Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 02 Mrt 2021 22:08

Re: Het grote slaaptopic.

Ik vond dat ook zo lastig altijd en heb daarom het boek 'Baby in een droomritme' aangeschaft bij de derde. Ik vond het een heel prettig boek en het gaf mij goede handvaten om het juiste ritme/schema te vinden en de slaapsignalen te herkennen.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mrt 2021 22:10

Re: Het grote slaaptopic.

Ja die kan ik zo ongeveer dromen (ha ha). Vandaag nog even in gelezen wat een baby van 16-24 weken zou kunnen qua schema. Qua tijden weet ik 't niet zo maar qua ritme zit ze daar min of meer wel op. En alle slaap associaties enzo weet ik wel. Vind het nog steeds (destijds bij zoontje en nu weer) een fijn boek.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 02 Mrt 2021 22:18

Re: Het grote slaaptopic.

Heel fijn! Heb het altijd jammer gevonden dat ik bij de oudste niet van het bestaan van het boek afwist (of misschien bestond dat hele boek toen nog wel helemaal niet 😅).

Misschien kun je nog proberen haar wat eerder op bed te leggen? Volgens mij zei Savi dat ook. Als we ze hier net te laat (te moe) in bed legden lukte het slapen ook niet of erg moeizaam. Als we ze dan net wat eerder op bed legden, leken ze nog klaarwakker, maar gingen ze vaak wel veel gemakkelijker slapen.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mrt 2021 22:21

Re: Het grote slaaptopic.

Ja dat vind ik wel een goede tip. Ik ga opletten of dat wat eerder lukt, bij de wat vroegere signalen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mrt 2021 23:01

Re: Het grote slaaptopic.

Bij vijf maanden zou ik ook meer sturen op wakker tijden als ze zo kort slaapt. Dus echt na 1,5 uur er in. Rond die tijd richting zes maanden gingen ze bij mij allebei echt wel langer wakker blijven. Maar het 2/3/4 ritme kwam pas tegen 8 maanden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Mrt 2021 06:50

Re: Het grote slaaptopic.

Ik heb een vraagje voor een kennis van mij.
Haar zoontje is 6mnd en een buikslaper, helaas ligt hij dus echt facedown en wordt dan hysterisch wakker omdat hij het benauwd heeft.
Hoe kunnen ze hem op z'n dug/zij laten slapen?
Hij kan zelf gewoon rollen maar ligt blijkbaar graag facedown.
Ze hebben al wel aerosleep.
30-04-2017
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 03 Mrt 2021 13:00

Re: Het grote slaaptopic.

Kunnen ze zijn hoofdje niet voorzichtig draaien als hij slaapt?

Of eventueel zo een zij-slaapkussen proberen.
<<

Anoniem308

Bericht 03 Mrt 2021 14:09

Re: Het grote slaaptopic.

Wordt hij hysterisch wakker omdat hij het benauwd heeft? Ik heb ook echte Buikslapers maar herken het helemaal niet.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 03 Mrt 2021 14:52

Re: Het grote slaaptopic.

Ik kan me wel voorstellen dat, je als je echt op je gezicht ligt, je vrij benauwd wakker wordt. Geen tips sorry!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Mrt 2021 14:59

Re: Het grote slaaptopic.

Zijkussen is hij eigenlijk al te oud voor geloof ik.
Hij draait steeds z'n gezicht in het matras en wordt dan hysterisch wakker omdat hij het benauwd heeft ja.

Heb zelf ook een buikslaper maar herken het ook niet.
30-04-2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Mrt 2021 06:59

Re: Het grote slaaptopic.

Meneer de Uil schreef:Burn, misschien ongevraagd advies en/of doe je dit allang. Hier hielp het heel erg om een doekje aan de speen te doen. Sinds we dat bij beiden deden, hoefden we beduidend minder vaak ons bed uit voor een speen.

Sorry als je hier niks aan hebt, maar het was hier zo'n simpele oplossing voor minder vaak eruit hoeven 's nachts dat ik hem toch even wilde delen.

Helaas, ook deze tip werkt niet. Afgelopen 2 nachten zijn we er zeker 10x geweest. Dat was wel extreem. Maar elke nacht 3x is nog wel standaard. Bluh.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 21:23

Bericht 19 Mrt 2021 10:37

Re: Het grote slaaptopic.

Burn schreef:
Meneer de Uil schreef:Burn, misschien ongevraagd advies en/of doe je dit allang. Hier hielp het heel erg om een doekje aan de speen te doen. Sinds we dat bij beiden deden, hoefden we beduidend minder vaak ons bed uit voor een speen.

Sorry als je hier niks aan hebt, maar het was hier zo'n simpele oplossing voor minder vaak eruit hoeven 's nachts dat ik hem toch even wilde delen.

Helaas, ook deze tip werkt niet. Afgelopen 2 nachten zijn we er zeker 10x geweest. Dat was wel extreem. Maar elke nacht 3x is nog wel standaard. Bluh.



Wat lastig. Wij hebben 2 knuffeldoekjes met speen eraan en zes losse spenen. Dat werkt bij ons. Maar ook wij lopen elke avond/nacht nog wel 2x naar zn kamer om alle spenen weer te brengen en een kus te brengen.
Is een speen brengen genoeg? Onze smurf wil soms gewoon even zingen of knuffelen of heeft ergens last van.

Hopelijk komt er een oplossing voor jullie!
<<

Anoniem308

Bericht 19 Mrt 2021 11:59

Re: Het grote slaaptopic.

Burn schreef:
Meneer de Uil schreef:Burn, misschien ongevraagd advies en/of doe je dit allang. Hier hielp het heel erg om een doekje aan de speen te doen. Sinds we dat bij beiden deden, hoefden we beduidend minder vaak ons bed uit voor een speen.

Sorry als je hier niks aan hebt, maar het was hier zo'n simpele oplossing voor minder vaak eruit hoeven 's nachts dat ik hem toch even wilde delen.

Helaas, ook deze tip werkt niet. Afgelopen 2 nachten zijn we er zeker 10x geweest. Dat was wel extreem. Maar elke nacht 3x is nog wel standaard. Bluh.

Wij hadden daarom altijd drie spenen in bed. Maar helaas wilde ze toen eenmaal altijd die drie spenen hebben 🙊
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Mrt 2021 13:48

Re: Het grote slaaptopic.

Ze heeft 4 glow in the dark spenen en 1 gewone. Dus genoeg keuze haha.

Speen en aai over de bol en kus is bijna altijd genoeg.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 19 Mrt 2021 20:51

Re: Het grote slaaptopic.

Ah balen...zat zo te duimen dat dit ook voor jullie de oplossing zou zijn.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 21:23

Bericht 19 Mrt 2021 22:33

Re: Het grote slaaptopic.

Die knuffel spenen vallen hier nagenoeg nooit uit bed en is hier wel de oplossing. Wij hebben ook klassieke muziek aan en een vrij fles nachtlampje aan. Zonder licht aan werd hij gillend wakker. De muziek staat aan omdat dat hem rust geeft terwijl hij ‘s nachts even wakker is. Wij hebben nou eenmaal een kindje die gerust een uur wakker kan liggen tussen een slaap cyclus. Maar met muziek blijft hij meestal wel kalm neuriënd in bed liggen i.p.v. springen en roepen.

Wat zou het “probleem” zijn? Het niet kunnen vinden van de speen of gewoon toch even een knuffel nodig?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Apr 2021 18:50

Re: Het grote slaaptopic.

Ik baal er van dat T weer zo slecht inslaapt als het nog licht is buiten.
Hij is ook altijd vroeg wakker dus hij krijgt gewoon echt te weinig slaap zo.
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 03 Apr 2021 20:21

Re: Het grote slaaptopic.

Salome schreef:Ik baal er van dat T weer zo slecht inslaapt als het nog licht is buiten.
Hij is ook altijd vroeg wakker dus hij krijgt gewoon echt te weinig slaap zo.

Erg herkenbaar!
Al kan ze er dit jaar alweer wat beter tegen, lijkt het.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Apr 2021 20:41

Re: Het grote slaaptopic.

Ja hier toch ook wel! Hij is nog wakker!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Apr 2021 21:38

Re: Het grote slaaptopic.

Marin schreef:Ja hier toch ook wel! Hij is nog wakker!


Ohh dat is wel erg laat.
Het duurde al met al 1,5 uur voor hij sliep.
Maar ik vind dit dus niet oké als hij dinsdag om 6.30 uit bed moet.
Voorheen sliep hij om 19 uur vrijwel direct.
Dan haalde hij wel 11 uur slaap.

Ik ga toch eens kijken voor andere gordijnen.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Apr 2021 21:52

Re: Het grote slaaptopic.

Ja donkere gordijnen is wel slim! En ik weet niet of jullie wel eens de tekst 'het is donker dus het is bedtijd' gebruiken maar dat is slim om niet aan elkaar te koppelen nu natuurlijk.

Uiteindelijk sliep hij na tienen pas! Denk wel dat dat komt omdat we bij m'n moeder zijn en't extra leuk is.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Apr 2021 21:58

Re: Het grote slaaptopic.

Nee, ik gebruik alleen de kleuren blauw en geel met slapen: geel is wakker en blauw is stil zijn in bed/slapen (die geweldige klok). Ik vind zo ideaal, die klok regel geldt overal dus met kamperen is hij stil of als we bij anderen logeren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Apr 2021 09:58

Re: Het grote slaaptopic.

Ik weet het even niet meer! Ons dochtertje van 7 maanden slaapt op zich ‘s’nachts prima. Ze gaat tussen 18:30-19:30 naar bed en werd meestal maar een keer wakker tussendoor, al is het de laatste tijd wel dat ze ook vaker even wakker wordt. Dan wil ze geen melk maar gewoon niet meer in haar eigen bedje slapen.

Haar dutjes gaan op zijn zachts gezegd niet goed. Ze kan nog steeds de slaap cyclussen niet aan elkaar koppelen. De keren dat ze langer dan 45 min heeft geslapen zijn op een hand te tellen. Op zich zou ik het prima vinden als ze 45 min zou slapen maar de afgelopen 2 weken werden haar slaapjes steeds korter. Van 45 naar 40 toen een aantal dagen 35 minuten en gisteren van 25 minuten naar vandaag 10 minuten. Ik heb van alles geprobeerd, haar wakker op bed leggen, slapend weg leggen, half wakker weg leggen, na 35 min naar binnen sluipen en haar over haar wang strelen, haar met rust laten, haar een knuffeltje meegeven. Ik heb eerst een tijd lang droom ritme geprobeerd en dat begon goed te gaan totdat ze naar het KDV ging en daar ook ziek werd, daarna ben ik juist heel erg op slaap signalen gaan letten en haar dan naar bedje doen en dat maakte geen verschil. Ik heb wakkertijden langer gemaakt/korter gemaakt en alles meerdere dagen achter elkaar geprobeerd. Ze is als ze wakker wordt even vrolijk maar wordt binnen een uurtje jengelig van de moeheid. Doordat ze zo’n korte slaapjes doet, heeft ze vaak nog 4 dutjes per dag. In de wandelwagen/draagzak slaapt ze ook sinds een maand of 2 niet meer. Het enige wat helpt is als ik haar vasthou en met haar in een donkere kamer blijf zitten een aantal uur lang maar ik houd dit niet vol elke dag. Niet alleen krijg ik niets gedaan op een dag, ik zit er emotioneel ook een beetje doorheen omdat ik de hele dag bezig ben met haar slaapjes en op de klok kijken! Haar dutjes gaan vanaf haar geboorte al slecht maar ik las overal na 6 maanden word het beter! Bij ons is het juist nog slechter geworden. Heeft iemand ervaring met een slaapconsultant en zo ja wie zou je aanraden?

Daarbij eet ze ook niet echt goed. Ze drinkt de laatste weken nog maar 450ml per dag en vast voedsel eet ze alleen maar een paar hapjes van. Ze zit sowieso op de laagste groeicurve (3e percentile) en daar is ze nu ook vanaf gevallen. Qua melk krijgt ze trouwens alleen maar BV dat ik kolf voor haar, geen flesvoeding. Als flesvoeding beter zou zijn voor haar slaapjes sta ik er zeker voor open om dit te proberen. Ik denk dat haar slecht eten gerelateerd is aan haar slecht slapen. Ik denk ook niet dat er medisch iets mis is met haar.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 09 Apr 2021 10:08

Re: Het grote slaaptopic.

Als ze ook slecht eet kan ik me voorstellen dat ze niet genoeg kan slapen omdat ze honger heeft. Je zou de borstvoeding kunnen mengen met flesvoeding. Dan zit er misschien net een ander smaakje aan en drinkt ze misschien meer.

Ik volg op ig slaaptipsvoorbabys en slaapkops. Als ik een consult zou doen dan zou ik voor de eerste gaan. Maar dat is op gevoel, geen ervaring.

Wat is het rot om zó met de slaapjes bezig te zijn he. Ik deed ook bijna niks anders meer. Heel vermoeiend. Maar bij ons ging het na 6 maanden inderdaad opeens beter.
<<

Anoniem308

Bericht 09 Apr 2021 10:30

Re: Het grote slaaptopic.

Dit klinkt als een vicieuze cirkel. Wellicht zou je het consulatiebureau eens kunnen raadplegen voor advies, of de huisarts. Want als ze te moe is om goed te eten of andersom is dat natuurlijk niet goed voor haar ontwikkeling. Hoe gaat het bijv motorisch kan ze al zitten of tijgeren, rollen? Sommige baby's zijn daar zo vlot mee waardoor dat ook zoveel energie kost.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder