Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Show je geboortekaartje!

<<

Anoniem252

Bericht 27 Nov 2017 15:58

Re: Show je geboortekaartje!

Wat een mooie kaartjes zitten er tussen zeg, ik heb de mijne van hippegeboortekaartjes.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 27 Nov 2017 18:00

Re: Show je geboortekaartje!

Leuke kaartjes! Die van jou vind ik superleuk Marin!

Mijn man gaat ons kaartje zelf ontwerpen, we hebben al een leuk idee in ons hoofd :dance:
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 29 Nov 2017 21:15

Re: Show je geboortekaartje!

Ik heb nog totaal niet over een geboortekaartje nagedacht, maar wat een leuke ideeën komen er voorbij!

Hoe doen jullie dat trouwens met een tekstje? Ik zie in mijn omgeving veel mensen er iets op zetten maar ik vind het meestal wel een beetje afgezaagd ofzo. Maar ik kan zelf ook niets beters verzinnen denk ik :-). Is er een site waar je dat vandaan haalt? Kun je er ook gewoon geen tekstje op zetten of komt dat dan weer stom over?

En hoe gaat het met kraambezoek als je er niets over vermeld op de kaart? Of moet je sowieso wel iets vermelden erover? Ik weet nl niet of ik aan kraambezoek wil doen (met het risico dat mijn schoonmoeder hier elke dag is om te 'helpen bij de kraamvisite') of een kraamfeest ga houden.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Nov 2017 21:21

Re: Show je geboortekaartje!

Wij hadden bij beide geen gedichtje of tekst.
Puur alleen de gegevens.

Namen + achternaam

Geboortedatum
Geboortetijd + gewicht + lengte

Onze namen
Adres gegevens
Telefoonnummers

Over kraamvisite hebben we ook niks geschreven. Familie woont allemaal minstens een uur rijden van ons vandaan en verder zijn we er gewoon vanuit gegaan dat iedereen wel snapt dat je niet onaangekondigd langs komt op kraambezoek.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 29 Nov 2017 21:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Nov 2017 21:22

Re: Show je geboortekaartje!

Ik dacht eerst ook aan een kraamfeest, maar m'n vriend had een goed argument om dat niet te doen. Veel mensen, familie en naaste vrienden, willen dan toch al eerder even langskomen en mensen die niet op het feest kunnen komen, komen alsnog apart. Voor mij genoeg reden om niet aan zo'n feest te beginnen!
❤ 7 juni 2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 29 Nov 2017 21:29

Re: Show je geboortekaartje!

Thanks Ooh La la. Ja ik dacht ook altijd dat men wel snapt dat je niet onaangekondigd komt, maar de familie en vrienden van mijn vriend zien dat toch iets anders haha. En dat wil ik wel proberen te voorkomen :-).

@ Bliss, oh bij een vriendin van mij verliep dat wel prima geloof ik, maar goed om daar over na te denken want het zou idd wel zo kunnen lopen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Nov 2017 07:27

Re: Show je geboortekaartje!

Wij hebben een kraamfeest bij de tweede gegeven voor alleen onze vriendengroep. Dus geen samengesteld gezelschap waarbij mensen elkaar allemaal niet kennen maar allemaal vrienden onderling. We hebben dat wel bewust kort na de geboorte gedaan, met 3 weken. Iedereen begreep de "hint" wel en er is niemand nog apart op kraamvisite geweest hoor.

Wij hadden overigens ook niks over het kraambezoek op beide kaartjes staan, mensen bellen inderdaad toch wel voordat ze komen.
Bij de oudste hadden we op de voorkant, Hij is er! Want dat dekte echt de lading aangezien ik heel blij was dat de zwangerschap er op zat, geen rijmpje of gedichtje, dat is toch prima, gewoon doen wat bij jullie past.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 30 Nov 2017 09:10

Re: Show je geboortekaartje!

Islandgirl, wij hadden ook geen tekst. Links stond ons adres en rechts stond alleen 'Hoera! Een jongen!' en daaronder naam, geboortedatum, gewicht, tijdstip en lengte.

Ik heb een gruwelijke hekel aan geboortegedichtjes en zelfs van die korte zinnetjes vind ik bijna altijd stom. Over kraambezoek stond niets op de kaart en er is bij ons niemand onaangekondigd langsgekomen, terwijl de meeste familie erg dichtbij woont. Overigens vond ik bij ons sowieso het kraambezoek tegenvallen, er zijn überhaupt maar weinig mensen geweest wat ik eigenlijk wel heel jammer vind. Bij een tweede schijnt het ook weer minder te zijn, dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat (niet dat ik zwanger ben hoor, maar we willen nog wel een tweede).

♥♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 30 Nov 2017 10:34

Re: Show je geboortekaartje!

Wij hadden ook geen gedichtje of zinnetje.
Wel een stukje over kraambezoek, er waren vooral bij mij al zoveel collega's die riepen wel langs te zullen komen als ze in de buurt waren of eerder klaar waren met werken, dat ons dat wel nodig leek.

Dit was ons kaartje: https://tadaaz.nl/geboorte/geboortekaar ... lor=oranje
10.04.17
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 30 Nov 2017 10:47

Re: Show je geboortekaartje!

Ik heb zelf een los kaartje ontworpen voor de kraamborrel. Wij houden volgend jaar een kraamborrel voor familie, vrienden en collega's. Waar we nu wonen hebben we niet zo veel plek en we wilden graag rustig wennen aan het leven met een baby, vandaar dat we voor een borrel hebben gekozen. Ouders en broers en zussen + partner en kinderen zijn wel op visite geweest.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Nov 2017 11:03

Re: Show je geboortekaartje!

Elliot schreef: Overigens vond ik bij ons sowieso het kraambezoek tegenvallen, er zijn überhaupt maar weinig mensen geweest wat ik eigenlijk wel heel jammer vind. Bij een tweede schijnt het ook weer minder te zijn, dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat (niet dat ik zwanger ben hoor, maar we willen nog wel een tweede).


Wij hadden bij N. ook niet super veel kraambezoek, wel alle vrienden en familie eigenlijk, maar binnen 2 maanden was iedereen wel geweest.

Bij J. was het echt treurig hoe weinig mensen er zijn geweest. Wel alle familie, maar qua vrienden echt maar 3 of 4. Zo stom. Ook kregen we minder kaartjes. Het stomme is dat ik me daar een hele tijd schuldig om heb gevoeld richting JJ, terwijl die er natuurlijk niks van mee krijgt :thumbdown:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Nov 2017 12:05

Re: Show je geboortekaartje!

Wij hadden qua tekst alleen welkom lieve en zoon van. Ook geen gedichtjes want dat vind ik niet leuk.

En verder is het een geboortekaartje dus mensen snappen wel hoe het werkt met bezoek, gingen wij van uit. We hebben redelijk wat bezoek gehad maar 't viel me reuze mee idd.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Nov 2017 13:43

Re: Show je geboortekaartje!

Bliss schreef:Ik dacht eerst ook aan een kraamfeest, maar m'n vriend had een goed argument om dat niet te doen. Veel mensen, familie en naaste vrienden, willen dan toch al eerder even langskomen en mensen die niet op het feest kunnen komen, komen alsnog apart. Voor mij genoeg reden om niet aan zo'n feest te beginnen!


Wij hebben een kraamborrel gegeven. We hadden een klein kaartje bij het geboortekaartje met de oa de tekst "bezoek vinden wij fijn maar mag het op de kraamborrel zijn"
Voor de kaartjes er waren hebben we al tegen goede vrienden en familie gezegd dat ze uiteraard wel gewoon bij ons thuis mochten komen. Als andere mensen begonnen over kraamvisite zeiden we dat we een kraamborrel gaven en dat ze daar meer dan welkom waren. Ging prima.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Dec 2017 21:54

Re: Show je geboortekaartje!

Wij hadden een stukje songtekst van een liedje dat speciaal voor ons is. Je mag gewoon zelf doen wat je tof vindt Islandgirl!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 04 Dec 2017 07:09

Re: Show je geboortekaartje!

Ik weet het nu al hoor wat het gaat worden! Ook qua tekst. Geen gedichtje, maar wel iets moois. Maar het blijft voorlopig nog heel lang geheim haha.
En oh ja, ik loop echt niet op de feiten vooruit! :eyes:
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 04 Dec 2017 07:59

Re: Show je geboortekaartje!

Afbeelding

Dit is de onze. Ik heb ontworpen en mijn zusje heeft em zelf ge(zeef)drukt.
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Dec 2017 08:05

Re: Show je geboortekaartje!

Mooi Niekske. Gefeliciteerd en een fijne dag vandaag !!
2016
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 04 Dec 2017 08:51

Re: Show je geboortekaartje!

Ja! Gefeliciteerd Niekske!
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers