Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 22 Okt 2013 16:16

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Aziraphale schreef:Moira, wil je vader dat liedje op z'n begrafenis dan of mag jij kiezen? Ik ken het verhaal verder natuurlijk niet maar qua tekst vind ik Thoughtless echt geen lied voor een dierbare op een begrafenis. Terwijl ik zelf echt niet vies ben van wat hardere muziek op een begrafenis, mits het tekstueel past.


Goede vraag! Beiden willen we dat. Ik heb er ook wel over nagedacht, dat het qua tekst misschien niet helemaal strookt met een begrafenis. Maar aan de andere kant vind ik niet dat alle liedjes persé zoetsappig, lieflijk of zielig hoeven te zijn op dat moment. Dat past niet bij hoe wij zijn en wat voor momenten we hebben gedeeld in ons leven. Dan kies ik er liever voor om echt 'ons' liedje te draaien, dan om iets anders te kiezen omdat het zo hoort.

Helaas heb ik een aantal jaar geleden een vriend verloren, die zelf heeft gekozen om uit het leven te stappen. Op zijn begrafenis waren sommige liedjes nog een tikje erger qua tekst dan Korn. Voor de oudere generatie was dit best een shock. Maar really, zo was hij gewoon! Dat maakte echt zo'n indruk op mij. Ik ben trots op zijn ouders dat ze toch ook voor dit soort liedjes hebben gekozen. Deze dingetjes maakte het afscheid zó persoonlijk.

Het heeft mij in ieder geval laten beseffen dat je echt je hart moet volgen met dit soort dingen en dat je hierdoor soms ook wel eens mag afwijken van de norm.
<<

Anoniem23

Bericht 22 Okt 2013 16:30

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Zo is er een tijd terug een jongen begraven die helemaal weg was van Benjamin Bates, zaten we daar opeens naar een techno nummer te luisteren. Maar dat wás hij gewoon, dus het paste :). Hij is ook overleden doordat hij, toen we met oud en nieuw naar een house feestje waren, in het water is gevallen. We weten nog steeds niet wat er nou precies gebeurd is..
<<

Anoniem273

Bericht 22 Okt 2013 16:31

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Bedankt voor je antwoord, Moira :) Ik snap je wel hoor, maar dit liedje spreekt eigenlijk zoveel 'haat' uit dat ik dit nooit zal kiezen voor een dierbare als afscheid, snap je? Zoals dit stukje o.a.:

Thumbing through the pages of my fantasies,
I'm above you smiling as you drown, drown, drown.
I wanna kill and rape you, the way you raped me.
It's on, pull the trigger and you're down, down, down.


Ik houd zelf heel erg van metal en rock en qua teksten maakt het me ook weinig uit, ik luisterde vroeger alleen maar naar Black Metal bijv. Maar toch vind ik teksten in muziek wel erg belangrijk op een begrafenis.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 23 Okt 2013 00:35

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Ja, ik snap het helemaal. Ik denk dat ik het liedje ook wel kort zal uitleggen aan de aanwezigen bedenk ik mij na jouw berichtjes. Van die kant had ik het namelijk nog helemaal niet bekeken. Mijn vader heeft dit liedje destijds voor mij gekozen. Als mensen weten waarom ik voor dit liedje kies, is er waarschijnlijk ook meer begrip (geeft ook gelijk een krachtige eigenschap van mijn vader weer).
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 23 Okt 2013 00:39

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Harrison schreef:Zo is er een tijd terug een jongen begraven die helemaal weg was van Benjamin Bates, zaten we daar opeens naar een techno nummer te luisteren. Maar dat wás hij gewoon, dus het paste :). Hij is ook overleden doordat hij, toen we met oud en nieuw naar een house feestje waren, in het water is gevallen. We weten nog steeds niet wat er nou precies gebeurd is..


Wat naar dat het zo gelopen is. Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken. Fijn dat er in ieder geval een gepaste afscheid was. Ik denk dat zoiets erg kan helpen met het verwerken van alles. Het heeft mij op de een of ander manier wel een beetje rust gegeven.
<<

Patsy

Bericht 23 Okt 2013 10:26

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Meneer de Uil schreef:In ieder geval deze..

http://www.youtube.com/watch?v=s7shgyZg4M0


Dit is het eerste nummer waar ik aan dacht bij het lezen van de topictitel. Zo vreselijk mooi, maar ik moet er altijd heel erg van huilen.
<<

Anoniem 42

Bericht 23 Okt 2013 13:35

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Judas Priest - Painkiller
Led Zeppelin - Thank you
En een nummer van AC/DC. Hell's bells vind ik eigenlijk hun beste nummer, maar dat vind ik dan weer niet zo passend op een plechtigheid.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Okt 2013 15:19

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Moira schreef:Korn - Thoughtless
http://www.youtube.com/watch?v=xVPvzX-AeSM

.


Hey da's Jesse uit Breaking Bad! :) Dit vind ik trouwens wel een van de meer melodieuzere nummers van Korn, dus kan best op een begrafenis denk ik, maar wel interessant keuze!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Okt 2013 16:12

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Harrison schreef:Zo is er een tijd terug een jongen begraven die helemaal weg was van Benjamin Bates, zaten we daar opeens naar een techno nummer te luisteren. Maar dat wás hij gewoon, dus het paste :). Hij is ook overleden doordat hij, toen we met oud en nieuw naar een house feestje waren, in het water is gevallen. We weten nog steeds niet wat er nou precies gebeurd is..


Mooi dat dat dan gewoon kan he, vind ik altijd zo ontroerend. Er was een tijdje geleden ook zo'n programma op de publieke omroep geloof ik, wat de euthansie volgde van een meisje. Toen gingen ze ook allemaal hakken op haar begrafenis. Zo mooi.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 23 Okt 2013 18:18

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

http://www.youtube.com/watch?v=PeKE2Z-9HVM Sting - Fields of gold

http://www.youtube.com/watch?v=FC7lSL8kHMw Nick & Simon - Naast jou

http://www.youtube.com/watch?v=gNecdKd1IG4 Bon Jovi - Always

http://www.youtube.com/watch?v=5il6Mk2olzI Party Animals - Have you ever been mellow

en misschien nog een paar anderen tijdens een diashow met foto's en bij het afscheid niet steeds hetzelfde nummer maar afgewisseld tot de zaal laag is.
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 23 Okt 2013 18:34

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Het is ook weer mogelijk om YouTube filmpjes op deze manier te plaatsen:



Gebruik hiervoor [youtube]link YouTube[/youtube].
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Okt 2013 21:08

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Ilovethe90s schreef:http://www.youtube.com/watch?v=PeKE2Z-9HVM Sting - Fields of gold

http://www.youtube.com/watch?v=FC7lSL8kHMw Nick & Simon - Naast jou

http://www.youtube.com/watch?v=gNecdKd1IG4 Bon Jovi - Always

http://www.youtube.com/watch?v=5il6Mk2olzI Party Animals - Have you ever been mellow

en misschien nog een paar anderen tijdens een diashow met foto's en bij het afscheid niet steeds hetzelfde nummer maar afgewisseld tot de zaal laag is.


Oh, dat nummer is inderdaad ook prachtig ja!
<<

Anoniem280

Bericht 24 Okt 2013 13:03

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?



Vind ik een mooi nummer, krijg hier altijd tranen van in mijn ogen.

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 07 Jan 2016 19:03

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Ik denk hier wel eens over na. Zou ik jong overlijden zou ik dit mooie keuzes vinden. Niet te verdrietig, maar ook weer niet te vrolijk, gewoon mooi:

Een liedje van Leona Lewis, al twijfel ik tussen Footprints in the sand, Run (snow patrol cover) of Better in time.





Queen of Peace en Long & lost vind ik ook heel mooi en heeft betekenis voor mij


of Never let me go


Colbie Caillat -Never gonna let you down


Lana Del Rey - Born to die


The Fray - The wind. Dit nummer zeker.

The Fray - How to save a life
Paul McCartney - Maybe I'm amazed
Steve Harley - (love) compared to you
Kate Bush - Hello earth
Kate Bush - And dream of sheep
Celine Dion - Goodbye's (the saddest word)
Celine Dion - Vole (Frans)
Anastacia - Heavy on my heart (als ik zou overlijden aan een ziekte als kanker)

"Jammer" dat het zo duur wordt met zoveel liedjes hè ;)
Daarom zou ik het niet erg vinden als nabestaanden uiteindelijk kiezen wat ze willen draaien (uit een lijstje)

Btw: Hebben jullie een document waarop staat hoe je het (begrafenis, crematie) zou willen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 07 Jan 2016 19:36

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Muse - Exogenesis part 1, 2 en 3

Muse - Blackout

Maria Mena - Calm under the waves

Queen - Who wants to live forever

Simon&Garfunkel - Sound of silence

Pearl Jam - Black

Enya - Listen to the rain
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jan 2016 19:53

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Snow Patrol - Run (live at the Union Chapel)
(Dit weet mijn man ook)

James Last - Biscaya
(dit nummer is een soort traditie in mijn familie. Oma, opa en tante hebben dit tijdens hun dienst gehad, mijn beide ouders willen het ook. Voor mij zou het een soort eerbetoon aan mijn familie zijn).

Het 3e nummer laat ik aan mijn man en kinderen over. Het liefst wil ik dat zij dan iets kiezen waar zij kracht uit halen of wat hen aan onze tijd samen doet herinneren.

Wij hebben dit niet op papier staan maar hebben het hier afgelopen jaren meerdere keren over gehad. Helaas was de aanleiding altijd een overlijden van een dierbare.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Vivianne

Bericht 08 Jan 2016 00:37

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Alter Bridge - In Loving Memory

Eva Cassidy - Over The Rainbow
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jan 2016 03:52

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Ik heb wel wat liedjes in gedachten:

Nothing else matters - Metallica
Run - Snowpatrol
Read all about it - Emeli Sande

Ik vind vooral de sfeer van een liedje belangrijk, maar teksten spelen ook mee.
<<

anoniem196

Bericht 08 Jan 2016 07:27

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Racoon - oceaan. Omdat dit nummer mij zo raakt. En altijd moet huilen als ik het hoor.

Iets van.. mauro picotto -komodo, eiffel65 - im blue da ba di, party animals - ...
gewoon even iets wat echt bij mij hoort.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Jan 2016 12:23

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Stay with me till the morning - Vicky Brown
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Patsy

Bericht 08 Jan 2016 13:03

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Family Tree van Venice.
<<

anoniem213

Bericht 08 Jan 2016 13:05

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Vorig jaar was ik op een uitvaart waarbij alle sprekers na hun woordje een liedje mocht draaien. Dat vond ik heel mooi en zo zou ik het ook wel op mijn eigen uitvaart willen. Dan hoor je in de muziek wat anderen van die persoon vinden of voor die persoon voelen. Het sloot ook mooi aan op de praatjes elke keer en dat was echt prachtig.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Jan 2016 15:17

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Ik heb hier ook wel eens over nagedacht en kom dan uit op een nummer van 6 minuten van Radiohead - How to disappear completely https://www.youtube.com/watch?v=If47eIpWWa0 . Echter ik ben een beetje bang dat de mensen teveel kippenvel bezorgd, want zowel de sfeer in het nummer als de lyrics zorgen voor kippenvel.

Een vrij hard nummer in de kerk (uitvaart wil ik graag in een kerk, niet vanwege geloof overwegingen) is eigenlijk uitgesloten vanwege dat de meeste kerken aardig wat echo's hebben. Daarom is een rustig nummer van Moby ook goed.
Moby - Why does my heart feel so bad
Moby - Pale horses

Spinvis lijkt mij ook nog een goede optie.
Spinvis - Voor ik vergeet
Spinvis - Kom terug

Er is zoveel keus vind ik als muziekliefhebber.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 08 Jan 2016 15:21

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

Marco Borsato - voor altijd.

Dit nummer heb ik veel geluisterd toen mijn oma overleden is en nog steeds blijft dit nummer mij kippenvel geven. Ik zag op youtube dat dit nummer ook gezongen is op de afscheidsceremonie van de MH17.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Vivianne

Bericht 08 Jan 2016 17:03

Re: Welke liedjes wil je graag op je uitvaart?

June schreef:Vorig jaar was ik op een uitvaart waarbij alle sprekers na hun woordje een liedje mocht draaien. Dat vond ik heel mooi en zo zou ik het ook wel op mijn eigen uitvaart willen. Dan hoor je in de muziek wat anderen van die persoon vinden of voor die persoon voelen. Het sloot ook mooi aan op de praatjes elke keer en dat was echt prachtig.


Ik krijg hier serieus kippenvel van. Wat een mooi idee. Ja dat sla ik ook op voor idee voor bij mijn uitvaart.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers