Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe auto

<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 11:40

Nieuwe auto

Wie weet welke (kleine) auto daadwerkelijk zuinig is?
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem23

Bericht 21 Okt 2013 12:17

Re: Nieuwe auto

Mijn schoonmoeder had een Suzuki swift en dat vond ik echt een leuke en fijne auto!
Mijn moeder heeft een Renault Clio en die vind ik ook echt heel erg fijn maar die is wat boven je budget.
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 12:23

Re: Nieuwe auto

Bedankt voor je antwoord!
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem26

Bericht 21 Okt 2013 12:28

Re: Nieuwe auto

Ik heb een citroen c1. Heel erg tevreden over!
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 12:29

Re: Nieuwe auto

Puggle schreef:Ik heb een citroen c1. Heel erg tevreden over!


Wat verbruikt deze gemiddeld?
<<

Anoniem162

Bericht 21 Okt 2013 12:33

Re: Nieuwe auto

Ik heb een aantal jaren een Toyota Aygo gehad (vergelijkbaar met de C1 en de 107).
Ik reed er gemiddeld 1:20 mee.
<<

Anoniem23

Bericht 21 Okt 2013 12:42

Re: Nieuwe auto

Oh! Écht klein dus! Oke!
Mijn schoonmoeder heeft nu de Pixo en die is wel prima maar wel echt een beetje plastic. Maar zij heeft de goedkoopste dus ik weet niet of je daar nog iets aan kunt veranderen.
Mijn vader heeft een Twingo voor zijn bedrijf gekocht voor als er iemand naar een project moet en die is wel echt heel prima en zuinig!
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 13:24

Re: Nieuwe auto

De aygo is dus wel echt zuinig dus, goed om te weten :) ..

Harrison, zal eens kijken naar de Pixo.
De Twingo vind ik mooi, maar die is er enkel in 3-deurs, met oog op de toekomst is 5-deurs wel echt een harde eis.
Echt jammer! Anders was de Twingo een hele goede optie geweest..
<<

Anoniem12

Bericht 21 Okt 2013 13:29

Re: Nieuwe auto

Juist met het oog op de toekomst zou ik een Clio of een Swift kiezen en geen Ayco of C1. Net even ietsje meer ruimte voor alle spullen.
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 13:32

Re: Nieuwe auto

Dat hoeft niet Rush, mijn man heeft een grote auto, van de zaak. Daar doen we dus praktisch alles mee, omdat de benzine betaald wordt door zijn werkgever.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Okt 2013 13:36

Re: Nieuwe auto

Ik rijd in een Smart Fortwo op diesel en die rijdt gemiddeld 1:24. 's Zomers nog iets zuiniger en 's winters iets minder zuinig.
Maar dat moet je echt willen, het is nl. een tweezitter.
<<

Anoniem12

Bericht 21 Okt 2013 13:36

Re: Nieuwe auto

Oh kijk, dan wordt het alweer anders inderdaad! Inderdaad erg jammer dat de Twingo er niet in 5 deurs is, want dat is een hele fijne auto!
<<

xanna

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:52

Bericht 21 Okt 2013 13:41

Re: Nieuwe auto

Ik heb een Hyundai i10 waar ik erg tevreden over ben! Ik heb een 1.2 motor, deze is iets minder zuinig dan een 1.0 of 1.1. Ik rijd ongeveer 1 op 15. Toen ik op zoek was naar een auto had ik eigenlijk dezelfde eisen die jij noemt (5-deurs, airco, elektrische ramen etc.) Ik heb een 2e hands gekocht van toen 1,5 jaar oud, 12.000km op de teller. Voordeel van Hyundai is dat je net als bij Kia er nog een aantal jaren garantie en mobiliteitsservice bij krijgt. Daarnaast is hij tot 01-01-2014 wegenbelasting vrij (al heb jij daar niets aan, maar voor mij was het een pré). Er zit op deze auto alleen geen centrale deurvergrendeling en cruise controle. Dat laatste vond ik minder belangrijk, omdat ik hem vooral zou gaan gebruiken voor korte afstanden (wij hebben er ook een lease auto naast).
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 13:51

Re: Nieuwe auto

Bedankt voor je antwoord Xanna!
Ik zal eens kijken naar Hyundai i10, wel de 1.0 dan denk ik. Cruise control vind ik ook iets minder belangrijk, dus als dat er niet op zit is het geen heel groot punt.

Ragazza, een Smart lijkt me niet ideaal, qua ruimte. Ben echt op zoek naar 5-deurs auto. :)
<<

xanna

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:52

Bericht 21 Okt 2013 14:00

Re: Nieuwe auto

De centrale deurvergrendeling met afstandsbediening is trouwens wel als optie mogelijk bij een nieuwe auto! Cruise controle weet ik zo niet. Wanneer je kiest voor een 1.0 is tweedehands veel meer keuze, dan wanneer je gaat voor een 1.2. Kans is groot dat je er dan wel een treft waar ook centrale deurvergrendeling met afstandsbediening op zit.

Toevallig zat ik deze week op de site van het autobedrijf waar ik mijn auto heb gekocht en er is echt een groot aanbod tweedehands auto's. Er komt een nieuwer type i10 op de markt, dus dat zal de reden zijn waarom het aanbod nu zo ruim is. Vorig jaar moest ik echt moeite te doen om een auto te vinden die aan mijn eisenlijstje voldeed.
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 14:05

Re: Nieuwe auto

Ik zag het al, zat net op de site te kijken en als je de luxere versie neemt dan zit dat er standaard op. Ook cruise control kun je dan kiezen als optie. Kom voor een hele nieuwe auto wel ietsje boven mijn budget, dus ga zo eens even kijken of er wat tweedehands te koop staat :) .
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 21 Okt 2013 15:06

Re: Nieuwe auto

Ik heb een Toyota Aygo, waar ik echt heel gelukkig nog steeds mee ben. Ondanks dat het een kleine auto is, voel je je toch niet opgepropt in de auto. Ik zit er wel eens met 2 of 3 anderen in, en dat is totaal geen probleem, mensen achterin zitten echt niet opgevouwen. En inderdaad, het is een zuinige auto. Ik denk dat ik 1 op 18/19 rijd (ik rij voornamelijk kleine afstanden, vrijwel nooit snelweg). Nooit spijt van de aankoop gehad in ieder geval.
<<

Anoniem23

Bericht 21 Okt 2013 15:36

Re: Nieuwe auto

Oh trouwens, ik vind de VW Up ook wel echt een goed klein autootje. Die heb je ook in 5 deurs en kun je van alle gemakken voorzien.
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 15:55

Re: Nieuwe auto

De Toyota Aygo kan ik ook wel naar kijken. Weet iemand van hier of er nog veel verschil zit qua C1/107/Aygo?
Ze lijken vanaf de buitenkant behoorlijk op elkaar natuurlijk.

Harrison, eigenlijk ben ik behoorlijke VW fan, maar de up! vind ik best wel lelijk :P .
Hij is zo vierkant voor m'n gevoel, net als de Mii van Seat.
<<

Anoniem17

Bericht 21 Okt 2013 16:21

Re: Nieuwe auto

De volkswagen up en de Seat Mii (en de Skoda Citigo) zijn ook alledrie exact dezelfde auto's. ;)

Ik zou dan eerder voor de Mii gaan dan de Up, want dezelfde auto maar goedkoper. Maargoed, als je hem niet mooi vindt houdt het natuurlijk sowieso op :)
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 16:36

Re: Nieuwe auto

Ik wist niet dat die goedkoper was, dat is ook best frapant, als hij verder hetzelfde is.


Heb in ieder geval nu wel een aantal auto's waar ik nog een keer een proefritje in kan gaan maken, de i10, picanto en één van 107/C1/Aygo. Ga van die laatste nog even uitzoeken of er wellicht ook één van de drie goedkoper is dan de anderen ofzo.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 22:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Okt 2013 16:44

Re: Nieuwe auto

107/C1/Aygo heb ik toen ook naar gekeken maar ik vond na een proefrit ze toch niet zo lekker rijden. Ik heb in een C1 gereden en in een Aygo geloof ik. Maar inderdaad, ze zijn gewoon het zelfde.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Suzuki Alto. Rijdt veel lekkerder. En het was een hele mooie aanbieding toen.

Oh en ik vond een... goh. Wat was het nou ook al weer. Een Twingo! Die vond ik lekker rijden. Ligt ook een beetje in de zelfde prijsrichting maar heeft volgens mij een iets sterkere motor. Hij rijdt in ieder geval goddelijk.
<<

Anoniem 3

Bericht 21 Okt 2013 16:46

Re: Nieuwe auto

Is de Alto ook zuinig qua verbruik?
Daar kan ik ook nog weleens naar kijken, er zit een dealer vlakbij waar ik woon. :)
<<

Anoniem185

Bericht 21 Okt 2013 16:48

Re: Nieuwe auto

Die van mij wel... Tenminste, vind ik. Ik rijd er kleinere stukjes mee en kan met een volle tank ongeveer tussen de 400 en 500 km rijden. En dat is op ongeveer 25/30 liter.
<<

Anoniem26

Bericht 21 Okt 2013 17:01

Re: Nieuwe auto

Believe schreef:
Puggle schreef:Ik heb een citroen c1. Heel erg tevreden over!


Wat verbruikt deze gemiddeld?


Ik vind hem erg zuinig. Zo rond 1:19/20

Wij tanken meestal 40,- en kunnen daar wel een maand mee rijden. Vooral korte stukken wel en 1 keer er week op en neer naar een andere stad en dat is dan 80 km.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron