Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden ouders wat vindt jij?

<<

Anoniem242

Bericht 18 Dec 2017 10:15

Gescheiden ouders wat vindt jij?

Vertel het is nu zoveel in de media. Negatief in de media.
Vorige week nog een documentaire over co ouderschap. 2 op de 3 samengestelde gezinnen redden het niet.
1 op de 3 huwelijken strand. De cijfers schrikken mij echt af. Ik ben een gescheiden ouder en leef in een samengesteld gezin met co ouderschap. De documentaire op npo vond ik echt heel vervelend. Want niet alle samengestelde gezinnen zijn negatief voor het kind, of schadelijk voor het kind en dat werd daar wel heel erg benadrukt. Er werd zelfs gesuggereerd dat een gescheiden ouder het huis met de ex moet blijven delen en zelf eigenlijk geel leven meer moet opbouwen. Want dat is schadelijk voor het kind.
In de documentaire zei de verslaggeefster tegen 2 kinderen " Ja en dan wonen jullie nu met een vreemde in huis" (Lekker negatief) waarop de kinderen letterlijk zeiden "Dat is voor ons geen vreemde"
Zo negatief werd het plaatje neergezet.

Dat het kind de dupe is, ja absoluut zij vragen er niet om. Maar om dan alles maar over 1 kam te scheren? Ik word er echt niet goed van. Iedereen heeft een eigen reden waarom men uit elkaar gaat. Voor iedereen is dat een eigen legitieme reden.
Ik had niks liever gezien dat wij nog een sterk gezin waren. Het is niet gelukt. Maar op beide adressen is een veilig huis gecreëerd en de kids groeien en bloeien.

Vertel wat vindt jij ervan? Of hoe ervaar jij het? Want ik geloof oprecht dat het niet overal zo loopt uiteraard.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Dec 2017 10:19

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik denk dat het beter is om uitelkaar te gaan. Dan dat de kinderen moeten opgroeien tussen ouders die niet meer met elkaar door een deur kunnen.

Ik neem aan dat wanneer er een nieuwe partner in beeld komt dat diegene gewoon voorgesteld wordt en alles wat langzamer gaat dan wanneer je zonder kinderen een relatie aangaat.
Dan kunnen ze ook wennen.

Er zijn ook ouders die overlijden. Zouden de overgebleven ouders dan geen nieuwe relatie aan mogen gaan?

Ik denk zelf dat je als ouder de kinderen niet als "bemiddelaar" ertussen moet zetten. Of negatief praten over de andere ouder is ook niet netjes hoe grote mafkees het ook zijn mag.

Zelf ben ik ook gescheiden, naar ons dochtertje was overledenen dus dat is natuurlijk heel anders. Maar zelfs zij hoort er gewoon bij voor mijn vriend.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Dec 2017 10:20

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik denk dat het heel dubbel is. Ik denk dat er helaas gewoon heel veel ongelukkige gezinnen rn families zijn. Al dan niet gescheiden. En ja, gebroken gezinnen zijn vaak schadelijk voor de kinderen maar toxische relaties die bij elkaar blijven zijn minstens even erg. Dus waar doe je dan goed aan. Ik denk dat als je als kind twee veilige aparte plekken hebt dat beter is dan 1 onveilige thuissituatie dus wat dat betreft ben ik het zeker met je eens. Maar ik denk wel dat het merendeel van de scheidingen en ook weer heropbouwen van nieuwe gezinnen meestal niet zonder slag of stoot gaat.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 18 Dec 2017 10:24

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik denk dat het ten alle tijde wel om het kind moet draaien. Ik werk veel met ouders die in een vechtscheiding zijn beland. Ik zie vaak zeer schadelijk gedrag richting kinderen waarbij ouders zichzelf constant op de eerste plek zetten. Een nieuwe partner die al snel wordt voorgesteld en men gaat samenwonen en de kinderen er niks over te zeggen hebben. Veel kinderen komen in een loyaliteitsconflict terecht. Het is met name belangrijk dat de ene ouder de andere ouder niet afvalt richting de kinderen. Natuurlijk gun je iedereen zijn geluk maar wanneer er kinderen in het spel zijn, heb je daar nou eenmaal wel veel rekening mee te houden.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Dec 2017 10:57

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik blijf er bij dat het in ieder geval voor mijn kinderen ook schadelijk was geweest als ik bij hun vader was gebleven. Misschien niet op de korte termijn, dan wel op de lange termijn. Ik wil mijn kinderen niet als voorbeeld geven dat het oké is je leven met iemand te delen waar je niet van houd, en ben blij dat ze nu dan wel 2 woningen hebben maar over het algemeen wel met gelukkige ouders.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Dec 2017 11:16

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik ben zelf een kind van gescheiden ouders die allebei hun leven opgebouwd hebben met een nieuwe partner en kan oprecht zeggen dat ik hier als kind erg onder geleden heb en eigenlijk nog steeds doe. Mijn ouders vinden elkaar heel erg stom en mijn vader vertelde mij als 4-jarige al dat mijn moeder een kutwijf was en de weekenden daar vond ik daardoor ook altijd verschrikkelijk. Ik vind het elke verjaardag van mijzelf en mijn kind (eren) weer heel rot om hen samen in mijn huis te hebben. Ook trouwen zie ik niet zitten omdat ik geen zin heb hen samen op mijn bruiloft te hebben.
Het leven met de man van mijn moeder heb ik ook als enorm moeilijk gevonden. Ik ervaarde het dus wel zoals de verslaggever het verwoordde. Ik leefde in het huis van, samen met, een vreemde. Er is absoluut niks op deze man aan te merken, behalve dat ik me gewoon niet thuisvoel(de) bij deze man.
Ik voel me een enorme ondankbare zeikerd als ik het zo opschrijf maar ik hoop mijn kinderen nooit de ervaring te geven van samen moeten te leven met mijn nieuwe vriend omdat ik nou eenmaal ook gelukkig wil zijn (zo werd het mij verteld).
Ik vind de reclame van Plus ook echt niet leuk om te kijken. Hij is te symbolisch voor mij.
<<

ChiQ

Bericht 18 Dec 2017 11:30

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Nou Olive, wat naar voor je dat dit zo is geweest voor je. Eerlijk gezegd denk ik dat als jouw ouders bij elkaar gebleven waren je hier ook niet al te best uit zou komen. Je moeder uitschelden tegenover jou lijkt me dat je vader geen stabiele factor in je leven zou geweest zijn.

Ik heb geen idee wat scheidingen doen met kinderen maar in mijn omgeving blijven mensen ongelukkig samen. Dat is nog heftiger, denk ik.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Dec 2017 11:33

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Mooi topic.

Ik ben zelf geen gescheiden ouder maar wel bonusmoeder van een prachtig kind die het grootste gedeelte van de tijd bij ons woont. Helaas staan mijn man en zijn ex nog steeds niet op goede voet met elkaar en ik vind het soms tenenkrommend als mijn bonuskind tussen neus en lippen door vertelt wat mama heeft gezegd. Als voorbeeld: mijn vader wil met bonuskind en mijn neefje (dikke matties die twee) een dagje naar de dierentuin. “Mama wil dat niet want ik mag niet met vreemde mensen mee gaan”. Zulke uitspraken vind ik uiteindelijk ook zo schadelijk, omdat het hem zo bezighoudt terwijl hij eigenlijk heel graag wil.

Verder durf ik met zekerheid te zeggen dat zowel mijn man als zijn ex niet negatief over elkaar spreken in het bijzijn van hun kind. Maar dat neemt niet weg dat hij de spanning misschien wel aanvoelt. En zulke secundaire opmerkingen als hierboven vind ik zo slecht. Ik moet zelf mijn tong soms ook echt afbijten om haar niet terecht te wijzen wanneer ik zulke opmerkingen hoor.

Al met al was mijn bonuskind niet beter af geweest wanneer zijn ouders bij elkaar waren gebleven. Ik denk oprecht dat hij het in beide huizen fijn heeft en met beide stiefouders een zeer goede band heeft. Neemt niet weg dat ik het soms verschrikkelijk moeilijk en vermoeiend vind om bijna fulltime voor andermans kind te zorgen en ik ben heus weleens bang dat hij dit op sommige momenten aanvoelt.

Ik hoop echt dat wij over een jaar of vijftien kunnen zeggen dat we het goed gedaan hebben en hebben bijgedragen aan een gelukkige jong volwassene.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Dec 2017 12:05

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Knip
Laatst gewijzigd door Minx op 18 Dec 2017 17:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Dec 2017 12:13

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik ben zelf ook opgegroeid met gescheiden ouders, die allebei vrij snel een nieuwe relatie zijn aangegaan. Ik heb hier zeker niet onder geleden, mijn ouders zijn altijd normaal met elkaar omgegaan waar ik bij was en ze hebben nooit rare dingen over elkaar verteld. De eerste jaren was voor hun het onderlinge contact moeilijk, maar daar hebben ze mij nooit iets van laten merken. Inmiddels kunnen ze het prima met elkaar vinden, ze hebben ook buiten mij om gewoon contact met elkaar. Dat komt natuurlijk ook omdat de man van mijn moeder de broer van mijn vader is.

Ik ben blij dat het in veel gevallen ook gewoon goed gaat. Het verhaal van Olive herken ik gelukkig helemaal niet, maar wel heel vervelend voor jou, Olive! Ik vond mijn bruiloft juist prachtig; mijn vader en mijn moeder hadden samen een lied voor mij geschreven en dat hebben ze samen voor mij gezongen. Na het eerste couplet kwamen hun partners erbij en daarna mijn broers en zusje. Ik word gewoon alweer emotioneel als ik eraan terugdenk, ik vond het zo mooi.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem242

Bericht 18 Dec 2017 13:27

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Wat vervelend Olive dat je het zo naar hebt ervaren. Ik geloof ook oprecht dat die situaties er ook genoeg zijn helaas. En dan zal het kind absoluut schade oplopen.

Hier wordt ook absoluut niet negatief gepraat over de andere ouder. Ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens. Dan spreek ik dit wel uit wanneer de kinderen er niet zijn.
S van mij is overigens op het punt beland dat hij probeert "gebruik" te maken van beide huishoudens. Er zijn verschillen hoor tussen ons opvoeden maar in de belangrijkste lijnen liggen we wel op 1 lijn. Helaas voor S wordt zijn gedrag ook veelvuldig besproken onder elkaar.
Zo zei hij gisteren "Mama ik wil niet naar papa" Oh ik was verbaasd omdat het normaal echt nooit aan de orde is. Zijn antwoord " ja daar is al mijn lego weg gepakt en ik weet niet waarom" Hahaha helaas wist ik dus wel waarom want S wilde absoluut niet luisteren en weigerde op te ruimen na enkele waarschuwingen. Dus heeft papa zijn lego weg gezet als consequentie. Dat besprak ik met hem dat hij daar zijn eigen aandeel in had en toen keek hij boos met een diepe zucht erachter aan hahaha. Daarna is mijn blij ei gewoon gezellig naar papa gegaan.

Lady ik herken het overigens wat je schrijft dat het vermoeiend is om voor een ander kind te zorgen. Dat ervaar ik ook, het is niet altijd even fijn. Tevens ben ik ook veel milder voor mijn zoon dan voor mijn bonus kinderen. Em dat geef ik grif toe!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Dec 2017 13:54

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en hoewel zij niet negatief over elkaar praatten in mijn bijzijn, zijn ze allebei enorm snel hertrouwd met mensen die mij niet echt de allertofste jeugd hebben bezorgd. Maar ze waren met elkaar ook niet gelukkig en als ik de foto's van mijn moeder vlak voor de scheiding zie (graatmager van alle stress), is het goed dat ze zijn gescheiden. Ik had alleen gewild dat ze daarbij meer rekening hadden gehouden met hun kinderen. Ik had bijvoorbeeld op z'n minst graag bij hun bruiloften willen zijn i.p.v. dat het achteraf werd medegedeeld. Maar blijkbaar achtten zij dat toen het beste. Als er goed naar de behoeftes van de kinderen wordt gekeken ben ik het er zeker mee eens dat twee stabiele thuissituaties te prefereren zijn boven één onveilige/ongelukkige. Ik hoop wel ontzettend nooit zelf in die situatie terecht te komen, maar volgens mij wil niemand dat, dus ik ben altijd voorzichtig met oordelen.
<<

Anoniem250

Bericht 18 Dec 2017 14:04

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik heb de documentaire niet gezien. Ik vind uit elkaar gaan, terwijl je kinderen hebt en een nieuwe relatie aangaan en een samengesteld gezin worden twee verschillende dingen. Ik denk niet dat je in een schadelijke relatie moet blijven voor de kinderen. Ik denk wel dat je 100x moet nadenken, voordat je een samengesteld gezin gaat vormen. Ik kies er zelf heel bewust voor om dat niet te doen. Als ik een nieuwe relatie zou aangaan. Als, want ik sta daar niet open voor, maar zeg nooit nooit. Dan zou dat niet meer dan een latrelatie worden. Er stranden heel veel relaties en nog meer samengestelde gezin relaties. Het is zo moeilijk en complex om dat gelijkwaardig en fijn en veilig voor iedereen te houden. Ik wil mijn kinderen niet in nog een mislukte relatie brengen met (te) veel verschillende belangen. Wil overigens niet zeggen dat ik samengestelde gezinnen afkeur. Maar voor mezelf geloof ik er niet in. En dat is niet omdat mijn verdriet van het mislukken van een kerngezin nog vers is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Dec 2017 14:06

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb er eigenlijk nooit echt last van gehad. Nou was ik 17 toen ze gingen scheiden en ik ging kort daarna het huis uit. Beide ouders zijn hertrouwd en ze kunnen het prima met elkaar vinden weer. M'n stiefvader en stiefmoeder zijn beide heel lief en onderling gaat het allemaal wel prima, op feesten en partijen. Ik merk wel dat ik tegenwoordig closer ben met m'n stiefvader dan m' n eigen vader. Wat ik bijvoorbeeld heel mooi vind om te zien is hoe trots m'n stiefvader is op zijn kleinzoon. Zo noemt hij mijn zoon ook echt en laat vol trots foto's zien op z'n werk. Ik vind dat niet heel vanzelfsprekend maar wel heel mooi om te zien.

Soms vergeet ik dat mijn moeder en vader ooit samen waren. Dan zeg ik iets over m'n vader en zegt m'n moeder dat dat zo typisch hem is. Dan denk ik "hoe weet jij dat?" En daarna "Oh ja, jullie waren bijna 20 jaar getrouwd." Raar hoe dat mettertijd zo normaal wordt, dat ik niet eens meer door heb dat mijn ouders bij elkaar hoorden ooit. Ik heb daar ook geen verdriet van. Het is gewoon zoals het is. In m'n jeugd waren ze samen, nu niet meer.

Ik merk wel dat er toch nog wel een hoop oud zeer zit bij m'n moeder, 15 jaar na dato. Dat vind ik soms wel lastig maar ze kan het bij mij kwijt. Mijn moeder heeft met name heel veel verdriet van hoe de scheiding gekomen is (verlaten vrouw) en al kan ze het op zich goed met m'n stiefmoeder vinden (wat ik heel bijzonder vind!) toch merk ik af en toe dat ze het er toch nog wel moeilijk mee heeft. Ze heeft ook heel veel problemen gehad met m'n stiefbroertje (zoon van haar man), dat is een grote escalatie geweest, intussen zo'n 8 jaar geleden. Dat zal nooit meer helemaal goed komen ben ik bang. Ik heb wel heel erg goed gezien hoe ontzettend moeilijk een samengesteld gezin is of kan zijn en daar heb ik veel respect voor. Ook heel veel respect voor mijn moeder hoe ze dat allemaal heeft geprobeerd en gedaan.

Maar al met al ben ik eigenlijk wel een goed voorbeeld van dat ik als kind er niet onder geleden heb. Ik weet het eigenlijk gewoon niet, of het beter was geweest als m'n ouders wel bij elkaar waren gebleven. Het is gewoon niet zo.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Dec 2017 14:10

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Nu ik zelf meerdere relaties heb gehad en kinderen heb merk ik trouwens dat ik enerzijds hun besluit om te scheiden beter begrijp en anderzijds nog minder begrip heb voor hoe ze ermee zijn omgegaan naar mij en mijn zus toe.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Dec 2017 14:14

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Even voor de duidelijkheid: ik vind niet dat ouders samen moeten blijven als ze elkaar heel stom vinden hoor. Ik vind alleen dat je ten alle tijden goed naar je kinderen moet kijken en niet per definitie je eigen geluk voorrang moet geven ten koste van je kind door met nieuwe partner samen te gaan wonen.
<<

Geel

Bericht 18 Dec 2017 14:22

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik heb de docu wel gezien, maar ik heb m absoluut niet zo negatief ervaren als jij schetst, Pannenkoek. Het zijn nu eenmaal flinke cijfers, dat 2 op de 3 samengestelde gezinnen ook uit elkaar valt. Het ging de documentairemaker er volgens mij niet om een oordeel te vellen over of ouders wel of niet uit elkaar mogen gaan, maar dat ze goed moeten nadenken over een nieuwe relatie en dus een samengesteld gezin aangaan, omdat het voor een kind zo heftig is als dat gebeurt. Lijkt me niet negatief, gewoon realistisch.
<<

Anoniem242

Bericht 18 Dec 2017 14:37

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Geel schreef:Ik heb de docu wel gezien, maar ik heb m absoluut niet zo negatief ervaren als jij schetst, Pannenkoek. Het zijn nu eenmaal flinke cijfers, dat 2 op de 3 samengestelde gezinnen ook uit elkaar valt. Het ging de documentairemaker er volgens mij niet om een oordeel te vellen over of ouders wel of niet uit elkaar mogen gaan, maar dat ze goed moeten nadenken over een nieuwe relatie en dus een samengesteld gezin aangaan, omdat het voor een kind zo heftig is als dat gebeurt. Lijkt me niet negatief, gewoon realistisch.


Met dat stuk ben ik het zeker eens want dat is en blijft een feit. Waar ik wel moeite mee had is toen ze dat meisje en jongetje deed interviewen, die juist gelukkig met elkaar samen leefden, het wel negatief bleef benaderen. Dat ze dus zei, "ja nu woon je dus hier met een vreemde in jullie huis" waarop de kinderen beantwoorden dat ze het niet zo zagen en ze benoemden juist de positieve dingen.
Dat vond ik gewoon oprecht jammer want het is gewoon niet alleen maar negatief en die smaak kreeg ik er wel bij.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 18 Dec 2017 15:38

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Zelf kind van gescheiden ouders en eerlijk gezegd heb ik dit niet als vervelend ervaren. Ja, tuurlijk wilde ik ook het ideale gezin maar zag ook in dat dit niet werkte (ik was 11 toen ze uit elkaar gingen). Ik denk wel dat ik door de scheiding een slechtere band met mijn vader heb gekregen omdat ik er niet graag meer kwam, het voelde niet meer als thuis (mijn vader is in het huis blijven wonen toen). Mijn ouders spraken ook allebei slecht over elkaar, niet heel slecht maar je merkte wel dat ze het niet eens waren met elkaar. Gek genoeg gaan ze tegenwoordig weer beter met elkaar om. Mijn vader is hertrouwd geweest en ook weer uit elkaar, ik heb nog steeds contact met mijn (ex) stiefmoeder.
Mijn moeder heeft momenteel een vriend en in het verleden ook een vriend gehad, daar trokken we toen bij in maar ik ben blij dat we daar weer weg zijn gegaan. Ik heb dus meerdere keren aan een 'vreemde' moeten wennen.
Als ik het zo opschrijf snap ik niet dat ik er zo nuchter tegen aankijk.

Ik kan me voorstellen dat het voor kinderen lastig is, juist vanwege dat ideale beeld. En zeker jonge kinderen kunnen niet relativeren waarom iets mis is gegaan.

Ik ben zelf nu stiefmoeder van een stiefdochter, mijn vriend en zijn ex kunnen totaal niet door 1 deur maar ze zijn wel altijd allebei aanwezig bij belangrijke momenten. Het is wel jammer dat haar verjaardag gedeeld wordt omdat pa en ma niet kunnen opschieten met elkaar.
Tegelijkertijd accepteerde stiefdochter mij helemaal en voelt 't soms even als m'n eigen kind, dan is ze zo lekker knuffelig.

Maar wat lady zegt, het blijft ook moeilijk om andersmans kind op te voeden. Het is vaak leuk, maar ook echt wel eens lastig. Er wordt van je verwacht een soort rol in te vullen terwijl je die rol helemaal niet hebt. En ik weet dat mensen zeggen dat dat niet klopt want je bent de moeder niet en zo moet je je niet gedragen, dat klopt. Maar je brengt d'r wel naar school en kleed d'r aan en voedt haar op. Taken die een moeder doet, maar wanneer het er op aan komt sta je gewoon op de zijlijn. Dat zijn dingen die je moet accepteren. Net zoals het feit dat een samengesteld gezin gewoon altijd werken is. ALTIJD. Je kan niet even denken, zo en nu is alles goed, het reilt en het zeilt, nee dat is niet zo. De dynamiek in zo een gezin is gewoon heel anders, en dat moet ook groeien.

Volgend jaar krijgen wij er ook nog een kindje bij en zal de dynamiek weer veranderen en moeten we naast het wennen aan een nieuwe baby ook wennen aan het nieuwe gezin met daarin een mooie plaats voor stiefdochter.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 18 Dec 2017 18:37

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ook ik heb de documentaire gekeken en mijn bijna ex partner hier dus ook op gewezen.

Wij liggen sinds kort in scheiding, ik heb alleen te maken met en een scheiding en met daarna dat hij direct gaat samenwonen met zijn nieuwe partner en een paar kinderen van haar.

Ik zie dit dus wel onder de situatie 2/3de gaat uit elkaar want in mijn ogen is dit niet de juiste manier om verder te gaan.

En dan heb ik het nog maar even niet over hoe dit voor mijn kinderen zal zijn.
<<

Anoniem242

Bericht 18 Dec 2017 19:35

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

meisjesmama schreef:Ook ik heb de documentaire gekeken en mijn bijna ex partner hier dus ook op gewezen.

Wij liggen sinds kort in scheiding, ik heb alleen te maken met en een scheiding en met daarna dat hij direct gaat samenwonen met zijn nieuwe partner en een paar kinderen van haar.

Ik zie dit dus wel onder de situatie 2/3de gaat uit elkaar want in mijn ogen is dit niet de juiste manier om verder te gaan.

En dan heb ik het nog maar even niet over hoe dit voor mijn kinderen zal zijn.


Oef wat naar zeg ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen. In zo’n situaties geloof ik ook oprecht dat het voor de kinderen echt niet prettig is. Tevens ben ik van mening dat je ex in dit geval echt te egoïstisch nadenkt. Eerst een hele tijd alleen met de kinderen wonen, is echt geen overbodige luxe. Jammer want dit zijn idd doorgaans de situatie wat kinderen haast wel moet schaden.
Hoe oud zijn je kinderen? Wat vinden zij er zelf van?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 18 Dec 2017 19:46

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Pannenkoek schreef:
meisjesmama schreef:Ook ik heb de documentaire gekeken en mijn bijna ex partner hier dus ook op gewezen.

Wij liggen sinds kort in scheiding, ik heb alleen te maken met en een scheiding en met daarna dat hij direct gaat samenwonen met zijn nieuwe partner en een paar kinderen van haar.

Ik zie dit dus wel onder de situatie 2/3de gaat uit elkaar want in mijn ogen is dit niet de juiste manier om verder te gaan.

En dan heb ik het nog maar even niet over hoe dit voor mijn kinderen zal zijn.


Oef wat naar zeg ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen. In zo’n situaties geloof ik ook oprecht dat het voor de kinderen echt niet prettig is. Tevens ben ik van mening dat je ex in dit geval echt te egoïstisch nadenkt. Eerst een hele tijd alleen met de kinderen wonen, is echt geen overbodige luxe. Jammer want dit zijn idd doorgaans de situatie wat kinderen haast wel moet schaden.
Hoe oud zijn je kinderen? Wat vinden zij er zelf van?


Het is voor mij echt een vreselijke situatie. Ik praat dan ook over mijn kinderen omdat is ze moet beschermen voor mijn gevoel. Ze zijn beide over de 11 en dat is jong.
Wat ze er vinden ja een rare situatie. En ze zitten beiden dan ook niet goed in hun vel. Wij wonen nu in het huis en hij is weg.
En in de toekomst is het de bedoeling dat dit zijn huis word.
Maar ja hoe dat allemaal gaat lopen geen idee.

Er gaat ook wel hulp ingeschakeld worden want wat jij ook zegt hij denkt alleen maar aan zich zelf en denkt ook aan de kinderen te denken. Maar ik zie op dit moment niet hoe.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 18 Dec 2017 20:51

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik denk er hetzelfde over als Holly.
Wat ik zie, hoor en merk uit mijn omgeving en werkveld, is alleen maar ellende met stiefvaders, stiefmoeders en bonusbroertjes en zusjes.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 22 was en daar had ik enorme moeite mee. Nu vind ik het voornamelijk jammer dat mijn ouders niet samen de opa en oma zijn.
Ik merk toch dat de nieuwe partners hun (echte) kleinkinderen voortrekken.
Verder in mijn werkveld ook alleen maar verhalen van die kinderen over hoe ellendig hun stiefvader/moeder is en dat ze het niet fijn hebben thuis.
Mocht ik ooit uit elkaar gaan, ik zeg nooit nooit, zou ik geen samengesteld gezin willen vormen.

Een vriendin van me heeft net een nieuwe vriend met een kind... ze vindt het vreselijk maar neemt "dat kind maar voor lief erbij". Zegt mij genoeg over hoe erg ik het zou vinden als een andere vrouw zo over mijn kinderen zou praten.
Ik zou dan ook geen co-ouderschap nemen maar de opvoeding alleen doen en een omgangsregeling treffen.
04-2014
10-2015
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Dec 2017 01:41

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

Ik vind het heel dubbel. Ik schrik ook enorm van al die scheidingen, ik vraag me dan wel eens af waarom er zoveel mensen gaan scheiden. Zat er dan al iets niet goed voordat er getrouwd werd? Ik besef dat het naief is maar ik denk echt oprecht niet wij ooit zullen scheiden, het duurde even voordat ik hem gevonden had, maar heb nu ook goud. Als ik eraan denk dat ik met mijn ex getrouwd zou zijn.. gelukkig ben ik daar uitgestapt voordat trouwen ter sprake kwam of kinderen.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 19 was. Godzijdank, hadden ze veel eerder moeten doen. Mijn man vergelijkt relaties altijd met drankjes. Als jij een biertje bent, moet je partner ook een biertje zijn, anders smaakt het niet. Cola en whiskey kunnen ook samen, zijn wel verschillend maar het kan. Maar ben jij een wijn en je partner een bier, dat is vies.
Mijn ouders waren melk en bier, zo vreselijk verschillend, ik snap niet dat die ooit getrouwd zijn. Zoveel ruzie al in het begin en dat werd met de jaren alleen maar erger. Nu is mijn vader samen met een ander biertje en ze passen ZO goed. Zij heeft zich nooit opgesteld als stiefmoeder en ze zijn gaan latten tot de kinderen allemaal het huis uit waren, dus ze paste er goed in. Zij heeft 2 zonen en wij zijn met 3 dochters. We zien haar zonen niet veel, we hebben echt gescheiden levens, dat hebben ze met opzet zo gehouden. Vind ik heel slim en fijn. Mijn moeder heeft nooit meer een partner kunnen vinden en doet veel met datingsites.
Ik heb er geen last van, woon natuurlijk ook niet in Nederland. Maar mijn ouders kunnen niet in 1 kamer en daar word ik soms ontzettend moe van. Wat ik ook een pijnlijke ontdekking vond: er is niet 1 foto waar we met het hele gezin opstaan..
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 19 Dec 2017 02:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Dec 2017 01:50

Re: Gescheiden ouders wat vindt jij?

meisjesmama schreef:
Pannenkoek schreef:
meisjesmama schreef:Ook ik heb de documentaire gekeken en mijn bijna ex partner hier dus ook op gewezen.

Wij liggen sinds kort in scheiding, ik heb alleen te maken met en een scheiding en met daarna dat hij direct gaat samenwonen met zijn nieuwe partner en een paar kinderen van haar.

Ik zie dit dus wel onder de situatie 2/3de gaat uit elkaar want in mijn ogen is dit niet de juiste manier om verder te gaan.

En dan heb ik het nog maar even niet over hoe dit voor mijn kinderen zal zijn.


Oef wat naar zeg ik kan mij jouw gevoel helemaal voorstellen. In zo’n situaties geloof ik ook oprecht dat het voor de kinderen echt niet prettig is. Tevens ben ik van mening dat je ex in dit geval echt te egoïstisch nadenkt. Eerst een hele tijd alleen met de kinderen wonen, is echt geen overbodige luxe. Jammer want dit zijn idd doorgaans de situatie wat kinderen haast wel moet schaden.
Hoe oud zijn je kinderen? Wat vinden zij er zelf van?


Het is voor mij echt een vreselijke situatie. Ik praat dan ook over mijn kinderen omdat is ze moet beschermen voor mijn gevoel. Ze zijn beide over de 11 en dat is jong.
Wat ze er vinden ja een rare situatie. En ze zitten beiden dan ook niet goed in hun vel. Wij wonen nu in het huis en hij is weg.
En in de toekomst is het de bedoeling dat dit zijn huis word.
Maar ja hoe dat allemaal gaat lopen geen idee.

Er gaat ook wel hulp ingeschakeld worden want wat jij ook zegt hij denkt alleen maar aan zich zelf en denkt ook aan de kinderen te denken. Maar ik zie op dit moment niet hoe.


Jeetje meisjesmama, wat rot om te lezen dat jullie in deze situatie zitten. Veel sterkte voor jou en je meiden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers