Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kids en oud&nieuw

<<

Anoniem336

Bericht 30 Dec 2017 21:25

Kids en oud&nieuw

Wat zijn jullie plannen met de kids?
Blijven jullie thuis? Maken jullie hen wakker?
Wordt er nog vuurwerk afgestoken?

Man gaat om 18u met de kids wat kindervuurwerk afsteken. Daarna gaan kids op bed en wij Guido Weijers kijken. Tegen 23:40 maken we hen wakker (oudste 2) en mogen ze mee naar buiten vuurwerk kijken.

We blijven dit jaar voor het eerst de hele avond thuis. Teveel gesleep met drie kids :) De vriendengroep breidt steeds meer uit, dus ergens de kids in bed leggen is lastig. En ik wil perse de jaarwisseling an sich met de kids vieren.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Dec 2017 21:31

Re: Kids en oud&nieuw

Wij gaan naar mijn schoonouders. Kids (11 & 8) blijven op, maar kunnen daar altijd even naar bed als het nodig is. De oudste steekt zelf vuurwerk af, wel met een van ons in de buurt. De jongste blijft binnen. Hij is bang voor vuurwerk en de knallen, maar vindt het wel mooi om te zien.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem244

Bericht 30 Dec 2017 21:35

Re: Kids en oud&nieuw

Wij zijn lekker thuis en de kinderen van vriend zijn bij ons.
eten bijtijds en makkelijk broodje hamburger / kroket
Dan rond 19u gaan de kinderen naar bed en hopelijk wat slapen.
Wij Youp van het hek kijken met hapjes
Rond 23.30 maken we ze wakker.
Dan staan er oliebollen / appelbeignets en allerlei hapjes op tafel (die moesten er zijn van de kinderen ;-))
Om 00.00u proosten en vuurwerk afsteken.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 30 Dec 2017 21:37

Re: Kids en oud&nieuw

Wij gaan bij mijn ouders eten en daarna weer naar huis.
Thuis waar sterretjes afsteken met de kinderen en daarna gaan ze naar bed. Ik denk niet dat we ze wakker maken. Als ze wakker worden mogen ze even komen kijken. Maar voorgaande jaren was het hier rustig en sliepen ze er doorheen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 30 Dec 2017 21:40

Re: Kids en oud&nieuw

We blijven thuis met de kinderen.

Sinds een jaar of 2 maken we tapas op kinderniveau, dus met poffertjes, knakworstjes en gehaktballetjes enzo.
Daarna wat vuurwerk afsteken in de tuin en gaan ze lekker slapen. Wij lekker tv kijken met een oliebol :-p
Oudste maken we later in ieder geval wakker, middelste kijken we even aan. Van de jongste hopen we dat ze doorslaapt.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 30 Dec 2017 21:41

Re: Kids en oud&nieuw

Wij blijven thuis, onze ouders en mijn broer komen hiernaartoe. Na het eten gaat een van ons met de oudste naar een kindervuurwerkshow in de stad. Rond een uur of 8 komt iedereen en om 23.30 maken we allebei de jongens wakker. Het is hier altijd een enorm kabaal met oud en nieuw en ik vind het zo sneu als ze daarvan in paniek raken. We hebben hapjes, drankjes en oliebollen en kijken waarschijnlijk gewoon tv.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 30 Dec 2017 21:57

Re: Kids en oud&nieuw

Wij blijven dit jaar voor het eerst thuis, omdat ik de volgende ochtend weer vroeg moet werken. Zo hoeft mijn man niet gelijk weg als ik naar bed wil. En kan hij gezellig nog even blijven zitten met de vrienden die hierheen komen. De kids laten we in principe gewoon slapen. Als zoon slaapt slaapt hij heel vast dus ik denk dat hij er net als de andere jaren gewoon doorheen slaapt. Als het donker is gaan we sterretjes afsteken met zoon verder hebben we geen vuurwerk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 30 Dec 2017 22:58

Re: Kids en oud&nieuw

Wij vieren oud en nieuw met drie bevriende stellen en hun kinderen. Zij komen dit jaar naar ons toe (rouleert). We eten eerst samen een uitgebreide broodmaaltijd. Daarna gaan alle kinderen naar bed en wij borrelen en spelletjes doen. Onze oudste dochter mag opblijven als ze wil. Vorig jaar was ze enorm angstig voor het vuurwerk en wilde ze beneden blijven. Dat mag dit jaar ook weer als ze liever bij mij en mijn man is. Wij maken de kinderen niet wakker om 00.00 uur als ze nog gewoon lekker doorslapen. Uiteraard is er genoeg (kinder)champagne en oliebollen en appelbeignets. Ik heb er zin in! :vuurwerk:

Elja: onze vriendengroep breidt zich ook steeds verder uit en ik heb morgen mijn bovenverdieping “vol” staan met campingbedjes. Wij houden ook niet van gesleep met de kinderen maar voor oud en nieuw maken wij een uitzondering. Vorig jaar zijn wij thuisgebleven omdat mijn man ziek was en dat vonden we toch wel jammer.
<<

Anoniem234

Bericht 30 Dec 2017 23:09

Re: Kids en oud&nieuw

Wij gaan naar vrienden en zijn dan met 12 man. We gaan daar eten en na het eten is het de bedoeling dat de kids naar bed gaan daar. Dochter word wel wakker denk ik en anders maken we haar wakker om iets voor 0:00 en daarna verwacht ik dat ze wakker blijft tot we naar huis gaan.
Ben wel benieuwd hoe het met mijn zoon gaat lopen, het is zijn eerste oud en nieuw :)
Wij zijn trouwens de enige met kinderen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Dec 2017 23:20

Re: Kids en oud&nieuw

Wij blijven thuis en een bevriend stel komt bij ons met hun zoon van 10 maanden. Er zou nog een stel komen als zij nog niet bevallen was, maar de baby is er net.
Mijn dochter wik graag wakker gemaakt worden, dus dat gaan we doen. Zoon laten we liggen als hij blijft slapen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem281

Bericht 30 Dec 2017 23:25

Re: Kids en oud&nieuw

Ik ben heel benieuwd of Tobias wakker wordt! Vorig jaar sliep ie er doorheen. Dit jaar komen m'n vader, m'n beste vriendin en haar vriend en nog een bevriend stel bij ons langs. Het bevriende stel komt pas rond tienen, die laten hun dochter van 2.5 nog even slapen en maken haar daarna dus wakker. Zij zou anders toch wakker worden zeggen ze, dus dan snap ik t wel.

Tobias slaapt over t algemeen door onweer bijv. heen dus k heb goede hoop dat ie nu ook lekker blijft slapen. Mocht dit niet t geval zijn, dan komt ie er gewoon gezellig bij, ik reken gewoon op een brakke ochtend, nieuwjaarsdag :smile:
<<

Anoniem316

Bericht 30 Dec 2017 23:26

Re: Kids en oud&nieuw

Wij blijven thuis. Werden wel overal uitgenodigd maar dochter is niet fit dus heb ik liever dat ze lekker in haar eigen bedje slaapt. Hoop wel dat ze er door heen slaapt!

Wat doen jullie met de jongere kinderen trouwens? Zijn jullie in de buurt als het geknal begint? Want wij staan meestal met de buurt achter ons huis. Vorig jaar was ze heel klein en sliep ze er door heen maar dit jaar weet ik het niet.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Dec 2017 23:27

Re: Kids en oud&nieuw

Dee, babyfoon mee naar buiten? Dan hoor je het direct als ze toch wakker wordt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 30 Dec 2017 23:34

Re: Kids en oud&nieuw

Wij zijn ook thuis met zijn 5en. Onze hond wordt ieder jaar banger voor vuurwerk en dat is eigenlijk de hoofdreden dat we thuis blijven.

De kinderen blijven wakker, ook de jongste. Vorig jaar wilden we eigenlijk alleen de oudste op laten blijven en de andere twee naar bed brengen en dan rond kwart voor 12 wakker maken. Maar er werd de hele avond behoorlijk wat vuurwerk afgestoken waardoor de middelste niet naar bed durfde en de jongste besloot dat als de oudste twee niet naar bed hoefden, hij dat ook niet hoefde. Hij is uiteindelijk op de bank in slaap gevallen en we hebben hem wakker gemaakt tegen 12 uur. Ik verwacht dat dit nu ook gebeurd. We maken van onze bank en bed met kussens, dekens etc. en dan kunnen ze daar gewoon gaan liggen als ze moe zijn. De oudste is echt een nachtbraker en zal sowieso niet slapen en de middelste is al behoorlijk hyper over oudjaarsavond dus ik verwacht dat zij ook wakker blijft.

We hebben wat vuurwerk gekocht, vooral voor de kinderen want die vinden dat heel erg leuk om naar te kijken. Verder eten we lekkere dingen, spelen we een spelletje, kijken we denk ik Guido Weijers en winnen we de Staatsloterij :smile:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem247

Bericht 30 Dec 2017 23:39

Re: Kids en oud&nieuw

Wij blijven thuis. De oudste mag opblijven en heeft een doosje sterretjes die hij mag afsteken. Nouja vasthouden dan want aansteken doen wij ;). De jongste laten we slapen en kijken we of hij doorslaapt of niet. Anders mag hij gewoon even mee naar beneden.
<<

Anoniem316

Bericht 30 Dec 2017 23:43

Re: Kids en oud&nieuw

Ja die neem ik mee hoor Suus. Maar meer of ik uit voorzorg al bij haar ga zitten of dat ik pas heen ga als ze al wakker is zeg maar..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Dec 2017 23:45

Re: Kids en oud&nieuw

Wij zijn in het vakantiehuisje van mijn ouders. We eten zelfgemaakte huzarensalade met allerlei lekkere hapjes erbij. De kinderen zijn erbij om twaalf uur, ik weet nog niet of ik ze daarvoor in bed leg (het is ook wel voorgekomen dat ze niet gingen slapen omdat we ergens anders waren, waar te veel licht en herrie was, en toen hielden ze het ook goed vol). We zijn met zijn zessen, mijn ouders, kinderen, man en ik. Ik denk dat we 's avonds een spelletje gaan doen en misschien nog oudejaarsconference kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 Dec 2017 23:55

Re: Kids en oud&nieuw

Wij hebben sinds 4 jaar de traditie om lekker naar een bungalowpark te gaan met het gezin. Ook nu zitten we dus ergens op een park.

We doen verder niets bijzonders. We eten patat want dat wil onze zoon graag als laatste maaltijd van 2017. Daarna de kinderen allebei naar bed. Rond 23.30/23.45 maken we ze beide wakker. De jongste kregen we vorig jaar niet wakker en heeft er toen door heen geslapen. Ben benieuwd of ze nu wel wakker wordt. De oudste is al helemaal enthousiast maar kregen we vorig jaar ook met moeite wakker. Die lieten we uiteindelijk liggen en toen kwam hij zelf rond 00.15 naar beneden door de knallen.
Ik vind het altijd wel iets hebben om met z'n allen te kijken naar het vuurwerk. Kan me nog goed herinneren dat onze zoon toen hij 1 was helemaal blij werd van het vuurwerk en er toen ook echt lang naar heeft gekeken.

We hebben zelf ook sterretjes gehaald en gekregen dus in ieder geval iets kleins om naar te kijken.

We hebben in ieder geval kinderchampagne en halen morgen oliebollen. Voor onszelf gewone champagne.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 31 Dec 2017 00:10

Re: Kids en oud&nieuw

Wij blijven thuis. We houden er beide niet van om die avond weg te zijn. We eten lekker met zijn viertjes, doen wat spelletjes en rond 20u mogen ze samen in ons bed.

Wij zullen dan wel een film o.i.d. gaan kijken. Vermoedelijk word de oudste wakker. Maar ze kan niet tegen de herrie van het vuurwerk dus ik gok dat we, net als andere jaren, om 00.10 in bed liggen met de rolluiken dicht en om 00.30 slapen we allemaal.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Dec 2017 00:30

Re: Kids en oud&nieuw

We hebben alle kids (4 dus) en wilden dus niet weg. Nu komen 2 stellen langs (kennen elkaar niet) en zij hebben beide 2 kinderen (de een van 2 en bijna 4, de andere van 7 en 9). Ook nemen ze beide honden mee. De een een american bully (heel groot), en de andere 2 pups van shitsu (heel klein).
Ze blijven hier eten (soep, broodjes hamburger, vianette ijs) en de kinderen gaan allemaal naar bed. De 4 andere kinderen gaan bij onbs in bed, en op matras bij mn dochters slaapkamer. Of allemaal op zolder (voor zover er dan geslapen wordt).
Wij kletsen en we hebben verschillende hapjes en oliebollen.
Vorig jaar wilde de jongste van dochter niet wakker worden voor t vuurwerk. Dit jaar weet ik nog niet wat ze wil. De oudste wel, maar bleef binnen. Mijn dochter ging mee naar buiten en hield sterretjes vast. En die roept er nu al om haha. Zoon weet ik niet hoe die daar wakker van wordt. Ik denk t niet, maar hoop t stiekem wel (vind dat wel iets hebben als hij er te bij is).
Vriend heeft met ander vriend vuurwerk gehaald.
T wordt druk, zie er ergens tegenop maar heb er ook wel zin in!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 31 Dec 2017 00:33

Re: Kids en oud&nieuw

Wij blijven thuis, vrienden komen hierheen als F. op bed ligt anders gaat ze niet slapen. Vorig jaar werd ze 5 voor 12 wakker en ging half 3 pas weer slapen. Hoop dat ze nu lekker doorslaapt!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem236

Bericht 31 Dec 2017 01:09

Re: Kids en oud&nieuw

Bij ons komen vrienden op bezoek met hun kids van ook 5 en 2.
Ze komen na het eten en we gaan dan met de kids sterretjes afsteken en n oliebol eten. Dan de kinderen op bed.
Wij zullen dan gezellig kletsen, tv kijken enzo.
Onze oudste en hun oudste hebben we vorig jaar om half 12 wakker gemaakt en vonden het geweldig. Zo doen we het dit jaar weer, wat zij met hun jongste doen weet ik niet, die van ons maak ik niet wakker.
En als de oudste niet willen slapen is het ook prima en blijven ze wakker.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Dec 2017 08:27

Re: Kids en oud&nieuw

Wij vieren het vanmiddag met 11 volwassenen, 4 peuters en 4 baby’s, de kinderen kunnen lekker spelen, we gaan spelletjes doen, bijkletsen ed en we nemen allemaal tapas hapjes mee. ‘s Avonds gaan 3 van de volwassenen ( zonder kinderen) naar een ander feest en wij blijven gewoon. We vieren het in het huis van vrienden en mogen het huis van de buren met aangrenzende voordeur ook gebruiken om de kinderen op de kamers in campingbedjes te leggen. Ze gaan gewoon slapen en ik denk niet dat we S wakker maken, maar als hij wakker wordt kijken we voor het raam naar het vuurwerk met hem. Dat wordt net als de afgelopen jaren weer met de babyfoon aan het oor naar het vuurwerk kijken.

Nadat het weer rustig is op straat lopen we samen met vrienden naar hun huis en daar blijven we logeren met ons gezin, morgen dan weer naar huis.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem231

Bericht 31 Dec 2017 08:36

Re: Kids en oud&nieuw

Mijn man werkt en ik blijf thuis. Ik ga niet met de kinderen slepen en ga niemand belasten om op mijn kinderen te passen. Denk namelijk dat ze wel wakker worden en met wat pech weer angstig. Vorig jaar namelijk ook.
Ik ga overigens gewoon slapen, hoor het vanzelf wel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Dec 2017 08:43

Re: Kids en oud&nieuw

Sneeuwwitje schreef:
Sinds een jaar of 2 maken we tapas op kinderniveau, dus met poffertjes, knakworstjes en gehaktballetjes enzo.


Dit vind ik echt een heel leuk idee!

Wij gaan vanavond naar vrienden. Ik was eigenlijk liever thuis gebleven ivm zoon, omdat ik het toch wel spannend vind hoe hij zal reageren op vuurwerk en het dan fijn is dat hij gewoon thuis is. Maar ze stonden erop dat het bij hen was. Oké nou ja prima. Campingbedje mee en het is op loopafstand, dus dat scheelt. (maar te ver weg voor babyfoon en eigen bedje).

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik ga er maar vanuit dat ik binnen blijf met zoon, dan valt het alleen maar mee. Ik hoop alleen zo dat hij niet in paniek schiet van vuurwerk. We gaan het zien. Een slechte nacht qua slaap wordt het sowieso, zelfs als hij door slaapt moeten we 's nachts dus weer naar huis met de kinderwagen. Onhandig maar goed. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in allemaal.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers