Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


We sporten en dat blijven we doen!

<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 20:10

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik ben deze week drie keer gaan hardlopen. 1x een heuveltraining gedaan van 6x omhoog rennen en weer naar beneden in een rustig tempo (40 minuten weggeweest met in en uitlopen erbij). 1x een pittige 10 km loop en 1x een rustige 19 km loop. Daarnaast nog een keertje gaan zwemmen en zelf thuis yoga gedaan met een dvd waar lessen opstaan.

Lekker weekje dus weer!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Feb 2014 20:14

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ja. Maar mijn hardlooprondje was wel dik mislukt, ik ging drie keer wandelen ipv 1 keer.
#teammaple🍁
<<

Anoniem38

Bericht 09 Feb 2014 20:17

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Waarom ging je wandelen UN?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 09 Feb 2014 20:22

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik ben vrijdag niet gaan hardlopen, omdat ik last van mijn knie had, maar ik heb een uur gezwommen. Gisteren en vandaag heb ik thuis een 7-minute-workout gedaan met daarin de plank, crunches, lunges, jumping jacks, etc.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Feb 2014 21:26

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Jip83 schreef:Waarom ging je wandelen UN?

Omdat ik dan weerstand voel, lichamelijk of mentaal. Ik trek het dan niet meer. Ik moet vaker hardlopen, dan gaat dat beter.
#teammaple🍁
<<

Anoniem156

Bericht 09 Feb 2014 21:28

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik heb deze week 3 keer hardgelopen en 1 keer gedanst.
Nu dit vol zien te houden!
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Feb 2014 22:20

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik heb alleen een keer gezwommen en een keer gefietst.

Aankomende week 1x zwemmen, 1x crosstrainer en nog een keer iets.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 11 Feb 2014 11:46

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Gisteravond weer BodyBalance gedaan en ging weer erg lekker. Ik merk echt dat de combi yoga/hardlopen goed voor me werkt. Het beste zou zijn als ik nog wat krachttraining erbij zou doen, maar daar kan ik me nog niet echt toe zetten.

Donderdag ga ik samen met een vriendin hardlopen en zaterdag wil ik weer een groter rondje gaan lopen. Ik wil dan richting de 7,5 km gaan trainen.
<<

Anoniem156

Bericht 11 Feb 2014 11:48

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Wat goed, Jules!
Jij hebt het hardlopen snel weer opgebouwd he?
<<

Anoniem91

Bericht 11 Feb 2014 12:00

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik sport ondertussen drie keer in de week en nog 2 avonden een rondje van minimaal 5 km wandelen met de hond. Gister na Zumba nog een uur yoga gedaan, maar ik ben daar veel te stuiterballig voor en ontspannen is sowieso al iets lastigs voor mij waardoor ik dus elke keer kramp kreeg, niet heel grappig. Vanavond mag ik weer, moet ook zeggen voel me een stuk fitter en verbaas me hoe snel mijn conditie al beter wordt.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 11 Feb 2014 12:03

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ja ging inderdaad snel! Ik heb net even gekeken op afstandmeten.nl en ik heb een rondje van ongeveer 8 kilometer gevonden. Die wil ik gaan doen zaterdag.

Een vriend van me vroeg ik of ik samen met hem in september de Brigde to Brigde wilde lopen, en dan de 10 Engelse mijl (ong. 16 kilometer). Ik denk dat ik dat toch wel iets te ver vind :P
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Feb 2014 12:44

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Wat eten jullie voor het sporten en hoeveel tijd zit er tussen? Vorige week werd ik ineens erg flauw tijdens het sporten maar een half uurtje van tevoren eten werd ook geen succes
<<

Anoniem152

Bericht 11 Feb 2014 13:21

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Siem schreef:Wat eten jullie voor het sporten en hoeveel tijd zit er tussen? Vorige week werd ik ineens erg flauw tijdens het sporten maar een half uurtje van tevoren eten werd ook geen succes

Dat vond ik in het begin ook moeilijk inschatten.
Ik eet nu zo'n drie kwartier van tevoren een zelfgemaakte salade (met kip of tonijn)
<<

Anoniem156

Bericht 11 Feb 2014 13:44

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik heb net les 8 van Evy gedaan. Had er wel moeite mee, ik hoop dat dat komt doordat ik verkouden ben en een vol snothoofd heb.
Donderdagavond ga ik les 9 doen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Feb 2014 19:12

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Chava schreef:
Siem schreef:Wat eten jullie voor het sporten en hoeveel tijd zit er tussen? Vorige week werd ik ineens erg flauw tijdens het sporten maar een half uurtje van tevoren eten werd ook geen succes

Dat vond ik in het begin ook moeilijk inschatten.
Ik eet nu zo'n drie kwartier van tevoren een zelfgemaakte salade (met kip of tonijn)


Wow, dat is echt kort van tevoren! Volgens mij moet je eigenlijk uiterlijk twee uur van tevoren eten en dat doe ik dan ook altijd. Op maandagavond sport ik om 19:30, ga meestal iets daarvoor nog ff op de crosstrainer en ik eet dan rond 17:15.
❤ 7 juni 2018
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 11 Feb 2014 19:15

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik denk dat dat inderdaad wel per persoon verschilt, ik zou er zelf een beetje mee spelen om te kijken wat het beste bij je past. En dan kiezen voor langzame koolhydraten ofzo, dat je er geen last van hebt maar wel voldoende energie.

Als ik twee uur van tevoren eet, dan moet ik om 16:00 eten (is veel te vroeg) en dan kan ik om 21:15 pas weer iets eten, das me echt te lang! Dus ik probeer die tijd wat korten te maken door toch iets later te eten en dan niet al teveel. Op de dagen dat ik train eet ik 's ochtends en 's middags meer en dan rond 17:00 een beetje.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 11 Feb 2014 19:18

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Bliss schreef:
Chava schreef:
Siem schreef:Wat eten jullie voor het sporten en hoeveel tijd zit er tussen? Vorige week werd ik ineens erg flauw tijdens het sporten maar een half uurtje van tevoren eten werd ook geen succes

Dat vond ik in het begin ook moeilijk inschatten.
Ik eet nu zo'n drie kwartier van tevoren een zelfgemaakte salade (met kip of tonijn)


Wow, dat is echt kort van tevoren! Volgens mij moet je eigenlijk uiterlijk twee uur van tevoren eten en dat doe ik dan ook altijd. Op maandagavond sport ik om 19:30, ga meestal iets daarvoor nog ff op de crosstrainer en ik eet dan rond 17:15.


Ik probeer ook altijd twee uur van tevoren te eten. Soms lukt dat net niet, maar ik eet zeker geen drie kwartier van tevoren. Ik eet eigenlijk vanalles voor het sporten, alleen niet te zware of te vette dingen.
<<

Anoniem152

Bericht 12 Feb 2014 14:32

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Als ik twee uur van tevoren eet, heb ik tegen de tijd dat ik ga sporten alweer trek.
Ik sport vaak rond 16.00 - 16.30 uur, dus ervoor warm eten is lastig.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Feb 2014 20:03

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik eet vaak een half uur voordat ik wegga even wat kleins, bijvoorbeeld een banaan, of een schaaltje yoghurt met wat fruit, of een handje noten, of een cracker met pindakaas, zoiets. Mijn grotere maaltijden eet ik tenminste anderhalf uur voordat ik ga sporten.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 13 Feb 2014 16:39

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ik heb gisteren drie kwartier geschaatst op de ijsbaan in het olympisch stadion. Was echt heel gaaf. Wel druk en harde wind, maar onwijs leuk om daar te schaatsen.

Vanmiddag ga ik weer. Ik hoop wel dat het zo stopt met regenen. :12:
<<

anoniem213

Bericht 17 Feb 2014 10:36

Re: We sporten en dat blijven we doen!

-ED- schreef:Ik eet vaak een half uur voordat ik wegga even wat kleins, bijvoorbeeld een banaan, of een schaaltje yoghurt met wat fruit, of een handje noten, of een cracker met pindakaas, zoiets. Mijn grotere maaltijden eet ik tenminste anderhalf uur voordat ik ga sporten.

Zo doe ik het inderdaad ook. Ik neem trouwens vaak ook een banaan mee voor erna, zodat ik dan niet flauwval.

Goed bezig allemaal!

Sorry voor mijn afwezigheid. Ik ben net begonnen met mijn stage en daarnaast moest ik nog veel werken en aan mijn scriptie zitten. Vorige week dacht ik eindelijk tijd te hebben om weer even te reageren, maar helaas is dinsdag mijn lieve oma overleden en daar ben ik dus vervolgens ook druk mee bezig geweest.

Deze week wil ik dan ein-de-lijk weer mee gaan schrijven. Ik ben wel elke week nog een keer gaan spinnen en ik heb regelmatig anderhalf uur gewandeld (gaan lopen in plaats van fietsen als ik binnen de stad ergens moest zijn). Voor deze week staat dit op het programma:
Woensdag: 21.00uur body workout
Vrijdag: 13.00uur spinning

Eigenlijk wilde ik ook vandaag nog iets aan sport doen, maar ik moet tot 16.30uur naar stage en om 18.00uur al werken, dus dat zit er even niet in. Zondagochtend wil ik ook nog gaan spinnen, maar dat kan ik nu nog niet reserveren.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2014 11:27

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Ahh gecondoleerd June! Ik miste je al op het forum. Hoe bevalt de stage?!

Ik ga vanavond weer naar body combat en heb alweer inspiratie (= een stomme collega die ik mooi in gedachten kan nemen).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem152

Bericht 24 Feb 2014 20:31

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Nog gecondoleerd, June.
Ik heb vandaag ern nieuw trainingsschema gekregen in de sportschool.
Denk dat ik dat morgen wel aan mijn spieren ga voelen.
<<

Anoniem38

Bericht 24 Feb 2014 20:42

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Op avonden dat het trainen vlak na etenstijd is of te kort op het eten, dan eet ik tussen de middag warm. En daarna nog wat meer tussendoortjes. En dan in de avond een cracker of een omeletje of zo. En na het trainen eet ik nog iets warms of fruit. Ik zou geen melkproduct eten ivm slijmvorming.

Ik kan zelf om 16:30 warm eten en er om 19:30 met hardlopen nog last hebben. Als ik zwem kan ik een half uur van te voren een bord warm eten en heb ik nergens last van.

Ik zou gewoon uittesten wat goed werkt voor jou.

Ik heb afgelopen dagen lekker veel buiten gesport. Zaterdag gemountainbiked, zondag hardgelopen en vandaag op de racefiets gezeten. Veel vitamine D opgenomen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Feb 2014 20:48

Re: We sporten en dat blijven we doen!

Nog bedankt voor alle tips. Ben nog bezig met uit te zoeken wat precies voor mij werkt!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers