Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 09 Jun 2021 20:21

Re: Het grote slaaptopic.

Omdat babys ook een dag-nachtritme hebben. De slaapdruk neemt richting het einde van de dag toe, melatonine aanmaak. Zelf slaap je waarschijnlijk ook beter als je om 23u gaat liggen ipv als je om 11u wil gaan slapen.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jun 2021 20:38

Re: Het grote slaaptopic.

Ja eigenlijk ook heel logisch. Blijf het ook bijzonder vinden (op een goede manier) dat baby’s beter slapen in de nacht als ze overdag ook goed slapen. Mooi hoe dat kan zo klein al.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Jun 2021 22:33

Re: Het grote slaaptopic.

Ja eigenlijk is het wel mooi dat het zo werkt he? Maar soms ook frusterend want ik weet dat als het overdag ruk gaat, het 's nachts ook drama is. Maar goed, vandaag een hele goede slaapdag (dankzij ons white noise ei?) dus ben benieuwd hoe de nacht gaat!
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jun 2021 23:30

Re: Het grote slaaptopic.

Hopelijk goed dan inderdaad!
<<

Anoniem308

Bericht 17 Jun 2021 09:41

Re: Het grote slaaptopic.

Elliot en Burn zijn bij jullie de kinderen ook nog steeds zo vroeg wakker? Mijn zoontje staat elke ochtend al rond half zes / kwart voor zes in zijn bed te springen. We krijgen hem dan echt niet meer in slaap. Terwijl hij als baby dus echt prima tot zeven uur / half acht doorsliep.

Hij doet overdag nog twee slaapjes (9-10.30 en 14.00-15.00), hooguit tot half 4.
Zijn kamer is goed donker.
Het zou wellicht kou kunnen zijn? Maar op dit moment is het zo warm in huis dat we hem 's avonds echt niet in een dikke slaapzak naar bed willen doen. Hij draagt een dunne puckababy slaapzak met mouwen, een korte mouwen romper.
Overdag eet en drinkt hij meer dan genoeg.

Wat zouden we nog kunnen proberen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 09:51

Re: Het grote slaaptopic.

Misschien toch een wat dikkere slaapzak zonder mouwen en dan met lange mouwen romper? Ik wissel beetje tussen dat en jouw combi (slaapzak met mouwen en romper zonder). Dan is z'n lijfje misschien warmer en z'n armen wat kouder en verzwaard de slaapzak misschien wat meer ipv zo'n dunne slaapzak?
Maar hangt ook beetje af van de dikte van de slaapzak. Ik heb ze in allerlei dikten. De allerdikste doe ik nu ook echt niet maar een medium wel zonder mouwen maar romper met mouwen. Tot nu toe lijkt het erop dat ze daarin beter doorslaapt dan een dunne hydrofiele zak.

Of als 't geen kou is misschien toch just warmte? Haha man het is altijd zo'n raad spelletje bij die kinderen hè.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 17 Jun 2021 09:54

Re: Het grote slaaptopic.

Dat is nog wel een goede optie ja, ik heb nog wat hema slaapzakken liggen van die katoenen. Die zijn een stukje warmer. Zal hem daar vanavond eens instoppen. Het is gewoon zo lastig, we hebben airco dus het is niet heel warm op zijn kamer. Ik sliep zelf ook onder een dekbed vannacht, dus wellicht wordt hij toch wakker van de kou.

Hij is ook niet echt moe in de ochtend, gewoon vrolijk. Maar ik weiger te geloven dat z'n nieuwe wakkertijd al voor zes uur is.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 17 Jun 2021 10:08

Re: Het grote slaaptopic.

Hoe oud is hij AMM?
03/2019
11/2020
<<

Anoniem308

Bericht 17 Jun 2021 10:21

Re: Het grote slaaptopic.

14 maanden :)
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 17 Jun 2021 10:25

Re: Het grote slaaptopic.

Zou het kunnen dat hij in de fase zit om over te gaan naar 1 slaapje? Volgens mij zou dat wel wat vroeg zijn. Is hij elke dag vroeg wakker, of zit er verschil in wat voor soort dag hij heeft gehad? M’n dochter ging volgens mij rond die leeftijd op de opvangdagen naar 1 slaapje (ze wilde daar echt niet meer slapen in de ochtend). Thuis sliep ze nog wel 2 keer.

Je zou nog kunnen proberen het ochtendslaapje te beperken tot 45 min of een uur.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem308

Bericht 17 Jun 2021 10:27

Re: Het grote slaaptopic.

Zou zijn ochtendslaapje zoveel invloed hebben op hoe laat hij 's ochtends wakker wordt? Ik vind hem nog te jong om al terug te gaan naar slechts 1 slaapje, hij is om 9 uur echt alweer moe.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 17 Jun 2021 10:30

Re: Het grote slaaptopic.

Ja, snap idd wel dat je het te vroeg vind om naar 1 slaapje over te gaan. Bij slaapcoaches lees ik vaak dat je het middagslaapje het langste slaapje wil houden, omdat dat uiteindelijk het enige slaapje wordt. Het ochtendslaapje draagt wel bij aan de totale slaap die hij per dag pakt vs wat hij nodig heeft.
Ik zou anders ook niet goed weten wat je nog anders kan doen. Misschien het raam dicht (al is dat met deze warmte ook niet ideaal), merk zelf dat de vogels al vroeg heel veel lawaai maken buiten waardoor het mij soms niet meer goed lukt verder te slapen in de ochtend.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem308

Bericht 17 Jun 2021 10:36

Re: Het grote slaaptopic.

Raam is al dicht bij hem, zijn deur naar ons staat wel op een kier.

Ja totale slaap is wel een goede. Hij slaapt ook wel steevast rond half 8, dus hij komt aan de 10.5/11 uur slaap in de nacht en overdag nog eens zo'n drie uur slaap. Ik zal eens proberen zijn ochtendslaapje in te korten een paar dagen. Wellicht helpt dat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 11:30

Re: Het grote slaaptopic.

AMM schreef:Raam is al dicht bij hem, zijn deur naar ons staat wel op een kier.




Kleppert de deur misschien door de tocht? Dat hij daar wakker van wordt als hij in z'n lichtere slaap 's ochtends komt?
Ik kan daar zelf ook wakker van worden (en in m'n halve slaap me ontzettend aan ergeren haha).

Mijn dochter heeft ook wat nieuws qua slaap, niet dat ik denk dat jullie een oplossing weten hoor, ze moet hier even doorheen waarschijnlijk. Ze kan nu dus langs de rand van haar bed klimmen maar kan dus niet naar beneden komen. En dus gaat ze lopen jengelen wat steeds meer huilen wordt. Irritant met inslapen, je blijft bezig met haar weer plat leggen, maar vooral midden in de nacht. Ik weet dat zoontje deze fase ook heeft gehad maar weet niet meer hoe lang dat duurde. Hopelijk leest ze hier even lekker mee en stopt het gauw weer.
Let's discover the world together.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 17 Jun 2021 11:47

Re: Het grote slaaptopic.

Oh, ja zo irritant die fase. Heb je net de fase gehad dat ze op de buik rollen en niet weten terug te komen, komt dat staan er weer bij! Misschien even goed oefenen met weer naar beneden komen, zodat ze dat snel leert.
03/2019
11/2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 12:17

Re: Het grote slaaptopic.

Ja haha en dan vooral in een slaapzak. Voordeel daarvan is wel weer dat ze niet met d'r chubby legs vast komt te zitten tussen de spijltjes als ze in een slaapzak zit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 17 Jun 2021 13:03

Re: Het grote slaaptopic.

Marin schreef:
AMM schreef:Raam is al dicht bij hem, zijn deur naar ons staat wel op een kier.




Kleppert de deur misschien door de tocht? Dat hij daar wakker van wordt als hij in z'n lichtere slaap 's ochtends komt?
Ik kan daar zelf ook wakker van worden (en in m'n halve slaap me ontzettend aan ergeren haha).

Mijn dochter heeft ook wat nieuws qua slaap, niet dat ik denk dat jullie een oplossing weten hoor, ze moet hier even doorheen waarschijnlijk. Ze kan nu dus langs de rand van haar bed klimmen maar kan dus niet naar beneden komen. En dus gaat ze lopen jengelen wat steeds meer huilen wordt. Irritant met inslapen, je blijft bezig met haar weer plat leggen, maar vooral midden in de nacht. Ik weet dat zoontje deze fase ook heeft gehad maar weet niet meer hoe lang dat duurde. Hopelijk leest ze hier even lekker mee en stopt het gauw weer.


Oooh dat is zon lastige fase. Inderdaad overdag proberen haar te leren om te gaan zitten, kan ze al zelfstandig zitten? Mijn zoon kon dat echt pas maanden nadat hij allang stond.

Zoon is vandaag op de opvang en slaapt maar één keertje, ik ben benieuwd! Hij was nog zo vrolijk aan het spelen schrijven ze.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 13:05

Re: Het grote slaaptopic.

Ze kan los zitten maar niet niet zelf gaan zitten. Ze ontwikkelt zich ineens als een malle dus ik heb hoop dat ze hier ook doorheen flitst haha.

Help je hopen dat 't vannacht goed gaat!
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 18 Jun 2021 07:58

Re: Het grote slaaptopic.

Even een vraagje, lieten jullie je baby al vroeg op vaste tijden slapen? Wij doen dus maar wat maar geen idee of dit handig is. Ligt ook maar net aan wat uitkomt met de voedingen, alleen de laatste voeding doe ik op een vast tijdstip en daarna gaan we allemaal naar bed.
Overdag ligt hij veel in z’n nestje in de box, de slaapkamer is overdag echt te warm.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jun 2021 08:29

Re: Het grote slaaptopic.

Nee haha ik ben echt extreem slecht in ritme. Pas sinds een week of twee dat ik 't uitgevogeld heb en ze is bijna negen maanden. 😂
Maar neem vooral aan mij geen voorbeeld, het kán eerder.

Ik zou met die kleintjes gewoon goed op slaap signalen leggen. Wakker op bed leggen met de juiste slaapsignalen is alleen maar goed, zo leren ze t direct van begin af aan goed te associëren. Maar mijn poppie viel ook overal te pas en te onpas in slaap dus ik was er niet zo nauw mee. Pas sinds kort dat ik echt kan zeggen 'oh ja dan doet ze haar slaapje rond die en die tijd'.
In de box op die leeftijd is dus echt helemaal prima vind ik.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 18 Jun 2021 13:45

Re: Het grote slaaptopic.

AMM schreef:Elliot en Burn zijn bij jullie de kinderen ook nog steeds zo vroeg wakker? Mijn zoontje staat elke ochtend al rond half zes / kwart voor zes in zijn bed te springen. We krijgen hem dan echt niet meer in slaap. Terwijl hij als baby dus echt prima tot zeven uur / half acht doorsliep.

Hij doet overdag nog twee slaapjes (9-10.30 en 14.00-15.00), hooguit tot half 4.
Zijn kamer is goed donker.
Het zou wellicht kou kunnen zijn? Maar op dit moment is het zo warm in huis dat we hem 's avonds echt niet in een dikke slaapzak naar bed willen doen. Hij draagt een dunne puckababy slaapzak met mouwen, een korte mouwen romper.
Overdag eet en drinkt hij meer dan genoeg.

Wat zouden we nog kunnen proberen?


Hier wissel het ergens tussen 6 en 7. Als is het de laatste ochtend weer tegen 7en gelukkig. Lastig is dat, ik weet het hier ook niet. V. doet ook nog 2 slaapjes, ´s morgens max een uur en ´s middags wisselt heel erg, soms een uurtje, soms 2,5u.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Jun 2021 14:23

Re: Het grote slaaptopic.

AMM schreef:Raam is al dicht bij hem, zijn deur naar ons staat wel op een kier.

Ja totale slaap is wel een goede. Hij slaapt ook wel steevast rond half 8, dus hij komt aan de 10.5/11 uur slaap in de nacht en overdag nog eens zo'n drie uur slaap. Ik zal eens proberen zijn ochtendslaapje in te korten een paar dagen. Wellicht helpt dat.


Mijn zoon is rond die leeftijd wel over gegaan naar 1 slaapje, maar dan maakt hij wel een lange tuk (op de opvang meest max 2, thuis vaak wel 3 uur)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem308

Bericht 18 Jun 2021 15:04

Re: Het grote slaaptopic.

Tom schreef:
AMM schreef:Raam is al dicht bij hem, zijn deur naar ons staat wel op een kier.

Ja totale slaap is wel een goede. Hij slaapt ook wel steevast rond half 8, dus hij komt aan de 10.5/11 uur slaap in de nacht en overdag nog eens zo'n drie uur slaap. Ik zal eens proberen zijn ochtendslaapje in te korten een paar dagen. Wellicht helpt dat.


Mijn zoon is rond die leeftijd wel over gegaan naar 1 slaapje, maar dan maakt hij wel een lange tuk (op de opvang meest max 2, thuis vaak wel 3 uur)


Nou zoonlief heeft gisteren maar één slaapje gedaan op de opvang, van 2,5 uur geloof ik. En toch stond hij vanochtend alweer om half 6 in zijn bed te huilen. We halen hem er echt niet voor half zeven uit, proberen hem weer in slaap te krijgen. Maar helaas lukte dat heel slecht. Ik ga hem vannacht nog in een warmere slaapzak stoppen, man had hem nog een dunne aangedaan maar ja het is ook zo warm...

Ik twijfel een beetje qua ritme om hem gewoon te volgen of echt te gaan proberen over te gaan naar één slaapje. Mijn dochter was 1,5 toen ze echt overging op 1 slaapje. Ik kan hem prima volgen, alleen ik vind het zo lastig plannen als hij juist of of niet slaapt in de ochtend. Want dochter gaat s middags ook vaak nog een uurtje naar bed. Nja dat zijn issues voor later.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Jun 2021 15:36

Re: Het grote slaaptopic.

Emma schreef:Even een vraagje, lieten jullie je baby al vroeg op vaste tijden slapen? Wij doen dus maar wat maar geen idee of dit handig is. Ligt ook maar net aan wat uitkomt met de voedingen, alleen de laatste voeding doe ik op een vast tijdstip en daarna gaan we allemaal naar bed.
Overdag ligt hij veel in z’n nestje in de box, de slaapkamer is overdag echt te warm.


Wij volgden zijn ritme geen vaste tijden. Nu nog steeds niet trouwens. De eerste drie maanden sliep hij overal en nergens. Op ons, in babynestje, in de kinderwagen. S nachts altijd in de co sleeper. Toen we hem in gingen bakeren ging hij beter slapen.

Nu is het ritme slapen, eten, spelen verschonen, slapen. Wanneer hij gaat jengelen doen we hem naar bed. Er kwam bij ons vanzelf meer ritme in. Hier hebben we niks voor gedaan.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 18 Jun 2021 16:39

Re: Het grote slaaptopic.

AMM kan het dan toch niet iets van honger of dorst zijn? Heb je geprobeerd iets aan te bieden en te kijken of hij daarna verder wil slapen?

Emma: op vaste tijden slapen kwam bij m’n dochter denk ik pas toen ze een maand of 9 was (het 2-3-4 ritme). Daarvoor wakkertijden aanhouden. De dag was afhankelijk van hoe laat ze s ochtends wakker was. Kwam op een gegeven moment wel op een punt dat we gingen sturen (daar zit ik nu ongeveer ook bij zoon). Dat houdt in de dag om 7:00 a 7:30 uiterlijk te beginnen.
03/2019
11/2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers