Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


We sporten en dat blijven we doen!

<<

Anoniem38

Bericht 24 Feb 2014 21:00

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Urban Naked schreef:
Jip83 schreef:Waarom ging je wandelen UN?

Omdat ik dan weerstand voel, lichamelijk of mentaal. Ik trek het dan niet meer. Ik moet vaker hardlopen, dan gaat dat beter.


En als je wandelpauzes inpland? Dus hardlopen-even wandelen- hardlopen etc. Misschien dat je dan die weerstand voor blijft en een fijn gevoel aan het hardlopen over houdt?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2014 14:50

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ja dat probeer ik ook. Ik ren altijd hetzelfde rondje en ik weet voor mezelf tot waar ik minimaal moet komen, hardlopend, voor ik 'mag' lopen. Elk stuk dat ik vanaf dat punt langer kan hardlopen vind ik heel goed van mezelf.

Gisteren ging het weer heel goed gelukkig. En heb geloof ik ook geen gewichtsverlies meer, de afgelopen 3 weken zit ik redelijk stabiel (wel nog steeds 3 kg onder m'n normale gewicht van vóór het vaker hardlopen, maar dat vind ik wel ok).
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Feb 2014 14:52

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik zit ook weer lekker in de sportflow! Ben vrijdagmiddag, zondagmiddag en gisteravond geweest. Nu ff paar dagen rust, wel fietsen elke dag, en dan vrijdagmiddag weer knallen!
❤ 7 juni 2018
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 25 Feb 2014 15:02

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik ben net in mijn pauze een rondje van 5,2 km wezen hardlopen in zo'n 35 minuten. Had het weer zwaar, vooral op het einde toen ik flinke tegenwind had en een paar stukken moest klimmen, maar ik heb het volgehouden en dat is het belangrijkste :)

En Taeda en ik gaan in mei samen meedoen met een 5 KM loop, dus nog meer motivatie om te blijven lopen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Feb 2014 21:21

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Haha, nu kan ik er niet meer onderuit! Morgenavond ga ik voor het eerst weer rennen sinds november, ik ben benieuwd. (Ik hou altijd winterstop :angel: )
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

anoniem213

Bericht 10 Mrt 2014 16:01

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Nou Taeda, hoe ging het :banaan:?

Ik ga vanavond na anderhalve week ongezond leven weer een uurtje spinnen. Ik heb er eigenlijk nog niet echt zin in :laughcry:. Dat vind ik zo irritant aan sporten: als ik een tijdje niet geweest ben, is de motivatie om te gaan zo laag maar als ik eenmaal braaf een paar weken ga, dan kan ik zo vijf keer per week.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mrt 2014 17:52

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ja, dat heb ik ook altijd. Maar dan moet je jezelf ff dwingen en dan gaat het de volgende keer al makkelijker :) Ik heb gistermiddag voor het eerst weer geskatet, was heerlijk in de zon! Vanavond naar body combat.
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Mrt 2014 22:30

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Het viel niet tegen! Inmiddels nog een paar keer geweest en vandaag alweer 5 kilometer achter elkaar! Nu nog eens tukje snelheid en dan gaan Jules en ik de wedstrijd gewoon winnen! Oké, van ons eigen doel dan, niet van alle andere renners :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 17 Mrt 2014 10:45

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Zo ik heb een sportief weekje achter de rug :D. Twee keer BodyBalance, twee keer hardlopen en 1 keer zwemmen. Deze week sowieso 1 keer BB, 2 keer hardlopen en waarschijnlijk weer zwemmen. En heel misschien nog een 3e keer hardlopen.
<<

anoniem213

Bericht 17 Mrt 2014 15:18

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Leuk dat jullie samen een wedstrijd gaan doen Jules & Taeda!

Bliss, ik heb mezelf nog niet weten te stimuleren. Ik baal echt van mezelf. Ik heb het zo druk de laatste tijd (vooral in mijn hoofd) en dan zou ik júist tijd moeten maken om te sporten, maar telkens is er weer iets waar ik dan op dat moment voor mijn gevoel beter tijd aan kan besteden. Vrijdagochtend ga ik in elk geval spinnen en hopelijk woensdagavond ook nog even naar de sportschool, maar ik heb donderdag een scriptiegesprek en alle andere avonden zitten al vol, dus ik zal woensdagavond toch ook wat moeten doen daaraan :cry:.

Maarre goed bezig allemaal. Ik ga denk ik even de eerste pagina's van dit topic lezen, omdat ik toen zo heerlijk gemotiveerd was. Toen fietste ik rustig een kwartier door de regen om te gaan zwemmen :omg:.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Mrt 2014 15:50

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Deze week staat er 3keer tennissen op het programma. Heerlijk, want ik merk wel dat mijn hoofd het nodig heeft. Vanavond lekker enkelen en morgenavond en woensdagavond zal het dubbelen worden. Minder intensief maar ben wel lekker buiten ( als morgen avond door gaat vanwege de voorspelde regen).

Ik probeer nog wel 's avonds krachtoefeningen te doen, maar daarin ben ik niet consequent genoeg.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Mrt 2014 17:48

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Jammer June, maar als je zo druk bent, is het even niet anders! Probeer je er iig niet schuldig over te voelen. Als je weer wat meer tijd hebt, komt het vanzelf wel weer goed.

Ik zit nog lekker in de flow, vanavond weer combatten. Vorige week was de instructeur ziek en kwam er een vervanger, die echt totáál geen maat kon houden. Ik trek dat zo slecht hè! Op een gegeven moment heb ik maar niet meer naar hem gekeken en ben ik de oefeningen gewoon wél op de maat gaan doen. Ik hoop dus dat onze eigen instructeur er vandaag weer is, scheelt me een hoop ergernissen.
❤ 7 juni 2018
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 17 Mrt 2014 18:09

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Precies June, komt vanzelf wel weer :). Scriptie is ook belangrijk!
<<

Anoniem321

Bericht 23 Mrt 2014 15:40

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik heb even schop onder m'n kont gehad van de cijfertjes op de weegschaal en ik heb mezelf nu eerst een 21-day 'I used to be fat' achtige sportchallenge opgelegd om weer op mijn 'normale' gewicht te komen. Ondertussen ga ik ook kritisch naar mijn eetpatroon kijken en dan is het de bedoeling dat ik na deze 21 dagen én weer op gewicht zit, én in een fijne sportflow zit, én gezondere eetgewoontes heb aangenomen.

Ik ben vrijdag begonnen en heb vrijdag een stevige wandeling gemaakt, zaterdag heb ik 's ochtends de hele ochtend zware dingen gesjouwd tijdens het klussen en 's middags hardgelopen, vanmorgen heb ik een mooi rondje gefietst op de racefiets.
Ik probeer het zo veel mogelijk af te wisselen.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 23 Mrt 2014 15:47

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik zou vandaag eigenlijk gaan hardlopen (vorige week ook niet geweest). Alleen ben ik gister naar een salsa feest geweest en was ik ontzettend laat thuis en veel te vroeg wakker. Morgen ga ik écht hardlopen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 23 Mrt 2014 19:11

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Sheherazade schreef:Ik zou vandaag eigenlijk gaan hardlopen (vorige week ook niet geweest). Alleen ben ik gister naar een salsa feest geweest en was ik ontzettend laat thuis en veel te vroeg wakker. Morgen ga ik écht hardlopen.


Dan moet je juist lekker vroeg gaan. Dat vind ik zo heerlijk! Geen smoesjes verzinnen :P
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 24 Mrt 2014 12:29

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ragazza schreef:Ik heb even schop onder m'n kont gehad van de cijfertjes op de weegschaal en ik heb mezelf nu eerst een 21-day 'I used to be fat' achtige sportchallenge opgelegd om weer op mijn 'normale' gewicht te komen. Ondertussen ga ik ook kritisch naar mijn eetpatroon kijken en dan is het de bedoeling dat ik na deze 21 dagen én weer op gewicht zit, én in een fijne sportflow zit, én gezondere eetgewoontes heb aangenomen.

Ik ben vrijdag begonnen en heb vrijdag een stevige wandeling gemaakt, zaterdag heb ik 's ochtends de hele ochtend zware dingen gesjouwd tijdens het klussen en 's middags hardgelopen, vanmorgen heb ik een mooi rondje gefietst op de racefiets.
Ik probeer het zo veel mogelijk af te wisselen.


Vind je dat niet heel moeilijk, om ineens zo rigoureus je leven om te gooien? En hoe moet ik die 21-dagen challenge voor me zien wat betreft sporten, elke dag een training van een uur?
<<

Anoniem91

Bericht 07 Apr 2014 21:22

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik ben vandaag voor de tweede keer weer naar de sportschool geweest sinds mijn gescheurde enkelbanden, de vorige keer ging nog niet lekker, maar vandaag heb ik helemaal geen last gehad. Dus dat is weer een stap vooruit. Heb ruim een uur cardio gedaan en wil niet te stevig trainen omdat ik heel snel breed word zeker in mijn rug, schouders en armen. Dus nu wel wat kracht gedaan, maar voornamelijk op conditie. Ik ga volgende week nog een keer naar de fysio en hoop toch over een paar weken langzaam weer mee te kunnen doen met de bootcamp.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Apr 2014 09:10

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Jules schreef:
Ragazza schreef:Ik heb even schop onder m'n kont gehad van de cijfertjes op de weegschaal en ik heb mezelf nu eerst een 21-day 'I used to be fat' achtige sportchallenge opgelegd om weer op mijn 'normale' gewicht te komen. Ondertussen ga ik ook kritisch naar mijn eetpatroon kijken en dan is het de bedoeling dat ik na deze 21 dagen én weer op gewicht zit, én in een fijne sportflow zit, én gezondere eetgewoontes heb aangenomen.

Ik ben vrijdag begonnen en heb vrijdag een stevige wandeling gemaakt, zaterdag heb ik 's ochtends de hele ochtend zware dingen gesjouwd tijdens het klussen en 's middags hardgelopen, vanmorgen heb ik een mooi rondje gefietst op de racefiets.
Ik probeer het zo veel mogelijk af te wisselen.


Vind je dat niet heel moeilijk, om ineens zo rigoureus je leven om te gooien? En hoe moet ik die 21-dagen challenge voor me zien wat betreft sporten, elke dag een training van een uur?


Oeps, nooit meer in dit topic gekeken, sorry..

Het is niet zo rigoreus als het klinkt hoor. Het komt er op neer dat ik nu al 2 weken lang 6 dagen per week iets aan sport doe. De ene keer ga ik een rondje op de racefiets (dan blijf ik ongeveer 1 tot 1.5 uur weg), de andere keer ga ik een uurtje zwemmen (maar dan wel flink baantjes trekken), of ik ga een half uur hardlopen of een uur in de sportschool sporten.
Ik zorg wel dat ik afwissel met sporten. Daarnaast eet ik gewoon, maar probeer ik niet meer te snoepen.
En snoepen is eigenlijk mijn grootste probleem geworden. Ik begon het te veel en te vaak te doen waardoor ik de laatste maanden flink ben aangekomen. En vlak voordat ik mijn vorige post in dit topic plaatste had ik een eye-opener. Dus het komt er op neer dat ik bijna iedere dag iets aan sport doe en niet meer snoep en daarnaast gewoon de maaltijden eet, maar wel let op wat gezond is.
Tot nu toe kan ik het goed volhouden, op een paar snoepmissers na.
Ik ben nog niet echt veel afgevallen, nog maar 2 kg, maar ik merk wel dat mijn lichaam weer wat meer 'shape' krijgt, er wat strakker uit begint te zien.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers