Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw kerstmenu!

<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 22:33

Re: Jouw kerstmenu!

Wij hebben altijd zoete appels ivm de kinderen. Het ziet er heerlijk uit.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Okt 2013 22:37

Re: Jouw kerstmenu!

Het is ook goddelijk. Ook als je net buiten hebt gewandeld in het bos of als het gesneeuwd heeft. Eigenlijk altijd als je het koud hebt of gezellig wilt hebben haha!
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 22 Okt 2013 02:53

Re: Jouw kerstmenu!

Kerstavond gaan we met mijn vriend zijn familie steengrillen. Eerste kerstdag gaan we met mijn familie ergens uit eten, dus ik weet nog niet wat we dan gaan eten. Tweede kerstdag werk ik en ga ik het kerstmenu voor veel mensen klaar maken ;-). Ik eet dan op mijn werk en dat zal vast ook wel iets specialer zijn dan normaal.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Okt 2013 08:04

Re: Jouw kerstmenu!

Wij hadden dit jaar geen zin in op en neer reizen met de kerst dus we hebben iedereen bij ons uitgenodigd. Het is nog even afwachten hoeveel mensen er daarwerkelijk komen maar ik ga nu even uit van 7 voor eerste kerstdag en 12 personen voor tweede kerstdag.

Ik weet nog niet precies wat ik ga maken, maar het moet in ieder geval iets zijn wat ik kan voorbreiden en in de oven kan zetten. Ik denk 1 dag beenham en 1 dag een lekkere stoofpot of zo. Daarbij warme en koude groenten en twee soorten aardappels. Misschien maak ik ook nog stoofpeertjes of appelmoes, maar dat ligt er maar net aan of ik de dag voor kerst vrij ben of niet.

Bij mijn familie zijn er weinig visliefhebbers dus ik denk dat ik daar een vegetarisch voorgerecht voor maak, misschien wel een hartig taartje in een muffinvorm of zo iets.
En voor mijn schoonfamilie ga ik denk ik lekker gamba's met knoflook maken.

Daarnaast maak ik 1 grote pan soep voor beide dagen, nog geen idee wat. En ik denk dat ik ook iets van een dessert bak voor twee dagen en dat serveer met een bolletje ijs of zo. Mijn man en ik zijn toch de enige die weten dat het twee dagen hetzelfde is!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 22 Okt 2013 09:02

Re: Jouw kerstmenu!

Sowieso maak ik als toetje een pavlova. Wij zijn met 9 personen, dus ik denk dat ik voor iedereen 2 kleine pavlova's maak. Ik zit te twijfelen of ik een chocolade pavlova zal maken, met een soort stracciatella toplaag, of een wat frissere met een fruittopping.

Voor het voor- en hoofdgerecht ga ik over een tijdje wel brainstormen met mijn moeder.
<<

Anoniem17

Bericht 22 Okt 2013 09:05

Re: Jouw kerstmenu!

Ik ben er toevallig ook sinds deze week over aan het nadenken. Op kerstavond eten wij bij mijn ouders, samen met mijn zus, zwager en neefje. Mijn ouders zorgen voor het voor- en hoofdgerecht en ik maak het toetje; sticky toffee pudding met karamelijs :heart:

Eerste kerstdag komen mijn ouders en schoonouders bij ons eten, dan maak ik denk ik onze kerstklassieker; pasteitjes met ragout vooraf, een rollade met aardappel anders en verschillende groenten als hoofdgerecht. Mijn moeder zorgt voor het toetje: een grand dessert met een pannacotta, een stukje cheesecake, een stukje apple crumble en nog iets maar dat ben ik vergeten.
Tweede kerstdag heb ik nog geen plannen, ik denk dat mijn vriend en ik dan lekker samen gaan gourmetten ofzo. Of iets makkelijks en dan lekker in onze pyjama's op de bank film kijken :heart:
<<

Anoniem 3

Bericht 22 Okt 2013 09:20

Re: Jouw kerstmenu!

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Okt 2013 20:21

Re: Jouw kerstmenu!

Wij hebben toevallig vorige week 'overleg' gehad en ik doe het hoofdgerecht op 1e kerstdag. Ik wil iets met wild doen, ik denk eend en hazenpeper.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Okt 2013 09:49

Re: Jouw kerstmenu!

Ik heb echt nog geen flauw idee. Nog niet over nagedacht en ook totaal nog geen zin om er over te denken, veel te vroeg nog.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Okt 2013 11:51

Re: Jouw kerstmenu!

We hebben toevallig afgelopen weekend besloten dat we weer een gang per stel doen. We zijn met 6 stellen, dus we hebben aardig wat gangen haha. Met Pasen (dit doen we meerdere keren per jaar) hebben wij het hoofdgerecht gedaan, dus die hebben we in ieder geval niet. Ik wil het voorgerecht wel doen.

Bij ons thuis doen we ook altijd ieder een gang, we hebben nog niks verdeeld.

We zijn ook een dagje met zn 3en, dan gaan we gourmetten.

En met de Sint doen we altijd een buffet, ik ga 2 quiches maken.

Ik geloof dat ik in januari op dieet kan..
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem205

Bericht 23 Okt 2013 21:05

Re: Jouw kerstmenu!

1 dag eten we met mijn ouders en oma en misschien mijn schoonzusje. Ik denk dat mijn vader en ik de keuken in gaan en wat lekkers op tafel toveren. De tweede dag wordt het iets simpels en pizza ofzo, ik moet de volgende dag om kwart voor 7 in de trein naar mijn werk...
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 25 Okt 2013 14:14

Re: Jouw kerstmenu!

Bij mijn schoonouders gourmetten we meestal. Bij mijn moeder is het elk jaar weer wat anders, we maken allemaal een gang. Vorig jaar heb ik het toetje gemaakt: trifle! Dit jaar maar weer kijken wat het wordt. Een gevulde kip lijkt me ook nog weleens leuk om te maken, gewoon om het kerstige idee en ik ben benieuwd wat de Engelsen hier nou zo lekker aan vinden.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Okt 2013 14:03

Re: Jouw kerstmenu!

Ik heb nog geen idee hoe we kerst gaan vieren dit jaar.
Maar ik denk dat we waarschijnlijk iedereen hier uitnodigen en dan vragen allemaal wat mee te nemen. Met mijn familie doen we meestal een brunch 2e kerstdag.

Het ligt er ook een beetje aan wanneer ik beval. Op z'n laatst is dat iets van 15 dec. Dan zie ik het niet zitten om meteen 2 dagen van huis te zijn met kerst of om uren in de keuken te staan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 29 Okt 2013 20:11

Re: Jouw kerstmenu!

Ik heb heel leuk gezegd dat ik een van de kerstdagen zou koken voor mijn ouders en zusje (en mezelf natuurlijk), maar ik heb geen idee wat.. Mijn vader en zusje zijn beide moeilijke eters, mijn moeder lust vrijwel alles behalve feta/geitenkaas.. dingen met vis en rijst kunnen ook niet :S
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem91

Bericht 12 Nov 2013 22:48

Re: Jouw kerstmenu!

Ik had al wel wat bedacht, nu nog even bijpassende wijnen gaan zoeken.
Voorgerecht:
Carpaccio bonbons of zalmtartaar

Hoofdgerecht:
Argentijnse ossenhaas met zoete aardappel en gegrilde groenten
of
Tonijnspies teriyaki met paddenstoelen, noedels en groene gegrilde groenten

Dessert:
Lava cakeje met frambozen ijs.
<<

Anoniem123

Bericht 13 Nov 2013 10:42

Re: Jouw kerstmenu!

Wij gaan op kerstavond met ons drietjes gourmetten, voor het eerst sinds uhh 5 jaar ofzo.

Met de kerst zijn we beiden dagen eens lekker thuis! Misschien krijgen we eters, misschien ook niet. Nog geen idee verder.
Ik wou 1 van de kerstdagen een 4 gangen menu maken. Wel met allemaal kleine gerechtjes.
Ik zat te denken een een soort champignonnesoep vooraf, champignonne/spinazie taartje van bladerdeeg als tussendoortje. Tgaliatelle met 3 soorten champignons als hoofdgerecht en als nagerecht moet ik nog even wat voor bedenken.
De tweede kerstdag gewoon wat lekker vlees uit de oven.
<<

Anoniem23

Bericht 18 Nov 2013 17:32

Re: Jouw kerstmenu!

Ik heb echt geen idee nog, haha!

Bij mijn familie wilde ik sowieso graag een chocolade souflé maken. Er worden ook altijd stoofpeertjes gemaakt. Verder moet ik het allemaal nog bedenken! Bij mijn schoonfamilie weet ik het niet, de ouders van mijn vriend zijn gescheiden dus ben sowieso benieuwd hoe het dit jaar allemaal weer geregeld wordt. Ze kunnen voor het eerst sinds 5 jaar weer een beetje met elkaar door één deur dus wie weet vieren we het wel met zijn allen.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 18 Nov 2013 18:08

Re: Jouw kerstmenu!

Mijn moeder & ik hebben al het Kerstmenu samengesteld gisteren. Behoorlijk vroeg, maar anders gaat mijn oom zich er weer mee bemoeien en dat was vorig jaar niet zo'n succes (zowel qua smaak als de rekening).

Bij ons ziet het er zo uit:
Voorgerecht: Vitello tonato met zelfgemaakte broodstengels

Hoofdgerecht: beenhammetjes uit de oven, rode kool, warme appeltjes of appelcompote en iets met aardappels (gaan we nog bedenken)

Nagerecht: pavlova, waarschijnlijk met chocolade en rood fruit.

En als afsluiter koffie met friandises.
<<

Anoniem260

Bericht 02 Dec 2013 10:14

Re: Jouw kerstmenu!

December is begonnen, dus nu ben ik ook druk bezig met de kerstvoorbereidingen :dance:
(Vorig jaar hadden we het menu in oktober al rond én uitgeprobeerd :P )

We eten:

Amuse: dadel met roomkaas, omwikkeld met spek

Koud voorgerecht: kipcocktail met sinaasappel en avocado

Soep: broccolisoep met geitenkaas en bacon

Warm voorgerecht: ravioli (weten nog niet wat voor vulling)

Spoom: sorbetijs met prosecco

Hoofdgerecht: "iets" van vlees, stoofpeertjes, zoete aardappelpuree en ovenaardappeltjes

Nagerecht: Eton Mess

Het hoofdgerecht moet nog wat verder uitgedacht worden, dus ik hoop dat hier nog wat leuke ideeën voorbij komen!
<<

Anoniem181

Bericht 02 Dec 2013 21:47

Re: Jouw kerstmenu!

Wij (mijn moeder en ik) zijn ook aan het bedenken wat we gaan klaarmaken.

Tot nu toe is het idee:

Voorgerecht: zalmbeursjes gevuld met roomkaas
(en daar komt nog wel wat bij, ik dacht zelf aan 3-4 kleine voorgerechtjes)
Hoofdgerecht: iets met beenham
Dessert: Witte chocolade cheesecake met kersensaus

Ik houd dit topic in de gaten voor ideeën!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Dec 2013 22:12

Re: Jouw kerstmenu!

1e kerstdag bij schoonouders zoals het nu staat pizzarette
2e bij mijn ouders gourmetten
Afbeelding
<<

Anoniem30

Bericht 02 Dec 2013 22:16

Re: Jouw kerstmenu!

Kerstavond gaan we uit eten in een restaurant met wereldgerechten.
1e kerstdag gaan we bij een vriend gourmetten (die heeft ons uitgenodigd)
2e kerstdag eten we bij mijn ouders. Dat zal allemaal kleine voorgerechtjes worden, hoofdgerecht met allemaal verschillende soorten vlees & groente en dan als toetje kiest mijn vader meestal Vienetta en maak ik iets lekkers.
<<

Anoniem 77

Bericht 02 Dec 2013 22:44

Re: Jouw kerstmenu!

Kerstavond allemaal hapjes met zijn drietjes.
1e kerstdag gourmetten of fonduen met schoonfamilie.
2e kerstdag tafelwokken met mijn zus en moeder. Normaal gaan we koken maar dit leek ons wel gezellig.
<<

Anoniem83

Bericht 02 Dec 2013 22:48

Re: Jouw kerstmenu!

1e kerstdag eten we bij mijn schoonouders, die maken er altijd een heel spektakel van dus ik ben benieuwd.
2e kerstdag maak ik alleen het voorgerecht (en brood met smeerseltjes) ik ga drie kleine hapjes maken: Stukje toast met rucola, geitenkaas, spek en honing. Carpaccio-bonbon en Zalm tartaar...
Hoofdgerecht doet mijn moeder (we hebben gevraagd om rollade, dat kan ze zooo ontzettend lekker maken) maar voor derest weet ik het niet. Zusje maakt nagerecht, ook nog geen idee wat dat wordt. Ik laat me wel verrassen...
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Dec 2013 23:35

Re: Jouw kerstmenu!

Kerstavond zijn we lekker met zn tweetjes, nog geen idee wat we dan gaan maken, het zal vast lekker worden.

Eerste kerstdag komende de ouders en broers van mijn man hier eten. Wat we nu in gedachten hebben:
Voor: courgettesoep met kaaskoekje
Hoofdgerecht: kip of varkenshaas in bladerdeeg, gratin taartjes, gepofte aardappel, groene asperges en nog iets van groente
Nagerecht: mini monchoutaartjes

Tweede kerstdag eten we bij mijn ouders. Vooraf wordt denk ik kipcocktail (op mijn verzoek), verder nog geen idee.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers