Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby en jetlag

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Nov 2017 09:19

Baby en jetlag

Ik vind m meer hier passen dan bij reizen geloof ik.

Hoe ga je om met een jetlag bij een baby?
Heen vliegen we in de nacht en komen we daar einde ochtend aan. Meestal valt de heenweg wel mee is mijn ervaring qua jetlag (daar 6 uur later). Terug heb ik het meeste last.

Gewoon het ritme oppakken en dus wakker maken overdag? Of wachten tot ze zelf het ritme oppakt?

Sowieso gaan we de eerste dagen daar wel al wat ondernemen zodat ze wakker blijft.
Terug in NL willen we dat ook doen.

Zijn er tips?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Nov 2017 09:33

Re: Baby en jetlag

Gaan jullie naar Thailand? Of ergens anders heen? Geen tips maar wat tof! Dat vind ik echt heel erg tof. Dat wilde ik even zeggen. Ik volg wel beetje voor tips want wij gaan misschien naar Dubai komend jaar met hem, al is dat maar 2 uur tijdverschil.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Nov 2017 10:06

Re: Baby en jetlag

We gaan naar Thailand inderdaad!

2 uur is wel te doen volgens mij. Op kos hadden we een uur en hielden we de NL tijd aan. Voordeel was dat we later op konden staan en V later naar bed dus niet heel vroeg eten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Nov 2017 10:11

Re: Baby en jetlag

Wat gaaf! Hoe lang en weet je al wat je gaat doen? Veel strand of ook wat ondernemen? Hoe oud is ze als jullie gaan?
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Nov 2017 10:18

Re: Baby en jetlag

We gaan 3 weken. Ze is dan 1. Plan is naar de zuidelijke eilanden. En daar kijken waar we zin in hebben. We zullen wat langer op 1 plek blijven en kiezen voor wat betere accommodaties (bamboe hutje met alleen een ventilator wordt het nu niet). Spannend, maar ook veel zin in!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Nov 2017 12:26

Re: Baby en jetlag

Wat ontzettend stoer en gaaf Jip! Ik heb geen tips voor je helaas.
30-04-2017
<<

Anoniem239

Bericht 24 Nov 2017 12:45

Re: Baby en jetlag

Onze ervaring is dat ze meenemen in het ritme van daar prima werkt. Onze kinderen draaide meteen mee in Thailand zelf. Terug in Nederland duurder het helaas langer.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Nov 2017 12:50

Re: Baby en jetlag

Dat ervaar ik zelf ook. Heen is makkelijker dan terug.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem253

Bericht 24 Nov 2017 13:25

Re: Baby en jetlag

Wat gaaf Jip, echt onwijs tof!
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 24 Nov 2017 14:23

Re: Baby en jetlag

Gaaf Jip!

Om je vraag te beantwoorden, wij hebben wakker gemaakt overdag ivm nacht hier.

Wij zijn de andere kant op geweest met onze dreumes van toen 15 maanden naar Florida.
Heeft een dag of 3 geduurd dat hij daar rond half 8 wakker werd ipv 4/5 uur, maar dat waren we zelf ook. Hij deed toen ff 2 dutjes ipv 1 en we maakten hem in de middag wakker omdat het voor hem toen zijn "nacht" was.

De terugreis was voor ons gunstiger, was een nachtvlucht en zo kwam hij aan na een "nacht" slaap. Maar ook dit heeft wel een dag of 3 geduurd voordat het ritme weer ok was. Ook weer overdag wakker maken.

In de late avond (thuis) begon hij te spoken en we hebben alles donker gehouden ivm dag/nacht verwarring, we sliepen dan rond 2 uur snachts, maar hadden de wekker weer om half 8 gezet om zsm in het thuis ritme te komen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Nov 2017 10:54

Re: Baby en jetlag

Jip, je bent m’n held! Zo tof dat jullie dit doen. Zodra R beter is doen wij het ook!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 26 Nov 2017 09:28

Re: Baby en jetlag

Wij zijn maar Curacao geweest toen de oudste 1 was en naar Mexico toen de middelste 1,5 en de oudste 3 was. Qua tijdsverschil is het natuurlijk wel de andere kant op. Het tijdsverschil met Nederland was 8 uur eerder.
De eerste nacht waren de kinderen midden in de nacht wakker (rond 3 uur) en gingen daarna niet meer slapen, tweede nacht rond 5 uur en de derde nacht normaal slaapritme. Wij gingen ook beide keren drie weken zodat de tijd dat we daar waren de jetlag waard was (voor bv 1 week zou ik het niet doen). Maar zoals iedereen al zegt gewoon meegaan in het ritme daar.
Voor jullie zal de heftigste jetlag na terugkomst zijn dus hopelijk hebben jullie na de vakantie ook nog wat dagen vrij.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Nov 2017 09:44

Re: Baby en jetlag

Het is niet de eerste keer dat we daarheen gaan. Mijn ervaring is ook dat ik in NL het meeste last heb inderdaad. Ik vind vrij zijn juist heel vervelend dan. Ik ga liever gewoon meteen weer werken om zo sneller in het ritme te komen.
Ik ben 1 dag na thuiskomst vrij. Mijn man 2. V gaat op dag 3 weer naar oppas. Lijkt me prima.

Ik denk dat we haar in het begin gewoon steeds wakker houden/ maken om zo zo snel als mogelijk is in het ritme van daar te komen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jan 2018 12:21

Re: Baby en jetlag

We zijn weer thuis dus ik kan nu vertellen hoe het gegaan is!

Op de heenweg had V zo'n 5/6 dagen last van de jetlag. Overdag deed ze meteen haar slaapjes normaal op dezelfde tijden als in NL (maar dan dus Thaise tijd. 10 u in de ochtend dus gewoon). In de avond was het even anders. De eerste nacht werd ze na een uur of 3 weer wakker en wilde ze ook pas weer na 2 uur slapen. We gaven dan een fles, geen licht aan, niet spelen, maar wel bij ons in bed zitten (zij speelde dan wel, maar wij deden niet mee), tot ze ging zitten duimen en dan konden we haar weg leggen.

Terug: ze heeft vannacht klok rond geslapen en nu bezig aan haar normale tijdstip ochtend slaap. Ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat.

Edit: in het reizen topic staat een verslagje voor wie dat leuk vindt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers