Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borrelhapjes ideeën?

<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 19 Dec 2017 18:52

Borrelhapjes ideeën?

Help! :-)

Ik moet voor 2e kerstdag zorgen voor de borrelhapjes en de soep als voorgerecht voor 16 mensen. De soep kom ik denk ik wel uit (maar als iemand een makkelijk recept heeft voor tomatensoep hou ik me aanbevolen, ik doe meestal maar wat, maar hoe ik dat meestal doe, is wel veel werk voor 16 personen)

Maar nu de borrelhapjes. Ik heb wel wat ideetjes gezien maaaar ik moet het een dag van te voren af hebben omdat we 1e kerstdag logeren bij mijn ouders en dan de volgende dag alleen tijd hebben om thuis alles op te halen voordat we doorgaan naar mijn schoonouders.

En het liefst is het iets wat je niet meer op hoeft te warmen want de oven zal daar al in gebruik zijn.

Dus wie heeft ideeën en hoe kan ik dat het beste een dag bewaren?

Ik dacht er aan om sowieso 2 van deze te maken:
https://uitpaulineskeuken.nl/2015/12/kerst-borrelboom.html Kan ik dat gewoon bewaren in de koelkast met wat aluminiumfolie?

Oh en het zijn niet echt fijnproevers ofzo, gebakken aardappels is al heel erg buiten de comfortzone van sommige mensen daar :laughcry:
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 19 Dec 2017 19:02

Re: Borrelhapjes ideeën?

Stokbroden (kun je die nog afbakken) en lekkere kruidenboter maken? Spiesjes met tomaat/mozarella/basilicum?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Dec 2017 19:24

Re: Borrelhapjes ideeën?

Wraps met kip of zalm en roomkaas in stukjes snijden
Quiche in stukjes (evt. dag van tevoren afbakken en in de koelkast bewaren, kan vast wel)
Idd spiesjes met een cherrytomaatje en een bolletje mozzarella
Spiesjes met een blokje kaas / druif / plakje (Gelderse) worst / komkommer / whatever
Gewoon toastjes met kaasjes of smeersels
❤ 7 juni 2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 19 Dec 2017 19:58

Re: Borrelhapjes ideeën?

Ooohhh ik heb de makkelijkste optie gewoon over het hoofd gezien hahaha! Dank jullie wel!

Ik ga gewoon zorgen voor stokbrood en toastjes met smeersels. Waarom moeilijk doen? :smile: Die tomatensoep is al genoeg werk.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Dec 2017 21:31

Re: Borrelhapjes ideeën?

Dit hele makkelijke recept (in mijn post via onderstaande link) voor tomatensoep is hier (en inmiddels ook op het forum :)) een dikke hit.

zelf-tomatensoep-maken-t27830.html
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 19 Dec 2017 21:39

Re: Borrelhapjes ideeën?

Ik hoopte al dat jij zou reageren Lady. Ik had dat ergens gelezen in een topic over te tomatensoep en je zei dat de link ergens op het forum stond maar ik had geen zin om te zoeken :angel:

Dank je wel!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Dec 2017 21:47

Re: Borrelhapjes ideeën?

Haha! :smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers