Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leeftijdsgrens zwanger worden

<<

Anoniem313

Bericht 27 Dec 2017 07:26

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Net zo goed als iedere vrouw dat zelf moet weten (al hebben die met de natuur te dealen) moet ook iedere man dat lekker zelf weten, daar heb ik geen ideeen over. Het is ook onzinnig om daar algemene regels voor te bedenken. Sommige mannen zijn 50 en super energiek en leuk, andere mannen zijn op hun 30e al ingekakt.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 27 Dec 2017 08:41

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik wilde voor mijn 30ste klaar zijn, en dat is gelukt. Als dat niet gelukt was, had ik waarschijnlijk 35 gezegd, of 40.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Dec 2017 09:14

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik heb geen leeftijdsgrens. Zoals we er nu in staan willen we kinderen niet te dicht op elkaar qua leeftijd, dus dan word je al snel wat ouder. Ik ben 28 als de eerste geboren word.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Dec 2017 09:38

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik had wel een wens, maar het leven liep anders.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 27 Dec 2017 09:42

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik hoop voor dat 35 ben compleet te zijn. Ik word bijna 32. De eerste heeft bijna twee jaar geduurd voor dat er een zwangerschap was. Ben benieuwd of het lukt.
10-08-2017 ♥
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 27 Dec 2017 09:47

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Voor mij ligt die grens op 36.
Ik heb bij elke zwangerschap een medische indicatie en na die leeftijd wordt het risico op complicaties bij moeder en kind groter.

Na deze baby zijn wij compleet en is het voor ons klaar.
Was ik niet zwanger geworden voor mijn 36e dan was er geen baby meer gekomen.


Om antwoord te geven op de vraag van Kerel zelf vind ik dat dat voor iedereen persoonlijk is. Maar ik vind 45 toch wel de max voor mannen en vrouwen.
Ook doordat ik een klasgenoot had die een vader 80 had en zelf 15 was toen.
Dan kun je nog zo vitaal zijn op het moment van verwekken je takelt toch af op een gegeven moment en dan kun je niet veel meer.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem223

Bericht 27 Dec 2017 11:39

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik had een ondergrens van 32 en een bovengrens van 36. Helaas liep mijn leven anders dan "gepland". Ik kreeg pas laat weer een vriend en wegens erfelijke handicaps hebben wij een lang ziekenhuistraject doorlopen. Daarom ben ik 37 als de eerste geboren wordt (bijna 38). Hoe ik er nu in sta, blijft het wel bij 1 kind. Ik vind mezelf daarna wel te oud worden, zeker gezien de kans op de aandoening die ook stijgt als je ouder wordt.

Moet er wel bij zeggen dat ik zowel uiterlijk als fysiek jonger lijk dan 37. Mijn vriend is 3 jaar jonger. Ik vind het een heel lastige keus. Want wat nou als ik niet zo snel zwanger was geraakt (nadat het ziekenhuis groen licht gaf binnen 3 maanden, dit had ook 2 jaar kunnen zijn). Ik ken ook iemand die op haar 42ste haar eerste kind kreeg. Vergelijkbare situatie. Misschien niet je droomscenario, maar iedereen is heel gelukkig en hartstikke gezond. Het is nogal wat om vanwege een bepaalde leeftijd de keus te maken dat je voor altijd kinderloos zult zijn.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Dec 2017 12:51

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik ben zelf op mijn 37e moeder geworden. Ik had heel lang geen kinderwens. Mijn vriend wel. Op mijn 36e wilde ik het ineens ook.
Toen hebben we wel besproken tot welke leeftijd we wilden gaan, en dat was tot mijn 40e, maar gelukkig was het al gauw raak.
Ik word volgend jaar 40. We hebben overigens geen wens voor een 2e.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Dec 2017 13:10

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik had ooit een droo plaatje zoals mijn oudste zus. Begin 20 een vaste relatie en zo rond de 30ste getrouwd zijn en al de 1ste 2 kinderen rondlopen. Helaas ben ik nu 33 en vrijgezel zonder kinderen. Maar wel een hele grote kinderwens. Ik weet dus echt niet welke grens ik stel om kinderen te kunnen krijgen. Ik wilde altijd 4 kinderen en dat wil ik ongesteeds, maar dat wordt wel minder realistische.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Dec 2017 13:52

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik heb geen echte grens in mijn hoofd maar ik hoopte altijd voor mijn 35e moeder te worden en het liefst 2x. Ik was 31 toen E werd geboren en ik ben als deze zwangerschap goed verloopt nog nét 33 bij nr 2 en 3.

Van vrouwen die tussen 35-42 moeder worden vind ik verder niks. Alleen maar heel fijn dat de kinderwens alsnog wordt vervuld!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Dec 2017 14:09

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik heb denk ik voor mezelf wel de max gezet op 30/32, dat ik dan 'klaar' wil zijn met kinderen krijgen.
Mijn man wilde voor zichzelf op z'n 30e klaar zijn met kinderen krijgen, maar dat gaat niet lukken, gezien er wel de wens is voor meerdere kinderen en hij in mei 30 wordt. Voor mannen vind ik de grens 35, maar dat komt ook doordat we beide jonge ouders hebben en ik dat als prettig ervaar.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Dec 2017 15:13

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Teun schreef:
Van vrouwen die tussen 35-42 moeder worden vind ik verder niks. Alleen maar heel fijn dat de kinderwens alsnog wordt vervuld!


Dit vind ik ook! Mijn nicht vond haar liefde pas toen ze eind 30 was. Op haar 40ste werd ze voor het eerst moeder, 2 jaar later nog een keer. Het is toch bijzonder dat dat dan alsnog lukt? Ik vind dat alleen maar fijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 27 Dec 2017 16:24

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik heb nooit heel serieus over een grens nagedacht.. Ik ben 26 en zoals het nu voelt, zijn wij compleet. Ivm de heftige zwangerschappen verwacht ik ook niet dat er over een langere periode wel een wens ontstaat.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Dec 2017 22:39

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik ben 35 en heb mn eerste kindje. Een handvol dus we twijfelen enorm aan een tweede. Eigenlijk wil ik nog eens een zwangerschap en de babyfase meemaken. Zwangerschap en bevalling omdat ik er zo doorheen fietste en baby omdat we dat niet echt hebben gehad door krijsen zoon. Plus, ik zou hem graag een broertje/zusje gunnen. Maar sowieso wil ik paar jaar wachten dus dan ben ik zeker 38 voor de tweede (en laatste). Dus hoewel ik graag jonger zou willen zijn, denk ik dat 40 mijn grens is. Overigens is man 6 jaar jonger, dat scheelt wel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 30 Dec 2017 14:09

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Na mijn 40ste was het voor mij wel klaar. Nu 34 en nummer 2 is op komst. Dan is mijn gezin compleet. Dus ruim voor de 40.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem234

Bericht 30 Dec 2017 16:14

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik vind 35 voor mijzelf de grens. Komt door mijn moeder die ik als voorbeeld heb. Ik word volgende week 33 en met 2 kindjes zijn we wel compleet. Voor een man vind ik rond de 35 denk ik ook wel de max.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 30 Dec 2017 16:20

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik heb daarin niet echt een grens. Ben nu 34 en heb 2 kinderen. Wellicht dat we nog proberen voor een 3e te gaan, maar dit zal niet eerder zijn dan over 4-5 jaar.
Leeftijdsverschil met de andere kinderen is voor mij absoluut geen issue. Ben zelf de oudste en heb een broertje van 7 jaar jonger, 11 jaar jonger en een zusje van 10 jaar jonger. Ik en mijn broertjes en zusje hebben dat nooit als negatief ervaren. Mijn ouders ook niet.

Voor mannen ligt er wat mij betreft een gevoelsmatige grens bij 55 ofzo. Ervan uitgaande dat hij nog wel jong van geest is.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 30 Dec 2017 17:21

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Voor mezelf vind ik de grens een jaar of 35. Ik ben nu 30 en heb twee kinderen en geen wens meer voor een derde. Dus of ik die grens nog steeds zou hebben als de situatie anders zou zijn, weet ik niet. Kan me namelijk voorstellen dat het leven ook heel anders kan lopen en de grens dan ook opschuift.

Verder vond ik het voor mezelf prettiger om niet te 'oud' moeder te worden als dat kon. Maar ik vind er ook niks van als iemand die in mijn ogen al wat 'ouder' is moeder wordt, vind het alleen maar leuk dat het zo mag zijn, of iemand nou 25 of 45 is.

Wel vind ik het bijzonder dat je een enkele keer vrouwen van rond / in de 60 ziet die dan met allerlei medische toestanden nog zwanger worden. Moeten ze helemaal zelf weten, maar het lijkt me zowel risicovol voor de moeder (fysiek gezien) als voor het kind dat een grotere kans heeft om vroeger dan gemiddeld zijn of haar moeder te verliezen.

En ook bij mannen vind ik een hele oude vader minder leuk. Die vaders zullen er vast niet minder lief om zijn, maar fysiek gezien zal een potje voetballen of lekker stoeien lastiger zijn als je al ouder bent. En daar bedoel ik geen 40 mee, maar echt boven middelbare leeftijd.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 31 Dec 2017 22:02

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik wilde ook altijd jong moeder worden, in ieder geval voor mijn 25ste. Helaas liep mijn leven compleet anders dan dat ik toen voor ogen had. Ik leerde mijn huidige man kennen toen ik net 30 geworden was. Op mijn 32ste werd ik voor het eerst moeder en ik ben straks 37 als ons tweede dochtertje geboren zal worden. Hiermee is ons gezin compleet! Dit meisje in mijn buik is al echt een cadeautje en de zwangerschap is erg pittig. Dus hierna is het helemaal goed zo!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Jan 2018 09:41

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ook ik was liever wat jonger moeder geworden maar het leven loopt zoals het loopt. Ik was 32 met de geboorte van D en ben 35 met de geboorte van de baby. Dan zijn we compleet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Jan 2018 12:43

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Ik wilde 'vroeger' ook wel jonger moeder worden, maar het paste eerder gewoon nog niet goed in mijn en ons leven. Mijn man is 4,5 jaar jonger en was er eerder echt nog niet aan toe. Ik heb op latere leeftijd nog een studie gevolgd en mijn man studeerde vrij lang, dus financieel was het eerder niet mogelijk. Ook wilden we graag trouwen voordat we voor kinderen gingen. Uiteindelijk was ik net 32 toen we ervoor gingen en ik had het geluk snel zwanger te zijn, dus ik was 32 toen mijn dochter geboren werd. Bij mijn zoon was ik net 35 geworden. Nu heb ik nog wel een wens voor een derde, mijn man niet zo, dus ik denk niet dat die derde er nog komt, maar ik laat de optie nog wel even open. Maar dan zou ik 38 of 39 zijn. Ik denk dat 40 wel ongeveer mijn grens is. Al is een collega van mij vorig jaar bevallen op haar 40e en ik vind haar ook niet echt oud om nog zwanger te zijn en een baby te krijgen, dus kan me een paar jaar later ook nog wel voorstellen. Maar nee, zoveel leeftijdsverschil zou ik niet willen tussen mijn kinderen, een jaar of 4/5 vind ik wel de max voor ons.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem328

Bericht 01 Jan 2018 14:16

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Lady schreef:Ook ik was liever wat jonger moeder geworden maar het leven loopt zoals het loopt. Ik was 32 met de geboorte van D en ben 35 met de geboorte van de baby. Dan zijn we compleet.


Ik ben nog een paar maanden 34 als onze tweede zoon geboren wordt. Verder zou ik bovenstaande tekst geschreven kunnen hebben :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Jan 2018 14:21

Re: Leeftijdsgrens zwanger worden

Toch een 2018-baby, Olijfje, spannend!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron