Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een Huis Vol

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Jul 2020 16:28

Re: Een Huis Vol

Ik dacht dat dit van Nadine pas haar eerste relatie was sinds het overlijden van haar man, of heeft ze er al meerdere gehad? Dat huis vond ik ook erg sneu, maar ik snap wel dat ze er niet aan toe komt om het op te knappen. Iemand inhuren is duur en ze kwam zelf niet heel handig over met 't verven van die muur.

Volgens mij krijgen ze van het programma geen financiële vergoeding, maar krijgen ze in ruil voor het filmen uitjes en zo, dus misschien dat pretpark/botox/ballonnen?
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jul 2020 17:49

Re: Een Huis Vol

Heel bijzonder die relatie van Nadine.
Ik zat even op IG te kijken en zag op zijn profiel dat hij in 2019 een kind heeft gekregen. En een paar foto’s met teksten dat hij zijn kind mist. Benieuwd wat daar achter zit.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 24 Jul 2020 20:35

Re: Een Huis Vol

Lejow schreef:Ben het terug aan het kijken en zag net de aflevering waarin ze het geslacht en de naam van het kleinkind bekend maken.
Djevaina, D.J.E-met een trema.V.A.I.N.A
Daar krijg ik nou echt een dikke error van, een nutteloze trema!!!


Volgens mij bedoelen ze niet eens een trema, want ze spraken het uit als Djévaina..toch?

Ik kan alleen maar zo blij zijn dat dit mijn buren niet zijn. En wat ik me afvraag, wordt er door die moeder (ben even haar naam kwijt) ook wel eens op normale rustige toon tegen die kinderen gesproken? Pff...ik word al moe als ik naar ze kijk, echt verschrikkelijk.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Jul 2020 06:37

Re: Een Huis Vol

Ik ben nog maar bij aflevering 5, maar ik vind dat de moeder van de Buddenbrucks zo erg lijkt (en zelfde accent) op Nadine qua uiterlijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 28 Jul 2020 08:19

Re: Een Huis Vol

Zelfde accent is logisch, ze komen uit hetzelfde stuk van Nederland, Zuid-Limburg, het oude huis van de Buddenbrucks staat net als het huis van Nadine in Heerlen.
<<

Anoniem297

Bericht 29 Jul 2020 11:21

Re: Een Huis Vol

-
Laatst gewijzigd door Anoniem297 op 17 Feb 2021 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Jul 2020 14:15

Re: Een Huis Vol

Eens hoor Jelka. Maar ik ben een Fries, spreek Fries, maar vond het ‘boerse’ zelf zo lelijk dat ik mezelf netjes ABN heb aangeleerd (je raadt bij mij niet waar ik vandaan kom). Waar een wil is is een weg, zeg maar. Ik vind Duits ook geen mooie taal, Russisch ook niet. Kan toch?
Afbeelding
Afbeelding
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Jul 2020 14:36

Re: Een Huis Vol

Ik accepteer en respecteer de Limburgers verder gewoon hoor ?. Ik vind het dialect gewoon niet mooi, maar dat vind ik ook van het dialect dat mensen in mijn provincie spreken. En ik kan ook heel goed begrijpen dat mensen van buiten de provincie dat dialect niet mooi vinden. Dat trek ik me verder ook niet persoonlijk aan. Ik spreek trouwens ook nauwelijks dialect, dus ik denk dat je er min of meer wel zelf invloed op hebt.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 29 Jul 2020 15:16

Re: Een Huis Vol

Ik woon in Limburg (niet hier geboren) en vind schrikkelijk ?, ze spreken hier dialect maar het lijkt mij ook vrij normaal als ze ABN kunnen praten, en dat je een beetje hoor uit welke regio iemand komt is niet erg maar sommige gedeeltes hier kunnen echt geen Nederlands praten.
<<

Anoniem297

Bericht 29 Jul 2020 15:25

Re: Een Huis Vol

-
Laatst gewijzigd door Anoniem297 op 17 Feb 2021 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem297

Bericht 29 Jul 2020 15:28

Re: Een Huis Vol

-
Laatst gewijzigd door Anoniem297 op 17 Feb 2021 16:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 29 Jul 2020 15:46

Re: Een Huis Vol

Jelka schreef:
Vlaai schreef:Ik woon in Limburg (niet hier geboren) en vind schrikkelijk ?, ze spreken hier dialect maar het lijkt mij ook vrij normaal als ze ABN kunnen praten, en dat je een beetje hoor uit welke regio iemand komt is niet erg maar sommige gedeeltes hier kunnen echt geen Nederlands praten.


Wel hilarisch dat je dat vindt als je eigen bericht meerdere spel- en taalfouten bevat :lol:

Het ging toch over het spreken van een dialect en niet over het schrijven van de Nederlandse Taal? Kinderachtig hoor. Pff..
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 29 Jul 2020 15:49

Re: Een Huis Vol

Jelka schreef:
Vlaai schreef:Ik woon in Limburg (niet hier geboren) en vind schrikkelijk ?, ze spreken hier dialect maar het lijkt mij ook vrij normaal als ze ABN kunnen praten, en dat je een beetje hoor uit welke regio iemand komt is niet erg maar sommige gedeeltes hier kunnen echt geen Nederlands praten.


Wel hilarisch dat je dat vindt als je eigen bericht meerdere spel- en taalfouten bevat :lol:


Flauwe opmerking, ik schreef over praten en niet over schrijven.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Jul 2020 16:00

Re: Een Huis Vol

Marsy31 schreef:Eens hoor Jelka. Maar ik ben een Fries, spreek Fries, maar vond het ‘boerse’ zelf zo lelijk dat ik mezelf netjes ABN heb aangeleerd (je raadt bij mij niet waar ik vandaan kom). Waar een wil is is een weg, zeg maar. Ik vind Duits ook geen mooie taal, Russisch ook niet. Kan toch?


Ik kan me niet voorstellen dat je een zachte g zoals in Limburg zo af kunt leren met wat bestwil.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem292

Bericht 29 Jul 2020 16:29

Re: Een Huis Vol

-
Laatst gewijzigd door Anoniem292 op 20 Aug 2020 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jul 2020 20:05

Re: Een Huis Vol

Ik ben ook een Limburgse. Schaam mij er ook echt niet voor. Ik ben thuis in Limburgse taal opgevoed. Ik kan prima netjes en duidelijk ABN praten. Sommige mensen zeggen dat ze het kunnen horen dat ik uit Limburg kom en andere mensen weer niet.
Ik vind het juist leuk als ik Limburgse mensen op de televisie hoor. Mensen met een Friese taal trouwens ook, al versta ik hun taal dan weer niet ;)
<<

Anoniem325

Bericht 29 Jul 2020 21:34

Re: Een Huis Vol

Jelka schreef:
Vlaai schreef:Ik woon in Limburg (niet hier geboren) en vind schrikkelijk ?, ze spreken hier dialect maar het lijkt mij ook vrij normaal als ze ABN kunnen praten, en dat je een beetje hoor uit welke regio iemand komt is niet erg maar sommige gedeeltes hier kunnen echt geen Nederlands praten.


Wel hilarisch dat je dat vindt als je eigen bericht meerdere spel- en taalfouten bevat :lol:


Wat is dit nou weer voor een flauwe opmerking. Vooral die smiley er achter..

Ik vind sommige dialecten ook irritant om naar te luisteren, maar die mensen kunnen daar niks aan doen, ik denk dat dat meer mijn probleem is. En zij vinden dat misschien ook wel van mijn Brabants. ?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Jul 2020 22:15

Re: Een Huis Vol

Het enige dat ik echt vervelend vind aan het Limburgs, is dat ik dan vaak hoor dat mensen aan het eind van de zin omhoog gaan met hun stem. Voor mij is het dan net of elke zin een vraag is, haha. Soms best lastig!

Verder is van alle accenten wel iets te vinden denk ik dan. Ik vind zelf dingen als me ipv mijn vervelender dan een accent.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem297

Bericht 30 Jul 2020 08:38

Re: Een Huis Vol

Auxo schreef:
Jelka schreef:
Wel hilarisch dat je dat vindt als je eigen bericht meerdere spel- en taalfouten bevat :lol:


Wat is dit nou weer voor een flauwe opmerking. Vooral die smiley er achter..

Ik vind sommige dialecten ook irritant om naar te luisteren, maar die mensen kunnen daar niks aan doen, ik denk dat dat meer mijn probleem is. En zij vinden dat misschien ook wel van mijn Brabants. ?


Nou, kom op. Je ziet toch dat het een grapje is?

En ik vind het inderdaad ook meer het probleem van de persoon die 'er iets van vindt'/ de luisteraar, dan van de 'spreker'.
<<

Anoniem292

Bericht 30 Jul 2020 09:00

Re: Een Huis Vol

Gezien het feit dat er meerdere over vallen, lijkt me dat het grapje niet geslaagd is Jelka. Ik zag persoonlijk de grap er ook niet van in.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Dec 2020 12:32

Re: Een Huis Vol

Iemand gister al gekeken het is weer begonnen :) met Kraan, Jelies en Buddenbruck
2015 💙
<<

Kira

Bericht 22 Dec 2020 12:35

Re: Een Huis Vol

Ja ik heb gekeken! Leuk weer :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Dec 2020 12:38

Re: Een Huis Vol

Mijn vriend kijkt dus mee, en ik heb weer eens heel raar zitten kijken:
Meneer Jelies zaagt een plank door:
Vriend: jemig die mag zn zaagblad ook wel eens vervangen ding is zo bot als wat. Ik kijk vriend aan huh hoe weet jij dat nou weer je zag het niet eens
Vriend: dat kun je horen
Meneer Jelies: ja dat zaagblad is wel aan vervanging toe is zo bot als wat.

En toen baby Sarah zichzelf helemaal onder poepte kon je me echt wegdragen. Mijn vriend kan daar zo niet tegen.

Eigenlijk vind ik dat nog de grootste lol aan het kijken.
2015 💙
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 22 Dec 2020 13:37

Re: Een Huis Vol

Ik kijk ook weer, heerlijk programma. Ik vond de Buddenbrucks nu wat rustiger lijken dan voorgaande jaren. Kan net deze aflevering zijn natuurlijk, maar 't viel me wel direct op. Moeder Kraan vond ik ook wat vriendelijke naar de kinderen, vader Kraan vond ik wel wat chagrijnig, maar dat kan met de stress van de verhuizing te maken hebben. Ik vond hem wel onvriendelijk naar de kinderen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 22 Dec 2020 14:53

Re: Een Huis Vol

Ik vind het er inderdaad dit en vorig seizoen ook rustiger aan toe gaan bij de Buddenbrucks, ondanks hun groeiende familie.

Bij de Kraantjes lijkt 't me ook best heftig met 3 pubers onder 1 dak. Viel me ook op dat die vader het wat slecht trok af en toe.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers