Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Apr 2021 11:40

Re: Het grote slaaptopic.

Wij hebben een slaapconsult gehad bij slaaptipsvoorbabys. Pas met 20 maanden. Dat hadden we echt eerder moeten doen, binnen 3 dagen van al haar slaapproblemen af en daardoor kregen we een ander en relaxt kind. Erg goede ervaring mee dus. En wat Carra zegt.. zo rot om met die slaapjes zo bezig te zijn.. succes!
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 09 Apr 2021 19:29

Re: Het grote slaaptopic.

Carra: mengen met flesvoeding kan ik inderdaad eens proberen, bedankt voor de tip! Beide insta accounts volg ik inderdaad al! Ik lees me suf en zoveel vergelijkbare tips en wakkertijden maar ook steeds net iets anders.

AMM: ja je hebt gelijk, het is inderdaad een vicieuze cirkel. Ik ga vrijdag weer naar het CB om haar te wegen, dat moet elke drie weken omdat ze zo klein/licht is. Ze draagt nog steeds maatje 62, klein dingetje :) Motorisch doet ze het goed vind ik. Gemiddeld in ieder geval! Rollen kan ze al goed van rug naar buik en andersom. Ze zit al helemaal zelfstandig, maar kan nog niet van lig positie zelf naar zitten. Echt tijgeren doet ze nog niet maar ze kan wel om haar eigen as draaien maar daar heeft ze een eigen maniertje voor.

Joey: fijn dat je ervaring hebt met hun. Heb je het telefonisch consult gedaan of dat traject van drie weken?

Ja, met die slaapjes bezig zijn de hele dag is echt rot. Vandaag heb ik haar weer 1,5 uur vastgehouden in het donker. Ze wordt ook zo heerlijk vrolijk wakker als ze lekker geslapen heeft.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Apr 2021 19:30

Re: Het grote slaaptopic.

Telefonisch consult gehad. Ja.. met slaap hadden wij ook echt een heel ander kind!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Apr 2021 21:45

Re: Het grote slaaptopic.

Ohh vreselijk ja gestres over slaapjes. Ik hoor goede dingen over die slaapconsulten dus dat zou ik zeker proberen! Sterkte in ieder geval.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Apr 2021 22:17

Re: Het grote slaaptopic.

Nien_ schreef:Ik lees me suf en zoveel vergelijkbare tips en wakkertijden maar ook steeds net iets anders.

Ja, met die slaapjes bezig zijn de hele dag is echt rot. Vandaag heb ik haar weer 1,5 uur vastgehouden in het donker. Ze wordt ook zo heerlijk vrolijk wakker als ze lekker geslapen heeft.


Oh de stress komt bij mij weer helemaal terug als ik dit lees. Ik zie mezelf ook weer zitten met mijn oververmoeide baby.
Heel rot Nien, al die schema’s zijn anders. En dan weet je het al helemaal niet meer. Uiteindelijk kan het soms met een kleine aanpassing al beter gaan. Sterkte!
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 12 Apr 2021 19:44

Re: Het grote slaaptopic.

Dank jullie wel!

Ik heb vandaag een telefonisch consult geboekt bij slaaptipsvoorbabys, we hebben de afspraak op 22 april. Ik hoop zo dat het gaat helpen!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Apr 2021 19:45

Re: Het grote slaaptopic.

Ben benieuwd Nien. Laat je het weten? 10 dagen is nog lang als je eenmaal besloten hebt.. Succes!
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 12 Apr 2021 20:38

Re: Het grote slaaptopic.

Ja, zal ik doen!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 13 Apr 2021 09:34

Re: Het grote slaaptopic.

Typisch weer: gisteren slaapconsultant geboekt en vannacht slaapt ze gewoon van 19:40 tot 06:40 aan een stuk door en nu ligt ze al een uur te slapen tijdens haar eerste dutje. 😄
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Apr 2021 09:45

Re: Het grote slaaptopic.

Ja, zo doen die kinderen dat 🤷🏼‍♀️

Wel fijn zo! Hoop dat het blijft.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Apr 2021 09:46

Re: Het grote slaaptopic.

Ja die zijn daar uiterst gevoelig voor. 😅
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Apr 2021 09:49

Re: Het grote slaaptopic.

Ik bejubel zo min mogelijk en klaag zo snel mogelijk, dat geeft het beste resultaat 🤣
30-04-2017
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 15 Apr 2021 10:59

Re: Het grote slaaptopic.

Haha Kees, dat is een goede!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Apr 2021 11:28

Re: Het grote slaaptopic.

Haha! Fijn dat ze goed sliep Nien.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 19 Apr 2021 10:17

Re: Het grote slaaptopic.

Dus! We hebben vorige week de slaapconsult geboekt en sindsdien heeft ze gewoon super goed geslapen. Van de 6 nachten heeft ze er 4 doorgeslapen. Afgelopen nacht is ze een keer wakker geworden maar heeft ze ook voor het eerst in haar eigen kamer geslapen dus dat is niet zo gek dat ze even wakker werd.

Haar dutjes gaan sindsdien ook veel beter, ze heeft bijna elke dag een lang dutje gedaan (1,5 uur of langer) en een dutje tussen de 40-45 minuten, (en nog kort derde dutje in de namiddag) ook helemaal prima vind ik. Terwijl ze voorheen alleen maar hazenslaapjes van 25 min of korter deed.

Ik laat de afspraak voor donderdag wel staan want ik heb al betaald maar ik vind dit zo gek, na bijna 8 maanden strijd met slaapjes, eindelijk consult geboekt, en dan ineens dit. Eten gaat ook beter sinds ze beter slaapt, ze drinkt beter en ze eet meer vast voedsel omdat ze niet voortdurend moe is. Ik ben benieuwd of het zo goed doorgaat!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Apr 2021 11:11

Re: Het grote slaaptopic.

Oh wat fijn Nien. Ook dat ze daardoor beter eet!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2021 11:13

Re: Het grote slaaptopic.

Nah wat lekker zeg! En kan me goed voorstellen dat het eten en slapen samen gaan.

Ze heeft helaas het stokje aan M overgegeven. 😉😭
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Apr 2021 20:51

Re: Het grote slaaptopic.

Oh echt ellende dat de verbetering nu pas komt nu je de afspraak hebt. Maar wel fijn dat er verbetering is!
Als ze oververmoeid zijn slapen ze ook slechter, dat is een heel naar cirkeltje waar je in kan komen.

Hoop dat het steeds beter gaat!
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Mei 2021 19:07

Re: Het grote slaaptopic.

Ik up deze even met een gekke vraag over m’n zoon. Hij is nu 4,5 en komt nog steeds heel vaak halverwege de nacht bij ons in bed liggen. Ik vind dat op zich niet zo erg hoor, hij maakt ons niet wakker en ligt gewoon ineens bij ons. Hij slaapt dan ook gewoon weer goed verder. Het punt is alleen dat hij het onbewust lijkt te doen.

Omdat we het wel tijd vinden om hem gewoon in z’n eigen bed te laten slapen hadden we een paar weken terug een stickersysteem geïntroduceerd, elke nacht dat hij niet bij ons komt mag hij een sticker plakken en na 10 stickers krijgt hij een cadeautje. We zijn nu een maand verder en hij heeft pas twee stickers verdient. Het gekke is dat hij ‘s morgens wakker wordt en ook echt vaak boos is. “Waarom lig ik hier? Hoe kom ik hier? Nu heb ik alweer geen sticker.” Hij is oprecht verbaasd en weet niet meer dat hij naar ons bed is gelopen.

Ik vraag me af of het nu wel handig is om dat stickergedoe door te zetten. Hebben jullie misschien andere ideeën? Of zou dit gewoon vanzelf over gaan?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2021 19:18

Re: Het grote slaaptopic.

Ah zielig dat hij het eigenlijk niet door heeft. Dan kan je 'm inderdaad ook bijna niet belonen. Merken jullie 't wel als hij bij jullie komt liggen? Anders kan je man 'm gewoon even terug tillen naar z'n bed?
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 15 Mei 2021 19:20

Re: Het grote slaaptopic.

Haakje op je deur een idee? Of noem ik iets geks. Lijkt wel half slaapwandelen ofzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Mei 2021 19:31

Re: Het grote slaaptopic.

Fantine schreef:Haakje op je deur een idee? Of noem ik iets geks. Lijkt wel half slaapwandelen ofzo.


Hier op voortbordurend. Wij hebben bij de trap (zoon slaapt verdieping hoger dan wij) geen heel traphekje meer, dat kan ook niet echt handig op die plek. Maar om 'm toch een beetje tegen te houden als hij slaperig aan de rand staat te roepen hebben we zo'n auto achterbak netje gespannen als soort traphekje. (dus niet plat liggend maar rechtop als soort traphekje, als je het niet snapt kan ik wel foto maken).
Zoiets zou je vrij makkelijk bij z'n deur kunnen maken misschien, dat 't 'm net even tegenhoud in z'n slaap en ie misschien weer naar z'n bed terug gaat. Maar hij moet denk ik wel naar de wc kunnen ook 's nachts? Of staat er een potje op z'n kamer?
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Mei 2021 19:58

Re: Het grote slaaptopic.

Ik merk het soms wel, soms niet. We hebben net met hem afgesproken dat we hem terugleggen in bed als hij bovenkomt. Dat vond hij zelf ook een heel goed idee, want dan mag hij wel een sticker zei hij.

Een haakje vind ik zelf een beetje sneu, hij kan al volledig in paniek raken als z’n deur niet op een kier staat. En idd, hij moet ook naar de wc kunnen. Een potje gebruikt hij al heel lang niet meer en dat vindt hij nu uiteraard voor baby’s 🤣

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Mei 2021 20:16

Re: Het grote slaaptopic.

Elliot schreef:Ik merk het soms wel, soms niet. We hebben net met hem afgesproken dat we hem terugleggen in bed als hij bovenkomt. Dat vond hij zelf ook een heel goed idee, want dan mag hij wel een sticker zei hij.

Een haakje vind ik zelf een beetje sneu, hij kan al volledig in paniek raken als z’n deur niet op een kier staat. En idd, hij moet ook naar de wc kunnen. Een potje gebruikt hij al heel lang niet meer en dat vindt hij nu uiteraard voor baby’s 🤣

En een haakje op jullie deur?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2021 22:53

Re: Het grote slaaptopic.

In geval van brand is dat natuurlijk niet echt veilig..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna