Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babynestje

<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 17:00

Babynestje

Newborn/baby n00b meldt zich. Wie had een babynestje? Voordelen, nadelen?
En als je besloten hebt om er niet 1 te nemen, waarom dan niet?

M'n vriendin had een babynestje en dan lag de baby gewoon op de salontafel. Zag er zo schattig uit. Maar ik lees hier dus wel verhalen van baby's die even gauw op (het grote) bed gelegd zijn en ze er ineens naast lagen terwijl je dacht dat ze nog niet konden rollen.
Ik vind zo'n babynestje dus heel schattig om te zien en dan kan je de baby zo fijn naast je neerleggen op de bank, maar kan je dan eigenlijk wel even gauw naar de WC ofzo? Als dat niet vertrouwd is dan heeft zo'n babynestje imo ook weinig toe te voegen.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 22 Nov 2017 17:08

Re: Babynestje

post1009641.html?hilit=babynestje#p1009641

Uiteindelijk heb ik dus bij beide meiden geen baby nestje gebruikt.
Ik had een wieg naast bed staan en ze lagen vaak in de box, in de wipstoel en op/tegen het voedingskussen.

De oudste was echt een spuger dus die hadden we veel in de wipstoel (babybjorn, echt een dikke aanrader!) en de jongste wou graag wat zien dus achteraf niet gedacht goh wat jammer dat ik niet 1 heb.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 17:12

Re: Babynestje

We krijgen een wipstoel van mijn broer :D.

Ik heb het topic even gelezen. Ik vind het maar lastig, qua gevaar. In Amerika hebben alle wiegjes en ledikantjes van die 'bumpers' erom en hier mag het niet want daar kunnen ze ook tegenaan ademen en zo stikken. Je moet toch altijd goed opletten bij zo'n babynestje lijkt me? Het is niet dat je ze boven op bed legt in zo'n ding en dan mooi beneden gaat zitten chillen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Nov 2017 17:13

Re: Babynestje

Ik heb er geen gebruikt. Ik deed een aankleedkussenhoes om een voedingskussenhoes en maakte daar een 'nestje' mee. Lag ze heel stevig in. Ik durfde ook wel naar de wc te gaan als ze daar in lag. Als ik langer de kamer uit ging, legde ik haar daar mee in de box. Ze moest na de voeding een tijd schuin liggen en dit was ideaal daarvoor.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 22 Nov 2017 17:14

Re: Babynestje

Zo'n babynestje is toch meer voor dat de baby zich er lekker geborgen in voelt? Ik heb zelf nooit zo'n nestje aangeschaft omdat ze best prijzig zijn voor de korte tijd dat je ze maar gebruikt.
Het lijkt mij niet dat je ze in dat nestje even voor een kort momentje alleen kunt laten op de bank.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 22 Nov 2017 17:17

Re: Babynestje

Niet gehad, niet gemist. De box staat hier naast de bank, dus leg ik haar daarin. En soms inderdaad in de wipper. De oudste moest niks van de wipper hebben overigens.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Nov 2017 17:18

Re: Babynestje

Wij hebben/hadden (op zolder intussen) de Done by Deer Cosy.

Je hoeft natuurlijk niet persé weg te lopen als je baby erin ligt. Ik legde 'm hele avonden naast me op de bank als hij slecht in z'n bedje sliep. Echt in het begin durfde ik nog wel naar de wc, maar hij rolde al met 3 maanden dus het was gauw gedaan.

We legden het nestje ook wel op het terras neer op de tuinset, dat was heel lekker in de lente/zomer. Zeker met al dat kraambezoek.

Wij gebruikten het ook op de boot. Is natuurlijk niet relevant voor jou, maar misschien bedenk jij daardoor iets van oh ja die plek is ook logisch, in de tuin ofzo misschien. En mee naar familie enzo was ook echt ideaal. Dan heb je toch een zacht ligplekje overal voor de baby.


En het lag veel in de box waar hij dan weer in lag. De box is zo groot voor zo'n piepkleintje, dit gaf veel meer geborgenheid. 3 dagen oud:
Afbeelding

Ik heb het nooit gebruik om 's nachts mee te slapen want dat schijnt onveilig te zijn.

En toen het dit werd, heb ik 'm maar opgeborgen ;) Toen was ie bijna 5 maanden. Je hebt er dus wel plezier van maar wel echt heel erg in het begin.
Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Nov 2017 17:23

Re: Babynestje

Haha dan plaats ik ter illustratie een foto van V. Ooooh als ik dat zie... :love:
Ze lag zo het fijnste als ze buikkrampjes had en ik even vrije hangen nodig.

Dat vind ik dan weer een voordeel van een voedingskussen gebruiken, je kunt de baby ook in een andere houding leggen.
Laatst gewijzigd door Jip op 22 Nov 2017 20:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 17:24

Re: Babynestje

Ahhhh Jip, dat ziet er ook zeker heel relaxed uit!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Nov 2017 17:25

Re: Babynestje

Aah lief. Ik heb me alleen altijd afgevraagd welk kussensloop zodanig groot is dat het om een voedingskussen past :razz:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 17:27

Re: Babynestje

Mooi Marin! Wij hebben nu een lichtroze nestje op het oog, ook met dat zwart witte stipjes stofje binnenin!
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2017 17:41

Re: Babynestje

Vorige x niet gehad, nu wil ik er wel een. Voor geborgenheid in de box of op de bank. Dus waar ik bij ben. Wil proberen er zelf eentje te maken
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Nov 2017 17:49

Re: Babynestje

Bij de eerste niet gehad, toen kende ik het ook nog niet. De jongste sliep heel slecht en voor hem hebben we er toen wel een aangeschaft. Hij lag ermee bij ons in bed (vond ik fijner dan los tussen ons in) en later ook in zijn ledikant. Hij hield van geborgenheid om zich heen, maar toen de wieg echt te klein was, moest hij wel naar een ledikant, maar dat vond hij echt niks. Daarom dus in het babynestje, wel tot een maand of 7 geloof ik. In de box en op de bank ook veel gebruikt in het begin. En lekker makkelijk mee te nemen als we ergens anders heen gingen.

Bij de eerste niet gemist dus, maar veel plezier van gehad bij de tweede.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 22 Nov 2017 17:55

Re: Babynestje

Wij hebben een babynestje, en gebruiken hem nu nog vooral alleen in de box. Ze slaapt en ligt er heerlijk in. Zal vanavond eens kijken hoe dat op de bank bevalt.

We hebben ook een Voedingskussen en hierop voed ik haar vaak, ook een ideaal ding :)
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 22 Nov 2017 17:59

Re: Babynestje

Fiederilsje schreef:Niet gehad, niet gemist. De box staat hier naast de bank, dus leg ik haar daarin. En soms inderdaad in de wipper.

Dit wilde ik gaan typen.

Ik heb lang getwijfeld of ik er 1 zou aanschaffen, maar niet gedaan.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 22 Nov 2017 18:00

Re: Babynestje

Marin schreef:Aah lief. Ik heb me alleen altijd afgevraagd welk kussensloop zodanig groot is dat het om een voedingskussen past :razz:

Je doet er geen kussensloop, maar een aankleedkussenhoes omheen. Super simpel!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Nov 2017 18:03

Re: Babynestje

Fientje schreef:
Marin schreef:Aah lief. Ik heb me alleen altijd afgevraagd welk kussensloop zodanig groot is dat het om een voedingskussen past :razz:

Je doet er geen kussensloop, maar een aankleedkussenhoes omheen. Super simpel!


Oh ja dat bedoelde ik :palm:.maar die zijn zodoende nog smaller toch? Dat had bij mijn voedingskussen niet gewerkt iig. Misschien had ik een te grote worst?
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Nov 2017 18:07

Re: Babynestje

Ik gebruikte de wipstoel of gewoon in de box. Nooit een babynestje gehad en ook nooit gemist.
In de box vond hij eerst niet zo fijn. Maar dan legde ik het voedingskussen om hem heen, zodat het ook een knus plekje werd ipv zo'n grote box.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem228

Bericht 22 Nov 2017 18:18

Re: Babynestje

Ik heb ook geen babynestje gehad en ben meer fan van voedingskussen met aankleedkussenhoes. Als ze nog heel klein zijn kunnen ze daar nog zo lekker inzakken. Lijkt mij meer geborgenheid geven dan een babynestje.

Even een paar foto's voor het beeld. Niet quoten graag haal ze straks weer weg.
Hier was ze ongeveer 3 maanden. Geen goede foto's van toen ze kleiner was.
Ze had/heeft heel erg reflux vandaar de slabben en spuugdoekje.

Weg

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem228 op 22 Nov 2017 23:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 18:29

Re: Babynestje

Oh Victoria wat ziet dat er heerlijk cosy uit!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Nov 2017 18:29

Re: Babynestje

Ik vind het ook enorm lief en schattig er uit zien. Alleen daarom zou ik het kopen :-) Maar 6 jaar geleden was dit denk ik nog niet zo aanwezig als nu dus ik had er geen eentje en heb het ook niet gemist verder.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2017 18:47

Re: Babynestje

Denk wel dat dit er eentje is in de categorie “als je ‘m niet hebt, mis je ‘m ook niet” maar wie ‘m heeft (gehad) ‘m wel fijn vond!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Nov 2017 18:49

Re: Babynestje

Oh die ronde box is zo mooi!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Nov 2017 19:04

Re: Babynestje

Marin schreef:
Fientje schreef:
Marin schreef:Aah lief. Ik heb me alleen altijd afgevraagd welk kussensloop zodanig groot is dat het om een voedingskussen past :razz:

Je doet er geen kussensloop, maar een aankleedkussenhoes omheen. Super simpel!


Oh ja dat bedoelde ik :palm:.maar die zijn zodoende nog smaller toch? Dat had bij mijn voedingskussen niet gewerkt iig. Misschien had ik een te grote worst?


Dacht ik ook dat het niet ging passen maar werkt echt prima.
2015 💙
<<

Anoniem316

Bericht 22 Nov 2017 19:14

Re: Babynestje

Hier wel het babynestje gebruikt en vond hem echt heel fijn. Gebruikte hem beneden op de bank en in de box en boven om tussen ons in te leggen of in de wieg (want die was behoorlijk groot). Hier gebruikt tot een maand of 4. Wipstoel daarentegen nooit gebruikt.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny