Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reuma?

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Okt 2021 09:06

Re: Reuma?

Ik up dit topic even.

Ik heb bij vlagen last van reumatische klachten. Op dit moment al wel weer een paar weken best veel klachten. Is dus echt gekoppeld ook aan het weer en halverwege de nacht word ik dan wakker omdat mijn rug zo'n pijn doet.
De pijn die ik heb is altijd onderin mijn rug/ bij mijn heupen.
Op dit moment is de pijn goed aanwezig en slik ik af en toe paracetamol hiertegen.

Nu ben ik nog nooit naar de huisarts gegaan hiermee, denken jullie (die ervaring hebben) dat dit wel echt positief veranderd als ik dat in werking zet?
Reden dat ik nog nooit geweest ben is dat mijn moeder al jaaaaaren last van rugpijn heeft, hele hoge pijnstilling voorgeschreven krijgt (ik ben de naam kwijt maar de volgende stap is prednison) en dat ze er voor de rest niets aan kunnen doen. Ook mijn beide zussen hebben hier last van waarvan 1 ook helemaal onderzocht is en er voor de rest ook niet echt iets uit komt.

Bij mij zijn mijn klachten dus weers afhankelijk, in de zomer heb ik nagenoeg geen klachten. Sommige bijhorende klachten is dat ik zwakke polsen heb, die kunnen ook snel zeer doen, dit is nu alweer even geleden. Het is nu echt mijn onderrug/heupen. Ik twijfel dus altijd of het wel zin heeft om naar de huisarts te gaan, wat kunnen zij nou?
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 02 Okt 2021 09:25

Re: Reuma?

Wellicht kan je eens naar een fysio, dit is ook mijn 'zwakke' plek.

Daarnaast, ik ben 10 jaar geleden wél naar de huisarts gegaan. Hele familie van beide kanten zit reuma in, dus vond het vrij aannemelijk dat het dat bij mij ook zou zijn. Ging half jaar overheen voor ik bij een arts in ziekenhuis kwam. In de tussentijd wel Naproxen gekregen.

Uiteindelijk kwam er Lupus uit (SLE), dat hoort in de reuma familie. Nu heb ik na lang zoeken de goede medicijnen cocktail waardoor ik echt minder last heb. Maar met weersomslag blijf ik het merken hoor.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Okt 2021 23:01

Re: Reuma?

Ja, soms vraag ik mij dus ook af of mijn klachten wel heftig genoeg zijn. Ik voel het nu dus al een paar weken, maar daarvoor heel wat weken nauwelijks. Maar wie weet dan inderdaad toch maar eens naar de fysio. Nog nooit geweest dus dat wordt een drempeltje.
<<

Anoniem323

Bericht 04 Okt 2021 04:30

Re: Reuma?

Meer dan pijnstilling is er ook niet. Je kunt soms terecht bij een revalidatietraject. Maar dat levert ook niet veel op.
Ik heb een osteopaat, fysio en chiropractor geprobeerd.
Het helpt voor even maar je moet voor de lange termijn geen wonderen verwachten.
Bewegen is het allerbelangrijkste want dan hou je het soepel.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers