Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Jan 2020 21:39

Re: Afvaltopic 2020

In het kader van gedeelde smart; ik had er ook zomaar weer een kilo bij. En niks raars gegeten. Ok het ging vorige week ook wel heel hard, maar dit is dan toch een beetje jammer.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2020 10:20

Re: Afvaltopic 2020

Ik ben nu 3.1 kilo kwijt. Zo blij mee! ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jan 2020 13:42

Re: Afvaltopic 2020

Goed bezig Savi!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 23 Jan 2020 00:45

Re: Afvaltopic 2020

Hier bijna 3 weken bezig met koolhydraatarm eten en geen suikers etc. Ook 3 x per week licht sporten (gaat nog niet goed ivm fibromyalgie, maar oke) en ben 2 kilo kwijt.
Ik weeg elke dag en hou het dan bij, het fluctueert echt per dag, 1x per week kijk ik dan naar het geheel.

Joey, beter rustig afvallen dan ineens veel en dat het er zo weer aanzit. Keep up!

Savi gaat goed zo zeg. Sport jij er ook bij?

Lady, die flow komt vast wel weer.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2020 07:46

Re: Afvaltopic 2020

Nee ik sport niet. Vreselijk haha!

Jij bent ook goed bezig! ?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Jan 2020 22:20

Re: Afvaltopic 2020

Mag ik hier even komen balen van mezelf..

Ik ben vorig jaar in ongeveer 6 maanden 12 kg afgevallen door cb en nu zit er al weer veel bij. Ben er toen mee gestopt omdat ik me er slecht bij ging voelen, futloos en heel veel haar uitval.

Ik vond het echt fijn, een stok achter de deur en elke week wegen. Maar ja nu doe ik dat niet meer en ben weer veel aan het snaaien.

Ik stond 3 of 4 keer per week een workout te doen voor de televisie voor ongeveer een half uur maar toen kwam de klad erin..
slechte nachten, weinig slaap en nergens geen puf voor
Het is een slecht excuus maar het is echt zo.

En ik baal er gewoon van wat weet dat ik het kan.
Probeer van alles maar houd het niet vol.
Ik wil het liefst normaal eten, eetswitches maken en geen snoep of koek.
Frisdrank enz drink ik niet, alleen water of thee.

En heel vaak ‘vergeet’ ik te lunchen. De kindjes eten en dan denk ik, ik eet zo wel en dan is het inmiddels 15.00u en denk ik, laat maar.
<<

Anoniem270

Bericht 26 Jan 2020 23:13

Re: Afvaltopic 2020

Herkenbaar Shally, ik heb ook cb gedaan en het zat er ook snel weer bij.
Voor mij dus niet meer maar die stok achter de deur van het wegen heb ik wel nodig en vind ik ook fijn. Daarom nu naar een “gewone” diëtiste. Voornamelijk voor het wegen en om weer een gezond eetpatroon te krijgen want die was ver te zoeken na cb.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 27 Jan 2020 13:11

Re: Afvaltopic 2020

Waar staat cb voor?

Ik volg de methode van skinny minds (geheim van slanke mensen) en zat super goed in de flow. Toen ging ik lezen over khbeperkt en daardoor is alles in de war geraakt en ben ik het weer totaal kwijt. Op dit moment ongesteld en, hoewel ik weet dat het een super slecht excuus is, geef me nu even over aan snaaidrang. Vanaf overmorgen ga ik al mijn eten weer plannen en het goed doen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 27 Jan 2020 13:42

Re: Afvaltopic 2020

Deze week 2 ons aangekomen, flinke baal. Op gisteren na ook de hele week goed opgelet.
Gisteren uit eten geweest, stukje vlaai en stukje brownie gehad, ook wat dropjes en kaasjes op het werk.
Vandaag wat chocolade gegeten, maar nu er weer tegenaan.

Ben ook benieuwd wat cb is.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 27 Jan 2020 16:29

Re: Afvaltopic 2020

MrsMath, dat is echt niets hoor, morgen kan het al weer heel anders zijn. Ik weeg nu ruim 3 weken elke dag en dan zie je pas hoe veel het fluctueert. Als het over het algemeen maar een dalende lijn is zit je goed. Zo was ik zaterdag 60,6 en vandaag 61.1. Ik heb echt geen halve kilo eraan gegeten in 2 dagen. Het is dus ook maar net wanneer je weegt.
Laatst gewijzigd door Mamsie op 27 Jan 2020 18:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2020 16:41

Re: Afvaltopic 2020

Mamsie schreef:MrsMath, dat is echt niets hoor, morgen kan het al weer heel andere zijn. Ik weeg nu ruim 3 weken elke dag en dan zie je pas hoe veel het fluctueert. Als het over het algemeen maar een dalende lijn is zit je goed. Zo was ik zaterdag 60,6 en vandaag 61.1. Ik heb echt geen halve kilo eraan gegeten in 2 dagen. Het is dus ook maar net wanneer je weegt.

Inderdaad. En hoe 'zwaar' je gegeten hebt. Als ik alleen beschuiten eet met hagelslag dan ben ik de volgende dag natuurlijk lichter dan wanneer ik een goed bord stamppot naar binnen heb geschoven. Dat is logisch.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jan 2020 20:08

Re: Afvaltopic 2020

Olíve schreef:Waar staat cb voor?

Ik volg de methode van skinny minds (geheim van slanke mensen) en zat super goed in de flow. Toen ging ik lezen over khbeperkt en daardoor is alles in de war geraakt en ben ik het weer totaal kwijt. Op dit moment ongesteld en, hoewel ik weet dat het een super slecht excuus is, geef me nu even over aan snaaidrang. Vanaf overmorgen ga ik al mijn eten weer plannen en het goed doen.


Mijn basis is GOK (grip op koolhydraten) maar nu ik bijna op streef zit pak ik de gedachtes van het geheim van slanke mensen mee. Afgelopen weekend bv 3 verjaardagen op verjaardag 1 een mini stukje brownie die echt fantastisch was. Verjaardag 2, 3 stukjes zalmwrap gehad met sla. Verjaardag 3 niets. Bewust geen alcohol dit weekend dus echt wel bewust keuzes maken en de keuzes bewust ook maken met de koolhydraten die ik neem en wanneer. Combi kan dus prima.
2015 💙
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 27 Jan 2020 20:52

Re: Afvaltopic 2020

Olíve schreef:Waar staat cb voor?

Ik volg de methode van skinny minds (geheim van slanke mensen) en zat super goed in de flow. Toen ging ik lezen over khbeperkt en daardoor is alles in de war geraakt en ben ik het weer totaal kwijt. Op dit moment ongesteld en, hoewel ik weet dat het een super slecht excuus is, geef me nu even over aan snaaidrang. Vanaf overmorgen ga ik al mijn eten weer plannen en het goed doen.


Cambridge
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 28 Jan 2020 00:00

Re: Afvaltopic 2020

Wij (ja mijn man doet ook mee) hebben ook met name de koolhydraten aan banden gelegd. Geen brood, rijst, aardappel en pasta. Verder natuurlijk niet snoepen of suikerhoudende dranken drinken. Behalve op zaterdagavond, dan is het cheat-day.

Persoonlijk hoef ik niet veel kilo’s kwijt ofzo maar het mag allemaal wel wat strakker. Squaten en lunges it is.... bleigh.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Jan 2020 10:55

Re: Afvaltopic 2020

Hoi! Ik schrijf hier niet mee, ten eerste omdat ik de grootste falerd uit dit topic ooit ben en mensen niet wil demotiveren en ten tweede omdat ik de focus voor mezelf niet op afvallen wil leggen, maar op fitter worden en meer bewegen. Ik ben daar nu vier weken mee bezig: veel wandelen, elke week een kilometer zwemmen en verder eet ik m'n ontbijt later op de ochtend, rond 9.30-10.00 uur. Beetje het principe van intermittent fasting, maar dan wat soepeler, houd me niet per se aan die uren. Maar ik zit in een goede flow! En ben nu, na vier weken, 4.2 kilo afgevallen! Zo blij mee! Ben echt gemotiveerd nu en dat mag ook wel, want ik ben véél te zwaar. Maar ik heb geen specifiek doel, behalve een betere conditie krijgen en gewoon een actievere levensstijl.

Jullie zijn allemaal ook weer goed bezig hier lees ik! Ik lees hier wel mee af en toe en zal misschien af en toe eens wat posten.
@ Mamsie: lijkt me heel pittig, zo weinig koolhydraten! Ik zou niet weten wat ik dan zou moeten eten haha. Hoe doe jij dat?
❤ 7 juni 2018
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jan 2020 11:04

Re: Afvaltopic 2020

Bliss, ja soms is het ook wel lastig hoor. Ik eet voornamelijk groente, 1 stuk fruit per dag, yoghurt, matig vlees, vis, soep, eieren, noten en zaden en met het avondeten vervang ik de rijst, pasta of aardappelen voor wat anders. Het is even goed uitzoeken en de juiste dingen inkopen. In de ochtend maak ik bijv vaak een groente/fruit smoothie met skyr en zaden erdoor. Tussendoor pak ik wel eens een pakje maiswafels ofzo.

Momenteel zit ik al 3 dagen op 60.8 en ik kom van 63,5. Ik ben nu bijna 4 weken bezig.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jan 2020 11:07

Re: Afvaltopic 2020

Wel goed trouwens al zo veel kwijt!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 01 Feb 2020 10:22

Re: Afvaltopic 2020

Bliss: je bent niet de grootste faler van dit topic, wellicht ben je een van degenen die meerdere pogingen waagt, maar dat zijn er ook meerderen en er jojo-en er genoeg enorm en er zijn ook genoeg mensen die uberhaupt niet eens meer een poging wagen. Blijven proberen is nooit falen! You never fail till you stop trying. ♡

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Denk ook echt dat daar de key ligt. Bewegen waar je plezier uit haalt, gezonder eten en niet jezelf uithongeren, zelfzorg op andere vlakken. Motivatie is inderdaad belangrijk maar denk dat je dat altijd wel hebt gehad. Perfectionisme is alleen een motivatiekiller op elk gebied en afvallen helemaal. Juist door iets liever te zijn voor jezelf wordt het vaak haalbaarder. Maar wauw, al bijna vijf kilo joh!! Hartstikke goed bezig!!

Hier gaat het beetje hetzelfde, dans vrij veel en eet grotendeels gezond. Denk dat ik mijn alcohol en zoetigheid toch nog wat verder moet minderen als ik meer/sneller resultaat wil. Schommel nu beetje rond de 88/89. Gelukkig de 90 niet meer gezien, maar wil wel nog zeker 5 en eigenlijk 10 kilo kwijt.
Laatst gewijzigd door Whatever op 01 Feb 2020 10:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Feb 2020 10:26

Re: Afvaltopic 2020

Thanks! Jij bent ook lekker bezig. Dansen is leuk! Ik streef trouwens allang niet meer naar hetzelfde gewicht als jij, zoals vroeger weleens. Ben al blij als ik m'n kleding niet meer in de plussize-categorie hoef te zoeken. Geeft op zich wel rust, het niet meer met zo'n getal op de weegschaal bezig zijn. Ik ga gewoon lekker door en zie wel waar het schip strandt.

Zo lekker een stuk wandelen in het bos. ??
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 01 Feb 2020 10:28

Re: Afvaltopic 2020

Vergelijken is uberhaupt useless inderdaad en ik heb nooit een kind gehad. ;)

Precies, juist dat doel loslaten en in het moment dingen doen omdat je je er beter/fitter/vrolijker van voelt.. ♡ Wandel ze!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Feb 2020 23:02

Re: Afvaltopic 2020

Wat fijn voor je Bliss!

Ik zou echt geen koolhydraatarm dieet kunnen volgen. Naar mijn idee blijft dat toch alleen maar werken wanneer je dit de rest van je leven volhoudt. Wanneer je na een paar maanden weer koolhydraten gaat eten, kom je binnen no time weer aan. Daarbij, wanneer je veel sport heb je ze gewoon nodig. Koolhydraten zijn brandstoffen. Alles met mate natuurlijk en wel de gezonde.

Hier gaat het nog steeds niet zoals ik van plan was. Teveel snaaimomenten. Maar nog steeds geen toename in gewicht dus daardoor ben ik ook niet zo heel streng voor mezelf.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Feb 2020 00:01

Re: Afvaltopic 2020

Ik voel me een stuk beter nu ik weer weinig koolhydraten eet.
Nou ben ik al sowieso geen grote eter er geen fan van rijst, aardappels, brood en dat soort dingen dus dat kan ik makkelijk laten of maar een beetje van nemen.
De valkuil zat toch wel echt in lekkers. ?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Feb 2020 00:26

Re: Afvaltopic 2020

Koolhydraatarm zou ik ook niet snel meer doen. Koolhydraatbeperkt wel. Ik eet nu nog steeds minder koolhydraten en blijf prima op gewicht. Ik eet wel iets meer dan toen ik echt in de afvalfase zat maar de hoeveelheid die ik at was voor mij echt veel te veel. Deze methode is fijn. Mijn conditie is wel ook enorm verbetert. En daar zit met name mijn doel nog vooral in het fitter worden en een lager vetpercentage krijgen.
2015 💙
<<

ChiQ

Bericht 03 Feb 2020 09:52

Re: Afvaltopic 2020

Bliss schreef:Thanks! Jij bent ook lekker bezig. Dansen is leuk! Ik streef trouwens allang niet meer naar hetzelfde gewicht als jij, zoals vroeger weleens. Ben al blij als ik m'n kleding niet meer in de plussize-categorie hoef te zoeken. Geeft op zich wel rust, het niet meer met zo'n getal op de weegschaal bezig zijn. Ik ga gewoon lekker door en zie wel waar het schip strandt.

Zo lekker een stuk wandelen in het bos. ??


Weet je wat gek is, jij oogt echt nooit plussize als je foto's post haha! Je ziet wel dat je geen maat 34 hebt, maar plussize zou ik echt nooit denken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Feb 2020 09:56

Re: Afvaltopic 2020

Maar de foto's die ik post kies ik natuurlijk wel zorgvuldig uit hè. ? En het maakt op de één of andere manier enorm uit of ik zelf een spiegelfoto maak of dat iemand anders een foto van me maakt. Op spiegelfoto's lijk ik slanker dan ik ben, ik denk omdat die meer van bovenaf genomen worden ofzo?
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers