Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inleiden

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Jan 2018 14:33

Inleiden

Hoi!

Gisteren bij de gynaecoloog is het woordje inleiden gevallen. Er is hier nog niets duidelijk over of het daadwerkelijk wel of niet gedaan wordt. Dit is afhankelijk van de groeiecho over 2 weken. En daarna wordt er weer verder gekeken, maar ik ben al wel vast wat aan het inlezen hierover.

Hoe is de inleiding bij jullie gegaan? Waarom ingeleid? Etc. etc. Kortom vertel! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Jan 2018 14:40

Re: Inleiden

Hoi!

Hier zijn mega-veel topics al over, dus daar kun je vast informatie uithalen.
Kijk:
post1081891.html
post947206.html
post537751.html

Ik ben ook ingeleid. Dit was omdat ik D. vanaf 38 weken steeds minder voelde bewegen. Ik heb meerdere keren in 't ziekenhuis aan de CTG gelegen vanwege minder leven in mijn buik. Toen ik 40 weken was en voor de zoveelste keer in 't ziekenhuis kwam werd de afspraak voor inleiden gemaakt. Ik moest me de volgende ochtend melden voor het inbrengen van een ballon. Dat bleek niet nodig, want ik had al ontsluiting, dus ik kon toen weer naar huis. De dag erna weer melden, dit keer echt om te gaan bevallen. Ze hebben eerst mijn vliezen doorgeprikt (ik bleek toen al 4 cm te hebben trouwens, dus de bevalling was vanzelf ook al iets op gang) en een elektrode op D.'s hoofdje gedaan. Daarna kreeg ik een infuus met wee-opwekkers. Om iets van 8 uur ging het infuus erin denk ik. Om 12.00 uur begon ik de weeën echt heftig te vinden (de arts had toen net de dosis iets verhoogd), ik had toen 8 cm. Om 13.00 uur kreeg ik persdrang maar toen had ik nog geen volledige ontsluiting. Om 14.00 uur mocht ik eindelijk persen en om 15.08 uur is D. (na een knipje) geboren.
Ik vond het een prima bevalling en heb het inleiden niet als negatief ervaren. Het was allemaal heel relaxed.

♥♥
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Jan 2018 14:44

Re: Inleiden

Ik ben ingeleid met 42 weken, met de reden dat zoon het daarbinnen toch echt nog wel prima vond, maar het tijd werd dat hij eruit kwam. Ik zou in eerste instantie een ballonkatheter krijgen, maar mijn baarmoedermond lag nog te ver gekanteld, dus het plaatsen daarvan lukte niet. Daarom kreeg ik een hormoonveter. Vervolgens heb ik de hele dag harde buiken gehad, verder nergens last van. In de avond werd de hormoonveter verwijderd en gekeken of de ontsluiting was gevorderd, dat bleek niet het geval. Dat was voor mij echt een enorme domper, ik heb tranen met tuiten gehuild. Ze zeiden toen tegen ons dat mijn man eventueel nog thuis kon gaan slapen, dat de bevalling echt nog op zich zou laten wachten. Vanwege mijn emotionele gesteldheid is mijn man gebleven, en maar goed ook, want vlak erna kreeg ik toch weeën, en vanaf het moment dat ik doorhad dat het weeën waren, tot de geboorte van onze zoon, zat maar een uur tussen.

Waarom denken ze bij jou na over inleiden?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Jan 2018 14:50

Re: Inleiden

Omdat ik zwangerschapsdiabetes heb en de baby sowieso qua buikje buiten de groeicurve valt aan de buitenkant.

Bedankt voor jullie verhalen!
En Elliot bedankt voor de andere linkjes, ik had al even gezocht, maar niet goed genoeg dus! ;)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 23 Jan 2018 14:52

Re: Inleiden

Ik ben beide keren ingeleid. De eerste keer omdat ik met 36 weken een trombosebeen heb ontwikkeld en daardoor bloedverdunners moest gebruiken. Daarom moest de bevalling wel een beetje gepland worden dat ik niet zeg maar net mn bloedverdunners had gespoten en direct daarna mijn bevalling zou beginnen met kans op extra bloedverlies. Ik zat er op een gegeven moment ook helemaal doorheen, had veel pijn aan mijn been, dus bij 38+2 ingeleid. Inleiding ging prima, toen ik in het zkh kwam was de boel gelukkig al verweekt. Dus ze konden gelijk de vliezen breken en me aan de weeenopwekkers leggen. Wel veel pijn gehad, had een pompje tegen de pijn, toen vlotte de bevalling. Heeft al met al zo’n 12 uur geduurd van begin tot eind.

Bij de tweede ingeleid omdat ik preventief aan de bloedverdunners zat om niet weer een trombosebeen te krijgen. Dit keer met 39+3. Zondagsmiddags gekeken of het al verweekt was, wat niet zo was, dus een balloncatheter ingebracht gekregen. Viel er rond middernacht uit. En de volgende morgen vliezen geprikt en wederom aan de opwekkers. Weer een pompje tegen de pijn. Vanaf moment vliezen prikken tot bevallen duurde nu zo’n 11 uur.
<<

Anoniem255

Bericht 23 Jan 2018 18:47

Re: Inleiden

Ik ben bij de oudste ingeleid d.m.v. gel. Om 16u moest ik melden, om 17u zat de gel er in, om 18u terug op de kamer en om 19u begonnen de weeën. De volgende ochtend om 09.10 is ze geboren. Ik heb het niet als zwaar ervaren maar ik was ook erg in mezelf gekeerd. Voor mijn gevoel heeft het ook niet zo lang geduurd. Ik kwam er wel wat gehavend uit. Kon na 6 weken weer een beetje normaal lopen en zitten.

Bij de jongste zou ik ook ingeleid worden. Maar de dag ervoor werd ik getoucheerd omdat ik weinig leven voelde (na een echo en ctg bleek alles goed te zijn)
De dienstdoende gynaecoloog durfde me toen nog niet in te leiden omdat ik nog geen ontsluiting had. Uiteindelijk zijn de volgende ochtend om 05u mijn vliezen spontaan gebroken en was een inleiding niet meer nodig
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 23 Jan 2018 19:43

Re: Inleiden

Tot 3x toe ingeleid...ivm zwangerschapscholestase. 3 turbobevallingen ivm weeenstorm.
1e bevalling ongeveer 4uur
2e 2,5uur
3e 38min...

De 1e 2x werd ik ingeleid dmv infuus omdat ik al ontsluiting had. Bij de 3e had ik ontsluiten maar was mijn baarmoedermond niet genoeg verstreken en krijg ik van die pilletjes omdat te bevorderen. Schijnt dat je met dat bijna nooit tegelijk bevalt, maar bij mij natuurlijk wel weer..
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jan 2018 21:05

Re: Inleiden

Ik ben bij de 2e ingeleid. Mijn vliezen waren onopgemerkt gebroken, dus ik liep infectiegevaar op. Ik was 40 weken en 4 dagen toen we er achter kwamen.

Om 19u (ik had eerst avondeten geëist, want ik had hongerrrrr!) is het infuus gestart (ik had 2 cm ontsluiting, dus geen voorafgaand medisch proces) en ik kreeg gelijk goede weeën. De opwek-medicatie bouwen ze langzaam op, maar in mijn geval hoefde er gelukkig nauwelijks iets bij: mijn lijf nam het over en de weeën waren krachtig en deden hun werk.
2,5 uur later was I. er. Prachtige bevalling!

Vooraf, de middag dat ik naar het ziekenhuis werd gestuurd, dacht ik wel: Oh jeetje, ik wil niet ingeleid worden, dat is onnatuurlijk en straks krijg ik een weeënstorm. Nou, dát viel me even mee!

Hopelijk bevalt het jou ook letterlijk en figuurlijk goed.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 23 Jan 2018 22:17

Re: Inleiden

Ik ben met 37+5 ingeleid i.v.m. zwangerschapsvergiftiging, lag sinds 37+3 in het ziekenhuis al.

37+5 om 21.00u een ballon geplaatst (had toen al 2 cm ontsluiting)

37+6
8.00u controle ballon, maar nog niet voldoende ontsluiting
12.00u weer controle, ballon kwam eruit, 3 cm ontsluiting & vliezen gebroken, aan de CTG, moest ik ook blijven
12.30u infuus gekregen voor weeënopwekkers
17.30u voelde ik voor het eerst een lichte wee
Daarna kwam ik in een rug weeenstorm van steeds 1 minuut wee, 1 minuut pauze. Dit was echt pittig en toen dacht ik dat ik het niet zou trekken zonder pijnstilling, om 19.00u gaf ik aan het niet meer te trekken, en toen bleek ik al 8/9 cm ontsluting te hebben, vrij snel daarna kreeg ik pers weeën en na 7 minuten is hij geboren!

Al met al dus binnen 2 uur met weeën bevallen. Ik kijk terug op een goede en fijne bevalling al vond ik het op het laatst wel heftig en te snel gaan waardoor ik het als een roes beleefd heb. De verloskundige gaf naderhand aan dat het een signaal van mijn lichaam is geweest dat het kind er écht uit moest ivm zwangerschaps vergiftiging en dat het waarschijnlijk daarom zo snel is gegaan, want daarna was mijn bloeddruk goed en voelde ik mezelf ook weer goed!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jan 2018 23:24

Re: Inleiden

Ik vond het inleiden best wel een beetje eng moet ik zeggen. Ik ging op donderdag naar de verloskundig en toen moest de volgende dag terugkomen ivm een bloeddruk die hoog was. Op vrijdag was deze nog steeds hoog en toen mocht ik even naar huis om mijn tassen te halen en de kat te knuffelen.
Om half 6 ‘s avonds kwam de verloskundige die kwam tot de conclusie dat er nog geen verwerking was dus de eerste dosis cytotec gekregen. Dat zijn pilletjes. Qua tijd kon er nog een dosis maar ze hadden liever dat ik goed sliep.
Rond 5 uur braken toen de vliezen en om 15:08 was hij er.
Ik was echt bang voor een weeenstorm oid maar na 1 dosis nam mijn lichaam het zo goed over. Echt ik zou die bevalling zo nog weer een keer willen doen!
2015 💙
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 24 Jan 2018 06:26

Re: Inleiden

Ik ben drie keer ingeleid vanwege snel hoger wordende bloeddruk. Bij de middelste speelde ook mee dat mijn schoonvader op sterven lag.

Drie keer een ballon gekregen waarbij goed op reageerde, binnen 2 uur viel hij eruit en had ik 3 cm ontsluiting. Daarna alle keren infuus met opwekkers gekregen en drie keer zonder problemen voor mij bevallen in respectievelijk 12, 8 en 6 uur, wel met weeënstormen. Ze waren alle drie nog niet ingedaald, wat na het prikken van de vliezen voor wat problemen zorgde. Wat bij alle drie eigenlijk te weinig in de gaten is gehouden. Verder is inleiden me prima bevallen. Maar ik heb dan ook geen vergelijkingsmateriaal.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Jan 2018 07:15

Re: Inleiden

Toen ik hoorde wanneer ik mocht komen voor een ballonnetje, gaf mij dat veel rust. Ik vond het prettig om te weten wanneer het zou gaan beginnen. Uiteindelijk is R pas 5 dagen later geboren aangezien 2 x een ballon en 1 x een hormoonveter geen effect hadden, dus dat viel me weer tegen.
Wij wonen ruim een half uur bij het ziekenhuis vandaan en met weeën in de auto leek me ook maar spannend, vooral omdat mijn moeder echt 2 turbobevallingen heeft gehad.
10.04.17
<<

Anoniem286

Bericht 24 Jan 2018 08:07

Re: Inleiden

Spannende periode Burn, succes!

Met 40+6 ben ik ingeleid omdat ik een hoge bloeddruk had en totaal geen ontsluiting nog. In eerste instantie kreeg ik een balloncatheter om de ontsluiting op te wekken. Die heeft tot de volgende ochtend gezeten en toen had ik 3 com ontsluiting. Vervolgens met weeenopwekkers begonnen en zijn mijn vliezen gebroken. Ik heb uiteindelijk toen die avond wel een keizersnede gehad ivm ligging/niet zo goed gaan met dochter.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 24 Jan 2018 08:23

Re: Inleiden

Ik kreeg in de ochtend met 39,6 een ballon katheter, die viel er tegen de avond uit. De hele dag heb ik wat buikpijn gehad die ik soms echt moest weg puffen. Maar soms viel het ook volledig stil. 's Nachts is de verloskundige nog geweest omdat ik echt weeen had, ze heeft me toen gestript en de volgende ochtend had ik 3-4 cm ontsluiting. Ze hebben toen de vliezen gebroken een daarop kwam het volledig vanzelf op gang. Om half 1 had ik volledige ontsluiting maar omdat ik geen pers weeën had moest ik nog een uurtje wachten. Hij is om half 2 geboren. Deze ingeleide bevalling is me beter bevallen dan de 1ste die spontaan kwam.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers