Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woonkamer pimpen

<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 19:39

Woonkamer pimpen

Ik ben nooit zo van m'n interieur veranderen, maar ik ben m'n woonkamer nu zat.
Ik vind het te strak en te mannelijk. Laatst heb ik fotolijstjes opgehangen om het een beetje op te leuken maar ik vind het nog steeds niet echt gezellig.
Op de foto's is het een bende, dat is het nu niet meer. Deze week ga ik even met m'n moeder (die vindt dat leuk om te doen en is er ook wel goed in, vind ik) op pas om nieuwe dingetjes te kopen. Kussentjes, vloerkleed (kan dat wel, op vloerbedekking? Of is dat gek?) en accessoires.
Ik wil het wat warmer en gezelliger hebben, ik liep bijvoorbeeld laatst langs de Wereldwinkel en daar zag ik allemaal leuke dingen.
Laatst gewijzigd door Anoniem4 op 22 Okt 2013 20:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem9

Bericht 20 Okt 2013 19:44

Re: Woonkamer pimpen

Je houdt alle meubels? Ik zou zeker wat met een kleur op de muur gaan doen. Het is zo wit! Of een mega schilderij/poster/iets ophangen.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2013 19:47

Re: Woonkamer pimpen

Ik zou inderdaad wat kleur op de muur aanbrengen. En bij de kringloop kun je misschien wat leuke meubels vinden die je over kunt schilderen? En ik zou het rood ook vervangen door een andere kleur.
<<

Anoniem83

Bericht 20 Okt 2013 19:54

Re: Woonkamer pimpen

De meubels (salontafel, tv-meubel) zijn nogal mannelijk. Evenals de kleuren (wit, zwart, rood met rvs). Misschien een gekleurd vak achter de fotolijsten schilderen (dan lijkt het niet zo lukraak neergehangen), wat kussentjes op de bank, dienblad op tafel met leuke accessoires, planten ed
<<

Anoniem9

Bericht 20 Okt 2013 19:59

Re: Woonkamer pimpen

Carrie schreef:Ik zou inderdaad wat kleur op de muur aanbrengen. En bij de kringloop kun je misschien wat leuke meubels vinden die je over kunt schilderen? En ik zou het rood ook vervangen door een andere kleur.


Inderdaad.. Rood en zwart samen maakt het ook snel een 'mannelijke' inrichting. Althans, ik zie vaak mannen dat hebben :P
Ik had bij jou Rogue een hele andere inrichting verwacht trouwens!
<<

Anoniem75

Bericht 20 Okt 2013 20:02

Re: Woonkamer pimpen

Als je er echt geld in wil steken zou ik er een mooie laminaat vloer in leggen. Staat gelijk een stuk warmer. En ik zou je zwarte meubels inruilen voor witte meubels (sowieso een dichte kast ipv open) bij bijv. Ikea. En idd een muur een kleurtje geven. Licht blauw of licht grijs bijv. en dan hier en daar een accesoire in die kleur.
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 20:14

Re: Woonkamer pimpen

Haha, wat had je verwacht dan Forti?

Ik ben echt zo slecht met inrichting en ik ben maar voor makkelijk gegaan, witte muren en zwart met rood.
Vrijwel alles komt van de kringloop of heb ik gekregen. Ik wil nu ook alleen maar voor andere accessoires gaan want de meubels vind ik prima. De kast ga ik ook even opruimen trouwens want dat is nu gewoon een verzameling van troepjes die ik nergens anders kwijt kon.
Wat voor kleur zou ik op de muur kunnen doen?

Razz wat jij voorstelt vind ik al niet mooi. Dan wordt het te landelijk naar mijn idee. En ik wil er niet teveel geld insteken.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Okt 2013 20:17

Re: Woonkamer pimpen

Ik zou ook kiezen voor wat grotere accessoires, niet van die kleine prieldingetjes. :) Verder zou ik ook voor een mooie, zachte, vrolijke basiskleur gaan. Succes, je woonkamer pimpen is leuk!
<<

Anoniem9

Bericht 20 Okt 2013 20:18

Re: Woonkamer pimpen

Meer meisjesachtig! Het is inderdaad vrij mannelijk.

Ik vind inrichtingen bedenken best leuk om te doen! Ik zou zelf de muur achter de televisie een kleurtje geven denk ik. Je kunt er ook voor kiezen twee banen te doen in plaats van een hele muur. Of de muur achter de bank een kleurtje (niet te hard!) en dan ook één of twee strepen terug laten komen op de muur bij de televisie.

Zelf vind ik rood een lastige kleur om mee te combineren, dus welke kleur je op de muur moet doen vind ik heel moeilijk...
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 20:20

Re: Woonkamer pimpen

Ik vind de laatste tijd mintgroen heel mooi maar ik ben bang dat ik daar vrij snel op uitgekeken ben. Maar dat staat volgens mij wel goed bij het grijze en zwarte en al wat warmer denk ik.
Maar dan moet ik de rode stoel wegdoen en die zit zo relaxed! Ik rijd van de week wel even langs de kringloop, ik moet er toch even langs om al m'n kleine prullen af te geven ;).
<<

Anoniem9

Bericht 20 Okt 2013 20:22

Re: Woonkamer pimpen

Heb je niet iemand die handig is en die stoel opnieuw kan bekleden?

Mintgroen lijkt denk ik niet zo mooi. Dit omdat jouw vloer en meubels vrij hard gekleurd zijn.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Okt 2013 20:23

Re: Woonkamer pimpen

Je kan toch leuke mintgroene dingetjes kopen, die je als je erop uit gekeken bent voor een andere kleur kan omruilen? Een paar mooie kussen in de bank bijvoorbeeld in die kleur en je hebt al een ander gezicht. Kan je de stoelen eventueel niet laten bekleden? Is niet heel goedkoop maar wel een optie.
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 20:26

Re: Woonkamer pimpen

Ik ken wel iemand die dat kan doen maar ik denk niet dat zij daar tijd en zin in heeft.
Blughh het liefst zou ik gewoon verhuizen en heel veel geld hebben en dan helemaal opnieuw beginnen.
<<

Anoniem75

Bericht 20 Okt 2013 20:33

Re: Woonkamer pimpen

Oh oke nee dan zou zou ik het zo laten maar idd meer die prullen opruimen. Misschien wat klein mandjes in de kast zetten zodat het wat opgeruimder lijkt. Van dat zeegroen is misschien ook mooi op de muur. Is net wat donkerder dan mint groen.

http://kroonstyle.nl/portfolio/woonkamer-leusden
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 20:35

Re: Woonkamer pimpen

Ik ga denk ik gewoon alle kleur uit m'n woonkamer gooien nu (dat is niet veel, dat scheelt ;)), en er nieuwe kleuren indoen. Bij de wereldwinkel zag ik deze kussentje:

Afbeelding en die vind ik wel erg leuk. Wel weer rood en paars..

En dit vind ik ook wel heel erg tof:

Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Okt 2013 20:36

Re: Woonkamer pimpen

Ik mis inderdaad wat warmte en kleur.
Zwart/wit/rood is vrij strak en oogt daardoor vaak minder gezellig.
Misschien een muur in een lichte taupe kleur oid? Ik heb er niet echt verstand van hoor, maar volgens mij past dat bij de meeste kleuren en omdat het alsnog neutraal is, verveelt het niet snel.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 20:36

Re: Woonkamer pimpen

Razz schreef:Oh oke nee dan zou zou ik het zo laten maar idd meer die prullen opruimen. Misschien wat klein mandjes in de kast zetten zodat het wat opgeruimder lijkt. Van dat zeegroen is misschien ook mooi op de muur. Is net wat donkerder dan mint groen.

http://kroonstyle.nl/portfolio/woonkamer-leusden


Dat is een goede Razz, van die mandjes! Die ga ik meteen aanschaffen. En zou ik dan in 1 kleur doen of in verschillende kleuren? En die kleur vind ik ook mooi!
<<

Anoniem28

Bericht 20 Okt 2013 20:40

Re: Woonkamer pimpen

Voor die expedit kast, daar bestaan toch ook deurtjes en lades voor? Ik zou zorgen dat alle prullen weg zijn, ook in de rest van de kamer, fotolijstjes weg, prul op tafel weg en dan kiezen voor een aantal grote accessoires. Wat grote potten met planten, grote fotolijsten (waar je event. meerdere foto's in kunt doen) en prulletjes achter deurtjes of in ieder geval uit het zicht. Verder vind ik vooral je tv meubel heel erg mannelijk, daar zou ik dan echt een andere voor kopen. Sowieso een dichte.
<<

Anoniem83

Bericht 20 Okt 2013 20:43

Re: Woonkamer pimpen

Wij hebben thuis ook de grote dingen neutraal (grijze muren, zwart gemêleerde bank, witte meubels) en als ik de kleur van mijn accessoires beu ben kost het niet zoveel om alles om te gooien.
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 20:46

Re: Woonkamer pimpen

Die fotolijstjes hangen net dus die blijven, ik vind dat het zo wel leuk hangt. Planten komen er sowieso niet in, zou niet weten waar ik die moet laten. Ik kijk nauwelijks tv dus dat meubel stoort me niet.
Voor de expedit bestaan idd deurtjes en lades maar ik vind het niet erg als je wel iets ziet. Ik vind het idee van Razz om mandjes te kopen beter.
<<

Anoniem75

Bericht 20 Okt 2013 20:46

Re: Woonkamer pimpen

Rogue schreef:
Razz schreef:Oh oke nee dan zou zou ik het zo laten maar idd meer die prullen opruimen. Misschien wat klein mandjes in de kast zetten zodat het wat opgeruimder lijkt. Van dat zeegroen is misschien ook mooi op de muur. Is net wat donkerder dan mint groen.

http://kroonstyle.nl/portfolio/woonkamer-leusden


Dat is een goede Razz, van die mandjes! Die ga ik meteen aanschaffen. En zou ik dan in 1 kleur doen of in verschillende kleuren? En die kleur vind ik ook mooi!


Als je in de rest van je woonkamer verschillende kleuren wil hebben zoals je hierboven zegt zou ik alle mandjes dezelfde kleur doen. Anders wordt het te hysterisch denk ik haha
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 20:51

Re: Woonkamer pimpen

Razz schreef:
Rogue schreef:
Razz schreef:Oh oke nee dan zou zou ik het zo laten maar idd meer die prullen opruimen. Misschien wat klein mandjes in de kast zetten zodat het wat opgeruimder lijkt. Van dat zeegroen is misschien ook mooi op de muur. Is net wat donkerder dan mint groen.

http://kroonstyle.nl/portfolio/woonkamer-leusden


Dat is een goede Razz, van die mandjes! Die ga ik meteen aanschaffen. En zou ik dan in 1 kleur doen of in verschillende kleuren? En die kleur vind ik ook mooi!


Als je in de rest van je woonkamer verschillende kleuren wil hebben zoals je hierboven zegt zou ik alle mandjes dezelfde kleur doen. Anders wordt het te hysterisch denk ik haha


Haha ja he!
Pff ik dacht ik doe dit wel even, vind het toch lastiger dan ik dacht haha!
<<

Anoniem185

Bericht 20 Okt 2013 20:53

Re: Woonkamer pimpen

Behangen!

Ik ben zo fan van één wandje behangen. Dat maakt gelijk veel meer sfeer.
<<

Anoniem287

Bericht 20 Okt 2013 21:15

Re: Woonkamer pimpen

Inmiddels is het al wel 10 keer gezegd, maar rood met zwart is inderdaad behoorlijk mannelijk. Ik vind je stoel overigens wel erg gaaf, alleen jammer van die rode kleur. Rood vind ik zelf echt alleen mooi in een huis zonder zwart en met veel wit.

Als je niet van landelijk houdt snap ik het dat je geen houten meubels van de kringloop wit wil verven (want die zijn vaak wel vrij landelijk), maar er zijn ook veel witte meubels die geen landelijke uitstraling hebben. Deze salontafel bijvoorbeeld (en is ook niet duur en is er ook in verschillende maten en vormen):
Afbeelding

De Expedit-kast opvullen met manden en dozen had ik ook als idee inderdaad. En dan zou ik het niet opvullen met zwarte of rode deurtjes, want dan krijg je weer hetzelfde mannelijke effect, maar bijvoorbeeld met deze manden (de maat is precies aangepast aan de Expedit). Deze twee kleuren kun je trouwens prima mixen in je zwarte Expedit, vind ik.
Afbeelding
Afbeelding

Verder zou ik ook zeker op zoek gaan naar een ander tv-meubel. En misschien een leuke hanglamp aan het plafond boven de zithoek? Het is ook erg jammer dat je zo'n saaie donkere vloerbedekking hebt (sorry), dat maakt het geheel best ongezellig en mannelijk. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is voor het pimpenvvan je woonkamer, maar anders zou ik echt overwegen om er laminaat in te leggen.
<<

Anoniem4

Bericht 20 Okt 2013 21:22

Re: Woonkamer pimpen

Goeie tips, Siamsa, thanks! Ik ga vrijdag even langs Ikea en dan neem ik van die mandjes mee. De salontafel vind ik ook erg mooi. M'n zwager vindt m'n huidige tafel mooi dus die kan dan naar hem. Een lamp ophangen kan helaas niet, daar zit geen aansluiting voor.
Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven, ik weet niet hoe lang ik hier nog woon en zo heel belangrijk vind ik het niet. Ik wil het voor nu gewoon wat gezelliger hebben en er echt over nadenken en alles bij elkaar passend aanschaffen doe ik wel als ik later groot ben.
Laminaat zou ik graag willen maar omdat het huis oud, scheef en krom is kan dat niet. M'n vader en een vriend zijn daar ooit aan begonnen in 1 kamer en na een dag zwoegen en vloeken moest ik maar vloerbedekking nemen haha.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers