Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paardrijden

<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 13:36

Paardrijden

Zijn er hier eigenlijk meer mensen op het forum die paardrijden en/of een eigen paard/bijrijdpaard hebben?
Lijkt me leuk om daar wat met elkaar over te kletsen :)
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 21 Okt 2013 17:36

Re: Paardrijden

Yes, me!! Kom er later even op terug, ga nu eerst even eten ;)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 21 Okt 2013 18:34

Re: Paardrijden

Ik heb een eigen paard :) Helaas wel met a.rtrose dus kan er niet meer mee trainen oid. Wat wel gaat is 1 a 2 x in de week lekker in het bos of op de hei rijden en daar genieten we dan ook erg van. Hij staat het hele jaar door dag en nacht buiten (met schuilstal) met vriendjes en vriendinnetjes en vermaakt zich prima. Op deze manier gaat het zichtbaar goed met hem dus zolang het zo gaat mag hij blijven :) (als hij zijn uitstraling verliest en een zielig hoopje paard wordt dan is het over).
Wat rijden jullie? Ook wedstrijden? Watvoor ras?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 21 Okt 2013 19:46

Re: Paardrijden

Ik rijd eigenlijk maar gewoon paard op een manege. Ik rijd nu ongeveer 14 jaar, met een tussenpoze van 3,5 jaar i.v.m. mijn zwangerschappen en bekkenklachten. Ik heb eerder ook wel meegedaan aan dressuurwedstrijden, maar dat hoeft van mij allemaal niet meer. Voor mij is het dus puur recreatief. Ik was eerder wel op zoek naar een bijrijdpaard, maar dat wilde niet echt lukken. Momenteel heb ik het al druk genoeg en vind ik die ene avond in de week genoeg. Eerder vond ik het leuk om te springen en dan met name in de crosswei, maar ik durf dat niet meer. Ik ben toch wel voorzichtiger geworden. Ik hobbel gewoon graag wat in het rond en af en toe naar buiten vind ik ook leuk. Al hoef ik niet meer in rengalop door het bos heen, maar dat is een heel verhaal :laughcry: Gewoon, op z'n gemakje dus!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 21:20

Re: Paardrijden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 22 Nov 2013 13:39, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Okt 2013 21:24

Re: Paardrijden

Ik rijd zelf geen paard, maar mijn zoontje wel. Hij rijdt op therapeutische basis, maar hij kan het al behoorlijk goed. Hij rijdt nu bijna twee jaar en is begonnen op een IJslandse merrie, nu rijdt hij alweer een hele tijd op een New Forest merrie. Sinds een paar maanden kan hij ook galopperen, jammer genoeg kon dat de laatste paar keren niet door alle plassen in de bak. Ik hoop dat hij het nog lang wil blijven doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Okt 2013 21:24

Re: Paardrijden

Ik heb vroeger altijd paard gereden.
Zou graag een eigen paard hebben, maar heb daar geen tijd voor. En rijden op de manege vind ik oersaai.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 21:27

Re: Paardrijden

Leuk Susan!
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 17:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem73

Bericht 21 Okt 2013 21:33

Re: Paardrijden

Ik rijd mu geen paard maar heb wel heel lang een eigen paard gehad. Een oude kwpn-er, de zoon van Ramiro Z. Erg leuk beest. Door tijd en geldgebrek heb ik hem verkocht!

Ik mis het vaak wel hoor. Lekker rijden. Misschien toch maar weer eens gaan rondkijken.
<<

Anoniem10

Bericht 21 Okt 2013 21:54

Re: Paardrijden

Leuk topic!

Ik heb een soort van eigen paard. Op papier is hij niet van mij maar ik doe hem alle dagen en van de eigenaresse mag ik alles doen wat ik wil.
Het is een 12 jarige kwpn-er, ruin en Z2 opgeleid. Ik niet dus ik heb een hele hoop te leren met hem! Ik rij voornamelijk dressuur met hem, hij werkt ook heel graag dus hij vindt het ook leuk om te doen. Ik probeer 1x per week naar buiten te gaan maar het is nogal een heethoofd dus als het waait of regent kan ik niet. Verder longeer ik 1x in de week/twee weken aan de bijzet. Hij heeft 1 of 2 dagen per week vrij.

Ik rij nu zo'n 22 jaar, vroeger altijd op manegepony's. Ik heb 4,5 jaar een eigen paard gehad. Bijna drie jaar geleden is ze overleden, ik mis haar nog elke dag, het was echt mijn kind, mijn alles. Zij vond dressuur niet zo heel leuk dus met haar ree ik heel veel buiten, springen vond ze fantastisch dus dat deed ik ook veel.
Daarna heb ik een jaar haar beste vriendin gereden. Zij heeft toen tijdens het rijden een hersenbloeding gekregen, we zijn samen gevallen en ze kon niet meer opstaan :cry: Toen hebben we haar in moeten laten slapen, ze was pas 17.

Nu rij ik dus al bijna 1,5 jaar Dior. Ik heb in die korte tijd echt zo veel van hem geleerd! Hij kan alles al dus nu hoef ik het alleen nog te leren zonder dat ik hem mee hoef te nemen. Ik heb ook twee keer in de week les, 1x een groepsles en 1x privéles. Ben echt superblij met hem!

Believe, leuk paardje is dat!
Laatst gewijzigd door Anoniem10 op 01 Dec 2013 20:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem10

Bericht 21 Okt 2013 22:02

Re: Paardrijden

Susan schreef:Ik rijd zelf geen paard, maar mijn zoontje wel. Hij rijdt op therapeutische basis, maar hij kan het al behoorlijk goed. Hij rijdt nu bijna twee jaar en is begonnen op een IJslandse merrie, nu rijdt hij alweer een hele tijd op een New Forest merrie. Sinds een paar maanden kan hij ook galopperen, jammer genoeg kon dat de laatste paar keren niet door alle plassen in de bak. Ik hoop dat hij het nog lang wil blijven doen.


Bij ons op stal wordt ook op therapeutische basis paardgereden. Ik vind het heel mooi om te zien hoe kinderen en ook volwassenen daar van opbloeien. Als ze zo'n groot paard zover krijgen dat ze doen wat zij willen zijn ze altijd zo trots en vol zelfvertrouwen.

Mijn paard is voor mij ook een soort van therapeut. Ik heb het contact en rijden echt nodig om gelukkig te blijven en niet terug te vallen in een depressie.
<<

Anoniem 3

Bericht 22 Okt 2013 08:56

Re: Paardrijden

Leuk paard Sorella! Je eigen paardje zag er ook erg lief uit :)
Lijkt me wel heel fijn als je zo'n leerpaard hebt, volgens mij leer je daar heel goed van rijden :) .
<<

Anoniem19

Bericht 22 Okt 2013 09:02

Re: Paardrijden

Ik rijd paard! Of ja nu momenteel even niet, maar wil graag weer beginnen. Ik heb jaren op maneges gereden en een tijdje een bijrijdpaardje gehad maar net als Sugarlips vind ik eigenlijk 1 keer per week wel genoeg. Ik ben ook wel een beetje banger geworden doordat ik een paar keer gemeen gevallen ben, jammer vind ik dat. Als kind was ik echt voor niks of niemand (geen paard :P) bang. Oh en ik ben gek op pony's! Grote paarden vind ik machtig mooi maar doe mij maar zo'n klein dribbelbeest van 1.45 ofzo :P

Susan, ik vind dat zo mooi om te zien he als Ezra paardrijd :heart: Duidelijk te zien dat hij ervan geniet.
<<

Anoniem 3

Bericht 22 Okt 2013 09:08

Re: Paardrijden

Het is op zich logisch dat je banger wordt naarmate je ouder bent geworden toch?
Op een gegeven moment ga je meer gevaren zien en wellicht dingen hebt meegemaakt die negatief uit zijn gepakt.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 17:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem19

Bericht 22 Okt 2013 10:00

Re: Paardrijden

Ja inderdaad ik denk dat dat ook logisch is. Je ziet de risico's gewoon meer. Maar ik vind het wel jammer, ik heb dan zo'n idyllisch beeld van vroeger toen ik klein was haha en constant op van die brutale knollen door het bos scheurde.
<<

Anoniem 3

Bericht 22 Okt 2013 10:01

Re: Paardrijden

Ja dat is ook zo haha.
En met kleine pony's een meter springen, terwijl ik nu met een grote pony amper 50 centimeter durf :P
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 22 Okt 2013 11:35

Re: Paardrijden

Sam schreef:Ik heb vroeger altijd paard gereden.
Zou graag een eigen paard hebben, maar heb daar geen tijd voor. En rijden op de manege vind ik oersaai.


Dat heb ik ook. Wel op een manege begonnen, maar zodra ik kon rijden overgestapt naar een verzorg/bijrijdpaard. Jaren gedaan, maar door tijdgebrek en weinig geld als scholier mee gestopt.

Mijn vriend en ik werken hard om een leuk huis te kunnen betalen met een lapje grond. Dan zouden we beiden een paard willen. Voor nu nog toekomstdromen, maar ik hoop dat ze binnen 10 jaar gerealiseerd zijn.
<<

Anoniem 3

Bericht 22 Okt 2013 11:38

Re: Paardrijden

Dat is wel een mooie toekomstdroom Moira!
Lijkt me heel fijn om een stuk grond met een eigen paard te hebben, aan huis :) .
<<

Anoniem10

Bericht 22 Okt 2013 11:45

Re: Paardrijden

Ik ben door de jaren heen ook wel voorzichtiger geworden hoor. Vroeger sprongen wij zonder zadel, achterstevoren zittend. Als ik er nu aan denk wat er allemaal fout kan gaan! Ik ben 2 jaar geleden tijdens het buitenrijden echt heel hard gevallen, paard is helemaal teruggerend naar stal. Sinds die tijd let ik veel beter op met buitenrijden, houd m'n teugels gewoon op maat en ben er op bedacht dat er iets zou kunnen gebeuren.
En het doet nu ook gewoon meer pijn! Ik hobbelde vroeger altijd op Shetlanders rond, viel ik er soms 4x per uur vanaf :laughcry: , nooit pijn gehad. Vorig jaar kerst werd ik echt gelanceerd, man, ik kon twee weken niet bukken haha!

Ik zou zelf nooit een paard aan huis willen. Ik vind het heel fijn dat ik nu altijd om advies kan vragen als er iets is. Ook speelt het grootste gedeelte van mijn sociale leven zich op stal af, ik zou dat echt niet willen missen!
<<

Anoniem 3

Bericht 23 Okt 2013 15:17

Re: Paardrijden

Haha Sorella, paardenmeisjes hebben volgens mij veelal die dingen met shetlanders gedaan hihi. Moest wel lachen om je verhaal, achterstevoren zonder zadel springen.
Dat die paardjes dat ook allemaal toegelaten hebben hè.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 17:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem10

Bericht 23 Okt 2013 18:18

Re: Paardrijden

Ah Believe, wat sneu! Waarom moest de veearts zo vaak komen? Duur grapje... Hopelijk knapt ze snel weer op nu de kies eruit is. Gaat ze wel regelmatig naar de tandarts?
<<

Anoniem 3

Bericht 24 Okt 2013 09:02

Re: Paardrijden

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 17:08, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 24 Okt 2013 11:29

Re: Paardrijden

Believe schreef:Dat is wel een mooie toekomstdroom Moira!
Lijkt me heel fijn om een stuk grond met een eigen paard te hebben, aan huis :) .


Ja, lijkt mij ook zo fijn. We zijn al naar een plattelandsdorpje verhuisd om te kijken of dat zou bevallen (we huren nu). En dat doet het :). Next step is daar over een paar jaar een huis te kopen of in één van de dorpen daar om heen. Ik ben wel realistisch qua wensen, misschien is niet alles mogelijk. Eisen zijn een wei en ruimte om stallen te plaatsen. Als ik daarbij bijvoorbeeld geen rijbak kan aanleggen, ook prima.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 24 Okt 2013 11:33

Re: Paardrijden

Sorella schreef:Ik ben door de jaren heen ook wel voorzichtiger geworden hoor. Vroeger sprongen wij zonder zadel, achterstevoren zittend. Als ik er nu aan denk wat er allemaal fout kan gaan! Ik ben 2 jaar geleden tijdens het buitenrijden echt heel hard gevallen, paard is helemaal teruggerend naar stal. Sinds die tijd let ik veel beter op met buitenrijden, houd m'n teugels gewoon op maat en ben er op bedacht dat er iets zou kunnen gebeuren.
En het doet nu ook gewoon meer pijn! Ik hobbelde vroeger altijd op Shetlanders rond, viel ik er soms 4x per uur vanaf :laughcry: , nooit pijn gehad. Vorig jaar kerst werd ik echt gelanceerd, man, ik kon twee weken niet bukken haha!

Ik zou zelf nooit een paard aan huis willen. Ik vind het heel fijn dat ik nu altijd om advies kan vragen als er iets is. Ook speelt het grootste gedeelte van mijn sociale leven zich op stal af, ik zou dat echt niet willen missen!


Ja, dat zijn de voordelen van bij iemand op stal staan inderdaad. Van mij zijn sociale contacten bijvoorbeeld geen must. Wel wil ik mij tzt aanmelden bij een lokale club hier. Zodat ik eventueel advies kan vragen en regelmatig een lesje kan volgen.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 24 Okt 2013 11:34

Re: Paardrijden

Believe schreef:Eerst wisten ze niet wat het was en kreeg ze een injectie voor de pijn en moest haar mond gespoeld worden. Toen kwam ze 's middags terug en konden ze goed in haar mond kijken. De volgende ochtend weer nacontrole..
Dus wel fijn dat er goed op haar gelet werd!
De eigenaar is niet zo van de tandarts, die gaat pas wat doen als er zichtbaar is dat het nodig is :silent: .


Wat vervelend Believe! Dat is wel even schrikken. Jammer dat de eigenaar niet zo snel actie wilt ondernemen. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen dan.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers