Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nederlandse naam die in het engels een zelfst.nw is

<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 08 Dec 2017 10:47

Nederlandse naam die in het engels een zelfst.nw is

Wat vinden jullie daarvan?

Een vriendin van me heeft met de naamkeuze van haar kinderen rekening gehouden met de betekenis in het Engels. Stel, de kids gaan ooit in het buitenland stage lopen of werken, vinden daar hun geluk, je kunt het wel verzinnen, dan kan dit een probleem zijn volgens haar.
Mijn oom woont in Canada en zijn naam is Roel (rule) en ervaart zit niet als probleem, maar zou dit voor jullie wel een issue kunnen zijn bij de naamkeuze?
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2017 10:51

Re: Nederlandse naam die in het engels een zelfst.nw is

Nou ik zou namen zoals Dick enzo wel mijden, maar ook omdat ik dat geen leuke naam vind.
Maar ik heb zeker wel rekening gehouden met de Engelse naam, of internationale naam. Ik ben zelf heel blij dat ik een hele internationale naam heb. In het Engels is het Sóphie (klemtoon op So) in het Frans Sophíe (klemtoon op phie), in het Spaans en Italiaans kan het als Sofia/Sophia, iedereen begrijpt mijn naam wel.

Zo ook met de naam van onze zoon.

Voor een meisje vind ik Merle heel leuk maar in het Engels zie ik dan zo'n ontzettende cowboy man voor me, Merl. Dat valt dan toch wel weer een beetje af.

Ik zou er tot op zekere hoogte wel rekening mee houden, maar komt ook omdat wij zelf redelijk internationaal gericht zijn. We weten natuurlijk niet wat de toekomst brengt van onze kinderen, of ze uberhaupt geinteresseerd zijn daarin, maar ik vind een internationale naam sowieso wel handig en vaak ook mooi.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Dec 2017 10:52

Re: Nederlandse naam die in het engels een zelfst.nw is

Ohja zoals Floor bijvoorbeeld. Ik denk dat wij daar wel over na zouden denken. Maar Roel vind ik dan weer niet zo erg. Dat vind ik toch anders dan rule. Ook al spreek je het ongeveer hetzelfde uit.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 10:53

Re: Nederlandse naam die in het engels een zelfst.nw is

Wij houden er wel rekening mee dat de naam 'overal' fatsoenlijk uit te spreken is. Roel zou het dus niet worden omdat het zoiets compleet anders wordt daar. Maar niet omdat het dan ineens een woord is.
Al is overal ook wel weer een mouw aan te passen. Mijn voornaam komt in Canada wel voor, maar het wordt vaak omgezet naar Teddy. Dus mijn neefje noemt mij ook Teddy.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Dec 2017 10:54

Re: Nederlandse naam die in het engels een zelfst.nw is

Carra schreef:Ohja zoals Floor bijvoorbeeld. Ik denk dat wij daar wel over na zouden denken. Maar Roel vind ik dan weer niet zo erg. Dat vind ik toch anders dan rule. Ook al spreek je het ongeveer hetzelfde uit.

Floortje Dessing noemt zichzelf ook altijd 'Flora' in haar serie.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Dec 2017 11:08

Re: Nederlandse naam die in het engels een zelfst.nw is

Wij hebben er wel rekening mee gehouden. Onze naam heeft oorsprongen in het Arabisch, Duits, Fries en Amerikaans en is hier ook prima uit te spreken. Wij wilden iets wat niet vaak voorkwam, maar niet te ingewikkeld was of moeilijk te onthouden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers