Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe snel hou je ze thuis van school?

<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 08 Jan 2018 20:55

Hoe snel hou je ze thuis van school?

Ik vind dit nog altijd een dingetje!

Mijn dochter heeft straks overgegeven, had hoofdpijn en sliep op de bank.
Nu twijfel ik of ik haar morgen uit zal laten slapen of vroeg wakker zal maken om dan in een half uurtje te beslissen of ze fit genoeg is om naar school te gaan. Wat zouden jullie doen?

Dat ze nooit echt fit is 's ochtends maakt het extra lastig.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 08 Jan 2018 21:03

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Als ze vanavond heeft overgegeven, zou ik haar morgen thuis houden. Waarschijnlijk is ze dan niet helemaal fit en kan ze een dagje rust wel gebruiken.

Beterschap!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Jan 2018 21:06

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Bij overgeven zou ik haar ook thuis houden. Of ze moet morgenochtend optijd uit zichzelf wakker worden en ook wat willen eten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 08 Jan 2018 21:08

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Jezzie schreef:Bij overgeven zou ik haar ook thuis houden. Of ze moet morgenochtend optijd uit zichzelf wakker worden en ook wat willen eten.


Zo zou ik het ook doen.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Jan 2018 21:15

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Dan zou ik ze denk ik thuis houden, als ze overgegeven hebben is dat hier wel echt een teken dat ze ziek zijn. Spugen echt alleen als ze goed ziek zijn. Dus ik denk dat ik dan toch een dagje thuis zou willen aankijken hoe het gaat.

En bij twijfel zou ik ook nog meenemen hoe ze er op school mee omgaan. Bij de kleuters had mijn dochter bijvoorbeeld een juf die echt maar zelden ouders belde bij ziekte (die keek het vaak te lang aan, meerdere verhalen van andere ouders gehoord). Terwijl haar huidige juf niet bij elk wissewasje belt, maar als een kind aangeeft echt niet lekker te zijn dan belt ze gewoon. Bij deze juf ben ik dan ook eerder geneigd om het bij twijfel te laten proberen, terwijl ik bij die andere bij twijfel geneigd was tot thuis houden tot ze echt weer fit was.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Jan 2018 21:49

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Ik zou het in de ochtend nog eens beoordelen dan zonodig laagdrempelig ziek melden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Jan 2018 22:08

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Ik zou niet bij voorbaat zeggen dat ze de dag erna thuis blijft van school, maar de ochtend afwachten. Kinderen kunnen ook vaak weer snel beter zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem231

Bericht 08 Jan 2018 22:59

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Ik zou haar morgen gewoon laten gaan als ze normaal oogt en vannacht goed slaapt.
Voor de vakantie hier ook gehad (oke peuterspeelzaal dan), zoon avond ervoor overgegeven maar goed geslapen. Daarom wel naar school gegaan en was niets meer aan de hand. Kinderen slaan zo snel om dus ik zou morgen pas beslissen.
(Ik dacht ook eerst thuis houden maar toen hij goed geslapen en gegeten had en weer druk aan het spelen was, vond ik dat hij gewoon kon gaan.)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Jan 2018 23:04

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Mijn kinderen zijn meestal de dag daarna weer beter dus ik zou gewoon er vanuit gaan dat ze weer naar school gaan en hoogstens Indien nodig alvast achterwacht regelen om ze op te vangen als ze toch wel ziek blijken te zijn.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 09 Jan 2018 12:12

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Elro schreef:Ik zou niet bij voorbaat zeggen dat ze de dag erna thuis blijft van school, maar de ochtend afwachten. Kinderen kunnen ook vaak weer snel beter zijn


Dit inderdaad. En dan in de ochtend zou ik bij de juf aangeven dat ze gisterenavond niet lekker was en of ze het in de gaten wil houden en indien nodig wil bellen zodat ik dochter op kan halen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Jan 2018 12:27

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Femm schreef:
Elro schreef:Ik zou niet bij voorbaat zeggen dat ze de dag erna thuis blijft van school, maar de ochtend afwachten. Kinderen kunnen ook vaak weer snel beter zijn


Dit inderdaad. En dan in de ochtend zou ik bij de juf aangeven dat ze gisterenavond niet lekker was en of ze het in de gaten wil houden en indien nodig wil bellen zodat ik dochter op kan halen.


Zo doen wij dat eigenlijk ook altijd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem280

Bericht 09 Jan 2018 12:32

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Hier gaat echt ziek zijn vaak gepaard met overgeven.
Dan blijven ze thuis.
Nu is de afgelopen tijd J. vaak ziek geweest. Niet met overgeven, wel hoge koorts, rare hoest etc.
Heb haar toen ook thuis gehouden. Later bleek ze beginnende longontsteking te hebben, was dus enorm blij dat ik haar niet weggebracht heb.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Jan 2018 12:54

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Ik hou J best vlot een dagje thuis. Ze is heel snel overprikkeld en als ze ziek is komt alles nog veel harder binnen bij haar. Juist door haar een dagje extra thuis te houden om aan te sterken voorkom ik dat ze weken blijft kwakkelen.
Voor mij zou de avond ervoor overgeven dus zeker een reden zijn om haar de volgende dag lekker te laten uitslapen en thuis te houden. Tenzij ze zelf op tijd wakker is en graag naar school wil natuurlijk.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem231

Bericht 09 Jan 2018 14:00

Re: Hoe snel hou je ze thuis van school?

Femm schreef:
Elro schreef:Ik zou niet bij voorbaat zeggen dat ze de dag erna thuis blijft van school, maar de ochtend afwachten. Kinderen kunnen ook vaak weer snel beter zijn


Dit inderdaad. En dan in de ochtend zou ik bij de juf aangeven dat ze gisterenavond niet lekker was en of ze het in de gaten wil houden en indien nodig wil bellen zodat ik dochter op kan halen.


Wel zo zeggen dat kind het niet hoort. Een keer gehad dat een moeder dat zei en dochter het hoorde. Ze heeft een hekel aan rekenen dus toen we gingen rekenen zei ze: juf ik heb buikpijn bel je mijn mama?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers