Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 23 Jan 2018 14:36

Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Ik ben wel even benieuwd, als jouw (schoon)ouders in de buurt wonen - hoe vaak zien jullie elkaar dan?

Onze ouders wonen nu op 100 & 150 km bij ons vandaan, maar vanaf Maart wonen mijn schoonouders op 10 minuten afstand van ons in dezelfde stad. Super gezellig hoor, maar zie nu een beetje voor me dat ze bijna dagelijks op de stoep zullen staan of verwachtingen gaan krijgen over het bij hun langskomen... :smile:
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Jan 2018 14:38

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn ouders zie ik wekelijks, m'n moeder wel drie keer per week (één oppasdagje, dan zie ik haar bij het ophalen, één dagje orkest waar we allebei op zitten en meestal ook nog wel een keer in het weekend). Mijn schoonouders één keer per week omdat zij ook een oppasdag hebben. Verder zie ik ze eigenlijk alleen bij speciale gelegenheden of als ze tussendoor nog extra oppassen. Ze komen nooit spontaan op visite in ieder geval (en wij doen dat ook niet bij hun).

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jan 2018 14:39

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Niet om meteen de forumzeikerd uit te hangen, maar dit zou ik dus echt lekker zelf beslissen en niet (mede) laten afhangen van hoe dat bij andere forummers gaat. Dat maakt voor jou, je kind en je man toch niks uit joh. Gewoon bedenken wat je prettig vindt, of beter nog, bekijken hoe het loopt als ze er eenmaal wonen, dikke kans dat het in de praktijk anders voelt dan hoe je het vooraf bedenkt.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 23 Jan 2018 14:40

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonouders wonen 10 min fietsen. Ze past bijna elke woensdagochtend op. Op zondag gaan we vaak even koffie drinken.
Mijn moeder woont op 20 min met de auto. Die zien we 1x per 2 weken.
<<

Anoniem316

Bericht 23 Jan 2018 14:42

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Haha hier was ik ook heel bang voor toen mijn schoonouders in het dorp kwamen wonen. We zijn vanaf begin af aan duidelijk geweest hierover (niet te pas en te onpas komen aan waaien). Ik zie mijn schoonoudees sowieso op donderdag en soms in het weekend.
Hoewel ik er eerst tegen op zag, komt het nu soms erg goed uit. We kunnen daar L eigenlijk te pas en te onpas droppen als we zouden willen en toen we laatst iets dringend nodig hadden uit huis, is mijn schoonmoeder naar ons huis gefietst.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 23 Jan 2018 14:47

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Wij zien ze van beide kanten elke week.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Jan 2018 14:49

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Caulfield schreef:Niet om meteen de forumzeikerd uit te hangen, maar dit zou ik dus echt lekker zelf beslissen en niet (mede) laten afhangen van hoe dat bij andere forummers gaat. Dat maakt voor jou, je kind en je man toch niks uit joh. Gewoon bedenken wat je prettig vindt, of beter nog, bekijken hoe het loopt als ze er eenmaal wonen, dikke kans dat het in de praktijk anders voelt dan hoe je het vooraf bedenkt.

Dat doet ze toch ook niet? Ze peilt gewoon hoe het bij anderen is. Als iedereen nu zegt dat 't heel normaal is dat ze iedere dag op de stoep staan dan kan ze daar vast rekening mee houden en een plan voor verzinnen.

♥♥
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Jan 2018 15:00

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Onze ouders wonen allemaal in hetzelfde dorp als wij. Mijn schoonmoeder past regelmatig, meestal zo eens per drie weken, op. Om het weekend gaat mijn vriend met de meiden naar haar toe, als ik moet werken. Mijn ouders passen iedere vrijdag op de jongste, als mijn vriend met de middelste gaat zwemmen. In de middag verzamelen we met zn allen bij mijn ouders en eten we daar. In de weekenden gaat we vaak nog even langs bij mijn ouders.

Onze ouders komen trouwens nooit naar ons toe. Wij gaan altijd daarheen. Waarom dat is, weet ik eigenlijk niet zo goed. Waarschijnlijk vinden de meisjes dat leuker.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem281

Bericht 23 Jan 2018 15:14

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn moeder past elke vrijdag op en dan zie ik haar als ik thuis kom uit m'n werk en zij weer weggaat. Woensdags ook wel regelmatig, omdat ik dan vrij ben en even naar de markt ga en ze dan meegaat met ons.

Schoonouders passen maandags en donderdags op en zie ik dan 's ochtends als ik Tobias breng. Verder af en toe in 't weekend als we er op visite gaan of ik nodig ze uit om bij ons te eten. In ieder geval niet zo heel vaak voor het sociale. Voor Tobias er was, was dit ook maar één keer 2 weken ongeveer.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Jan 2018 15:18

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonouders en moeder passen elke week een dag op. Mijn schoonmoeder pakt elke gelegenheid om V te zien. Ik kan me daar soms best aan storen, maar aan de andere kant staat ze ook altijd klaar als er wat is.

Wel hebben we duidelijk gemaakt dat ze, behalve op de oppasdag, gewoon aanbellen en niet zomaar binnenkomen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2018 15:36

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonouders wonen ook dichtbij en ik vind het (gelukkig) nogal meevallen met de bezoekjes. We zien we wel wat vaker spontaan dan mijn moeder, die op 200 km rijden woont, maar nooit zomaar onverwacht. In't onverwachtste geval bellen ze vlak van te voren. Of zoals afgelopen zondag, dat wij even spontaan naar hen gaan. Ik vind het wel fijn op die manier. Ik denk dat het eens in de twee weken gemiddeld is. Soms vaker, soms minder.

Mijn eigen moeder zie ik denk ik eens in de drie weken. Dan komt zij hier of ik naar haar.
Let's discover the world together.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 23 Jan 2018 15:39

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonmoeder komt meestal wel 1x in de week even langs maar appt over het algemeen wel van te voren.
Mijn moeder ziet de kinderen zo’n 3x in de week gemiddeld. Voorheen paste ze op, maar na een val kan dat niet meer voor vast. In geval van ziekte oid kan ze wel 1 jongen ‘hebben’. Maar ze mist de kinderen dus al op het moment dat ik bij haar de deur uit ga of zij hier. Ze grijpt dus wel elke gelegenheid aan om langs te komen. Maar ook om mij te ontlasten, zodat ik even de was kan doen of als ik een ziek kind heb even op boodschap. Is wel fijn dus.
<<

Anoniem231

Bericht 23 Jan 2018 15:46

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn moeder komt 2x in de week of wij gaan daar naar toe. Mijn schoonouders ook zoiets.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 23 Jan 2018 16:21

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonouders wonen ook op 10 minuten afstand.

Maar zo vaak zien we ze niet. Nu ga ik wel om de week bij hun eten op dinsdag dat is mijn werkdag en mijn vriend heeft om de week avonddienst.
Het wordt zwaar om dan E. te halen van de opvang en dan nog te koken hem op bed te leggen etc.
Dus op het moment om de week.

Maar anders was het ook wel eens een hele maand niet.
Gemiddeld eens in de drie weken denk ik.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 23 Jan 2018 16:26

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Caulfield schreef:Niet om meteen de forumzeikerd uit te hangen, maar dit zou ik dus echt lekker zelf beslissen en niet (mede) laten afhangen van hoe dat bij andere forummers gaat. Dat maakt voor jou, je kind en je man toch niks uit joh. Gewoon bedenken wat je prettig vindt, of beter nog, bekijken hoe het loopt als ze er eenmaal wonen, dikke kans dat het in de praktijk anders voelt dan hoe je het vooraf bedenkt.


O dat doe ik ook zeker hoor :) was gewoon benieuwd naar “gemiddeld” en ervaringen van anderen!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 23 Jan 2018 16:26

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn ouders wonen in hetzelfde dorp. Mijn moeder past 1x per week op dus dan zien we ze sowieso. Verder gaan we er soms op zondag eten en is de hond bij mijn moeder als wij werken dus dan haalt mijn vriend of ik hem daar op. Op mijn vrije dagen ga ik soms iets leuks met mijn moeder doen dus ik zie mijn ouders echt wel regelmatig. Maar eigenlijk komen ze niet vaak bij ons thuis en ook bijna nooit onaangekondigd.
Ik vind het dus helemaal niet vervelend en juist heel handig. Wij kunnen de hond of ons zoontje eigenlijk altijd brengen en dat is heel makkelijk.

Mijn schoonmoeder woont 25 km van ons af en die zien we 1x per maand ofzo.
<<

Anoniem247

Bericht 23 Jan 2018 16:48

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn ouders zien ze zo’n 3-4 keer per week. We wonen ook in hetzelfde dorp. Mijn moeder past 1 dag in de week op en de andere dag dat ik werk haalt ze mijn oudste van school en zet ze hem thuis af. Op zaterdag gaan we altijd vaste prik naar de markt en drinken we wat. Ik heb echt een super goede band met mijn ouders en ik vind het heel fijn dat mijn kinderen ze zo vaak zien.

Op de andere dag dat ik werk is mijn schoonmoeder bij ons in huis om op te passen. En mijn schoonvader zien ze denk ik zo’n 1-2 keer per maand. Mijn schoonouders zijn gescheiden en wonen beide een km of 12 bij ons vandaan.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Jan 2018 17:07

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn moeder zie ik minimaal 3 keer per week, maar dat is gewoon heel relaxed. Ze past 1 dag per week op. Zij woont toevallig heel dichtbij, scheelt ook. Mijn vader zie ik privé (anders vaker) eens per week of eens per 2 weken, ook heel relaxed. Mijn schoonouders zie ik evenvaak maar dan moet er altijd een etentje aan vast zitten ofzo waardoor het dan weer zo'n ding wordt. Mijn man neemt onze dochter op zijn vrije dagen vaak mee naar mijn schoonouders.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Jan 2018 17:09

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonouders wonen 200 meter verderop. Ze passen 2 dagen op dus dan zie ik ze sowieso. Verder val ik daar nog wel regelmatig binnen, zij bij ons nauwelijks.

Mijn ouders wonen ruim 100 km verderop dus dat gaat altijd op afspraak :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Jan 2018 17:58

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonouders wonen twee straten verderop en die zien we wel elke week. Ze passen eens in de twee weken een vaste dag op, maar we kunnen ze vaak tussendoor ook vragen. Ze komen eigenlijk nooit onaangekondigd langs, alleen om iets af te geven ofzo. Ze weten dat wij daar niet van houden en dat is prima.

Mijn ouders wonen 60 km verderop en zien we elke week, want zij passen elke week een dag op (bij ons thuis). Even langsgaan is niet zo makkelijk, dat moeten we afspreken, dat is meestal nog 1 of 2 keer per maand.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem255

Bericht 23 Jan 2018 19:40

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonvader woont op 5 minuten lopen. Die zien we gemiddeld 1x per 6 á 8 weken. Hij is veel bij zijn vriendin in België of op vakantie.

Mijn schoonmoeder woont op 3 minuten lopen. Haar zien we gemiddeld 1x per 3/4 weken.

Mijn ouders wonen op 20 minuten rijden en zien we soms 2x per week en soms maanden niet (zij wonen een deel van het jaar op Kreta).
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Jan 2018 19:57

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn ouders en dan met name mijn moeder zie ik 1-3x per week. Ik doe er wekelijks wel een keer koffie, soms vaker of breng even wat langs. Mijn schoonmoeder woont ook heel dichtbij, die zie ik om de week, mijn man ziet haar wat vaker.
Ik vind het wel fijn zo dichtbij, ideaal met een oppasmomentje of gewoon even een praatje.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jan 2018 20:01

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn schoonouders wonen in het zelfde dorp. 5 minuten lopen. En mijn ouders 10 minuten met de auto. Mijn ouders en schoonouders zien wij minimaal 1 keer per week. Ze komen hier niet veel.
2014 2016
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 23 Jan 2018 20:41

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn ouders zie ik 3 tot 5x per week (oppas op 1 vd kinderen)
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Jan 2018 20:57

Re: Hoe vaak opa's / oma's zien als ze in de buurt wonen

Mijn ouders wonen aan de andere kant van het dorp maar ze hebben hier nooit elke dag op de stoep gestaan. Ze hebben ook nog een hele boel andere dingen te doen.
Mijn ouders passen wel elke week een vaste dag op misschien scheelt dat ook wel
:heart: :heart: 2011
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers