Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iets aangeschaft als investering?

<<

Anoniem336

Bericht 02 Dec 2017 23:03

Iets aangeschaft als investering?

Hebben jullie weleens iets aangeschaft, met de intentie om het te bewaren tot een moment dat het meer waard zal zijn?

Mijn man wilde laatst een speciale lego uitgave aanschaffen, als investering. Hebben we niet gedaan, vonden de aanschafkosten toch wel hoog. Maar had er tot dat moment nooit zo over nagedacht. Maar kan wellicht best interessant zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Dec 2017 23:17

Re: Iets aangeschaft als investering?

Mijn vriend heeft ooit een aparte uitvoering BMW cabrio gekocht voor een fijne prijs. Vorig jaar of het jaar weer verkocht voor bijna 8K meer.
Maar goed, zoiets tref je niet zovaak en het is altijd zo'n gok.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Dec 2017 23:38

Re: Iets aangeschaft als investering?

Geen voorwerpen, maar wel een paard. Die heb ik met winst verkocht. Niet veel, maar toch.

En misschien in de toekomst het huis waar we nu wonen...
<<

Anoniem252

Bericht 02 Dec 2017 23:51

Re: Iets aangeschaft als investering?

Ik heb wel eens bij de kringloop heel goedkoop merklleding gekocht en daarna op marktplaats met flinke winst verkocht.
<<

Anoniem336

Bericht 02 Dec 2017 23:55

Re: Iets aangeschaft als investering?

Ik vind het best lastig inschatten, wat nu echt waarde heeft.
Ik kom wekelijks bij de kringloop, maar kan moeilijk waarde inschatten. Heb weleens iets gekocht met idee door te verkopen, maar 0 interesse. Dus ben wat huiverig :)
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 03 Dec 2017 00:28

Re: Iets aangeschaft als investering?

Nee, en ik zou het ook niet snel doen denk ik. Als ik Lego zou kopen, zou ik ermee willen spelen. Als ik een auto zou kopen, wil ik erin rijden. Ik denk dat met Lego nog moeilijker is dan met een auto. Een auto of huis kun je bijvoorbeeld opknappen en op die manier waardevermeerdering creëren. Die Lego moet je waarschijnlijk ongebruikt in de kast laten staan.

Kleding zou ik ook niet doen, omdat ik geen zin heb in het gedoe van het verkopen.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 03 Dec 2017 06:57

Re: Iets aangeschaft als investering?

Mijn man heeft dus Lego van Star Wars aangeschaft. Allemaal nieuw in doos. Stuk of 25 dozen staan er achter de schotten op zolder. Ook get meeste is special edition. Veel zijn al veel meer waard dan de aanschaprijs.
Ik vind het maar stom. Tot nu toe heeft hij er misschien een paar honderd aan verdiend. Ik geloof niet dat het ooit in de duizenden gaat lopen. Maargoed hij mag van mij z’n gekte hebben. Het geld knden we missen en de ruimte is er.

Onze zoon van 6 vindt het trouwens maar stom dat hij er niet mee mag spelen :smile:
05-05-2005 01-05-2011
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 03 Dec 2017 08:05

Re: Iets aangeschaft als investering?

Je hebt natuurlijk bepaalde lego verzameling objecten.
Die kun je opbouwen en als je de doos en boekjes bewaard kun je ze vaak weet voor evenveel of meer doorverkopen.

Als je deze lego in een doos bewaard en nooit opgebouwd zal deze zeker in waarde stijgen. Maar dan gaat het echt om de collector items van lego.
Zonder beschadiging of verkleuring.

Ik heb een item die ik nu al zonder doos voor meer kam doorverkopen dan dat ik hem gekocht heb.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Dec 2017 08:47

Re: Iets aangeschaft als investering?

Nee, nooit gedaan. Alleen m’n huis. Dat is op dit moment twee keer zoveel waard als toen we het kochten 4 jaar geleden.
#teammaple🍁
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 03 Dec 2017 09:51

Re: Iets aangeschaft als investering?

Bij ons is ook ons huis een soort investering, we hebben t redelijk goedkoop gekocht en door verbouwing en aanbouw word het straks als het goed is ook meer als het dubbele waard. Mijn man heeft het nu nog druk met werk, maar het is ook een idee om in een toekomst een goedkoop huisje/boerderijtje in Frankrijk te kopen en op te knappen om weer te verkopen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem336

Bericht 03 Dec 2017 11:15

Re: Iets aangeschaft als investering?

Theeleut schreef:Mijn man heeft dus Lego van Star Wars aangeschaft. Allemaal nieuw in doos. Stuk of 25 dozen staan er achter de schotten op zolder. Ook get meeste is special edition. Veel zijn al veel meer waard dan de aanschaprijs.
Ik vind het maar stom. Tot nu toe heeft hij er misschien een paar honderd aan verdiend. Ik geloof niet dat het ooit in de duizenden gaat lopen. Maargoed hij mag van mij z’n gekte hebben. Het geld knden we missen en de ruimte is er.

Onze zoon van 6 vindt het trouwens maar stom dat hij er niet mee mag spelen :smile:


om die editie gaat het dus. Maar wat ik begreep gaat het om ca 1000 eur, dat vind ik best veel geld voor wat blokjes :)
We hebben laatst een Lego doos gekregen voor de verjaardag van de oudste, maar die had hij al. Het lijkt hier inmiddels wel een lego winkel met al die setjes.
Ik wilde m verkopen, nu met de Sint en Kerst raak je het zo kwijt. Maar man wil het bewaren voor ’later’.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Dec 2017 11:45

Re: Iets aangeschaft als investering?

Ik niet, mijn man twee hele oude vespa's. Die knapt hij op.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 04 Dec 2017 21:02

Re: Iets aangeschaft als investering?

Ik vind het voordeel van bijvoorbeeld iets opknappen, zoals een vespa, dat je er zelf iets aan hebt. Je kunt daar zelf tijd in steken en plezier aan beleven. Die lego staat alleen maar stof te happen.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Dec 2017 21:27

Re: Iets aangeschaft als investering?

Mijn man is ook bezig met een lego verzameling aanleggen. Dozen mogen niet open want het wordt heel veel meer waard volgens hem.
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 04 Dec 2017 21:33

Re: Iets aangeschaft als investering?

Girli schreef:Ik vind het voordeel van bijvoorbeeld iets opknappen, zoals een vespa, dat je er zelf iets aan hebt. Je kunt daar zelf tijd in steken en plezier aan beleven. Die lego staat alleen maar stof te happen.


Maar als de uren en het materiaal financieel minder waard zijn dan de meerwaarde die je er mee creëert, is het toch een investering?

Behalve ons huis hebben we geen investeringen gedaan. Ons huis heeft overwaarde doordat we zelf bijna alle klussen gedaan hebben en doordat de woningmarkt weer behoorlijk vol lucht gepompt is. Dat laatste deel overwaarde kan dus ook weer verdwijnen.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Dec 2017 08:27

Re: Iets aangeschaft als investering?

Ik heb wel een paar boeken die ik had al had en tegenkwam in de kringloopwinkel of op een rommelmarkt tóch gekocht. Gaat om een aantal WO2 boeken die zeer beperkt zijn uitgebracht en nu dus langzaam 'zeldzaam' worden. Mijn eigen boeken zal ik nooit weg doen, die staan nog bij m'n moeder veilig opgeslagen, maar de dubbele zijn wel bedoeld om te verkopen. Paar jaar geleden heb ik er eentje verkocht, die ik zelf kocht voor 45 euro bij een oud boekenwinkeltje en heb verkocht voor 230 euro. Zijn geen wereldbedragen, maar ach..
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 05 Dec 2017 23:03

Re: Iets aangeschaft als investering?

Green_Pepper schreef:
Girli schreef:Ik vind het voordeel van bijvoorbeeld iets opknappen, zoals een vespa, dat je er zelf iets aan hebt. Je kunt daar zelf tijd in steken en plezier aan beleven. Die lego staat alleen maar stof te happen.


Maar als de uren en het materiaal financieel minder waard zijn dan de meerwaarde die je er mee creëert, is het toch een investering?
Ja, dat is ook zo. Ik bedoel alleen dat je met het opknappen van iets, een huis of auto bijv., er zelf ook plezier van hebt (en niet alleen geld). Die lego staat alleen maar in huis en je mag er niet mee spelen, want dan verlies je waarschijnlijk je investering.
<<

Anoniem222

Bericht 07 Dec 2017 16:29

Re: Iets aangeschaft als investering?

Kunst, maar niet perse als investering. En aandelen en bitcoins, maar dat zijn geen gebruiksvoorwerpen.
<<

Anoniem245

Bericht 09 Dec 2017 11:53

Re: Iets aangeschaft als investering?

Mijn instrumenten zijn een investering, maar die gebruik ik om geld te verdienen, niet om te kunnen doorverkopen.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 09 Dec 2017 12:01

Re: Iets aangeschaft als investering?

Vier appartementen en ons huis
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Dec 2017 13:09

Re: Iets aangeschaft als investering?

Wauw Druifje!

Mijn woning is ook een investering. Een goede lijkt het. De ex huurwoningen worden nu tegen ons hypotheekwaarde (waar ook een kleine som voor verbouwing in zit verkocht) in de staat waarin wij het ook hebben aangeschaft. Wat meer gemoderniseerde woningen worden voor zeker €30k meer aangeboden. We zijn zeker niet van plan om te verhuizen, maar ik ben er blij mee omdat mijn vorige woning bijna €30k onder water stond.
L2014 & H2017
<<

Anoniem228

Bericht 09 Dec 2017 15:50

Re: Iets aangeschaft als investering?

Harrison schreef:Kunst, maar niet perse als investering. En aandelen en bitcoins, maar dat zijn geen gebruiksvoorwerpen.


Leuk jij ook aan de bitcoins. Ik ook gaat super goed sinds ik ze heb.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Dec 2017 15:53

Re: Iets aangeschaft als investering?

Mijn man heeft een whiskey collectie die langzaam veel geld waard wordt. Ieder jaar een fles gekocht.
Eigenlijk wil hij ze wel proeven haha
2016
<<

Anoniem336

Bericht 09 Dec 2017 17:06

Re: Iets aangeschaft als investering?

Leuk om die verschillende dingen te lezen.
Grappig ook, whiskey. Hoe moet ik dat zien? Gewoon een fles van de slijterij zal het niet zijn :) gaat het dan om een speciale oplage?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 09 Dec 2017 18:19

Re: Iets aangeschaft als investering?

Wij beleggen trouwens ook een aardig bedrag.
Ook ons huis is een investering. En het appartement waar mijn schoonouders wonen. Zij huren het van ons.
05-05-2005 01-05-2011
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers