Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Steun jij een goed doel?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2017 08:34

Re: Steun jij een goed doel?

Mooi Ell, wij hadden vorige ook een Foster Parents kindje.

Ik steun het KWF, Warchild en het WNF door middel een maandelijkse donatie. Daarnaast ben ik lid van de Postcode Loterij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2017 08:37

Re: Steun jij een goed doel?

Ik geef geen vaste bedragen, maar wel altijd aan collectes (ongeacht waar het voor is), en bij acties voor giro555 ofzo stort ik meestal ook wel iets. Of als mensen een sponsorloop of iets in die trant doen. En die actie die Ell bedoelt, bij onze Albert Heijn is dat meestal van Dorcas (hulp aan armen in Oost-Europa en Afrika), dan hebben zij een boodschappenlijstje en dan kun je één of meerdere producten van dat lijstje kopen en inleveren. Daar doe ik ook altijd aan mee.

♥♥
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2017 08:47

Re: Steun jij een goed doel?

Ik steun de dierenbescherming.

Ik heb jaren geleden ook het WNF gesteund, tot ik zag hoeveel geld er naar de directeur en management ging. Dat voelde voor mij niet logisch om daar dan aan bij te dragen. En dat is helaas met veel goede doelen zo.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Dec 2017 09:01

Re: Steun jij een goed doel?

Ik doneer elk jaar met Ramadan iets aan een goed doel. Meestal iets met kinderen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2017 09:09

Re: Steun jij een goed doel?

Ell schreef:
Soms staat er bij AH iemand van de voedselbank. Je kunt dan iets extra's kopen en het daar afgeven. Dat doe ik ook altijd, maar ze staan er bijna nooit.


Ja bij de AH in onze vorige woonplaats stond er rond Kerst altijd iemand van de voedselbank en dan kochten we ook van alles voor ze met zo'n boodschappenlijstje. Dat heb ik hier nog niet eerder gezien. Misschien dit jaar.
Let's discover the world together.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 06 Dec 2017 09:37

Re: Steun jij een goed doel?

Ik geef altijd aan collectes en andere kleine initiatieven van mensendieck bijvoorbeeld een kraampje hebben staan ofzo en dan een x bedrag aan een goed doel doneren.
Ik teken ook altijd de petities van Amnesty, dan vragen ze aandacht voor een bepaald persoon en kun je online de petitie tekenen. En je krijgt ook wel eens een update over hoe het nu gaat met die persoon (strafvermindering/vrij gelaten etc).

Verder ben ik een beetje aan het kijken hoe ik het nu wil gaan doen. Ik wil eigenlijk wat kleinere initiatieven steunen omdat ik denk dat het grootste gedeelte van het geld terecht komt waar het zou moeten. Maar tegelijkertijd ben ik wel kritisch, omdat ik ook van mening ben dat als het westen maar geld blijft geven voor bijvoorbeeld waterputten ofzo, de arme landen met rijke leiders lekker achterover gaan leunen want het westen lost hun problemen wel op.

Dus ik denk dat ik iets kleinschaligs ga zoeken met kinderen en onderwijs omdat ik vind onderwijs zo goed kan helpen bij de ontwikkeling van een land. Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 06 Dec 2017 09:38

Re: Steun jij een goed doel?

Marin schreef:
Ell schreef:
Soms staat er bij AH iemand van de voedselbank. Je kunt dan iets extra's kopen en het daar afgeven. Dat doe ik ook altijd, maar ze staan er bijna nooit.


Ja bij de AH in onze vorige woonplaats stond er rond Kerst altijd iemand van de voedselbank en dan kochten we ook van alles voor ze met zo'n boodschappenlijstje. Dat heb ik hier nog niet eerder gezien. Misschien dit jaar.

Je kan hier het hele jaar door de voedselbank steunen, alleen wat mensen in die bak gooien vind ik echt belachelijk. :palm:
<<

Anoniem231

Bericht 06 Dec 2017 12:59

Re: Steun jij een goed doel?

Cotton schreef:
Marin schreef:
Ell schreef:
Soms staat er bij AH iemand van de voedselbank. Je kunt dan iets extra's kopen en het daar afgeven. Dat doe ik ook altijd, maar ze staan er bijna nooit.


Ja bij de AH in onze vorige woonplaats stond er rond Kerst altijd iemand van de voedselbank en dan kochten we ook van alles voor ze met zo'n boodschappenlijstje. Dat heb ik hier nog niet eerder gezien. Misschien dit jaar.

Je kan hier het hele jaar door de voedselbank steunen, alleen wat mensen in die bak gooien vind ik echt belachelijk. :palm:


Wat ze (de voedselbank) hier weggooien vind ik nog belachelijker :palm:
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers