Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerst! Wat ga jij doen?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 23 Dec 2017 14:33

Kerst! Wat ga jij doen?

Wat ga jij doen?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem242

Bericht 23 Dec 2017 14:38

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Kerstavond komen mijn schoonouders bij ons. En een vriendin van mij met dochter.
Zij zou anders alleen zijn met kerst. Er liggen veel cadeautjes voor iedereen onder de boom. Dus na het eten gaan we cadeautjes uit pakken.

1e kerstdag gaan we naar schoonouders toe voor het familie diner.
En in de avond komt love actualy op tv :love:

2e kerstdag gaan we naar mijn opa toe en naar mijn moeder en stiefvader. En verder lekker niks die dag. Kindjes komen in de avond weer terug.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Dec 2017 14:43

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Ik ga vanavond naar de kerststal in de dorpsgemeenschap (van verstandelijk gehandicapten) van mijn broer, gezellig liedjes zingen en daarna kerstbrood eten met chocolademelk.

Morgen gaan we naar mijn schoonouders. Omdat mijn schoonzus er met sinterklaas nooit meer kan zijn, vieren we nu kerst met cadeautjes, gedichten en surprises. En we gaan ook gourmetten. En als we nog tijd hebben Love Actually kijken :smile:

Eerste kerstdag vieren we bij een tante van mijn man met schoonouders en nog een oom en zijn kinderen. We gaan kolonisten van Catan spelen en iedereen neemt iets te eten mee. Wij gaan het toetje maken, een tiramisutaart.

Tweede kerstdag vieren we met mijn hele familie bij een oom en tante van mij. We gaan lekkere wandelen en 's avonds eten we soep met quiches en salades. Wij nemen een preitaart mee.

Ik vind kerst altijd wel relaxed, we doen eigenlijk elk jaar ongeveer hetzelfde. Alleen wel verdrietig dat mijn moeder het dit jaar echt niet aankan, ze geniet altijd zo van kerst. Ze gaat vanavond niet mee naar de kerststal en tweede kerstdag komt ze uiteraard ook niet. Ik stelde voor om vanmiddag dan even bij haar langs te gaan, maar ze kan het gewoon echt niet hebben. Ik ga na kerst dus gauw weer langs.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Dec 2017 14:50

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Kerstavond zijn we met z'n vieren. Misschien doen we dan de cadeautjes. Of anders 1e kerstdag 's ochtends. En we gaan lekker eten. Daarna samen op de bank met lekkere hapjes all you need is love kijken.

1e kerstdag gaan we begin van de middag naar mijn ouders. Mijn broertje en zijn vriendin komen ook. We gaan, afhankelijk van het weer, naar het strand met de honden.
En 's avonds eten, iedereen verzorgd iets.

Tweede kerstdag, eind van de middag naar mijn schoonouders. Schoonzus, zwager, nichtje en de pake en beppe van mijn man komen ook.
Daar is het eten en daarna weer naar huis. Mijn schoonmoeder zorgt voor het eten (lees veel simpele kant en klaar)
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 23 Dec 2017 14:52

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Kerstavond zijn we lekker met zijn tweetjes. We maken tapas/hapjes en kruipen lekker samen op de bank.
Eerste kerstdag komen mijn ouders en zus 's middags en 's avonds hier. We zullen wel een stukje gaan wandelen en misschien een spelletje doen of zo. En wij maken een kerstdiner.
Tweede kerstdag gaan we gourmetten bij de familie van mijn man. In de middag even op bezoek bij mijn oma denk ik.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Dec 2017 14:53

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Wat verdrietig Suus, de situatie met je moeder. Ik hoop dat je er ondanks dat wel een beetje van kan genieten.
Laatst gewijzigd door Jezzie op 23 Dec 2017 14:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Dec 2017 15:00

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Is je moeder ziek, Suus? Wat naar dat het haar teveel wordt.

Wij hebben morgen geen plannen, dan zijn we gewoon met zn drieeen.

Op eerste kerstdag hebben we met mijn ouders, broer en schoonzus een kerstbrunch in de dierentuin, haha. Daarna lopen we daar nog even rond en gaan we naar mijn ouders om nog cadeautjes te doen en te borrelen. Wij blijven daar dan slapen.

Tweede kerstdag rijden we naar mijn schoonouders waar we ‘s avonds gaan gourmetten.

Eerlijk gezegd zie ik overal een beetje tegenop omdat ik soms zooo misselijk ben. En dan met lang in de auto zitten en al dat eten :silent:. Maar komt vast wel goed uiteindelijk.

Fijne Kerst y’all! :muts
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 23 Dec 2017 15:03

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Kerstavond: Bij de oma van N., waar mijn schoonouders en schoonzusje ook zijn. Oma maakt wat te eten en wij zorgen voor hapjes voor de avond. Hier zullen we cadeautjes uitpakken. We hebben lootjes getrokken.

1e Kerstdag: Bij mijn ouders, waar oma en mn broer en zusje + aanhang ook is. We beginnen met cadeautjes en daarna lekker eten. Mijn zusje maakt het voorgerecht, dan gaan we gourmetten en ik maak het nagerecht.

2e Kerstdag: Lekker samen thuis, we hebben wat lekkere hapjes gehaald en lekker makkelijk eten. En als het mooi weer is willen we even naar het bos waar ik 2 jaar geleden ten huwelijk gevraagd ben.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Dec 2017 16:03

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Mijn man werkt morgen, dus kerstavond ben ik alleen met D. Ga lekker bankhangen en televisie kijken en het toetje voor eerste kerstdag vast maken.

Eerste Kerstdag komt mijn man rond 9.00 terug van zijn werk en dan moet ik gelijk weg. Ik werk van 9.30-18.00 en rijd daarna naar mijn schoonfamilie om te gaan eten. Mijn man en D zijn daar dan al.

Tweede Kerstdag werk ik van 7.30-16.00 en daarna gaan mijn man, D en ik naar mijn familie te gaan eten.

En om het plaatje compleet te maken: Oudjaarsdag heeft mijn man 24-uurs dienst dus NYE vier ik zonder hem.
Fijne feestdagen, werkend in de zorg.. :eyes:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Dec 2017 16:09

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Dank je, Jezzie. Ik mis mijn moeder heel erg, maar ik kan gelukkig wel gewoon genieten van de leuke dingen die we doen. De kinderen zorgen sowieso voor genoeg afleiding.

Teun, ze is heel erg depressief, eigenlijk sinds de zomer al. Eind oktober had ze ineens een opleving en ging het even goed, ze is toen zelfs bij ons langs geweest, heerlijk met de kinderen gespeeld, en ze is zelfs een paar keer bij mijn broer in de dorspgemeenschap geweest. Maar in november zakte ze toch weer weg. Iets minder ver dan voorheen lijkt het, ze reageert nu wel op berichtjes van mij, maar ze komt het huis niet meer uit en ligt bijna de hele dag in bed en slaapt juist heel weinig. En juist dit soort dagen vindt ze extra moeilijk, omdat ze vindt dat ze het wel moet kunnen, maar het lukt nu gewoon niet. Maar na kerst ga ik gewoon weer naar haar toe, of ze me nou wil zien of niet. Dat klinkt harder dan ik het bedoel, ik weet gewoon dat het wel goed is als ik daar ben, maar de bijzondere dagen slaan we gewoon maar even over.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet. Weet iedereen het al? Hopelijk valt het allemaal een beetje mee.

Fijne kerst iedereen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem232

Bericht 23 Dec 2017 16:13

Re: Kerst! Wat ga jij doen?u

Morgenochtend heb ik een uitvaart. Ik denk dat ik daarna totaal geen zin heb om iets te doen dus ik zal op de bank hangen.
Eerste kerstdag ga ik weer naar m'n familie om met elkaar te eten. Iedereen maakt 'n gang, maar ik gok dat we allemaal wat simpels doen omdat we de afgelopen week geen tijd of puf hebben gehad om ons met 't kerstdiner bezig te houden.
Ik maak iig eton mess als dessert

Tweede kerstdag doe ik niets speciaals. Ik ga sporten en 'n beetje shoppen denk ik.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 23 Dec 2017 16:24

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

1e kerstdag sochtends ontbijten met de buren (hopelijk hou ik iets binnen anders wordt het erg gezellig)
Smiddags naar schoonfamilie daar gaan we eten.

2e kerstdag naar mijn ouders en daar gourmetten..

Hopelijk smaakt het eten een beetje deze dagen haha.

Fijne kerstdagen allemaal!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Dec 2017 16:46

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Jeetje Robin Sparkles, wat een dag voor een uitvaart zo vlak voor kerst. Is het van iemand die dichtbij jullie stond? Sterkte in elk geval!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 23 Dec 2017 16:53

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Wat verdrietig, Suus. Krijg je moeder hulp? Depressiviteit is een nare ziekte :(

Robin Sparkles, sterkte! Wat naar een uitvaart en dan ook nog vlak voor kerst.

Morgenavond, kerstavond, thuis fonduen, overmorgen moet mijn vriend werken en tweede kerstdag bestaat eigenlijk niet in België maar heb wel vrij :) De winkels zijn wel gewoon open maar denk dat ik een luierdagje ga houden haha.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

anoniem224

Bericht 23 Dec 2017 17:14

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Wij vieren vanavond al kerstavond bij mijn ouders. Een dag eerder, maar niet minder gezellig.
Morgen ga ik met mijn moeder naar Feyenoord en daarna naar oma voor kerstavond, oom en tante en nichtjes zijn daar dan ook.
Eerste kerstdag ga ik denk ik weer naar mijn ouders. Gewoon gezellig met het gezin samenzijn, films kijken en eten.
Tweede kerstdag staat nog open. Dag voor mezelf denk ik. Heb ik wel even zin in.
<<

Anoniem247

Bericht 23 Dec 2017 17:24

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Kerstavond niks bijzonders.

Eerste kerstdag gaan we ‘s ochtends naar mijn schoonzus. Daar is mijn schoonmoeder ook. Wat later op de middag gaan we naar mijn ouders en gaan we gourmetten. Ook liggen er dan wat cadeautjes onder de boom.

Tweede kerstdag ga ik in de keuken aan de slag om hapjes te maken voor het diner. De kinderen helpen gezellig mee en tussendoor kijken we een leuke film ofzo. Als avondeten hebben we dus allerlei hapjes. Van wraps tot bitterballen. En daarna nog een lekker toetje.
<<

Anoniem232

Bericht 23 Dec 2017 19:57

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Suus schreef:Jeetje Robin Sparkles, wat een dag voor een uitvaart zo vlak voor kerst. Is het van iemand die dichtbij jullie stond? Sterkte in elk geval!


Ja 'n gekke dag, maar om tot na kerst te wachten hadden we niet getrokken. Ik heb net afscheid genomen en geholpen met de kist dicht te maken. Mooi symbolisch maar fuck wat doet afscheid nemen pijn.
Het is de uitvaart van 'n hele dierbare familievriendin. Maar om haar zo te noemen voelt alsof ik haar te weinig eer aan doe, het voelt meer als familie.
<<

Anoniem317

Bericht 23 Dec 2017 20:16

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Morgen gaan wij met vrienden brunchen.

Maandag: gourmetten bij mijn ouders.

Dinsdag: zijn we met z’n tweeën thuis en hebben we niet echt plannen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 23 Dec 2017 20:41

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Wij hebben net een borrel gehad met vrienden en alle kindjes.
Morgen weinig speciaals. Als T. en N. op bed liggen, gaan wij kaasfonduën.
1e Kerstdag komen ouders, schoonouders, zus en zwager hier eten. Wij verzorgen het voorgerecht.
2e Kerstdag hebben we 0 plannen. Als het goed weer is lekker wandelen, naar het zwembad of wat dan ook.
In elk geval lekker er even op uit.
<<

Anoniem298

Bericht 23 Dec 2017 20:51

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Lady, wat jammer dat jullie alle dagen niet of nauwelijks bij elkaar kunnen zijn. Gelukkig gaan jullie 's avonds wel lekker met elkaar eten!

Suus, wat een verdrietige situatie met je moeder. Goed dat je na Kerst toch even naar haar toe gaat.

Robin Sparkles, nog gecondoleerd en veel sterkte morgen!

Wij gaan morgenavond naar de kerstnachtdienst in de kerk. Eerst lekker eten (ze beloven winterse maaltijden) buiten de kerk, er staan koortjes en vuurkorven en er is warme chocomelk. Daarna begint de dienst.

Maandagochtend gaan we naar de kerstdienst & kindermusical in dezelfde kerk. Onze dochter zingt ook mee, dus extra leuk om te gaan. Aansluitend gaan we door naar mijn schoonouders voor lunch. Rond 16.00 uur zijn we weer thuis en komen mijn ouders die bij ons blijven eten (gourmetten).

Tweede Kerstdag gaan we met z'n viertjes ontbijten en ergens in de loop van de (mid)dag gaan we naar Oreo en haar gezin. We maken allebei wat lekkers/nemen lekkere dingen mee en gaan er een gezellige dag van maken.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 23 Dec 2017 21:31

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Gecondoleerd en heel veel sterkte, Robin Sparkles! Wat ontzettend zwaar en verdrietig moet het zijn...
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Dec 2017 22:59

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Robin Sparkles schreef:
Suus schreef:Jeetje Robin Sparkles, wat een dag voor een uitvaart zo vlak voor kerst. Is het van iemand die dichtbij jullie stond? Sterkte in elk geval!


Ja 'n gekke dag, maar om tot na kerst te wachten hadden we niet getrokken. Ik heb net afscheid genomen en geholpen met de kist dicht te maken. Mooi symbolisch maar fuck wat doet afscheid nemen pijn.
Het is de uitvaart van 'n hele dierbare familievriendin. Maar om haar zo te noemen voelt alsof ik haar te weinig eer aan doe, het voelt meer als familie.

Zo moeilijk als iemand zo dichtbij je staat. Het zullen sowieso rare dagen worden waarschijnlijk. Heel veel sterkte morgen en daarna. Hopelijk hebben jullie een mooi afscheid morgen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Dec 2017 23:13

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Wij reizen weer het hele land door zoals altijd. Onderverdeeld in drie dagen, anders lukt het gewoon niet. Ach, ik heb er wel zin in, al ben ik wel beetje gestresst van alles wat mee moet en alles waar we aan moeten denken. Maar wel zin in Ollie's eerste kerst!

En ik heb voor m'n zwager (man van zus) een tof cadeau, want ik heb van zijn promotie (die ik heb gefotografeerd vorige maand) een fotoalbum gemaakt, Hij heeft geen idee, verwacht niks! Kijk er naar uit dat te geven!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Dec 2017 23:22

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Morgen gaan we naar mijn broer, met mijn kant van de familie een Indische Rijsttafel nuttigen.

1e Kerstdag gaan we naar schoonfamilie.

2e Kerstdag hebben we niks.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 24 Dec 2017 00:13

Re: Kerst! Wat ga jij doen?

Het is weer bloedjeheet, iets waar ik nooit aan zal wennen. We gaan vandaag naar het strand, voor het eerst met de baby. Eerste kerstdag vieren we elk jaar met een vriendin haar hele familie, lekker eten en drinken. En tweede kerstdag doen we altijd met een ander stel maar dat doen we dit jaar op de 29ste, want ook zij hebben net een baby en mn vriendin haar moeder komt over.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers