Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Traktaties

<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 26 Jan 2018 13:09

Traktaties

Show je gemaakte traktatie!

Volgende maand wordt mijn zoon 5 jaar en 2 weken later is mijn dochter aan de beurt om te trakteren.
Kan wel wat leuke ideeen gebruiken, ook ideeen voor de juffen zijn heel welkom. :angel:
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 26 Jan 2018 13:13

Re: Traktaties

Hihi ik pluk vaak altijd alles van pinterest....

Wat ze zo al al eens getrakteerd hebben is:

ontbijtkoek stoplichtje met smarties
bakje popcorn
cakeje met snoepje
soepstengel met vingerpoppetje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Jan 2018 13:26

Re: Traktaties

Afbeelding

Dit was de traktatie voor M haar eerste verjaardag. In de zakjes zitten maïsvingers en in de potjes voor de leidsters theezakjes en chocolaatjes.
december 2016
juli 2019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Jan 2018 15:15

Re: Traktaties

Ahh wat leuk niekske!
Heb je die poppetjes zelf gehaakt?

Mijn dochtertje heeft op r 1e verjaardag getrakteerd op pluche bloemen met een kaartje eraan (met haar foto en hoera 1 jaar). In een grote vaas bij elkaar gedaan en klaar haha.

Op de dreumesgroep heeft ze voor haar 2e verjaardag getrakteerd op stoepkrijt. Dat zag er ook superleuk uit. 2 stoepkrijtjes in doorzichtige folie met een lintje en ik had zelf stickers gemaakt (plaatje van Nijntje met een ballon en dan “x 2 jaar!” in de ballon) en erop geplakt.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 26 Jan 2018 15:22

Re: Traktaties

SophieZMY schreef:Ahh wat leuk niekske!
Heb je die poppetjes zelf gehaakt?

Mijn dochtertje heeft op r 1e verjaardag getrakteerd op pluche bloemen met een kaartje eraan (met haar foto en hoera 1 jaar). In een grote vaas bij elkaar gedaan en klaar haha.

Op de dreumesgroep heeft ze voor haar 2e verjaardag getrakteerd op stoepkrijt. Dat zag er ook superleuk uit. 2 stoepkrijtjes in doorzichtige folie met een lintje en ik had zelf stickers gemaakt (plaatje van Nijntje met een ballon en dan “x 2 jaar!” in de ballon) en erop geplakt.

Leuk sophie, zo zie je wel dat het echt geen snoep oid hoeft te zijn om het leuk te maken.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 26 Jan 2018 17:47

Re: Traktaties

Afbeelding

Van de oudste.
De autootjes toen hij 3 werd. In het autootje wat lekkers in de weg een voorleesboekje
De muisjes toen hij 4 werd, met een piepertje in hun buikje en een kaartje 'ik piep er tussenuit naar school' ze zaten op een plastic bakje in de vorm van een kaasje met iets lekkers erin.
De potloden toen hij 5 werd met potloodjes erin en in het monstertje koekjes in de vorm van n 5

De stroopwafels voor de juffen.

De jongste trakteerde ook de potloden toen hij 3 werd.

Dit jaar maak ik voor de jongste peren 'ik peer m naar school' en voor de oudste etuis.

Ja, ik besteed er veel tijd en aandacht aan, begin héél vroeg en heb er héél veel plezier aan. Dus liever geen nare opmerkingen. Ik probeer niemand af te troeven ofzo
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2018 17:50

Re: Traktaties

Muppetje hoe had je die potloden in die gehaakte potloden? Of begrijp ik het verkeerd?
Mooi!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 26 Jan 2018 17:53

Re: Traktaties

Ja klopt het zijn zakjes. Zal even een foto zoeken!

Afbeelding
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2018 17:55

Re: Traktaties

Ahh. Cool zeg, mooi gedaan!
<<

Anoniem236

Bericht 26 Jan 2018 19:26

Re: Traktaties

Ik zou een koala beertje trakteren gevuld met limonade, maar dat als verrassing laten zodat het ook zeep zou kunnen zijn. De kinderen moeten dus eerst proeven en daarbij een zure mat :cheering:

Wij hebben weleens koekrepen gedaan met een auto erop. De koekreep ingepakt als een weg.
Ook een keer gedaan met een dier erop (auto s en dieren hebben ze bij de action)
<<

Anoniem231

Bericht 26 Jan 2018 19:42

Re: Traktaties

Oh muppetje wat leuk!

Krijg je veel negatieve reacties omdat je dat erbij hebt staan?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 26 Jan 2018 19:44

Re: Traktaties

Ah dankje! Er is eerder zo'n topic geweest en daar heb ik niet altijd even positieve reacties op gehad (zelfs via een privebericht dus daar zit ik niet zo op te wachten)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 26 Jan 2018 19:49

Re: Traktaties

Toen dochter 5 werd had ik ontbijtkoek, zijkanten in glazuur en vruchtenhagel en er op neer fondant een hartje en de 5.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 26 Jan 2018 20:05

Re: Traktaties

Nou wat leuk muppetje! Ik zou het alleen maar heel leuk vinden als mijn kind zo'n traktatie krijgt en vind het ook gewoon knap dat je er zoveel tijd en aandacht aan besteed.

Ik heb voor de eerste keer trakteren nog muizen gemaakt van eierkoeken en sindsdien gaat het bergafwaarts. Oreos op een stokje met glazuur de leeftijd erop, daarna mini stroopwafels met cijfer en spekjes op een stokje. Dit jaar hebben we chocoladetaartjes en cupcakes gebakken die hij zelf heeft versierd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2018 20:06

Re: Traktaties

Muppetje schreef:Ah dankje! Er is eerder zo'n topic geweest en daar heb ik niet altijd even positieve reacties op gehad (zelfs via een privebericht dus daar zit ik niet zo op te wachten)

Whut??
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 26 Jan 2018 20:20

Re: Traktaties

Cotton schreef:
Muppetje schreef:Ah dankje! Er is eerder zo'n topic geweest en daar heb ik niet altijd even positieve reacties op gehad (zelfs via een privebericht dus daar zit ik niet zo op te wachten)

Whut??


Jup. Maar he. Byegones,laten we het lekker on topic houden! :)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2018 21:23

Re: Traktaties

Muppetje schreef:
Cotton schreef:
Muppetje schreef:Ah dankje! Er is eerder zo'n topic geweest en daar heb ik niet altijd even positieve reacties op gehad (zelfs via een privebericht dus daar zit ik niet zo op te wachten)

Whut??


Jup. Maar he. Byegones,laten we het lekker on topic houden! :)



Dat weet ik nog van vroeger.. Mijn moeder vond het ook geweldig om traktaties te maken. Gehaakte hondjes, complete speldjes / broches van vilt etc.. Uren en uren was ze er bezig (want, ze was ziek, en veel anders kon ze toch niet..)
Maar man man wat een reacties kwamen er van sommige ouders zeg. Hoe mijn moeder wel niet durfde, want andere ouders konden dat nooit evenaren, dus mijn moeder moest zich schamen, want zo werden alle kinderen jaloers :palm:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jan 2018 21:29

Re: Traktaties

Ik vind dat gezeik over kindertraktaties ook zo achterlijk. Heb het al duizend keer op Facebook gelezen: moeders die een mooie traktatie maken (of een mooi gerecht bij het kerstdiner, of een leuk kinderfeestje, of noem maar op) doen dat alleen om anderen de ogen uit te steken. Serieus, wat een zuur wereldbeeld heb je dan. Voor sommige mensen schijnt het zó moeilijk te zijn om gewoon te denken: wat leuk dat die persoon dat zo leuk kan. Nee, als iemand iets beter kan dan diegene of er simpelweg meer werk in stopt dan zal het wel bedoeld zijn om anderen af te troeven. :palm:

Dit is al jaren mijn ergernis. En ik maak niet eens zulke mooie traktaties. Meestal doe ik iets lekkers plus iets leuks om te bewaren (is ook altijd gezeik over op internet, dat het meuk is die thuis meteen de prullenbak in gaat en dat soort chagrijnig gedoe) in een leuk zakje of doosje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 26 Jan 2018 21:57

Re: Traktaties

Ik heb nog maar 1 traktatie gemaakt. Een potlood met daaraan een zakje met een paw patrol gum en een doosje smarties.
Ik ben een moeder die niet veel snoep wil trakteren. Als andere ouders daar geen probleem mee hebben en het wel doen, alleen maar leuk voor mijn zoontje.

Ook de ouders die er uren mee bezig zijn, heel leuk voor die mensen dat ze er zoveel lol aan beleven. Ze krijgen ook een compliment want vaak zijn het super traktaties.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 26 Jan 2018 22:34

Re: Traktaties

Wat een leuke ideeen bedankt!

En muppetje, nu vind ik het echt jammer dat ik niet kan haken, anders waren het de muisjes geworden! Zo leuk!

Vorig jaar hebben beide simpel getrakteerd (middenin verhuizing toen) maar nu wil ik er meer liefde en aandacht in stoppen.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem291

Bericht 26 Jan 2018 23:16

Re: Traktaties

Afbeelding

En dan hier een mandarijntje en een potlood in en dan ingepakt. Achterop Hoera, .... 2 jaar.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 27 Jan 2018 14:49

Re: Traktaties

Wat een super leuke traktaties Muppetje en Niekske! Ik vind het ook leuk om bezig te zijn met traktaties en er iets leuks van te maken.

Ik heb alleen van de laatste traktatie van zoon een foto bij de hand:
Afbeelding
Mn moeder heeft de vogeltjes gehaakt. Dit was voor het afscheid op het kdv: ‘Ik verlaat dit warme nest’.

Oh en voor de leidsters had ik dit gemaakt:
Afbeelding

Voor zijn 3e verjaardag had ik cakejes gebakken in rode en gele vormpjes en daar buurman en buurman hoofdjes ingeprikt.
<<

Anoniem281

Bericht 27 Jan 2018 15:34

Re: Traktaties

Oh wat een leuke dingen! Muppetje, wat flauw dat je er zulke reacties op krijgt.. Ik vind 't juist leuk! Nu kan ik zelf niet haken of breien of iets, dus ik zal dingen moeten kopen :smile: Maar wil er straks wel iets leuks van gaan maken, als Tobias mag trakteren straks :D
<<

Anoniem306

Bericht 27 Jan 2018 16:12

Re: Traktaties

Wat een mooie dingen komen er voorbij. Leuk om inspiratie op te doen, gelukkig heb ik nog even tot het september is.

Foto is van Pinterest. Deze heb ik gemaakt om te trakteren op de PSZ toen zoon 3 werd.
Afbeelding

Foto is van Pinterest. Deze heb ik gemaakt met het afscheid van de PSZ.
Afbeelding

Maar waarom zou je als ouder zijnde commentaar leveren op de traktatie van de klasgenoten van je kind? Of überhaupt een pb sturen naar een andere forummer.
<<

Anoniem247

Bericht 27 Jan 2018 17:22

Re: Traktaties

Ik heb deze een keer gemaakt voor mijn oudste. En achterop zat een klein zakje Haribo snoepjes. Voor de leidsters had ik een pot gemaakt met ingrediënten om koekjes te bakken. Zijn tweede traktatie weet ik niet meer..

Afbeelding

En bij mijn jongste had vorige jaar een cupcake bakje met een druifje, stukje kaas, knackworstje en een schijfje komkommer. En dan een dino prikkertje erin. Deze :

Afbeelding

Als hij 4 wordt en afscheid neemt bak ik denk ik cupcakes. Ik heb via Ali al vormpjes en prikkers besteld van de Minions. En dan een geel toefje erop en klaar. Voor de leidsters heb ik een klein wekpotje. Moet alleen nog iets voor erin bedenken en een leuke tekst.

Hier mogen ze op de basisschool dus niet meer trakteren door oa wat Muppetje zegt. Ze willen bijv. voorkomen dat het ene kindje een grote snoepzak trakteert en het andere kindje een mandarijn. Onze school is heel erg op pesten gericht en ze vinden dat hierdoor een kind gepest kan worden. Of dat ouders bombarie gaan maken. Ik vind het echt mega onzin en ik had het beter gevonden om gewoon richtlijnen te stellen of een lijstje waar je uit kan kiezen ofzo. Nu gaan ze met de snoeppot rond en mogen ze kiezen tussen en dropje of een zuurtje :eyes:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers