Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Black friday

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Nov 2017 14:11

Re: Black friday

Nou snap ik het niet meer Marin. Je doet vaak mee met Amerikaanse tradities (in mijn hoofd iig, idd het thanksgiving stukje met een diner, je staat stil bij 9/11, dat werk), en dat is prima, maar als er dan een traditie op grotere schaal wordt gehouden dan is het niet goed want dat is Amerikaans en daar moeten we afblijven :) Waarom mag jij het dan wel en de rest van het land niet?
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 23 Nov 2017 14:13

Re: Black friday

Yep. Hoewel dat in Nederland wel soberder is. Er zijn extra kerkdiensten en kinderdiensten, maar verder geen uitgebreide maaltijd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2017 14:24

Re: Black friday

Urban Naked schreef:Nou snap ik het niet meer Marin. Je doet vaak mee met Amerikaanse tradities (in mijn hoofd iig, idd het thanksgiving stukje met een diner, je staat stil bij 9/11, dat werk), en dat is prima, maar als er dan een traditie op grotere schaal wordt gehouden dan is het niet goed want dat is Amerikaans en daar moeten we afblijven :) Waarom mag jij het dan wel en de rest van het land niet?


Nou ja, ik vind het leuk om te doen omdat mijn interesse er ligt, maar we gaan toch niet ineens met z'n allen op Thanksgiving kalkoen eten als Nederland omdat Amerika z'n dankbaarheid viert? Dat doen we dus ook niet, maar dan wel de uitverkoop wat op zichzelf staand al een stom consumptiegedreven commercieel gebeuren is en dan trekt dat dus ook naar Nederland. Dat vind ik gewoon een beetje stom overdreven. Maar met de Sint en Kerst in het verschiet snap ik het ook wel hoor. Nu klink ik als een ouwe zeur, maar ik vind het gewoon overdreven dat dit ineens overgewaaid is.

Men vindt Valentijn vaak ook te commercieel, waarom is dit dan wel oké? Omdat Nederlanders nou eenmaal van een koopje houden?
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Nov 2017 14:33

Re: Black friday

Maar dat het overwaait kun je consumenten toch niet verwijten? Dat is toch gewoon 'slim' van bedrijven? Inderdaad, helemaal met Sint en Kerst nabij. De traditie van black friday in Amerika slaat net zo goed nergens op, ook alleen maar bedacht door bedrijven om consumenten extra geld uit te laten geven. En zoals dat gaat met een 'goed' commercieel idee, dat wordt overgenomen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Nov 2017 14:35

Re: Black friday

Nouja wie is de ‘men’ die valentijn commercieel vindt en wie zijn de ‘we’ die black friday wel ok vindt, volgens mij zijn er niet echt voor- en tegenstanders die zich als groep manifesteren. Ik vond de tegenstelling bij jou gewoon opvallend, om wat ik zei, dat je enerzijds zo into Amerikaanse cultuur bent en je nu zo duidelijk uitspreekt tegen dit stukkie. Maar het gaat dus vooral om het commerciële aspect er aan begrijp ik nu.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2017 14:37

Re: Black friday

Ja klopt UN, ik vind het hele Black Friday gebeuren al stom, in Amerika ook. Verder niet te diep over nadenken, wat Joey zegt is het dus inderdaad, vanuit de bedrijven bedacht voor zowel Amerika als Nederland nu dus.

Ik kruip denk ik lekker bij Elliot onder d'r fleece dekentje. Of eigenlijk moet ik zo naar de Hema om meer Sint aankopen te doen, lekker commercieel van me haha.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 23 Nov 2017 14:39

Re: Black friday

Zit ik daar mijn favoriete webshops af te struinen, op zoek naar aanbiedingen hoor. :nopompom: Dacht dat het vandaag vrijdag was. Ik heb wel het idee dat dit nog maar een paar jaar leeft, 5 jaar geleden hoorde ik er niemand over.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Nov 2017 14:50

Re: Black friday

Laatst had je ook single day ook allemaal kortingen in nl winkels terwijl het uit China komt dacht ik.
Als er leuke aanbiedingen zijn morgen prima toch
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Nov 2017 15:07

Re: Black friday

Marin schreef:Ja klopt UN, ik vind het hele Black Friday gebeuren al stom, in Amerika ook. Verder niet te diep over nadenken, wat Joey zegt is het dus inderdaad, vanuit de bedrijven bedacht voor zowel Amerika als Nederland nu dus.

Ik kruip denk ik lekker bij Elliot onder d'r fleece dekentje. Of eigenlijk moet ik zo naar de Hema om meer Sint aankopen te doen, lekker commercieel van me haha.

Ho wacht even hoor! Hoewel van harte welkom wil ik natuurlijk niet dat je met andere motieven dan ik onder mijn dekentje komt liggen. Ik was boos omdat m'n man vind dat Black Friday 0,0 met Thanksgiving te maken heeft, terwijl Black Friday juist is ontstaan omdat veel Amerikanen de dag na Thanksgiving vrij zijn. Ik ben niet boos omdat we korting krijgen, ik vind het alleen stom dat we korting krijgen ter gelegenheid van een feestdag die wij niet vieren. :P

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Nov 2017 15:16

Re: Black friday

Wat een streng dekentje Elliot.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2017 15:17

Re: Black friday

Ook geen hoekje waar ik onder mag?
Maar ik snap je punt hoor, ik had je dekentje eigenlijk een beetje misbruikt sorry.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Nov 2017 15:18

Re: Black friday

Ja hee ik kan niet zomaar iedereen onder m'n dekentje laten, het is de zoete inval niet!

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2017 15:20

Re: Black friday

Maar nu ik je berichtje nog eens terug lees verwoord dat eigenlijk dus precies wat ik bedoel. Alleen kon ik het niet goed uitleggen.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Nov 2017 15:21

Re: Black friday

Ok in dat geval mag je erbij. Tenminste, als je dit niet alleen maar zegt vanwege het dekentje.

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Nov 2017 15:30

Re: Black friday

Ik vind het wel heel toevallig ineens.
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 23 Nov 2017 15:43

Re: Black friday

En zo werd het dekentje van Elliot ineens het symbool van Black Friday. Je mag er wel bij, maar niet alleen omdat je Thanksgiving viert. Ofzo.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Nov 2017 15:48

Re: Black friday

Je mag er wel bij, maar alleen als je belooft dat je het altijd met me eens bent.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 23 Nov 2017 16:19

Re: Black friday

Haha lekkere wiefjes jullie
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Nov 2017 16:56

Re: Black friday

Wiefjes :heart:

♥♥
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 23 Nov 2017 17:02

Re: Black friday

Ik was vandaag de stad in omdat ik een jurkje wilde passen voor ons trouwen volgende maand. Omdat we het simpel doen wil ik geen trouwjurk oid. Ik draag nooit jurken maar wilde het toch eens proberen. Een gevonden die super staat. Maar ga hem morgen pas halen omdat het dan black friday is. Als je beetje budget trouwt dan is elke korting meegenomen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem301

Bericht 23 Nov 2017 17:21

Re: Black friday

Elliot schreef:Wiefjes :heart:

Dat woord gebruikt UN weleens dus de credits zijn eigenlijk voor haar.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 23 Nov 2017 17:25

Re: Black friday

Ik heb vandaag al aardig wat geshopt met korting. Wat het motief voor die korting is, zal mij dus wordt wezen :smile: .
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Nov 2017 18:03

Re: Black friday

Carrie schreef:
Elliot schreef:Wiefjes :heart:

Dat woord gebruikt UN weleens dus de credits zijn eigenlijk voor haar.
Alle credits naar de Veluwe dan maar.
#teammaple🍁
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Nov 2017 20:25

Re: Black friday

Ik heb al een paar happy socks voor mijn vriend bestelt voor in zijn schoen. Ga straks eens verder kijken, want hij wil nog graag een spel voor de playstation en die was 58.99 euro. Liet bijna m'n glas wijn vallen van schrik maar kon hem op tijd nog vangen.
Ik hoop dat daar nog een mooie korting van af gaat.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Nov 2017 20:41

Re: Black friday

Hier is het morgenavond shopping night in het winkelcentrum. Daar gaan mijn vriend en ik even kijken. We zijn niet op zoek naar iets bijzonders, maar het sfeertje is wel leuk! En wie weet kom ik nog een leuke aanbieding tegen.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers