Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jun 2018 17:27

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Ah lieve Bliss, maar het ís ook 40 weken he. Ik heb die fout ook gemaakt, in m'n hoofd was 37 weken al full term maar dat is natuurlik niet zo. Ze komt echt, binnen nu en drie weken is ze er. Echt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 02 Jun 2018 17:34

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Ik heb de week voor mijn bevalling rozenbladthee gedronken, bakken ananas, liters tonic, veel bewogen. En ze kwam toen dus mooi op de uitgerekende datum. Ik opende dit topic njet voor niets, ik was er ook zo klaar mee.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2018 18:10

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Jaaa ik weet het natuurlijk ook allemaal wel, maar die laatste weken lijken inderdaad zo eindeloos te duren! En ik verveel me ook gewoon, ik doe steeds minder elke dag en kán ook gewoon niet meer zo veel. Een stukje lopen kost me veel moeite, dus mijn dagen bestaan vooral uit slapen, series kijken en boodschappen doen. Op zich geen ramp natuurlijk, maar het voelt nogal doelloos momenteel. Maar goed, het kan nu inderdaad niet heel lang meer duren, ik hoop maximaal twee weken nog, dus het is te overzien. Zit even in de klaagmodus vandaag.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Jun 2018 18:19

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Het klinkt afgezaagd maar echt, geniet nog even van dat niks doen en laad op. Want straks ga je die vrije tijd soms echt wel missen. Ik snap je ongeduld overigens goed hoor en ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar jullie meisje :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ChiQ

Bericht 02 Jun 2018 18:21

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Haha, idd wat Lady zegt Bliss! Ik had net als jij echt genoeg ervan, maar zodra hij eruit was en ik 2 nachten een beetje gesnoozed had en moe was, dacht ik: ok stop hem weer terug.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Jun 2018 18:25

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

ChiQ schreef:ok stop hem weer terug.
Dat denk ik nog steeds en ze zijn 6 en 2. Het zal niet meer passen dus vanmorgen zei ik maar tegen m’n man dat ik ergens anders ga wonen.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Jun 2018 18:27

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Lady en chiq, wat jullie zeggen is heel erg waar, alleen dat is echt het allerlaatste wat ik wilde horen toen ik 38+ weken zwanger was. Ik was het zo zat, ik verveelde me dood, ik wilde gewoon bevallen en niet luisteren naar die cliché’s, hoe waar ook. En ik heb zomaar eens het gevoel dat Bliss dat precies zo heeft. Haha!

Bliss, succes nog even en hopelijk komt ze snel!

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2018 18:30

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Haha ja ik snap jullie, straks verveel ik me waarschijnlijk nooit meer en snak ik naar een dagje slapen en netflixen. Het zijn gewoon twee uitersten. Toen ik zwanger raakte, wist ik meteen dat ik dit het ergst zou gaan vinden: het niet weten wanneer de baby eruit komt. Ik droom nu ook al een paar nachten dat ze geboren is, beetje jammer als ik dan weer wakker word.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 02 Jun 2018 18:45

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Urban Naked schreef:
ChiQ schreef:ok stop hem weer terug.
Dat denk ik nog steeds en ze zijn 6 en 2. Het zal niet meer passen dus vanmorgen zei ik maar tegen m’n man dat ik ergens anders ga wonen.


O. Cool daar wil ik ook wonen.
<<

ChiQ

Bericht 02 Jun 2018 18:48

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Ja ik kreeg ook moordneigingen als mensen zeiden dat ik het ervan moest nemen. Ik weet nog dat ik megatheatraal op 2 januari met een muts op, veel te korte top want niets past meer dus je zag zo’n stuk huid nog boven mijn afzwakkende zwangerschapsbroek en een leren jas waarbij ik echt niet mijn armen bewegen kon naar de winkel ging. Toen zei een man: ‘ja, je denkt vast dat dit het ergste is, maar die komt nog’ ik wilde hem neersteken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Jun 2018 19:33

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Er zal vast een verschil zijn omdat er hier al een rond rent, maar ik heb dat gevoel dus eigenlijk niet echt hè, doelloos afwachten.
Het wordt nu echt wel zwaarder, vooral door die peuter, maar kan er ook echt van genieten dat m'n man en ik nog even 's avonds samen op de bank een filmpje kunnen kijken en zo.
Had ik overigens voor E. geboren werd net zo. Maar ik ben ook niet echt control freakerig of zo, dat helpt ook wel denk ik.
Kan soms juist wel een beetje opzien tegen de clusteravonden en huil uurtjes en zo :laughcry:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2018 19:38

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Ja ik weet natuurlijk helemaal niet hoe het is met een baby straks, dus kan ik er ook niet tegen opzien. Dus over twee of drie weken verlang ik misschien al terug naar deze tijd. :P
❤ 7 juni 2018
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 02 Jun 2018 19:49

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Bliss schreef:Ja ik weet natuurlijk helemaal niet hoe het is met een baby straks, dus kan ik er ook niet tegen opzien. Dus over twee of drie weken verlang ik misschien al terug naar deze tijd. :P


Ik denk dat je dan verlangt naar de tijd vóór je zwangerschap :smile:
Overigens dacht ik dat die van mij er ook nooit uit zou komen. Uitgerekende datum kwam en ging. En toen zei ik tegen vriend "kom, we gaan eens uit eten want het zal wel de laatste keer kunnen zijn"
Na het eten had ik constant het gevoel te moeten plassen. Ik zeurde nog iets van zal je zien dat ik NU een blaasontsteking krijg. Dus ik in bad. En echt hoor... uit het niks: WEE. Rust... WEE ... rust ... WEE
7 uur en een ruggenprik later was hij er.

En nu? Nu denk ik soms: waar ben ik aan begonnen ;-)
22112014 / 10042019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2018 19:59

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Ja idd Oreo, naar de tijd vóór de zwangerschap is een betere optie dan. :wink: Denk dat ik af en toe ook wel ga denken: waar ben ik aan begonnen? Maar ja, there's no way back en ik heb van horen zeggen dat je er zo veel voor terugkrijgt! :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 02 Jun 2018 20:02

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Die van mij had een medium driftbui omdat hij niet 3 ijsjes mocht tegelijkertijd, schopte tegen een lege doos en zei tegen mij: ‘ik word gek van jou en alle nee nee nee!!’ Haha dus valt best mee hoor dat zoveel voor terug.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Jun 2018 20:06

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Urban Naked schreef:
ChiQ schreef:ok stop hem weer terug.
Dat denk ik nog steeds en ze zijn 6 en 2. Het zal niet meer passen dus vanmorgen zei ik maar tegen m’n man dat ik ergens anders ga wonen.


Whahaha UN!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Jun 2018 22:12

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Bliss schreef:Haha ja ik snap jullie, straks verveel ik me waarschijnlijk nooit meer

Ja wel hoor, voor de zevende keer voeden, verschonen of in slaap wiegen is soms retesaai. Het enige verschil is dat je je verveelt met een baby in je armen en dus niet veel meer kan doen dan netflixen als vermaak :laughcry:
Succes met wachten!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2018 22:16

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Nu wordt het leuker, maar toen ze er net was en veel huilde wou ik echt dat ik meer leuks gedaan had tijdens m'n verlof.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2018 22:39

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

De eerste drie weken van m'n verlof had ik nog genoeg te doen en dingen afgesproken enzo, die weken vlogen voorbij! Maar vanaf 37 weken werd m'n agenda steeds leger en ik heb nu ook gewoon de energie niet meer om van alles te ondernemen. Ik bekijk het nu maar per week, doe hier en daar nog wel wat, maar het wordt steeds minder. Laat ik het maar van de positieve kant bekijken: de helft van de wachtweken is al voorbij! En misschien ben ik al dik over de helft.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 02 Jun 2018 23:01

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Ik had me juist vergenomen alle klusjes etc te doen om na 37/38 weken niks meer te hoeven...alleen lag in toen al in ziekenhuis en heb ik geen dag “niks” gedaan.. haha! Doe toch maar lekker veel dutjes Bliss!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 02 Jun 2018 23:14

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Dat wachten is op het laatst gewoon ook stom. Ik vond het ook zo'n gek idee dat ik morgen kon bevallen maar het ook nog veel langer kon duren. Oudste kwam met 41+1 na een inleiding dus ik verwachtte jongste niet veel eerder dan dat. Ik was juist de laatste weken toen ook weer wat mobieler gek genoeg, lekker genoten van nog even dingetjes met oudste doen enzo. Met 39+4 heb heel lang staan dansen met oudste. Die kleine dansen we er gewoon uit zei ik. En dat heeft gewerkt hoor! S avonds voelde ik het intuïtief al, opeens moest het logeerbed voor oppassende schoonouders klaar en mn ziekenhuis koffer heb ik gecheckt voor ik in bed stapte. En nog geen half uur later begonnen de weeën, die voor mijn gevoel veel te kort waren om iets te doen maar direct heel vervelend door mn benen golfden. Bleek toch echt de start, jongste kwam met 39+5. Dus dansen Bliss!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 03 Jun 2018 05:59

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Blissje, hoe gaat het nu? Het kan echt ineens heel snel gaan hoor!
<<

Anoniem236

Bericht 03 Jun 2018 07:53

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Haha Lilou, ik ging ook dansen, toen nog met de Xbox camera. Niks geholpen.
Je weet natuurlijk nooit of de bevalling niet begonnen was als er niet gedaanst was
<<

Geel

Bericht 03 Jun 2018 08:35

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Ik denk dat wat Marin zegt, gewoon heel erg klopt: als je je focust op ‘vanaf 38 weken mag ze komen’ en dat als de deadline ziet, kunnen vier weken wachten heel lang duren. De meeste baby’s worden gewoon pas na 40 weken geboren, dat is een realistischer gedachte.

Bliss, mss helpt het om een gedachteoefening te doen waarin je omarmt wat er gaat gebeuren, ipv dat je ‘schopt’ tegen het onbekende? Je zit wrsch toch op de bank haha, dus hou je snoet naar de zon, doe je ogen dicht, adem in, adem uit en denk aan de positieve en mooie dingen waarmee je verrast gaat worden. Die dromen van je ook - zie het als een teken van je lijf en je psyche dat je bezig bent met de komst van je baby, want dit werkt echt allemaal mee bij het op gang komen van je bevalling.

Edit: nog een tip trouwens, kijk je al de vlogs van Sanny zoekt geluk? Zij is nu ook hoogzwanger en net met verlof. Naast dat je met zo'n vlog kijken weer een half uur wordt geëntertaind, is het misschien ook wel herkenbaar voor je en herkenbaarheid is altijd fijn als je je een beetje ellendig voelt. :wink:
Laatst gewijzigd door Geel op 03 Jun 2018 09:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem245

Bericht 03 Jun 2018 08:39

Re: Hoe en wanneer begon bij jou de bevalling?

Ik snap sowieso niet goed waarom je vanaf 37 weken gaat zitten wachten. 40 weken is niet voor niks. Je hebt een uitgerekende datum gehad, en als die verstreken is snap ik echt dat je baalt en geen houvast meer hebt. Maar met 37 weken is er nog geen enkele reden om aan te nemen dat je baby er aan komt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers