Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 08:54

Discussie: Kinderfoto's delen op het forum.

Edit:

Hier is de spin off, discussie over het delen van (kinder) foto's op het forum.

Discuss away!

(originele OP hieronder voor eventuele vraagtekens)
Ik vind kindjes in pyjama zoooo lief. Zeker wanneer ze net wakker zijn met flufhaar. Dat laatste heeft mijn zoon nog niet echt maar hij draagt wel steeds meer echt pyjamaatjes.

Deel de liefste foto's hier! (nachtponnetjes mogen natuurlijk ook)
Laatst gewijzigd door Marin op 17 Jan 2018 14:34, in totaal 3 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Jan 2018 09:04

Re: Kindjes in pyjama fototopic

Lief! Je zoontje lijkt echt op je man!

En ik wil niet lullig doen, maar misschien kan je iets aan de titel doen? Het lijkt me best een titel waar verkeerde mensen op af kunnen komen, en aangezien fotos snel eraf zijn gehaald door een kwaadwillenden vind ik dit soort topics gewoon beetje engig.

Laatst weer heel verhaal p tv over een site op het darkweb, waarop allemaal kiekjes van kinderen staan die van andere sites zijn afgeplukt en met allemaal vieze commentaren eronder.

Sorry, ben vast een party-pooper maar ik vind dat soort figuren gewoon eng!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 09:12

Re: Kindjes in pyjama fototopic

Hmm daar heb je best een punt. Ik deel bijv zelf ook niet van die hele schattige luier of bad foto's, dat doe ik ook bewust niet.

Slaperige kindjes noem ik het wel, hopelijk is dat minder opvallend voor dat soort enge gevallen. Dank je voor de tip!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 09:46

Re: Slaperige kindjes (foto's)

He en Marin, jij plaatst best veel en regelmatig foto's van O. nu bijvoorbeeld in dit topic en in andere topics in algemeen, of in andere topics in deze pijler op een openbaar forum. Heb je daar bewust over na gedacht? Je man vindt dat ook ok?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 09:55

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Ja en ja :) Maar daarin ben ik niet de enige lijkt me.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Jan 2018 09:58

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Wat een schatje Marin!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2018 10:01

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Oooh, die eerste foto Marin. Zo zoet :love:.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 10:03

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Marin schreef:Ja en ja :) Maar daarin ben ik niet de enige lijkt me.

De enige op de wereld? Op dit forum? Nee zeker niet! Maar het valt me wel op dat ik O. heel vaak voorbij zie komen in diverse pijlers.

Maar als jij en je man daar bewust over na hebben gedacht en het ok vinden dit zo aan te pakken dan, ok. Ik wil niet zeggen dan is dat prima want ik heb daar wel een idee over, maar dan is het voor jullie in ieder geval prima :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 10:06

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Carrie schreef:
Marin schreef:Ja en ja :) Maar daarin ben ik niet de enige lijkt me.

De enige op de wereld? Op dit forum? Nee zeker niet! Maar het valt me wel op dat ik O. heel vaak voorbij zie komen in diverse pijlers.

Maar als jij en je man daar bewust over na hebben gedacht en het ok vinden dit zo aan te pakken dan, ok. Ik wil niet zeggen dan is dat prima want ik heb daar wel een idee over, maar dan is het voor jullie in ieder geval prima :)


Tuurlijk, maar ik ben ook één van de actiefste forumsters, dus zo heel gek vind ik dat niet. En ik zie genoeg andere kindjes voorbij komen, weet genoeg forummers die ook echt veel foto's van hun kinderen plaatsen. Vind het een beetje gek dat je mij er op aanspreekt, al snap ik dat je het uit bescherming van een kindje doet, wat op zichzelf natuurlijk goed is.

Maar ik denk dat dit topic dan niet gaat werken want denk dat dit misschien iets kwetsbaarder is dan, dan gewone kinderfoto's. Misschien. Ik vind het heel erg lief, van die roze wangetjes en warrige haartjes maar misschien (die kans is natuurlijk aanwezig) zijn er mensen die kwaad willen daarmee.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Jan 2018 10:08

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Jaaa, slapende en net wakker wordende kinderen zijn zo schattig! Lieve foto's, Marin!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 10:13

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Ja dat is waar, genoeg anderen die ook vaak foto's van hun kinderen plaatsen. Maar omdat jij het ook in andere pijlers doet en dan vaak meteen meerdere foto's achter elkaar viel het me op en dacht ik, ik vraag het even.

Ik zou zelf niet snel mijn dochter in pyjama plaatsen als ze net wakker is, of als ze andere dingen doet. Zo kwetsbaar en dat dan op een openbaar forum. Waarom moeten die momenten met de hele wereld gedeeld worden? Het is trouwens niet zo dat er van Bo 0 foto’s op het internet staan hoor, maar ik snap die behoefte van het ‘spammen’ van je eigen kind nooi zo goed. Waarom? Tuurlijk vind je je eigen kind fantastisch, vind ik ook, maar dat hoef ik niet steeds met anderen te delen, zo van “kijk, kijk dan hoe leuk ze is!” Ik wil dat niet voor haar beslissen, ze is nog zo klein.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Jan 2018 11:00

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Carrie dat is toch een heel ander onderwerp dan waar Marin het topic voor opende?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem250

Bericht 17 Jan 2018 11:01

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Carrie, ik bedoel dit niet vervelend. Maar denk je echt dat Marin klakkeloos foto's op internet plaatst? En onwetend is over de gevaren van internet? Ik denk niet dat jij haar op de gevaren hoeft te wijzen. Marin is een slimme vrouw, die over het algemeen wel weet wat ze doet. En zelf een (weloverwogen) keuze kan maken.
<<

Anoniem250

Bericht 17 Jan 2018 11:02

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Lieve foto's zeg. En inderdaad is de topictitel zo beter.
<<

Anoniem336

Bericht 17 Jan 2018 11:09

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Carrie, als je haar er daadwerkelijk op wilt wijzen, waarom niet via pm? Volgens mij is dit niet de eerste keer dat dit aspect naar voren komt, en heeft Marin hier al vaker haar reactie op gegeven.

Dit vind ik nogal belerend overkomen, en niet nodig via dit topic.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 11:09

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Jip schreef:Carrie dat is toch een heel ander onderwerp dan waar Marin het topic voor opende?

Klopt, ik twijfelde achteraf ook, maar toen stond het er al. Het is denk ik nooit het juiste moment en om er nou een nieuw topic over te openen is ook weer zo wat.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 11:10

Re: Slaperige kindjes (foto's)

HollyGolightly schreef:Carrie, ik bedoel dit niet vervelend. Maar denk je echt dat Marin klakkeloos foto's op internet plaatst? En onwetend is over de gevaren van internet? Ik denk niet dat jij haar op de gevaren hoeft te wijzen. Marin is een slimme vrouw, die over het algemeen wel weet wat ze doet. En zelf een (weloverwogen) keuze kan maken.

Komt ook niet vervelend over hoor! Ja dat denk ik dus wel, een beetje onwetend, juist omdat ze het zo vaak doet. Nu heeft Marin de topictitel n.a.v. de tip van Caro aangepast, dus heel overwogen is het dan toch niet?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 11:13

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Nou dat vind ik wel een beetje flauw Carrie, om dat in twijfel te trekken.

Maar goed, ik ga de foto's wel verwijderen, hier heb ik geen zin in dit soort gezeur. Ik weet dat je het in eerste instantie goed bedoelt maar ik vind het nu wel gezeur worden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 17 Jan 2018 11:14

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Carrie schreef:
HollyGolightly schreef:Carrie, ik bedoel dit niet vervelend. Maar denk je echt dat Marin klakkeloos foto's op internet plaatst? En onwetend is over de gevaren van internet? Ik denk niet dat jij haar op de gevaren hoeft te wijzen. Marin is een slimme vrouw, die over het algemeen wel weet wat ze doet. En zelf een (weloverwogen) keuze kan maken.

Komt ook niet vervelend over hoor! Ja dat denk ik dus wel, een beetje onwetend, juist omdat ze het zo vaak doet. Nu heeft Marin de topictitel n.a.v. de tip van Caro aangepast, dus heel overwogen is het dan toch niet?


Dat gaat over de topictitel, dat vind ik iets anders dan haar aanspreken over het plaatsen van foto's van haar kind op internet. Ik vind niet dat je haar aan hoeft te spreken op haar keuze om foto's van haar zoon op internet te plaatsen. Tenzij je echt zou denken dat ze zich niet bewust zou zijn van de gevaren. Nu komt het toch wel een beetje belerend over. Als Marin nu een topic zou openen met de vraag 'Plaats je foto's van je kind op internet, waarom wel en waarom niet?' dan vind ik jouw reactie wel gepast. Nu niet echt.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 17 Jan 2018 11:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 17 Jan 2018 11:14

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Marin schreef:Nou dat vind ik wel een beetje flauw Carrie, om dat in twijfel te trekken.

Maar goed, ik ga de foto's wel verwijderen, hier heb ik geen zin in dit soort gezeur. Ik weet dat je het in eerste instantie goed bedoelt maar ik vind het nu wel gezeur worden.


Ach joh laat die foto's toch staan. Het zijn lieve foto's en het forum staat vol met foto's van kinderen en baby's.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 11:16

Re: Slaperige kindjes (foto's)

HollyGolightly schreef:
Marin schreef:Nou dat vind ik wel een beetje flauw Carrie, om dat in twijfel te trekken.

Maar goed, ik ga de foto's wel verwijderen, hier heb ik geen zin in dit soort gezeur. Ik weet dat je het in eerste instantie goed bedoelt maar ik vind het nu wel gezeur worden.


Ach joh laat die foto's toch staan. Het zijn lieve foto's en het forum staat vol met foto's van kinderen en baby's.


De lol is er wel een beetje vanaf zo. Blijf verder wel gewoon foto's plaatsen van het ventje, want dat vind ik zelf verder geen probleem, maar dit topic is niet zo leuk als ik had gehoopt, dus dan kan het maar beter snel naar beneden zakken (gezien je niet meer mag verwijderen).
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 17 Jan 2018 11:17

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Ik heb een melding bij de burgemeesters gemaakt met verzoek tot splitsing van het topic, omdat het over twee onderwerpen gaat volgens mij. Dus ik kom me er ook nog mee bemoeien :wink:.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 11:17

Re: Slaperige kindjes (foto's)

HollyGolightly schreef:
Carrie schreef:
HollyGolightly schreef:Carrie, ik bedoel dit niet vervelend. Maar denk je echt dat Marin klakkeloos foto's op internet plaatst? En onwetend is over de gevaren van internet? Ik denk niet dat jij haar op de gevaren hoeft te wijzen. Marin is een slimme vrouw, die over het algemeen wel weet wat ze doet. En zelf een (weloverwogen) keuze kan maken.

Komt ook niet vervelend over hoor! Ja dat denk ik dus wel, een beetje onwetend, juist omdat ze het zo vaak doet. Nu heeft Marin de topictitel n.a.v. de tip van Caro aangepast, dus heel overwogen is het dan toch niet?


Dat gaat over de topictitel, dat vind ik iets anders dan haar aanspreken over het plaatsen van foto's van haar kind op internet. Ik vind niet dat je haar aan hoeft te spreken op haar keuze om foto's van haar zoon op internet te plaatsen. Tenzij je echt zou denken dat ze zich niet bewust zou zijn van de gevaren. Nu komt het toch wel een beetje belerend over. Als Marin nu een topic zou openen met de vraag 'Plaats je foto's van je kind op internet, waarom wel en waarom niet?' dan vind ik jouw reactie wel gepast. Nu niet echt.


Ok, dat kan dat jij dat zo vindt, ik ervaar dat weer anders :) Ik ben gewoon echt benieuwd waarom iemand zijn/haar kind zo vaak wil spammen, maar ik snap ook dat ik daar gaan antwoord op ga krijgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 11:18

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Carrie schreef:
HollyGolightly schreef:
Carrie schreef:Komt ook niet vervelend over hoor! Ja dat denk ik dus wel, een beetje onwetend, juist omdat ze het zo vaak doet. Nu heeft Marin de topictitel n.a.v. de tip van Caro aangepast, dus heel overwogen is het dan toch niet?


Dat gaat over de topictitel, dat vind ik iets anders dan haar aanspreken over het plaatsen van foto's van haar kind op internet. Ik vind niet dat je haar aan hoeft te spreken op haar keuze om foto's van haar zoon op internet te plaatsen. Tenzij je echt zou denken dat ze zich niet bewust zou zijn van de gevaren. Nu komt het toch wel een beetje belerend over. Als Marin nu een topic zou openen met de vraag 'Plaats je foto's van je kind op internet, waarom wel en waarom niet?' dan vind ik jouw reactie wel gepast. Nu niet echt.


Ok, dat kan dat jij dat zo vindt, ik ervaar dat weer anders :) Ik ben gewoon echt benieuwd waarom iemand zijn/haar kind zo vaak wil spammen, maar ik snap ook dat ik daar gaan antwoord op ga krijgen.


Misschien in June's afsplitstopic? Zal ik even over het antwoord nadenken anders dan 'ik vind het leuk', want dat is niet echt een substantieel antwoord natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2018 11:18

Re: Slaperige kindjes (foto's)

Marin schreef:Nou dat vind ik wel een beetje flauw Carrie, om dat in twijfel te trekken.

Maar goed, ik ga de foto's wel verwijderen, hier heb ik geen zin in dit soort gezeur. Ik weet dat je het in eerste instantie goed bedoelt maar ik vind het nu wel gezeur worden.

Ik reageer nu ook op anderen die wat van mijn mening vinden he, niet mijn bedoeling om 'door te zeuren'.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers