Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 16 Mei 2021 01:18

Re: Het grote slaaptopic.

Je zou nog kunnen kijken naar een klemhekje van Babydan. Bijv. in jullie slaapkozijn.
Wij hebben het hier een half jaar gebruikt in de deuropening van dochter. Ze ging na de overgang van een ledikant naar peuterbed voortdurend aan de wandel. Ideaal ding. Je kunt je deur gewoon openen en sluiten als in de normale situatie.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Mei 2021 07:09

Re: Het grote slaaptopic.

Ik vind het superlief dat jullie meedenken, maar ik had misschien m’n vraag iets duidelijker moeten stellen. Ik wil hem namelijk niet buitensluiten of opsluiten op zijn kamer.
Ik vind dat echt zielig, hij is oud genoeg om te snappen dat hij wordt op- of buitengesloten, plus hij lijkt dus te slaapwandelen dus het is ook geen bewust gedrag dat ik wil afleren. Ik weet zeker dat hij volledig in paniek gaat raken als er ineens een haakje of traphekje zit die hem de weg versperd.

Ik vroeg me dan ook meer af of iemand tips heeft voor een ander systeem waarbij hij niet meer gaat wandelen ‘s nachts. Het stickervel werkt dus niet omdat het onbewust is. Maar ik kan zelf ook niet echt iets bedenken. Misschien moeten we het maar gewoon uitzingen 😅

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Mei 2021 07:49

Re: Het grote slaaptopic.

Tja, ik heb ook niet echt tips. Maar als het echt slaapwandelen is, is dat sowieso lastig af te leren. Wel slim om zijn looppad zo veilig mogelijk te maken. En dan is een hekje misschien niet eens het stomste idee, en hij zal er amper last van hebben omdat het in zijn slaap is. Niet dat je het moet doen, maar meer even goed kijken of het echt slaapwandelen is of dat hij toch wel wakker is..
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Mei 2021 08:11

Re: Het grote slaaptopic.

Lastig. Dat hij maar 2 stickers heeft verdiend en zo teleurgesteld is in de ochtend laat wel zien dat het onbewust gebeurd. Wat me te binnen schiet als opties:
- iets op het toilet hangen wat hem eraan herinnert (geen idee of hij daar wel even een wakker moment heeft)
- wil je denk ik ook niet maar: misschien jullie klink omhoog zetten vanaf buiten. Dan is het moeilijker om zomaar bij jullie in bed te kruipen of draait hij misschien wel om naar zijn eigen kamer. Of plaatje op jullie deur hangen met ‘eigen bed’ erop.

En anders kun je er niet veel aan doen denk ik. Het lijkt geen bewust gedrag dus dan is belonen ook moeilijk.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 24 Mei 2021 09:06

Re: Het grote slaaptopic.

Heeft iemand nog ideeën? Zoon (nu 6 maanden) zat rond de leeftijd van 4 maanden in een lekkere routine. 5 flessen per dag en ‘s nachts kwam hij dan nog een keer tussen 4:30-5:30 voor een voeding.

Inmiddels zitten we weer op 6 a 7 flessen per dag, waarvan 2 nachtvoedingen (bijna tot op de minuut nauwkeurig om 00:00u en 04:15u).

Hij slaapt overdag 3x en we houden een maximale wakkertijd van 2 uur aan (ga verder af op zijn vermoeidheidssignalen). Hij slaapt overdag niet teveel of te weinig (denk ik).

Hij heeft het ‘s nachts niet koud.

We proberen hem overdag zoveel mogelijk voeding aan te bieden, zodat hij het ‘s nachts niet hoeft te pakken. Hij blijft echter ‘s nachts echt honger hebben. Troosten helpt ‘s nachts niet en hij trekt de flessen zo leeg.

Helaas eet hij nog geen hapjes, hij snapt er geen snars van (doet z’n mond niet open voor de lepel en als we er wat in krijgen, duwt hij het gelijk z’n mond weer uit). Ik had gehoopt dat dat voor wat meer verzadiging zou zorgen.

Hij heeft tot nu toe in de afgelopen maanden 7x een nacht doorgeslapen, maar wat daar nu de succesformule voor was?

Ik ben zo moe van die nachten. M’n man doet ‘s nachts ook heel veel, maar ik word er altijd wel wakker van. Heel vaak lukt het mij niet meer om in slaap te vallen, dus m’n nachten zijn echt heel kort.
03/2019
11/2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 24 Mei 2021 15:31

Re: Het grote slaaptopic.

Hmm lastig Kaat! Je zou kunnen kijken of je niet wat langer er tussen kunt laten en over gaan op twee slaapjes? Volgens mij gingen wij op die leeftijd een beetje over naar twee en sindsdien slaapt hij door. Het advies qua schema’s is volgens mij om het wat later te doen maar op de opvang hielden ze toen twee aan en dat werkte heel goed.

Qua eten: als je hem een lepel in zijn eigen handje geeft, stopt ie die dan wel in z’n mond? En als je hem zelf stukjes fruit of groenten geeft? Je kunt wellicht een fles pap geven als je wilt dat hij wat meer andere dingen binnenkrijgt? Zou dan denk ik niet de laatste fles doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2021 15:45

Re: Het grote slaaptopic.

Oh lastig he! Volgens mij zat mijn dochter rond die leeftijd ook te klooien 's nachts. Het ging voor die tijd ook goed en toen ineens niet meer. Het gaat nu weer iets beter (behalve met het inslapen). Dus misschien toch iets van een regressie ofzo?

Ze gaat nu met 8 maanden overigens pas naar 2 slaapjes ipv 3 dus ik vind 3 slaapjes nog niet als weinig klinken. Maar misschien dat jouw zoontje er wat eerder al aan toe is, wat Harrison ook zegt.

Hoe laat begint zijn eerste avond/nacht slaapje?
Let's discover the world together.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 24 Mei 2021 15:57

Re: Het grote slaaptopic.

Bedankt voor je reactie Harrison. Het zou goed kunnen dat we een beetje in de overgang naar twee slaapjes zitten, al zijn we pas net over van 4 naar 3 slaapjes. Ik denk dat de wakkertijd van 2 uur nu wel de max is, op de opvang is hij soms zelfs al na 1 uur wakker toe aan weer een slaapje.

Een lepel in zn handje stopt hij wel in zn mond. Toevallig gisteren een zacht stukje brood gegeven en dat at hij wel op. Hij zit/ligt alleen nog in zn Stokke kuipje en zitten (met ondersteuning) zie ik nog niet echt goedkomen. Echt stukjes geven vind ik daarom nu nog wat eng. Een papfles of pap met een lepeltje weigert hij helaas ook.

Marin, de nacht begint ergens tussen 19:15 en 19:45 uur, het is een beetje afhankelijk van hoe zn slaapjes overdag lopen. Hij kan gelukkig wel zelf in slaap vallen, al moet hij daar soms wel wat bij protsteren en huilen. We helpen hem iig nooit door te wiegen oid. Helaas zitten we nu ook nog in de fase dat hij in zn slaap op zn buik rolt en daardoor elke keer ook flink overstuur wakker wordt.

*het is een fase, het wordt beter* hou ik mijzelf maar voor, maar vooral het slaaptekort begint mij echt op te breken. M’n man inmiddels ook, terwijl hij toch altijd wel veel kan hebben. M’n dochter sliep met twee maanden door, dus dit is wel even :nopompom:
03/2019
11/2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 24 Mei 2021 17:13

Re: Het grote slaaptopic.

Ohja nee dan zou ik het niet doen. Nou ik er wat langer over nadenk was het ook wel iets later, ik denk met 7 of 8 maanden. Gek hoe snel je dat vergeet.

Wat Marin zegt, denk dat het ook een beetje rond die leeftijd is dat het weer even minder wordt en dan weer beter. Snap dat het je opbreekt, twee keer wakker elke nacht is ook vermoeiend!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jun 2021 10:39

Re: Het grote slaaptopic.

Ik kom hier maar weer even klagen omdat het verleden heeft bewezen dat dat soms wil helpen. Mijn meiden, mijn goede slapers die nooit voor 7 uur wakker worden, zijn ineens zo vroeg wakker. Ik ben dit niet van ze gewend. Maandagochtend was het 6.15, dinsdag ook zoiets, gister 5.30 en vanmorgen zelfs 5.15. Ik hoop een beetje dat het van de warmte komt, maar tegelijk ook niet want het is nog niet eens echt zomer en als dit hun gedrag wordt bij warm weer dan hebben we nog even te gaan...

We zitten nu ook in een cirkeltje, want doordat ze zo vroeg wakker zijn worden ze chagrijnig en moe, en doordat ze moe zijn lukt het weer niet om goed te slapen. Gistermiddag toen ik ze ophaalde van het KDV zaten ze al in de ogen te wrijven, door vermoeidheid wilden ze niet eten. Direct na het eten, rond 18.15 uur, dus maar op bed gelegd en daar hebben ze dan tot 19.15 staan brullen omdat ze te moe waren om te slapen. En vanmorgen dus om 5.15 wakker en superhongerig omdat ze hun avondeten hadden laten staan. Argh. Misschien dat ik ze morgen maar even twee keer laat slapen overdag, dat doorbreekt de neerwaartse spiraal een beetje.

♥♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 03 Jun 2021 11:35

Re: Het grote slaaptopic.

Oh herkenbaar Elliot!
Beide meiden zijn hier ook elke ochtend vroeg wakker. Vreselijk!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 03 Jun 2021 12:08

Re: Het grote slaaptopic.

Ohh vervelend ja! Misschien inderdaad even twee slaapjes. En als onze zoon opeens vroeg wakker wordt helpt het nog wel om hem een fles te geven en weer in bed te leggen. Wellicht het proberen waard?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Jun 2021 12:21

Re: Het grote slaaptopic.

Hoe donker is hun kamer? Het wordt wel rond 05:15uur licht, kan het niet zijn dat ze daar wakker van worden?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jun 2021 12:43

Re: Het grote slaaptopic.

Ze krijgen al heel lang geen fles meer ‘s morgens (ze zijn bijna 2), maar ik ben in staat om het te proberen! Als ze morgen weer zo vroeg zijn doe ik dat zeker.

Licht zou kunnen, ze hebben dikke verduisterende gordijnen, maar er zit wel een raampje boven de deur dus daar komt licht doorheen. Ik kan dat nog eens afplakken, wie weet scheelt het!

♥♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 03 Jun 2021 13:09

Re: Het grote slaaptopic.

Ohh haha wow er zit gewoon een jaar tussen! Wist wel dat ze wat ouder waren maar niet dat het zoveel scheelde.
<<

Anoniem308

Bericht 03 Jun 2021 13:39

Re: Het grote slaaptopic.

He wat een goede, mijn zoontje is ook al dagen rond half zes echt klaarwakker. Toch eens proberen om zijn ramen te blinderen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jun 2021 14:16

Re: Het grote slaaptopic.

Harrison schreef:Ohh haha wow er zit gewoon een jaar tussen! Wist wel dat ze wat ouder waren maar niet dat het zoveel scheelde.

Haha ja ze zijn van eind juli 2019 :)

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jun 2021 12:40

Re: Het grote slaaptopic.

Nou de kracht van dit topic heeft zich weer bewezen hoor. Vanmorgen geslapen tot half 7!

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2021 12:42

Re: Het grote slaaptopic.

Hahahaha ik hoopte al dit te lezen toen ik zag dat je had gereageerd.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Jun 2021 12:43

Re: Het grote slaaptopic.

Ik hou van dit topic haha
Slapen jullie kids ook zo laat in s' avonds?
Het is nog zoooo licht en warm dan.
T komt steeds Tijn kamer uit.
2016
<<

Anoniem308

Bericht 04 Jun 2021 19:07

Re: Het grote slaaptopic.

Elliot schreef:Nou de kracht van dit topic heeft zich weer bewezen hoor. Vanmorgen geslapen tot half 7!

Bij ons half 8, hadden wel z’n kamer helemaal verduisterd. Ben benieuwd of hij dat morgen ook redt.
<<

meisjesmamamaria

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 09 Jun 2021 00:11

Bericht 09 Jun 2021 00:22

Re: Het grote slaaptopic.

Ik dus :palm: Ik ga eens even goed lezen en hopelijk vind ik hier tips want oei, ik voel me net een zombie!
<<

Anoniem328

Bericht 09 Jun 2021 09:01

Re: Het grote slaaptopic.

Elliot hoe gaat het nu met je zoon 's nachts? Hebben jullie al een manier gevonden om ermee om te gaan?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jun 2021 09:07

Re: Het grote slaaptopic.

Olijfje schreef:Elliot hoe gaat het nu met je zoon 's nachts? Hebben jullie al een manier gevonden om ermee om te gaan?

Lief dat je het vraagt! Er is alleen weinig verandering. We zijn nu half sinds april bezig met de stickers (al heb ik het zelf helemaal losgelaten hoor, ik benoem het nooit meer) en hij heeft nu 5 stickers. Hij zegt het zelf als hij 's morgens in zijn eigen bed wakker wordt: "mama, nu mag ik een sticker toch?" Dus dat vind ik dan prima, maar ik zeg zelf niet meer 's avonds als hij gaat slapen dat hij een sticker krijgt als hij in zijn eigen bed blijft liggen.

Ik heb verder ook niet echt actie ondernomen om hem in zijn eigen bed te laten liggen. Hij krijgt wel een nieuw bed binnenkort (half-hoogslaper), dus heel stiekem hoop ik nog dat dat iets van verandering met zich meebrengt.

♥♥
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jun 2021 19:47

Re: Het grote slaaptopic.

Ik vroeg me ineens iets af, niks waar ik onzeker ben deze keer haha, maar heb me dit de afgelopen weken vaak afgevraagd. Waarom slapen baby’s in de avond en nacht vaak beter en langer achter elkaar dan overdag?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers