Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Minder leuk aan je kind?

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jan 2018 22:20

Re: Minder leuk aan je kind?

Dochter: dat ze het niet kan hebben als mijn man en ik even met elkaar praten als we bijvoorbeeld zitten te eten. Ze gaat dan heel irritant heel hard "mama!!" erdoorheen roepen totdat ze aandacht krijgt en dan verzint ze ter plekke iets om te zeggen, echt iets belangrijks als "ik wil morgen met de duplo spelen".
En ook heel irritant vind ik dat ze je compleet kan negeren als je haar gewoon iets vraagt. Ze doet dan gewoon of ze je niet hoort, omdat het haar niet uitkomt. Daar kan ik heel slecht tegen.

Zoon: hm, bij hem kan ik nog niet echt iets verzinnen, maar mijn dochter had op die leeftijd ook nog niet van die vervelende trekjes :smile: wat soms wel vervelend is, is dat hij erg naar mij toetrekt. Ook wel lief hoor, maar als hij tijdens het eten naast mijn man zit, mag hij hem niet helpen met eten, want dat moet ik dan per se doen. Nou is dat niet zo'n ramp, maar als hij een poepluier heeft en we zijn er allebei, kiest hij ook altijd mij :thumbdown:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 11 Jan 2018 23:11

Re: Minder leuk aan je kind?

N. Begint nu zo'n grote mond te krijgen.
Als ik boos ben begint hij zo akelig te lachen.
En als iets niet lukt of is niet naar zijn zin dan gaat huilen.

T. Kan soms zo driftig worden. Nee is ook echt Nee bij hem.
Oja en hij zeurt de hele dag om eten. Van een appel tot snoep.

En samen hebben ze een hele nare lach.. al vanaf dat ze klein waren. Ik weet dan dat er iets gaat gebeuren wat niet mag :palm: ook zijn ze nu vreselijk aan het na praten waarna dus ook weer keihard die stomme lach.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Jan 2018 23:42

Re: Minder leuk aan je kind?

De oudste zit het liefst de hele dag achter de schermpjes, houdt absoluut niet van buiten spelen o.i.d. En als hij niet op de tablet/Wii/pc of Nintendo mag vraagt hij iedere 3 minuten of het nu wel mag. Vreselijk dat gehang de hele dag.

De middelste kan af en toe ineens volledig omslaan qua humeur. Niets is dan goed, ze kan dan ook alleen nog maar grommen en nee zeggen en lacht je uit als je boos wordt. Gelukkig komt dat niet heel vaak voor want hiermee haalt ze echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

Bij de jongste de hele dag het gezeur om eten. Con-ti-nu. En dat hij alles af wil dwingen en meteen boos wordt als het dus niet gaat zoals hij bedacht had. Hij probeert alles naar zijn hamd te zetten, vet irritant!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem336

Bericht 12 Jan 2018 06:42

Re: Minder leuk aan je kind?

Oudste: hij praat heel onrustig en daardoor onsamenhangend. En hij smakt, gigantisch.

Middelste: dat gezeur. Mama, ik ben moe. Mama, ik heb het koud. Mama, ik wil eten. En dan die piepstem erbij. Kan hem zo laten casten voor 1 of ander tv drama.

Jongste: niets, onze vrolijke aap. Of nou ja...het doorslapen mag weleens zn intrede doen.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Jan 2018 08:06

Re: Minder leuk aan je kind?

Ze heeft regelmatig woede aanvallen waar we weinig mee kunnen, dan gaat nu echt zijn grenzen bereiken. Ze slaat ons (gericht in het gezicht) en van de week kneep ze mijn keel dicht.. we straffen haar/begrenzen haar/geven ruimte om zich te uiten maar tot op heden zonder resultaat. Waarschijnlijk krijgt ze door haar hersenschade toch bepaalde prikkels/boodschappen anders binnen bijv op een schooldag en uit ze dit later bij ons. Dit is toch wel het minst leuke. Gelukkig krijgen we hier binnenkort ondersteuning voor en begeleiding.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Jan 2018 08:13

Re: Minder leuk aan je kind?

Heftig highway! En ze zal dan vervolgens ook weer ‘schrikken’ van jullie reactie daar op, of valt dat mee? Fijn dat jullie binnenkort hulp krijgen, lijkt me echt niet makkelijk zeg.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2018 08:14

Re: Minder leuk aan je kind?

Dat lijkt me heel heftig Highway. Goed dat jullie hierin begeleiding krijgen. Lijkt me ook zo naar om te zien zo'n lief meisje helemaal onbedoeld door het lint.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Jan 2018 08:39

Re: Minder leuk aan je kind?

Thanks meiden. Nee ze schrikt juist niet van onze reactie, dat maakt het zo lastig. Ze vind het wel grappig en staat te lachen als ik met haar probeer te praten erover. Ze is idd een heel lief meisje maar dit gedeelte snappen we niet zo helaas.
<<

Anoniem336

Bericht 12 Jan 2018 08:57

Re: Minder leuk aan je kind?

Heftis highway. Hopelijk kan de ondersteuning jullie tips geven, waardoor ze het anders gaat uitten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jan 2018 09:02

Re: Minder leuk aan je kind?

Jeetje highway wat heftig zeg! Goed dat jullie hier ondersteuning voor krijgen.

Ik vind het minder leuk aan mijn kind dat hij zo godsgruwelijk vroeg wakker is elke ochtend. En dat hij me nu al staat uit te lachen als ik zeg dat hij iets niet mag. Ik vrees voor een erg pittig karakter.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Jan 2018 09:07

Re: Minder leuk aan je kind?

Ohjee elliot dat komt me bekend voor. Hoe vroeg is godsgruwelijk vroeg?
#teammaple🍁
<<

Brooke

Bericht 12 Jan 2018 09:14

Re: Minder leuk aan je kind?

Ze is een slechte eter, altijd al geweest en ze gaat dan als wij nog zitten te eten en zij al klaar is, vaak zitten miepen, piepen, zeuren, grommen tot wij klaar zijn. Haar een boekje laten lezen of haar van tafel doen wil ze niet, ze wil dan niks eigenlijk. Net of ze ons het niet gunt om te eten. Al zoveel geprobeerd, maar niks helpt. Tegenwoordig hebben we een aangepaste woning en is haat slaapkamer beneden, dus nu kunnen we haar mooi een time-out geven op haar kamer als ze weer eens zo'n bui heeft. Met dat gezeur haalt ze echt het bloed onder haar nagels vandaan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jan 2018 09:19

Re: Minder leuk aan je kind?

Urban Naked schreef:Ohjee elliot dat komt me bekend voor. Hoe vroeg is godsgruwelijk vroeg?


Vanmorgen was het 5.45. Gemiddeld is het denk ik 6 uur, met als leuke bijkomstigheid dat hij doordeweeks op werkdagen soms uitslaapt tot 7 uur, en in het weekend juist vroeg wakker wordt, tussen 5.30 en 6.15 uur.

♥♥
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Jan 2018 09:21

Re: Minder leuk aan je kind?

De oudste kan snel boos worden en dan ook echt boos, inclusief stampen, en gillen!

De jongste kan mij erg claimen. Alleen maar aan mijn been hangen en niet even bij papa of iemand anders willen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 12 Jan 2018 11:13

Re: Minder leuk aan je kind?

Dochter dat ze constant aandacht vraagt, ze blijft dan maar tegen me praten en aan me trekken ook als ik al 2 uur met d'r gespeeld heb. Ik kan daar op gegeven moment echt heel kriegel van worden.

Zoon dat hij zo vaak z'n kleding stuk kauwt. Hij kan er niks aan doen, dat heeft met z'n prikkelverwerking te maken en ik word er ook niet boos om maar ik vind het soms wel irritant. Heb ik net een nieuw leuk truitje voor hem gekocht kan het binnen een week weer de container in dat vind ik dan wel jammer.
2010 2012
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Jan 2018 11:19

Re: Minder leuk aan je kind?

Elliot schreef:
Urban Naked schreef:Ohjee elliot dat komt me bekend voor. Hoe vroeg is godsgruwelijk vroeg?


Vanmorgen was het 5.45. Gemiddeld is het denk ik 6 uur, met als leuke bijkomstigheid dat hij doordeweeks op werkdagen soms uitslaapt tot 7 uur, en in het weekend juist vroeg wakker wordt, tussen 5.30 en 6.15 uur.


Ja dit! Dit is ook minder leuk aan mijn kind.
Hij slaapt ook erg slecht in s avonds.
2016
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 12 Jan 2018 12:39

Re: Minder leuk aan je kind?

Afbeelding
Dit.

En niet eens omdat ze iets wil hebben, maar gewoon omdat ze niet mijn route wil lopen, alles wil bekijken en aanraken. Als ze dan moet meelopen gaat ze in protest. Zitten of liggen. Doet ze overigens ook vaak als we naar huis lopen en ze geen zin meer heeft. Bloedirritant. Meestal neem ik daarom de wandelwagen mee of zet in haar in een karretje. Maar steeds als ik even snel naar de winkel ga, dan vergeet ik dat ze zo doet en is het dus nooit even snel door de winkel heen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2018 13:06

Re: Minder leuk aan je kind?

Haha classic Meg! Maar wel heel vervelend en onhandig voor jullie.

Jemig Highway, dat is heftig zeg.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jan 2018 13:13

Re: Minder leuk aan je kind?

Haha Meg! Herkenbaar ook :12: .

Ik kan me echt ergeren aan dat dwarse gedrag zo nu en dan. Als ik ja zeg, zegt hij nee, en andersom. Daarbij kan hij heel driftig reageren wanneer hij zijn zin niet krijgt. Gelukkig houdt het meestal verband met vermoeidheid of een fase en is het in die zin niet structureel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 12 Jan 2018 13:25

Re: Minder leuk aan je kind?

Bij een van mn kinderen zijn hoogbegaafdheid... lastig is het.
<<

Geel

Bericht 12 Jan 2018 14:18

Re: Minder leuk aan je kind?

Ooo Druifje, ik weet nu al wie je bent joh, zo doorzichtig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Jan 2018 14:28

Re: Minder leuk aan je kind?

Geel schreef:Ooo Druifje, ik weet nu al wie je bent joh, zo doorzichtig.


Dan ben je scherper dan ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem336

Bericht 12 Jan 2018 14:30

Re: Minder leuk aan je kind?

Susan schreef:
Geel schreef:Ooo Druifje, ik weet nu al wie je bent joh, zo doorzichtig.


Dan ben je scherper dan ik.

En dan ik.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2018 14:31

Re: Minder leuk aan je kind?

Geel heeft de detective pet op vandaag.
<<

Geel

Bericht 12 Jan 2018 14:33

Re: Minder leuk aan je kind?

Oké, ik dénk het te weten, onderbuikgevoel. Ik kan alleen niet op de naam komen. :laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers