Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kaarsje branden

<<

Anoniem231

Bericht 21 Dec 2017 22:36

Kaarsje branden

Aan wie van het forum denk jij deze kerstdagen?

Ik denk aan sterremaan, dat het inmiddels een beetje beter gaat met haar.

Ik brand ook een kaarsje voor bisq, dat ze volgend jaar een baby mag verwachten.

Ik denk aan k.p. biechtje, dat ze alles een plekje kan geven met haar kinderen.

Ik denk aan guattari n.a.v. haar post.

Mdu dat jouw neefje maar snel beter wordt!

En nu vergeet ik de helft :s
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Dec 2017 23:03

Re: Kaarsje branden

Wat lief van je Lejow.

Ik denk aan Ikknutsel, Lady en alle andere meiden die een ouder of andere dierbare missen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Geel

Bericht 22 Dec 2017 16:22

Re: Kaarsje branden

Ik vraag me altijd af: als je zegt dat je een kaarsje gaat branden, dóe je dat dan ook daadwerkelijk? En ga je er dan even voor stilstaan en aan diegene denken ofzo? Of is het ook een manier van zeggen, dat het kaarsje staat voor aan iemand denken?

Ik heb zelf één keer in mijn leven een kaarsje gebrand, voor Anne Faber.
<<

Anoniem245

Bericht 22 Dec 2017 16:25

Re: Kaarsje branden

Ik brand zeker wel eens een kaarje. En doe het precies zoals je het in je zin vraagt.
<<

Anoniem278

Bericht 22 Dec 2017 16:26

Re: Kaarsje branden

Ik brand echt een letterlijk kaarsje, of meerdere en denk dan even speciaal aan bepaalde mensen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Dec 2017 17:01

Re: Kaarsje branden

Geel schreef:Ik vraag me altijd af: als je zegt dat je een kaarsje gaat branden, dóe je dat dan ook daadwerkelijk? En ga je er dan even voor stilstaan en aan diegene denken ofzo? Of is het ook een manier van zeggen, dat het kaarsje staat voor aan iemand denken?

Ik heb zelf één keer in mijn leven een kaarsje gebrand, voor Anne Faber.



Ik heb het voor Bisq en Pompoen wel echt gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2017 17:18

Re: Kaarsje branden

Ja ik zeg het niet zo vaak, maar ik brand wel eens letterlijk een kaarsje. Er staat hier ook een engeltje bij.
<<

Anoniem242

Bericht 22 Dec 2017 17:21

Re: Kaarsje branden

Mijn vriend en ik zijn vorige week nog naar een kapel gegaan om daar een kaarsje te branden. Ik heb hem voor mijn moeder gebrand. Haar gezondheid gaat hard achteruit en het elk jaar de vraag hoe lang ze nog bij ons is.
<<

Anoniem231

Bericht 22 Dec 2017 18:54

Re: Kaarsje branden

Ik doe het ook echt. Er is hier een schattig kapelletje waar ik iedere week naar toe loop dus brandt regelmatig een kaarsje voor iemand die het nodig heeft. Zeg dat ook tegen mijn zoon: 'vandaag branden we een kaarsje voor pietje omdat hij een beetje ziek is'. Nu met de kerst heb ik meer kaarsen staan dus brandt er ook 1 in huis voor andere.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 22 Dec 2017 19:16

Re: Kaarsje branden

Kaarsje branden doe ik ook echt. Meestal thuis, en mijn oudste dochter brand graag een kaarsje in de kerk voor mijn overleden opa/oma/tante.

Ik brand een kaarsje als ik weet dat iemand mij dierbaar bijvoorbeeld een examen moet doen, onderzoek ondergaat of uitslag van iets krijgt. Maar ook wanneer iemand is overleden de dagen voor de uitvaart. Ik brand nu vaak een kaarsje bij de foto van mijn tante omdat ik haar zo mis.

Mijn oma doet dit ook altijd. Brand overal kaarsjes voor. Van haar heb ik het overgenomen, mijn moeder doet het niet.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Dec 2017 19:35

Re: Kaarsje branden

Wat mooi.

Ik brand ook letterlijk een kaarsje. Mijn oma brandde iédere dag een kaarsje bij haar Mariabeeldje. Toen ze het zelf niet kon moest opa haar beloven dat hij het voor haar deed. Ik heb dat beeldje nu en brandt iedere vrijdag nu voor haar een kaarsje.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Dec 2017 19:54

Re: Kaarsje branden

Ik brand ook vaker een kaarsje, en dan ook letterlijk. Wel thuis, niet in een kapel of een kerk.
Als iemand een spannende uitslag krijgt, een examen doet, ziek is, of zomaar, ook voor wat geluk. Dan maak ik het kaarsje aan en denk aan diegene en het moment. En als ik alleen ben dan zeg ik ook wel eens wat dingen hardop terwijl ik het kaarsje aansteek.

Toen de mama van mijn schoonzus ging overlijden heb ik vaak een kaarsje gebrand, om zo toch een beetje "erbij" te zijn. Ik vind dit moeilijk te verwoorden, maar jullie snappen wel hoe ik dit bedoel.

Ik wil binnenkort een kaarsje branden voor mijn tante, ze gaat overlijden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Dec 2017 10:19

Re: Kaarsje branden

Jezzie schreef:Wat lief van je Lejow.

Ik denk aan Ikknutsel, Lady en alle andere meiden die een ouder of andere dierbare missen.


Heh?

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers