jouw kerstmenu!

Ja echt!
Het is pas echt achterlijk als jij zelf al een menu bedacht hebt!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 52

Bericht 21 Okt 2013 20:18

Re: Jouw kerstmenu!

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Okt 2013 20:19

Re: Jouw kerstmenu!

:thumbup:

Vertel, wat voor achterlijk menu heb je bedacht?
Misschien kan ik er wat van oppikken :yes:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 52

Bericht 21 Okt 2013 20:26

Re: Jouw kerstmenu!

Nou gelukkig hoef ik alleen hoofdgerecht te bedenken. (Want vorig jaar had ik smerige kip dat m'n broertje had gemaakt. Lees; ik had groenten en hij 2 kipfilets)

Dus ik willl... Rosevalaardappeltjes en mijn lieve, lieve broertje laten zien, hoe gevuld vlees écht smaakt en gevuld varkenshaasje maken. Denk ik.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Okt 2013 20:29

Re: Jouw kerstmenu!

Toevallig gisteren aan tafel over gehad met mijn ouders. Het zal iets worden van warme en koude hapjes met een soort buffet. Aangezien er nu 4 klein kinderen mee eten en die kan je niet de hele avond aan tafel houden. Dus ik denk dat ik weer voor diverse soorten tapas ga. Ik wil wel iets met een internationale keuken gaan doen. Dus wat hapjes van azie, midden-oosten, Europa etc. En dat dan gesorteerd aanbieden. Per tafel een andere keuken of zo.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Okt 2013 20:34

Re: Jouw kerstmenu!

Nou, klinkt goed hoor Bazinga! Wel relaxt dat je maar 1 gang hoeft te maken.
2 jaar geleden heb ik voor 12 man het hele menu gemaakt... Had me er behoorlijk op verkeken!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem273

Bericht 21 Okt 2013 20:53

Re: Jouw kerstmenu!

Dit jaar vieren we Kerst bij ons thuis met m'n moeder, twee broers en m'n schoonzusje. We gaan dan mini-pizza's maken met de pizzarette :) Verder geen idee. Ik denk Kerstavond bij m'n schoonouders met m'n schoonfamilie en meestal nemen we dan allemaal iets mee, soort van buffetje. Ik maak vaak een soep, hartige taart of ovenschotel. Onze families houden van simpel eten haha.
Tweede Kerstdag (of Eerste, afhankelijk van wanneer mijn familie komt) gaan man en ik denk ik uitgebreid koken samen.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 22 Okt 2013 08:13, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 21 Okt 2013 21:41

Re: Jouw kerstmenu!

Ik moet ook alleen het hoofdgerecht. Ik heb echt nog geen idee wat ik ga maken.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 21:47

Re: Jouw kerstmenu!

hahaha geen idee. Ik gok gourmetten, bij mijn familie maakt iedereen een andere gang van het diner dus ik weet dat nog niet, en bij mijn schoonouders vast ook gewoon 'warm'. Ik vind dat allemaal nooit zo belangrijk om dan opeens allerlei andere dingen te gaan eten. Ik vind gourmetten net zo leuk en lekker.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Okt 2013 21:53

Re: Jouw kerstmenu!

Nee, daar gaan we pas over nadenken na Ezra's verjaardag. Indische rijsttafel is mijn favoriet met Kerst, ik hoop dat het dat wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 21 Okt 2013 21:55

Re: Jouw kerstmenu!

Sowieso één dag gourmetten (doen we elk jaar). De andere dag zullen we waarschijnlijk allemaal iets meenemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Okt 2013 21:57

Re: Jouw kerstmenu!

Wij eten de andere dag trouwens bij familie en dat is elk jaar barbecue, lampionnenoptocht, toetjesbuffet. Echt een traditie onderhand.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Okt 2013 22:01

Re: Jouw kerstmenu!

Eerste Kerstdag schuiven we waarschijnlijk ergens anders aan. Tweede Kerstdag willen we een lunch of een high-tea doen. Maar concreter dan dat is het nog niet geworden.
<<

Nyx

Bericht 21 Okt 2013 22:02

Re: Jouw kerstmenu!

We hebben besloten om te gaan Gourmetten. Ben ik niet zo'n heel groot fan van, maar het is wel gezelliger dan gewoon een warme maaltijd.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Okt 2013 22:12

Re: Jouw kerstmenu!

Garnalensalade/ham met meloen
Bouef Bourguignon
Gebakken appeltjes met kaneel en suiker en een bolletje ijs!

Was vorig jaar een succes en dit jaar door familie aangevraagd!
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 22:13

Re: Jouw kerstmenu!

Lampenkapje; heb je een recept voor de appeltjes? Of hoelang ze in de oven moeten ofzo? klikt wel lekker.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Okt 2013 22:21

Re: Jouw kerstmenu!

Wij doen altijd gewoon appeltjes van te voren schillen en snijden in partjes van +/- 0,5 tot 1,0 cm dik. Dan suiker en kaneel er bij en dat kun je dan gewoon proeven of het lekker is. Je gooit ze daarna in een wokpannetje op het vuur en wanneer de suiker een beetje aan het karamelliseren is zet je het vuur uit. Mijn vriend flambeert het ook wel eens maar dat kan ik niet zo goed. Het is vooral een receptje op gevoel, maar echt héérlijk.
<<

Anoniem287

Bericht 21 Okt 2013 22:22

Re: Jouw kerstmenu!

Hahaha daar heb ik me nou echt totaal nog niet mee beziggehouden.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 22:25

Re: Jouw kerstmenu!

Klinkt goed! Ga het morgen eens proberen.

Ik ben een doos hoor maar moet er iets van wat boter in de wok of gewoon zo?
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 21 Okt 2013 22:27

Re: Jouw kerstmenu!

Ik eet nooit thuis dus hoef er niet over na te denken.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Okt 2013 22:30

Re: Jouw kerstmenu!

Uhm... Eigenlijk sta ik er niet echt bij stil, maar een klein scheutje boter kan geen kwaad. Volgens mij doe ik dat wel altijd, ik ben altijd snel bang dat iets anders aan mijn pan blijft plakken haha, maar ik denk niet dat dat in dit geval zo zal zijn.

Kijk wel uit dat de karamel niet verbrandt! Als het een beetje stroperig is vind ik het het lekkerst.

Afbeelding

Edit: Ik doe het overigens altijd met zoete of heel licht zure appels (Golden delicious bijvoorbeeld, of Cox uit eigen tuin!), weet niet of het met echt zure appeltjes ook lekker is!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers