Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen?

<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 30 Nov 2017 12:59

Wat zouden jullie doen?

Ik bedacht me net een dilemma. Heb er nog niet mee te maken, maar zou zomaar voor kunnen komen binnen het komende uur. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening hierover.
Situatie: Ik zit in de trein samen met mijn hondje (6 maanden oude Franse bulldog) en we zitten in de IC international richting Berlijn vanaf Amsterdam. Ik heb een eerste klas kaartje en hondenkaartje, maar geen reservering.
Stel er komt iemand aan die een stoel heeft gereserveerd naast mij, maar diegene geeft aan allergisch te zijn voor honden.
Zouden jullie dan opstaan en een andere plek in de trein zoeken; of (misschien hard en egoïstisch) denken: ik heb ook gewoon voor een zitplaats betaald, dus diegene heeft pech door dit toeval?

Wat zouden jullie doen?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Nov 2017 13:01

Re: Wat zouden jullie doen?

Dan zou ik een andere plek zoeken. En als die er niet is kijken of er iemand is die kan/wil ruilen.
2010 2012
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 30 Nov 2017 13:09

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou ook een andere plek zoeken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Nov 2017 13:16

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou een andere plek zoeken, maar ik denk dat de kans heel klein is dat dit voorval gaat plaatsvinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 30 Nov 2017 13:19

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou dan ook een andere plek zoeken, omdat ik geen reservering heb en die ander wel.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 30 Nov 2017 13:26

Re: Wat zouden jullie doen?

Oeh lastige! Mijn eerste reactie is "ik ga wel een andere plek zoeken". Maar anderzijds: hij heeft toch helemaal geen hondvrije plek gereserveerd in de trein? Wat als jij en je hondje toevallig naast hem gereserveerd hadden, dan had ie ook pech gehad. Zolang jij niet op zijn stoel zit hebben jullie dus net zoveel recht om daar te blijven zitten als hij. Ik denk dat ik niet zou verkassen als ik een fijn plekje had.

Overigens denk ik ook dat de kans bijzonder klein is dat dit gaat gebeuren.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Nov 2017 19:45

Re: Wat zouden jullie doen?

Honden mogen niet in de eerste klas (tenzij er voor internationale treinen een andere regeling is), dus deze situatie kan sowieso niet zomaar.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 30 Nov 2017 21:31

Re: Wat zouden jullie doen?

Susan schreef:Ik zou een andere plek zoeken, maar ik denk dat de kans heel klein is dat dit voorval gaat plaatsvinden.


Dit!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Nov 2017 21:54

Re: Wat zouden jullie doen?

Ja ik zou ook een andere plek gaan zoeken.
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Nov 2017 22:00

Re: Wat zouden jullie doen?

En is het nog voorgevallen?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 30 Nov 2017 22:28

Re: Wat zouden jullie doen?

June schreef:Honden mogen niet in de eerste klas (tenzij er voor internationale treinen een andere regeling is), dus deze situatie kan sowieso niet zomaar.


Ik ben meerdere keren gecontroleerd en heb dit niet gehoord van de conducteurs. Kon ook nergens in de voorwaarden van een hondendagkaart vinden of het beperkt was tot de tweede klas.

Het is overigens niet voorgevallen.
Vanmiddag neigde ik als antwoord naar het egoïstische blijven zitten, vanwege het gedoe van alle spullen en hondje moeten verplaatsen. Maar m’n verstand zegt ook wel dat dat niet de meest beleefde en sociaal gewenste oplossing zou zijn.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Nov 2017 23:50

Re: Wat zouden jullie doen?

Je hebt gelijk zie ik. Momenteel staat het in elk geval niet in de voorwaarden.
Dat een conducteur ergens niet op handhaaft wil overigens niet per definitie zeggen dat het dan dus mag, maar dat is een ander verhaal :D.

Ik zou in zo'n situatie sowieso zelf even verplaatsen. Wel zo vriendelijk en de ander heeft gewoon wel een reservering daar. Dat staat dan ook geregistreerd boven de stoel. Andere mensen kunnen dus ook (evt. ook na jou vertrek) zijn plek niet meer innemen, omdat erboven al vermeld is van waar tot waar die meneer daar zou zitten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers