Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 07 Okt 2019 13:17

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Lang geleden dit topic!!

Maar de meeste baby is al geen baby meer, de 2de is morgen en de rest volgt ook al bijna met de eerste verjaardag.

Hoe hebben jullie het eerste jaar beleefd?

L is echt zo mega relaxt, wat een verschil met zijn zus. In alles! Hij huilt vrijwel nooit, heeft nog naar 2 tanden, tijgert en doet verder niks. Helemaal tegenovergesteld aan S, zo leuk om te zien. En wat heeft hij me laten inzien dat een baby ook wel heel leuk kan zijn. Ik had dit zo niet verwacht! Daar waar ik vooraf wel 1000 beren zag, ben ik ze helemaal niet tegengekomen ?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Okt 2019 10:26

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat heerlijk MdU, is je zo gegund.

Hier ook een heel lieve baby, begin toch wat sentimenteel te worden nu zijn eerste verjaardag nadert. Hij heeft nu net pas 3 tanden (ja kwamen alle 3 tegelijk, help!), klimt, kruipt en loopt sinds deze week met gemak achter een loopkar. Oefent ook al met los staan. Hij is erg lief en vriendelijk, kijkt altijd zijn ogen uit observeert eerst en wil dan alles ontdekken. Hij is dol op alles wat geen speelgoed is, vooral elektronica. Afstandsbedieningen, horloges, stekkers van apparaten. Hij weet ook al precies wat wel en niet ‘mag’ en krijgt pretoogjes bij iets doen waarvan hij weet dat hij er reactie op krijgt. Hij is alleen geen makkelijke slaper. Sinds deze
week gaat hij ineens slapen zonder paniek of boosheid, ik weet niet wat me overkomt. Ook slaapt hij sinds een week vaker wel door dan niet (durf dit niet te typen). Hij werd echt altijd wakker, meerdere keren per nacht. Nu huilt hij ook vaak eventjes in zijn slaap maar dan laat ik hem even, doen jullie kindjes dat ook? Het lastig slapen vind ik best een groot iets van het eerste jaar, baby ging ook nooit voor 21u naar bed en had weinig avonden/uren voor mezelf. Intens dus en was zo moe en daardoor ook wel labiel. Ik had weinig slaap verwacht maar dat het een jaar zou duren :) en dat de avonden zo kort zouden zijn had ik niet verwacht. Merk dat ik nu wat meer afstand kan nemen en iets meer ruimte voor mezelf kan en ga innemen. Ik denk dat dit ook allemaal wel bij een eerste kind hoort (onzekerheid). Maar oh wat is het een heerlijk kind, ben helemaal verliefd op hem (en de rest van de familie ook). Zelfs onbekenden zeggen altijd wat is hij vriendelijk ed. Ik ben trots!
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 08 Okt 2019 15:54

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ja, wat leuk zeg dit! Mijn "baby" is vandaag jarig :wtf: :cheering:

En OMG wat gaat de tijd snel, dat jaar lijkt voorbij gevlogen! Ze is mega relaxed, ondeugend en ondernemend. Ze racet het hele huis door achter de loopkar en begint voorzichtig ook stapjes los te zetten. Ze sliep vrij snel door, waardoor wij zelf ook echt wel goede nachten hebben kunnen maken vanaf het begin en waardoor ik beter kon herstellen na al dat bloedverlies bij de bevalling. En wat we nooit hadden verwacht, maar wat wel zo is: ze is nóg makkelijker dan haar oudere broer. Ze is een makkelijke eter, ze weet zich goed zelf te vermaken met boekjes, blokjes en knuffelbeesten, ze is echt helemaal idolaat van haar broer (en hij van haar), ze knuffelt veel, krijgt graag aandacht en ze lacht echt bijna altijd. Iets wat anderen ook opvalt. En het wordt steeds leuker, vooral als ze heel hard "Mamaaaa" roept om mijn aandacht te trekken, of zit te wijzen en dan "Eh eh" doet om iets gedaan te krijgen. Volgens mij gaan we onze handen nog wel vol hebben aan dit portret hoor!

Wat Lot zegt herken ik van de eerste, toen viel het ons ook best tegen dat de avonden zo kort waren (hij ging ook pas laat slapen en had veel kramp in het begin) en dat je zo ontzettend weinig tijd voor jezelf overhoudt na het verzorgen en huishouden. Nu was mijn instelling bij deze al gewoon anders, meer van we zien wel hoe het gaat en je weet ook dat alles een "fase" is, dus genieten van het moment. Huilerig? Dan knuffelen we extra lang op de bank. Niet willen slapen overdag? Dan gaat ze lekker in de wagen en maken we een lange wandeling of doen we een rondje winkels. Niet willen eten? Dan eet je niet, ze geven vanzelf wel aan wat ze nodig hebben. Daarom is het me nu ook echt 100% meegevallen en draait ze eigenlijk heel makkelijk mee met het gezin. Het is wel vaak druk, vooral op avonden of zaterdagen i.c.m. de voetbal van d'r broer of op de dagen dat we beiden buiten de deur werken, maar ook dat vindt z'n weg wel.

Wat heerlijk MdU dat het bij jou ook zo meevalt, hier zag ik ook 100 beren op de weg, maar ben er idd geen enkele tegengekomen!
Life is too short to have boring hair.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Okt 2019 20:32

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Oooh, zeker lang geleden!

Wij hebben best een heftig jaar gehad en F. is alweer anderhalve week 1. Mijn baby is niet echt een baby meer.
F. is een pittig kindje, heel anders dan Lu. was. En hij heeft ook al veel doorstaan. Het klieven van lipbandje en tongriempje bracht de eerste verlichting, toen ging hij beter drinken en beter groeien. Helaas bleven een hoop klachten en bleek hij toch behoorlijk last van reflux te hebben waar hij medicatie voor krijgt. Na een maand of 5 hadden we eindelijk geen huilbaby meer. Wel een enorm gefrustreerde baby, maar het werd wat rustigen.
En toen hij 9 maanden oud was kreeg hij de waterpokken en daarna een herseninfarct waarvoor we wekenlang in het ziekenhuis zaten. Nog steeds hebben we veel doktersbezoeken, kinderoogarts, neuroloog, kinderarts en helaas de laatste weken ook de huisarts want die dubbele oorontsteking wilde maar niet overgaan. Maar ondanks alles doet hij het super goed. Hij is linkszijdig blind maar mensen die het niet weten merken er helemaal niks van. Hij compenseert veel dingen en heeft al best wat slimme trucjes.

Jeetje en hij is dus gewoon al 1, hij heeft zijn eerste stapjes los gezet vier dagen voor zijn eerste verjaardag en is daarmee nog steeds druk aan het oefenen. Vandaag zette hij 10 stapjes los, hij is met de dag stabieler en zelfverzekerder. Ik ben echt beretrots, niet omdat hij snel is of omdat hij loopt (ja ok, ook :smile: ) maar vooral omdat ik het zo stoer vindt dat hij zich niet laat weerhouden door het missen van de helft van het zicht. Het levert nog best wel eens een botsing op en hij heeft opvallend vaak blauwe plekken aan de linkerkant van zijn hoofd maar echt niet dat hij zich daardoor laat tegenhouden.

Voor ons blijft het wel spannend, hoewel er ook relatieve rust is. We zijn nu bezig met het afbouwen van zijn epilepsiemedicatie, de verwachting is dat dat acuut was en veroorzaakt werd door het infarct. Zijn refluxmedicatie moeten we accuut mee stoppen omdat er gevaarlijke stoffen in zijn gevonden en de apotheek een terugroepactie heeft dus we gaan het maar zonder proberen en de bloedverdunners moet hij tot een jaar na het infarct blijven slikken en hopelijk is het dan helemaal klaar met alle pillen en drankjes. Die hij overigens superbraaf inneemt, als hij de spuitjes ziet gaat zijn mond al open en ook de pilletjes slikt hij keurig door.

Helaas nog geen doorslapend jongetje hier. De enige keer dat hij door heeft geslapen was in de nacht van het infarct, dus het zal nog wel schrikken worden als hij ineens gaat doorslapen :palm: . Ik geef nog borstvoeding dus ik voed hem meestal nog ‘s avonds laat, rond een uur of 3/4 en als we wakker worden rond 7.30 u. Ik zou wel meer slaap kunnen gebruiken maar op zich is het goed te doen zo.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het minder pittig zou zijn, Lu. was een enorm relaxte baby. Ik had natuurlijk beter moeten weten, maar goed haha.
Tegelijk is F. zo’n verrijking van ons gezin. De oudste twee zijn verzot op hem en andersom is dat ook het geval. En we houden echt zielsveel van hem. En hoewel hij pittig van karakter is, slapen niet zijn hobby is en we vaak onze handen vol aan hem hebben is hij ook een enorm grappig pretbekkie. Hij lacht, maakt op zijn manier grapjes en hij zoekt altijd contact. Op de opvang komen leidsters van andere groepen ook graag even met hem kroelen omdat hij altijd zo heerlijk vrolijk reageert. En hij kan zich enorm goed zelf vermaken, tenzij hij honger heeft of moe is, maar goed, als hij dat niet is dan zit hij tijdenlang dingen te onderzoeken, of zijn favoriete spelletje, spullen ergens uit halen en in het rondt gooien.

Ik vind deze leeftijd wel echt heel erg leuk, dat contact, al die nieuwe dingen leren en zijn vrolijkheid, zo heerlijk!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Okt 2019 20:49

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat mooi om jullie verhalen te lezen. Verschillend, maar wat een liefde spat er vanaf. We mogen trots zijn.

Pompoen wat hebben jullie toch een stoer mannetje op de wereld gezet. Ik heb echt respect voor jullie.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers