Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik met mijn baby?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Nov 2017 09:51

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ooh La La! schreef:
Zo’n indoorspeeltuin heb ik met N 1x gedaan toen ze 9 maanden was. Wat een drama. Zo’n klein kind heeft daar m.i. nog niks aan. Ze zat wat in de ballenbak en was daarna 4 maanden snot verkouden :laughcry:


Dat is denk ik echt heel afhankelijk van het karakter van het kind. D. is heel ondernemend en speelt heel graag met andere kinderen. Hij ging toen hij 9 maanden was gewoon vol op een groepje kinderen af en speelde “samen” met die kindjes. Klimmen, klimmen, klimmen vooral.
Ik kan me ook zo voorstellen dat er kindjes zijn die het juist wat eng vinden, al die drukke kinderen die hysterisch rondrennen.

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Nov 2017 10:06

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Elliot schreef:
Ooh La La! schreef:
Zo’n indoorspeeltuin heb ik met N 1x gedaan toen ze 9 maanden was. Wat een drama. Zo’n klein kind heeft daar m.i. nog niks aan. Ze zat wat in de ballenbak en was daarna 4 maanden snot verkouden :laughcry:


Dat is denk ik echt heel afhankelijk van het karakter van het kind. D. is heel ondernemend en speelt heel graag met andere kinderen. Hij ging toen hij 9 maanden was gewoon vol op een groepje kinderen af en speelde “samen” met die kindjes. Klimmen, klimmen, klimmen vooral.
Ik kan me ook zo voorstellen dat er kindjes zijn die het juist wat eng vinden, al die drukke kinderen die hysterisch rondrennen.


Normaal heeft en had N daar absoluut geen probleem mee en ondernemend is ze zeker. Ze ook net zo snel als O van marin, maar ze was daar écht niet gelukkig.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Nov 2017 10:08

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Wat fijn dat het zoveel beter gaat Elliot. Het is ook gewoon een lastige fase. Ze ontdekken dat ze mobiel zijn, dat ze gewoon zelf iets kunnen ondernemen maar nog niet alles lukt. Hoe frusterend.
Leuk dat hij zo lekker scharrelt.

Bij ons thuis mag ook wel veel hoor, hij mag idd aan de salontafel en het tv meubel komen en klimmen, alleen niet met speelgoed tegen het tv meubel tikken. De convectorputten vindt hij ook wel mooi en interessant en niet eng. Dat mag ook. We leren 'm nu dat ie echt niet aan de open haard mag komen, ook niet het randje er om heen. Die loopt door naar het drank gedeelte en er ligt ook nog eens haardhout, dus alles wat daar is, is gevaarlijk. Maar we hebben eigenlijk geen zin om het allemaal weg te halen dus constant nee zeggen. Beklijft nog niet maar komt wel, consequent zijn.
Het enige wat ik daaraan lastig vind is als ik even snel naar de wc moet of naar de keuken om iets te pakken. Dan laat ik 'm ook wel gerust even scharrelen maar dan heb ik 't dus net niet snel genoeg door soms. Maar om 'm daarvoor dan in de box te zetten..
Oh en gisteren was ie naar de gang gekropen (de luiertas beklimmen vindt ie mooi) maar toen was ie ineens de wielen van de wagen aan 't likken. Ieeeuw.

Zo'n loopstoeltje wil ik inderdaad niet voor z'n heupjes.

Over zo'n indoorspeeltuin, misschien is 't helemaal niks voor 'm hoor. Hij houdt wel erg van klauteren dus ik denk dat het juist een hit is maar andere kindertjes en lawaai vindt ie wel een beetje eng. Hij is natuurlijk niets gewend qua andere kinderen en als er dan eens een ander kindje gaat huilen op bezoek dan schrikt hij en gaat hij ook huilen. Maar daarom juist heel goed om 'm af en toe in dat soort situaties te brengen. Idem dito met verkouden. Ja dat is vervelend maar omdat hij al niet naar het kdv gaat mag ie best af en toe ergens anders wat weerstand opbouwen. We gaan 't zien!

Wel rot dat N het niks vond ooh la la. Als blijkt dat O het ook vreselijk vindt zijn we natuurlijk ook zo weer weg.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Nov 2017 11:11

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Nou succes met alle tips Marin!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Nov 2017 13:13

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Dank je!

Het zwemmen was wel leuk! Wel heel veel gedoe voor eventjes zwemmen maar lag ook beetje aan mezelf, want ik ging mezelf en hem omkleden in de kleedkamer, hem op zo'n stalen uitklapbankje, niet ideaal. Bleek later dat in het zwembad gedeelte gewoon allerlei aankleedkussens zijn. We gingen in 't water allerlei liedjes zingen en beetje bewegen, koppie onder (vond ie wel spannend) en hij was constant aan het spetteren haha. Daarna was de les afgelopen en was er nog golfslagbad. Best grote golven voor die kleintjes en hij vond dat redelijk. Daarna nog even met hem alleen gespeeld in het ondiepe gedeelte met een bal en op een vlot gespeeld. Was wel leuk dus. Nu lekker uitgeteld slapen.
Let's discover the world together.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 24 Nov 2017 20:02

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Even voor de duidelijkheid: mijn kids zaten er niet de hele dag in maar op de momenten dat ze geen zin hadden in de box en ik even ging stofzuigen ofzo. Ze liepen allebei vroeg en ze mankeren niks aan hun heupen. Wordt wel een beetje overdreven gereageerd hoor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Nov 2017 20:21

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ooh La La! schreef:
Elliot schreef:
Ooh La La! schreef:
Zo’n indoorspeeltuin heb ik met N 1x gedaan toen ze 9 maanden was. Wat een drama. Zo’n klein kind heeft daar m.i. nog niks aan. Ze zat wat in de ballenbak en was daarna 4 maanden snot verkouden :laughcry:


Dat is denk ik echt heel afhankelijk van het karakter van het kind. D. is heel ondernemend en speelt heel graag met andere kinderen. Hij ging toen hij 9 maanden was gewoon vol op een groepje kinderen af en speelde “samen” met die kindjes. Klimmen, klimmen, klimmen vooral.
Ik kan me ook zo voorstellen dat er kindjes zijn die het juist wat eng vinden, al die drukke kinderen die hysterisch rondrennen.


Normaal heeft en had N daar absoluut geen probleem mee en ondernemend is ze zeker. Ze ook net zo snel als O van marin, maar ze was daar écht niet gelukkig.


Oh ja ik bedoelde meer dat er dus ook kinderen van 9 maanden zijn die het wel heel leuk vinden. Omdat jij typt dat een klein kind daar niks aan heeft. Het kan dus ook anders :)

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Nov 2017 20:56

Re: Wat moet ik met mijn baby?

SDL schreef:Even voor de duidelijkheid: mijn kids zaten er niet de hele dag in maar op de momenten dat ze geen zin hadden in de box en ik even ging stofzuigen ofzo. Ze liepen allebei vroeg en ze mankeren niks aan hun heupen. Wordt wel een beetje overdreven gereageerd hoor.


Ik zie geen overdreven reacties eigenlijk.
Onze zoon heeft al zo'n jumperoo ding wat ook al niet fantastisch is voor z'n heupjes. Daar zit hij af en toe wel in, zo'n tien minuten als ik douche. Net zoiets als wat jij deed dus. Dus ik ben helemaal niet perse fel tegen ofzo (nou had ik dat afzichtelijke ding nooit zelf gekocht maar soit, het is een mooi cadeau). Maar zo'n loopwagending hoef ik niet zo nodig voor 'm. Hij ontwikkelt zich al razendsnel uit zichzelf dus hij gaat wel lopen als hij daar klaar voor is. Maar bedoel niets ten nadele van wat jij of anderen doen hoor, ik hoef het alleen niet voor m'n eigen kind.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Feb 2018 18:57

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Nou even een upje.

Intussen is ie 10 maanden en hebben we laatst de proefles van de baby gym gehad. Dat was heel leuk, hij moest echt schaterlachen en was heerlijk afgemat daarna. Morgen is dus de eerste echte les.

Maar verder... Man ik weet het af en toe echt niet wat ik nou weer met 'm moet doen. Heb vandaag al twee uur gewandeld, heerlijk, maar verder hangt hij thuis de hele dag aan mij. Zal vast een fase zijn maar oh zo irritant. Hij wil alleen maar dingen die niet mogen of niet handig zijn, op kabels kauwen, klauteren op de bank (mag op zich wel maar moet ik 'm constant vast houden, anders valt ie). Er ligt een enorme berg speelgoed maar nul interesse daarin. Boekjes lezen wil hij maar twee pagina's. Ik vind de winter echt lastig met een baby. Wat kan je nou echt doen op deze leeftijd? Eigenlijk kan ie natuurlijk gewoon nog niks echt spelen en hij heeft echt het concentratievermogen van een garnaal. Een hele lieve garnaal hoor, maar man man man, wat moet je de hele dag binnen met zo'n kindje? Ik kijk echt uit naar de lente, dat helpt ook niet. Wat doen/deden jullie op deze leeftijd? (en dan bedoel ik met name gewoon thuis).
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 05 Feb 2018 19:34

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Pfoe lastig om steeds weer wat te verzinnen idd.
Ik weet niet meer precies wat wij toen allemaal met haar deden (maar sowieso anders denk ik, want ik werk ernaast, dus was maar 1 dag id week alleen thuis met haar).

Inderdaad toch wandelen of op de fiets naar de bieb (niet zozeer voor boekjes lezen, maar wel voor daar lekker rondkruipen en klauteren haha). En ik sprak
wel eens af met een collega en haar (bijna even oude) kiddo. In de stad wat drinken of bij een van ons thuis. En verder vooral accepteren dat je eigenlijk niks anders doet behalve baby entertainen op zon dag haha, maar dat is voor jou miss wel anders als je dat 5/7 dagen achtereen doet.
<<

Anoniem248

Bericht 05 Feb 2018 19:40

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Zou hij het niet enorm leuk vinden om tussen andere kinderen te spelen? Waarmee ik niet meteen een kdv wil opperen (hoewel ik wel een leuke weet hoor :angel: alleen niet om de hoek), maar bijvoorbeeld zoiets als een mamacafe?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Feb 2018 19:46

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Maple schreef:Zou hij het niet enorm leuk vinden om tussen andere kinderen te spelen? Waarmee ik niet meteen een kdv wil opperen (hoewel ik wel een leuke weet hoor :angel: alleen niet om de hoek), maar bijvoorbeeld zoiets als een mamacafe?


Dat speelt wel mee waarom we voor het gymklasje kiezen nu eens per week. Het sociale aspect lijkt hij ook erg leuk te vinden.
Echt een dag naar het kdv lijkt me overbodig, zolang ik gewoon thuis ben. Over een jaar gaat hij naar de peuterspeelzaal.

Er is eens per maand een mama café in de bieb. Daar gaan we ook heen.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Feb 2018 19:48

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik moet er niet aan dénken, zou echt niets voor mij zijn dat gekeutel met zo’n kleintje dag in dag uit. De paar dagen dat ik het wel doe betrek ik hem bij klusjes (samen de was in de machine etc) of ik verzin een activiteit dmv pinterest. Klieren met scheerschuim, dingetjes sorteren. Of gewoon knuffels op een rij zetten. Zwemmen.
Maar al met al ben ik blij dat de kdv het grootste gedeelte hiervan op zich neemt (tweeenhalve dag) en m’n man er een dag voor hem is.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Feb 2018 19:50

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Sophie, ja het hele baby entertainen vind ik niet eens zo erg, dat vind ik eigenlijk wel leuk al word je er op een gegeven moment wel simpel van ja. Maar echt samen wat doen (op de loopauto, blokkentoren bouwen en omgooien, potten en pannen slaan, liedjes, boekjes, spelletjes) vind ik allemaal wel heel leuk eigenlijk. Alleen is m'n reportoire een beetje grijs gedraaid denk ik. Dat vind ik wel lastig.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Feb 2018 19:52

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Oh ja en Maple (en anderen) mag ik jou een vraag stellen? Ik ben soms een beetje bang dat ik hem dus niet genoeg stimuleer. De grove motoriek gaat heel goed, fijne ook wel, maar soms vliegt het me aan dat ik verantwoordelijk ben voor zijn ontwikkeling. Wat zijn typische dingen die je als leidster op het kdv doet wat je kunt vertalen naar activiteiten thuis? Naast de dingen die ik hier boven al noem. Heb je het idee dat ik iets mis? Kleuren enzo gaat echt nog niet natuurlijk. Wel laat ik 'm in de douche glibberen met doucheschuim enzo, machtig mooi.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 05 Feb 2018 19:57

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik denk dat de ontwikkeling van het eerste jaar vooral vanzelf gaat en dat jij je daar bij O. echt geen zorgen om hoeft te maken. Motorisch is het sowieso een snelle jongen en voor de rest heb ik ook wel het idee dat hij dusdanig ondernemend is, dat hij in z’n eigen kunnen steeds wel grenzen verlegt. Volgens mij ontwikkelt hij zich razendsnel, ik zou me daar geen zorgen om maken, hoor!
<<

Anoniem243

Bericht 05 Feb 2018 20:04

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Kinderen ontwikkelen zich redelijk vanzelf gelukkig hoor, dankzij of ondanks de volwassenen eromheen :wink:

Is er bij jou in de buurt inderdaad geen mama-cafe of ouder&kind inloop of iets anders van een speelgroep? Kun je ook even bij CB naar vragen, die organiseren zelf overigens ook nog wel eens wat. Daar ging ik ook wekelijks met J heen voor het contact meer andere kinderen en om zelf even met andere moeders te kunnen kletsen. Verder is het misschien al geopperd maar; babyzwemmen vond ik ook altijd een fijn vast punt in de week en heel goed voor J. om watervrij te worden en motorische stimulans.

En thuis betrekken bij de dingen die ik deed inderdaad (nog steeds). Spelen met een afwasborstel en een bakje als ik in de keuken bezig was, spelen met de knijpers als ik de was doe (al deed ik dat wel later geloof ik want ik vind knijpers nog best eng voor zo'n kleintje), dat soort dingen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 05 Feb 2018 20:11

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Marin schreef:Oh ja en Maple (en anderen) mag ik jou een vraag stellen? Ik ben soms een beetje bang dat ik hem dus niet genoeg stimuleer. De grove motoriek gaat heel goed, fijne ook wel, maar soms vliegt het me aan dat ik verantwoordelijk ben voor zijn ontwikkeling. Wat zijn typische dingen die je als leidster op het kdv doet wat je kunt vertalen naar activiteiten thuis? Naast de dingen die ik hier boven al noem. Heb je het idee dat ik iets mis? Kleuren enzo gaat echt nog niet natuurlijk. Wel laat ik 'm in de douche glibberen met doucheschuim enzo, machtig mooi.


Ik herken wel heel erg wat jij hier schrijft als mede thuisblijfmoeder. Ik ging dus ontzettend veel praten tegen mijn oudste om haar alles maar te leren en ik dacht ook echt van ik ben haar enige voorbeeld (qua taal). Uiteindelijk heb ik ervaren dat het allemaal vanzelf loopt en dat ze nu ze naar peuterspeelzaal gaat eigenlijk zo aansloot zonder ook maar een kleine achterstand.
Wat ik doe (of deed, toen ik er nog maar 1 had om rekening mee te houden) :
- naar indoorspeeltuin (ja ook alleen)
- samen naar winkels toe, van drogist tot supermarkt, Hema etc. Dat vinden ze super leuk beide.
- bieb
- buiten speeltuin (kan over een tijdje weer beter)
- stuk wandelen en samen broodje eten op bankje (evt samen halen bij bakker)
- naar de bossen met de hond
- iemand bezoeken
- stuk fietsen (nu een beetje koud), ik zoek ook regelmatig geocaches. Dat kun je ook doen wandelend of fietsend
- als hij dadelijk ouder is kan hij ook zelf mee met loopfietsje of driewieler (met stang) terwijl jij wandelt
- veel helpen in huishouden, op hun niveau dan.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Feb 2018 20:20

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik moet een beetje lachen om de reactie van UN maar ik sta er precies hetzelfde in.
Ik zou gillend gek worden de hele week thuis met T. Nu ben ik 4 dagen thuis en weet ik soms al niet eens wat te verzinnen.
Wat ik doe op mijn vrije dag:
- Na het ontbijt samen aankleden boven. Ik zet hem in zijn (droge) badje met speelgoed haha. Uiteraard stapt hij daar gewoon uit en dan speelt hij een beetje op zijn kamer of loopt heen en weer. Daarna kleed ik hem aan.
- Helpen met schoonmaken. Hij zit vaak achterop de stofzuiger (ja hij is licht dus dat werkt goed)
Hij poetst de vloer op zijn manier met een doekje. Hij zit nu echt in de nadoen fase. Daar is jouw O natuurlijk nog te jong voor. Toen hij die leeftijd had kroop hij achter de stofzuiger aan.
- Samen boodschappen doen. Vaak lopend. Nu hij zelf loopt mag hij het laatste stuk zelf terug lopen.
- Kleuren/plakken/schilderen aan tafel. O nog wat te jong voor natuurlijk maar dat komt vanzelf. Klei is hier ook een dikke hit.
- Helpen met de was. Dingen in de droger gooien.
- Tijd voor lunch: helpen tafel dekken. Komt ook vanzelf ;)

Tsjah toen hij de leeftijd van O had ging hij 's ochtends al vrij snel weer slapen voor 1,5 uur. Als we dan naar de supermarkt gelopen waren en wat gespeeld hadden was het al tijd voor een broodje. En dan weer naar bed.
Nu vind ik het ook lastiger omdat de ochtenden soms super lang zijn..
2016
<<

Anoniem250

Bericht 05 Feb 2018 20:25

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Haha het eerste dat ik dacht was "ga werken!", maar dat wil je volgens mij echt niet. Dan zou ik gaan voor vriendschappen sluiten met andere moeders, zodat je regelmatig bezoek hebt of op bezoek gaat. Elke dag wandelen, 1x in de week zwemmen, muziek op zetten en dansen, liedjes zingen en hem betrekken bij je huishoudelijke taken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Feb 2018 20:25

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Zing je ook liedjes met hem? Met gebaren erbij evt? Zoals in de maneschijn. Verder leren kinderen vaak ook heel veel van andere kinderen, geluiden, spelideeen (he ik kan met die lepel tegen de pan aanslaan of kruip opde glijbaan en glij eraf, hey hij slaat met zijn handen op tafel, dat doe ik ook!) woordjes, sociale interactie (bijv iemand pakt iets af of iemand kletst tegen je/geeft je iets aan). Dat zijn dingen die echt ‘kinds’ zijn en jij bijv niet zo snel zou doen. Ik denk ook niet dat hij iets mist hoor maar de wereld wordt vaak wel groter voor een kind.

Antwoord op je vraag: ik denk dat je goed bezig bent hoor. Misschien ook vaker met vriendinnen met kinderen afspreken. Wat kinderen vaak ook erg leuk vinden zijn bakjes met dekseltjes, die kun je open en ducht doen, in elkaar zetten, er iets in stoppen etc. Gewoon een mand vol met allerlei soorten bakjes, of een kruiptunnel of een kartonnen doos, ook vet leuk natuurlijk.
<<

Anoniem248

Bericht 05 Feb 2018 20:38

Re: Wat moet ik met mijn baby?

‘Muziek op schoot’ is trouwens ook heel erg leuk, ik zag net dat dat ook in jouw woonplaats wordt gegeven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Feb 2018 20:39

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Haha Salome, ik moest lachen om het zitten bovenop de stofzuiger. Leuk beeld ook.
Al die dingen die jij noemt kan hij idd nog niet echt.
Hij 'helpt' wel mee in het huishouden, dat wil zeggen. Bij de afwasmachine staan en spetteren met z'n handjes in het overgebleven laagje water. Dan zeg ik dat ie zo goed helpt. En dan doe ik de afwasmachine weer dicht en gaat ie keihard huilen want dat is het ergste van de wereld.
Bij stofzuigen kruipt ie er huilend achteraan want dat is eng maar ook interessant. Stofdoekjes houd ie graag in z'n handen bij het kruipen en met de was 'helpt' ie ook. Echt dingen ergens in en uit doen kan ie nog niet dus hij helpt niet echt. Maar dat geeft niet, we 'spelen' dan wel samen.

Alle overige buitenhuis dingen, dank jullie wel maar dat zoek ik dus juist niet. Dat weet ik wel en doe ik ook. Ik vraag juist naar binnenshuis dingen. Maar ik denk dat het ook echt een lastige leeftijd is. Al het baby speelgoed is saaaaai en al het andere speelgoed nog te moeilijk.

Lot, ja van die schootliedjes, zoals klap eens in je handjes, in de maneschijn, schuitje varen theetje drinken etc. Meerdere keren per dag. Vind ie enig en begint het een beetje na te doen.
Blokjes aan elkaar geven enzo vindt ie ook leuk.

Dingen ergens in doen kan/snapt ie echt nog niet.
Kartonnen dozen en verpakkingspapier enzo vindt hij ook heel mooi maar hij eet echt alles op. Eigenlijk is hij echt nog wel klein voor veel dingen.

Maar goed, fijn om wel wat bevestiging te krijgen. Ik hoop gewoon op een snelle lente, dan is naar buiten gaan ook fijner.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 05 Feb 2018 20:44

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Wij gebruiken op het werk trouwens ook veel Pinterest om activiteiten op te zoeken, we hebben als groep zelfs een eigen account. Ik denk dat je op Pinterest als ouder ook wel een hoop inspiratie op kunt doen, als je zoekt op activities for babies/infants.
Laatst gewijzigd door Anoniem248 op 05 Feb 2018 20:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 05 Feb 2018 20:44

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik heb het eerste jaar ook thuis gezeten met S en ik vond het dus echt niet leuk eigenlijk. Ik probeerde dus ook zoveel mogelijk weg te zijn en plande dan ook heel veel in met vriendinnen. Iedere dag is er wel iemand anders thuis van het werk. Ook gingen we geregeld naar de Intratuin om daar te spelen in de ballenbak. Of we pakten de fiets en gingen een stuk fietsen (ook gewoon in de winter) of wandelden bij ons naar de kinderboerderij.
Ik vind het nu nog wel ooit lastig omdat S niet zo'n alleen speler is en ze mij dus altijd overal bij betrekt, maar het gaat echt stukken beter dan een jaar geleden. En ja, voor mij heeft zelf weer werk vinden wel een hele positieve invloed op ons samen gehad. Maar goed ik zat ook niet vrijwillig thuis, dat scheelt misschien en ik vond dat eerste jaar sowieso niet leuk.

Maar veel afspreken en dus toch naar buiten gaan (al ia her maar om boodschappen te doen) hield ons bezig.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers