Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pakjesavond

<<

Anoniem281

Bericht 30 Nov 2017 19:53

Re: Pakjesavond

Voor de meiden die het afgelopen week al hebben gevierd; is 't niet verwarrend voor de kinderen? Dat Sinterklaas nog zo happening is en gedoe tot dinsdag en zij dan al ruim een week 'klaar' zijn? Is schoentje zetten bijv. dan ook klaar?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Nov 2017 19:57

Re: Pakjesavond

Wij hebben zaterdag bij de schoonfamilie en zondag bij mijn familie.
Verder doen we er niets aan. Vind dit wel genoeg.
We beginnen bij beide na het middagslaapje van mijn dochter en dan cadeautjes en samen eten.
We hebben beide dagen meerdere kindjes, dat vind ik wel leuk, die blije gezichtjes. Maar de hoeveelheid zal wel weer een beetje over de top zijn (bij mijn schoonouders dan).
Voor de volwassenen hebben we als het goed is geen cadeautjes.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Nov 2017 20:16

Re: Pakjesavond

Toen de sint in het land kwam heeft die lieve man al cadeaus bij mijn ouders afgeleverd, was de enige dag dat we allemaal konden.
Mijn schoonouders vieren het niet meer.....

En bij ons gaat het dinsdag plaats vinden, ze gaan gewoon naar de bso. Als ze thuis komen zullen de cadeaus klaar staan en zorgen we voor (kinder)tapas. Ze hebben woensdag vrij/studiedag, dus als het wat later wordt is het niet erg. En dan kunnen ze er de dag erna meteen volop mee gaan spelen.
De cadeaus voor de kinderen hebben we samen aangeschaft en we kopen voor elkaar ook altijd een paar cadeautjes, dat blijft dan ook echt een verrassing voor elkaar.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem255

Bericht 30 Nov 2017 20:36

Re: Pakjesavond

Bazinga schreef:Voor de meiden die het afgelopen week al hebben gevierd; is 't niet verwarrend voor de kinderen? Dat Sinterklaas nog zo happening is en gedoe tot dinsdag en zij dan al ruim een week 'klaar' zijn? Is schoentje zetten bijv. dan ook klaar?


Nee. Hier is het heel duidelijk. En op woensdag en zaterdag mogen ze hun schoen zetten. Maar mijn kinderen zijn al wel 6 en bijna 8.
<<

Anoniem286

Bericht 30 Nov 2017 20:40

Re: Pakjesavond

Wij vieren het op 5 dec. Rond 17:00 komen mijn ouders, zus met gezin en broer met vriendin hier eten en vervolgens komen de cadeautjes voor de kinderen rond 18:30. Dan tegen 20:00/20:30 gaan zij naar bed en doen wij nog surprises/gedichten met cadeautjes, wij hebben lootjes daarvoor getrokken.
<<

anoniem224

Bericht 30 Nov 2017 20:44

Re: Pakjesavond

Gewoon op 5 december. Mijn neefje is 6 december vrij van school dus wij doen het gewoon op de dag zelf. Ik moet wel eerst werken, maar ga meteen vanuit daar.

Ben wel blij als het allemaal voorbij is hoor. Mijn neefje is helemaal van slag en de kids op mijn werk zijn ook niet te genieten.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 30 Nov 2017 23:26

Re: Pakjesavond

Bazinga schreef:Voor de meiden die het afgelopen week al hebben gevierd; is 't niet verwarrend voor de kinderen? Dat Sinterklaas nog zo happening is en gedoe tot dinsdag en zij dan al ruim een week 'klaar' zijn? Is schoentje zetten bijv. dan ook klaar?


Ach die creativiteit komt vanzelf joh, hier is het gewoon dat Sint het druk heeft.
Ik gok zomaar dat het dit jaar het laatste jaar hier is dat ze geloven.
<<

Anoniem245

Bericht 01 Dec 2017 07:09

Re: Pakjesavond

Wij vieren het maandag met mijn jeudorkest met een dobbelspel, en dinsdag zelf onder ons viertjes zoals vanouds. Opa, oma ik en zoon. We kopen allemaal voor elkaar een paar kleinigheidjes, zoon dit jaar voor het eerst ook en schrijven voor iedereen een gedichtje.
<<

Anoniem242

Bericht 01 Dec 2017 09:01

Re: Pakjesavond

Hier mogen ze zaterdag nog de schoen zetten en dan vieren wij verder niks. Vanaf dit jaar slaan we Sinterklaas zo goed als over. Enkel de schoen omdat R nog 6 jaar is en volop geloofd.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 01 Dec 2017 09:09

Re: Pakjesavond

Wij vieren het morgenmiddag met mijn zus en haar gezin en onze ouders. Na afloop eten we pannenkoeken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Dec 2017 09:14

Re: Pakjesavond

Wij vieren het met ons gezin altijd op 5 december. We beginnen vroeg op de avond, en daarna gaan we gourmetten terwijl de kinderen af en toe een hap naar binnen schuiven en weer verder spelen. We vieren dit altijd met z'n 5en.

Ook vieren we ieder jaar nog sinterklaas bij mijn ouders, nu aanstaande zondag. Vroeger deden we altijd lootjes trekken en gedichten/suprises maken, maar sinds de kleinkinderen er zijn draait het eigenlijk alleen nog maar om hen. Prima want ik heb echt een hekel aan dichten en knutselen :smile:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Dec 2017 16:50

Re: Pakjesavond

Wij vieren 5 december pakjesavond lekker rustig en gezellig met zijn viertjes. Voor mij geloof ik de eerste keer op 5 december, vroeger thuis altijd eerder omdat ik 6 december jarig ben. Mijn man hecht nogal aan 5 december :wink: En we mogen 6 december uitslapen, want E. hoeft dan pas om 9 uur op school te zijn. Zaterdag zetten we nog een laatste keer de schoen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 01 Dec 2017 17:05

Re: Pakjesavond

Wij vieren het pas volgend weekend
Boehh is nog zo ver weg en heb er al zon zin in haha.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Dec 2017 19:57

Re: Pakjesavond

Wij hebben het gister met mijn ouders zus en zwager en hun kinderen gevierd. Eerst pakjes daarna soep en broodjes. En dinsdag vieren wij het bij schoonouders.
2014 2016
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers