Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tarief oppas

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Dec 2017 22:21

Tarief oppas

Wat betalen jullie aan de oppas?
Bedoel dan niet de gastouder ofzo, maar een oppasmeisje dat incidenteel oppast zodat je bijv met je man uit eten kunt.
Wij hebben een leuke gevonden, 21 jaar, werkt ook in de kinderopvang, maar vraagt 8.50 per uur.
Vind dat best veel of is het gewoon een normale prijs?
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Dec 2017 22:23

Re: Tarief oppas

Er waren ook meiden van 14/15 die wilden oppassen, voor 3 euro per uur, maar ik vind dat best tricky eigenlijk. Ze begonnen namelijk meteen met "mag er een vriend/vriendin mee" en ik heb dat liever niet.
04-2014
10-2015
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Dec 2017 22:28

Re: Tarief oppas

Fauve schreef:Wat betalen jullie aan de oppas?
Bedoel dan niet de gastouder ofzo, maar een oppasmeisje dat incidenteel oppast zodat je bijv met je man uit eten kunt.
Wij hebben een leuke gevonden, 21 jaar, werkt ook in de kinderopvang, maar vraagt 8.50 per uur.
Vind dat best veel of is het gewoon een normale prijs?


Dat vind ik ook veel. Vriendin van me heeft dit ook, iemand die op het kdv werkt waar haar kids heen gaan. Ook 21 geloof ik en klaar met de opleiding. Ze vraagt 5 euro per uur.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Dec 2017 22:31

Re: Tarief oppas

Dat vind ik ook veel.
(en zelfde regio als jij)

Onze oppasmeisjes vragen zelf 5 euro per uur dus dat krijgen ze ook, zowel de 16 jarige als 19 jarige.
Ik vind zelf wel dat er verschil is tussen een avond op de bank zitten en echt bezig zijn met het kind / de kinderen. In dat geval zou ik voor die uren misschien meer geven, 7.50 ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 23 Dec 2017 22:38

Re: Tarief oppas

Onze oppas meisjes van 16 vragen 3,5 euro per uur. Maar daarvoor hoeven ze als 't goed is weinig tot niets te doen. We komen naar huis mochten ze niet meer willen slapen en we leggen ze zelf op bed.
8,50 zou mij belemmeren weg te gaan, gezien even naar een verjaardag gaan dan nogal een dure bedoeling wordt. Maar wij nemen dan ook bewust genoegen met een jonger meisje zonder ervaring op bijv een kdv.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Dec 2017 22:42

Re: Tarief oppas

Ik vind wel dat iemand van 21 en met een opleiding/baan in de juiste sector meer kan vragen dan een meisje van 16 dat nog op school zit. Maar 8,50 vind ik nog best veel.

Als ik zelf maar incidenteel oppas nodig zou hebben zou ik wel geneigd zijn voor zo iemand te kiezen. Maar als je best vaak oppas nodig hebt wordt een avondje weg wel erg prijzig elke keer.

Maar ik ben ook wel een beetje bevooroordeeld, het hele idee van een 'vreemde' die op mijn kinderen zou komen passen staat me niet aan. Dus als ik het al zou doen dan het liefst iemand die al wat ouder is en met zoveel mogelijk ervaring / goede referenties.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Dec 2017 12:57

Re: Tarief oppas

Ik had gisteravond een meisje van 20, voor €6 per uur. Vind ik zelf wel ok. Ik geef dan ook nog wel een fooi trouwens.
#teammaple🍁
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 24 Dec 2017 16:49

Re: Tarief oppas

Onze oppas is 31, net een jaar jonger dan ik, ze werkt in de kinderopvang en wij betalen haar € 7,50 per uur. Dit heb ik er graag voor over. We hebben twee keer een jonger meisje geprobeerd, zij kreeg minder, maar ik zou haar voor geen goud alleen met mijn kinderen thuis laten.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem247

Bericht 24 Dec 2017 16:51

Re: Tarief oppas

Mijn oppas is bijna 15 en krijgt voor een avond 12,50. En als ze straks 16 is krijgt ze 15 euro. Ze zit hier meestal van half 7 tot 22.30 en de kinderen doet ze naar bed. Ik zorg dan dat ze in pyjama zitten en ze alvast de tanden hebben gepoetst dus ze hoeft niet veel te doen. Ze komt hier meestal alleen en soms neemt ze haar tweelingbroer mee. Ik had van te voren gevraagd wat ze wilde en ik doe daar ieder levensjaar 2,50 bovenop. Ik vertrouw haar volkomen. Ze is ook nog eens familie dus dan is het toch anders dan een vreemde in huis.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Dec 2017 21:47

Re: Tarief oppas

Onze oppas krijgt 5 euro per uur. Ze is deze maand 18 geworden en dan willen we haar 5,50 geven. We ronden altijd af naar boven of als we zeggen dat we 3 uur weg zijn en we zijn met 2 al thuis krijgt ze voor 3 uur uitbetaald. En ik zorg dat ze een pizza heeft, wat drinken en chips. Ik leg Bo zelf op bed. 8,50 vind ik wel aan de dure kant geloof ik.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 26 Dec 2017 21:58

Re: Tarief oppas

Wij hebben maar sporadisch oppas nodig. Als het puur gaat om een paar uurtjes terwijl de kinderen op bed liggen en we zijn in de buurt vragen we onze neefjes van 14 en 15. Zij krijgen dan €5,- pp voor een avond.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Okt 2018 10:21

Re: Tarief oppas

Ik up dit topic weer even.

Wij hebben sinds een tijdje een hele fijne oppas. Ze is 20, leert voor werken in de kinderopvang en onze kids zijn gek op haar. In overleg met haar betalen we 5 euro per uur als ze komt oppassen.

Ze heeft veel verschillende oppasadressen en past ook regelmatig hele weekenden op bij gezinnen. Ze geeft aan dit ontzettend leuk te vinden en omdat het een soort kost en inwoning is tijdens zo’n weekend wil ze er niet heel veel geld voor. Maar wat voor bedragen ze dan precies krijgt dat benoemt ze niet.

Wij zouden haar binnenkort ook wel een nachtje willen laten oppassen, zodat we samen een nachtje weg kunnen. Het zou dan ongeveer van 12.00 tot 16.00 de volgende middag zijn.

Ze benoemt heel expliciet dat ze het vooral heel leuk vind en er echt niet veel voor wil hebben. Ikzelf wil haar niet uitbuiten maar ik wil ook niet de hoofdprijs betalen, want dan kunnen we beter thuisblijven. Wat zouden jullie haar geven? Zelf dacht ik aan 50 euro.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2018 10:29

Re: Tarief oppas

Lady toen ik nog oppas was, deed ik dat ook voor mensen. Ik kwam dan 's middags rond een uur of 15:00, dan gingen de ouders uit eten en op stap/hotel en dan kwamen ze in de vroege middag de volgende dag weer thuis. Ik kreeg dan ook altijd 50 euro en vond dat echt super veel.
Ik had alleen geen baby's dan om op te passen. Deze kinderen waren al ouder, 3+.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Okt 2018 10:39

Re: Tarief oppas

En hoe oud was jij toen?

Het zou dat weekend alleen om D en J gaan, B is bij zijn moeder dan. En onze oppas is echt gék op baby’s, plus dat J doorslaapt tot een uur of negen is ochtends en je van hem nog het minste werk hebt :laughcry: . Mijn man vindt 50 euro (te) weinig, ik vind het best een mooi bedrag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2018 10:41

Re: Tarief oppas

Tussen de 17 en 21. Ik kreeg ook wel eens €70, maar ik weet niet precies meer of dat te maken had met het aantal uren of iets anders.

Iig niet met leeftijd, want die €50 was standaard.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Okt 2018 11:26

Re: Tarief oppas

Even inhakend hierop: zo'n oppasmeisje lijkt mij ook best handig, maar ik geloof dat ik m'n baby gewoon niet bij zo'n meisje achter durf te laten! Ben veel te bang dat er iets gebeurt ofzo en ik ben nogal slecht van vertrouwen. Hebben jullie daar geen last van?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2018 11:29

Re: Tarief oppas

Bliss schreef:Even inhakend hierop: zo'n oppasmeisje lijkt mij ook best handig, maar ik geloof dat ik m'n baby gewoon niet bij zo'n meisje achter durf te laten! Ben veel te bang dat er iets gebeurt ofzo en ik ben nogal slecht van vertrouwen. Hebben jullie daar geen last van?

:no: Nee ik ook niet.

G. gaat logeren of m'n moeder komt oppassen of m'n schoonzus. Als ik een van ons beide een geschikt (jong) nichtje zou hebben zouden we dat vast wel overwegen. Of de dochter van een bekende.
Maar via internet ofzo, nee. Ik wil haar wel op z'n minst via via 'kennen'.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Okt 2018 11:36

Re: Tarief oppas

Ik heb dat ook gedaan toen ik al studeerde. Ik heb bij dat gezin opgepast van mijn 17e tot 25e ofzo. Ik weet niet meer precies hoe we het deden, maar als zij het super leuk vindt en niet heel veel geld wil hebben zou ik 50 euro echt prima vinden.

Wat betreft dat slecht van vertrouwen, waarom? Wat denk je dat ze gaan doen? Ze is volwassen, weet wat ze doet want ze is/wordt er voor opgeleid en vindt het super leuk?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Okt 2018 11:38

Re: Tarief oppas

Ik heb daar geen problemen mee. Ze is goed, betrouwbaar en de kids zijn dol op haar. Sinds we haar hebben gevonden, vragen we haar regelmatig om op te passen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Okt 2018 11:52

Re: Tarief oppas

Harrison schreef:Ik heb dat ook gedaan toen ik al studeerde. Ik heb bij dat gezin opgepast van mijn 17e tot 25e ofzo. Ik weet niet meer precies hoe we het deden, maar als zij het super leuk vindt en niet heel veel geld wil hebben zou ik 50 euro echt prima vinden.

Wat betreft dat slecht van vertrouwen, waarom? Wat denk je dat ze gaan doen? Ze is volwassen, weet wat ze doet want ze is/wordt er voor opgeleid en vindt het super leuk?


Ja, in het geval van Lady wel. Ik doelde meer op een oppasmeisje (puberleeftijd) dat een paar uurtjes komt oppassen. Een volwassene vind ik inderdaad al anders, maar toch zou ik diegene ook wel willen kennen (via via) denk ik. Vooralsnog houd ik het nog even bij familie.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2018 11:53

Re: Tarief oppas

Harri, bij mij is dat lichtelijke wantrouwen gekomen doordat vrienden een hele goede lieve, fijne, schone, nette, aardige schoonmaakster hadden die tijdens/na haar schoonmaak werk gezellig door de kasten ging om in de privé papieren van hun te gaan neuzen.

En sowieso zijn wij behoorlijk op ons zelf, we hebben ook serieus getwijfeld over kraamzorg omdat er dan een vreemde in huis zou zijn. Daar houden wij niet van, maar goed dan zijn we wel thuis natuurlijk :P.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Okt 2018 12:11

Re: Tarief oppas

Ik ken haar trouwens ook via via. Ze is de vaste oppas van de zus van een van mijn liefste collega’s. Het is ook echt een lieve, rustige meid. Geen relatie, gaat nauwelijks op stap. Ze past gewoon het liefste op.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Okt 2018 12:28

Re: Tarief oppas

In jouw geval zou ik het ook wel overwegen hoor! Maar vind maar eens zo'n betrouwbaar type!
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Okt 2018 12:34

Re: Tarief oppas

Cotton schreef:Harri, bij mij is dat lichtelijke wantrouwen gekomen doordat vrienden een hele goede lieve, fijne, schone, nette, aardige schoonmaakster hadden die tijdens/na haar schoonmaak werk gezellig door de kasten ging om in de privé papieren van hun te gaan neuzen.

En sowieso zijn wij behoorlijk op ons zelf, we hebben ook serieus getwijfeld over kraamzorg omdat er dan een vreemde in huis zou zijn. Daar houden wij niet van, maar goed dan zijn we wel thuis natuurlijk :P.

Hmm ja, kan het me voorstellen! Maar dat weet je natuurlijk ook nooit helemaal zeker van mensen die je wel kent.
Hoe vond je het uiteindelijk om kraamzorg in huis te hebben?
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2018 12:42

Re: Tarief oppas

Harrison schreef:
Cotton schreef:Harri, bij mij is dat lichtelijke wantrouwen gekomen doordat vrienden een hele goede lieve, fijne, schone, nette, aardige schoonmaakster hadden die tijdens/na haar schoonmaak werk gezellig door de kasten ging om in de privé papieren van hun te gaan neuzen.

En sowieso zijn wij behoorlijk op ons zelf, we hebben ook serieus getwijfeld over kraamzorg omdat er dan een vreemde in huis zou zijn. Daar houden wij niet van, maar goed dan zijn we wel thuis natuurlijk :P.

Hmm ja, kan het me voorstellen! Maar dat weet je natuurlijk ook nooit helemaal zeker van mensen die je wel kent.
Hoe vond je het uiteindelijk om kraamzorg in huis te hebben?

Niks aan, maar ik heb ook niet echt kraamzorg gehad zoals een ander. Door de infectie van G kwamen we pas op dag 9 uit het ziekenhuis. Dus hebben we op die dag 2 of 3 uurtjes kraamzorg gehad en de dag erna is de kraamzorg nog eventjes geweest en dat was het. We wisten 'alles' al vanuit het ziekenhuis.

Maar het was een lieve vrouw verder, er was alleen niks meer te doen. Ik denk niet dat we bij een eventueel volgende baby de 10 dagen kraamzorg afnemen, maar een paar dagen. Ik vond het niet echt prettig dat er iemand in je huis is die eigenlijk niet zoveel te doen heeft.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers