Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe veel alcohol drink jij?

<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 11:16

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Ja anders kan je bij alles wel denken; yeah sure. Blijft er weinig forum activiteit over ben ik bang.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Nov 2017 11:16

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Cotton schreef:Ja anders kan je bij alles wel denken; yeah sure. Blijft er weinig forum activiteit over ben ik bang.

:yes:

♥♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Nov 2017 11:17

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Susan schreef:
Elliot schreef:Naja, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen Whatever? Als ik zeg dat alle meisjes met lang blond haar onaardige tuthola's zijn dan zou je toch ook wel even een wenkbrauw optrekken en zeggen: Nou, ik heb lang blond haar maar ik ben geloof ik niet daardoor automatisch onaardig.


Dit.

En ik vind dat als je roept dat mensen zich meteen het zo op zichzelf betrekken en dat dit maar weer een bewijs is dat mensen niks mogen zeggen op het forum, je anderen veel meer de mond aan het snoeren bent dan als je gewoon inhoudelijk ingaat op wat een ander zegt, al laat je dan duidelijk merken dat je het er niet mee eens bent. Juist bij die 'guttegut wat voelen mensen zich toch meteen aangevallen' opmerkingen krijg ik het idee dat je hier dingen niet mag zeggen.


Oooh je mag van mij alles zeggen hier hoor. Maar ik vind het gewoon opvallend dat een in mijn ogen nog totaal niet shockerende of beledigende reactie (het was nou niet een zure mat reactie ofzo) zoveel verontwaardigde reacties oproept. Dat vind ik wel veel korte tenen ja. Overigens vond ik dat ook als je valt over een "goh wat braaf/saai" als je geen alcohol neemt. Ik krijg ook wel eens een opmerking als ik wel alcohol neem. Sommige dingen zijn gewoon grapjes en soms zijn het niet echt grappige grapjes of snappen mensen niet dat het tegen een betere vriendin wel kan en tegen en kennis niet ofzo. Maar het zou me echt nauwelijks opvallen op dat moment, laat staan storen, dan vind ik hooguit die ander grappig of zelfs sneu..

Ik heb gewoon meer het idee dat er onzekerheden meespelen qua saai gevonden worden ofzo. Als iemand iets zegt waarvan je zo compleet overtuigd bent dat het niet zo is dan is het toch eerder grappig en niet eens het serieus nemen waard. Ik weet niet, ik vind het overdreven, maar kan ook forumeffect zijn dat 15 mensen hun mening geven over 1 reactie waardoor het voelt als heel veel gedoe iets onzinnigs terwijl gewoon iedereen zijn eigen mening wil geven maar zo goed heb ik niet gekeken wie wat zei.
Laatst gewijzigd door Whatever op 22 Nov 2017 11:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Nov 2017 11:18

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Elliot schreef:
Cotton schreef:Ja anders kan je bij alles wel denken; yeah sure. Blijft er weinig forum activiteit over ben ik bang.

:yes:


Ah en nu heb je weer forum activiteit over iets dat ik vind, mogen jullie weer "yeah sure" denken. :good:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Nov 2017 11:19

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Cotton schreef:Ja anders kan je bij alles wel denken; yeah sure. Blijft er weinig forum activiteit over ben ik bang.


Inderdaad, en wat is er nou spannend of verfrissend aan ongenuanceerde reacties als niemand erop in gaat?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 22 Nov 2017 11:19

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Whatever schreef:
Elliot schreef:
Cotton schreef:Ja anders kan je bij alles wel denken; yeah sure. Blijft er weinig forum activiteit over ben ik bang.

:yes:


Ah en nu heb je weer forum activiteit over iets dat ik vind, mogen jullie weer "yeah sure" denken. :good:

SURE! :banaan:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Nov 2017 11:20

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Whatever schreef:
Ik heb gewoon meer het idee dat er onzekerheden meespelen qua saai gevonden worden ofzo.


Prima hoor. Als jij dat eruit wil halen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Nov 2017 11:24

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Susan schreef:
Cotton schreef:Ja anders kan je bij alles wel denken; yeah sure. Blijft er weinig forum activiteit over ben ik bang.


Inderdaad, en wat is er nou spannend of verfrissend aan ongenuanceerde reacties als niemand erop in gaat?


Ik vind ze spannender en verfrissender als ze niet meteen massaal afgeslacht en de kop in gedrukt worden. Dus als er even 1 of 2x op gereageerd wordt en die ander dan ook weer zijn standpunt kan of durft te verdedigden. Maar nu is het vaak zo dat je zo'n "groepje" van verontwaardigde mensen tegenover je hebt waardoor dat soort meningen gelijk finaal onder gesneeuwd worden. Dat vind ik jammer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Nov 2017 11:25

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Afgeslacht :laughcry:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem280

Bericht 22 Nov 2017 12:33

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Ik weet zelf eigenlijk niet wanneer ik 'aangeschoten' ben of 'dronken'.
1 wijntje kan soms al verkeerd vallen, waardoor ik al ga denken, is dit nu aangeschoten of dronken?
Met 1 wijntje heb ik namelijk al eens boven de wc moeten hangen. Niet omdat ik een virus onder de leden had.

Op feestjes kan ik ook stevig door drinken.
Weet ook dat ik er vervelend van wordt, heb ik dat benauwende gevoel, dan kies ik ervoor om weg te gaan.
Maar aangeschoten en dronken, dat verschil ken ik eigenlijk niet.
Weet altijd nog dat ik stomme dingen heb gezegd en wat ik gedaan heb en dat met veel inname.
Wat voor de 1 veel is, kan bij de ander weinig zijn.

En niet om Lejow aan te vallen, maar wat versta jij onder aangeschoten en dronken?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Nov 2017 13:43

Re: Hoe veel alcohol drink ji

:
Kees schreef:Dit is zeker niet het moment om te vertellen dat ik zaterdagnacht kneiterhard tegen een paal aan ben gefietst?


:smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Nov 2017 14:03

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Kees, last van spontaan overstekende palen? Ik ken dat gevoel :smile:

Caramba, ik snap je gevoel. Ik heb wel eens twee rode wijntjes op op een avond. Gewoon thuis met vrienden en ik had toch een kater. Alsof ik 4 flessen op had. Terwijl ik afgelopen weekend gezellig de stad in ben geweest. Een biertje of 6-7 op heb en nergens last van de volgende dag.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 22 Nov 2017 16:18

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Oja, doen alle alcoholisten ook mee met de kerstlootjes? Lijkt me gezellig!
<<

Anoniem313

Bericht 22 Nov 2017 17:18

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Frankie schreef:Oja, doen alle alcoholisten ook mee met de kerstlootjes? Lijkt me gezellig!


:smile:
<<

Anoniem273

Bericht 22 Nov 2017 17:20

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Frankie schreef:Oja, doen alle alcoholisten ook mee met de kerstlootjes? Lijkt me gezellig!


En degenen die nooit drinken liever niet, die zijn zo saai :smile:
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 22 Nov 2017 17:23

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Aziraphale schreef:
Frankie schreef:Oja, doen alle alcoholisten ook mee met de kerstlootjes? Lijkt me gezellig!


En degenen die nooit drinken liever niet, die zijn zo saai :smile:


Hahahaha :lol:

Die kunnen de boel dan in het gareel houden.
<<

Anoniem278

Bericht 22 Nov 2017 19:47

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Ik vind het soms wél best saai dat ik niet drink. Is dat dan erg controversieel? Het lijkt me hartstikke tof om ergens een wijnarrangement te doen, ik zou ook wel eens met iemand ergens een 'wijntje' willen doen en daarbij vind ik de meeste alternatieven hartstikke smerig.
Ik weet niet of ik saai bén, maar een reuze avontuurlijk uitgaanstype in ieder geval niet, en ik neem geen enkele aanstoot aan de uitspraak.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2017 20:40

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Caramba schreef:Ik weet zelf eigenlijk niet wanneer ik 'aangeschoten' ben of 'dronken'.
1 wijntje kan soms al verkeerd vallen, waardoor ik al ga denken, is dit nu aangeschoten of dronken?
Met 1 wijntje heb ik namelijk al eens boven de wc moeten hangen. Niet omdat ik een virus onder de leden had.

Op feestjes kan ik ook stevig door drinken.
Weet ook dat ik er vervelend van wordt, heb ik dat benauwende gevoel, dan kies ik ervoor om weg te gaan.
Maar aangeschoten en dronken, dat verschil ken ik eigenlijk niet.
Weet altijd nog dat ik stomme dingen heb gezegd en wat ik gedaan heb en dat met veel inname.
Wat voor de 1 veel is, kan bij de ander weinig zijn.

En niet om Lejow aan te vallen, maar wat versta jij onder aangeschoten en dronken?


Dat wat ik hier, zo lekker 'ongenuanceerd' getypt heb, vind ik dronken. De categorie 'niet meer weten wat je gedaan hebt.

Ik heb overigens nergens gezegd dat iedereen die drinkt gelijk laveloos op de bank hangt. Ik benoemde alleen, net zoals Chique trouwens, dat ik niet van dronken mensen hou.

En onzeker over dat ik saai wordt genoemd? Het lijkt me logisch dat ik dat persoonlijk opvat. Ik drink niet en er wordt geroepen door meerdere dat ze mensen die niet drinken saai vinden.
Maar onzeker, nee hoor... dat is dezelfde kaart als roepen dat iemand vast gewoon jaloers is wanneer hij/zij een onaardig antwoord geeft.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Nov 2017 20:52

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Tsja, Lejow.. Ik wil niet gewoon zijn of zo, maar dat je je aangesproken voelt wanneer mensen zeggen dat iemand die niet drinkt saai is, ligt toch wel een beetje bij jezelf lijkt me.

Tegenwoordig val ik volgens mij ook wel redelijk in de categorie niet-drinkers. Kan me iig niet herinneren wanneer ik mijn laatste alcoholische drankje heb gehad. Toch voel ik me nog geen seconden aangesproken als iemand zegt dat mensen die niet drinken saai zijn. Prima toch, dat zal aan de combinatie van die persoon met de mensen die niet drinken liggen. Heb ik niks mee te maken.
Net zoals het mij ook totaal niet raakt als je zegt dat mensen die drinken stomdronken en vervelend worden. Dat is jouw/iemands mening en die mag je best hebben zonder dat ik daar anders van wordt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Nov 2017 22:30

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Maar , even heel zwart wit gezien, als iemand zegt dat niet drinkers saai zijn, en ik ben een niet drinker, dan vindt diegene mij toch ook gewoon saai? Want: alle niet drinkers zijn dus saai..
<<

Geel

Bericht 22 Nov 2017 22:54

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Ik drink niet vaak, ik denk 1-3 keer per maand, maar soms ook een hele maand niet. De smaak van alcohol vind ik moeilijk en het gevoel dat je erbij krijgt ook. Ik vind rode wijn wel heel lekker bij eten, vooral bij rood vlees. Daar kan ik echt van genieten.

Wat vind ik ervan? Ik voel me soms saai of een spelbreker. Mensen zeggen vaak ook "zohooo!" als ik wél een wijntje neem. Ik vind het irritant als dat gebeurt. Zelf vind ik mijn drinkgedrag prima in orde en ik ben ook hartstikke gezellig zonder.
Laatst gewijzigd door Geel op 22 Nov 2017 22:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem280

Bericht 22 Nov 2017 22:57

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Ik vind niet drinkers niet saai hoor.
Ook niet als ik wel een glaasje op heb.
En als ik niet drink heb ik ook geen last van iemand die wel drinkt.
Zou niet best zijn, mijn vriend drinkt iedere avond een biertje bij het eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43703

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Nov 2017 23:00

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Quizzle schreef:Ik vind het soms wél best saai dat ik niet drink. Is dat dan erg controversieel? Het lijkt me hartstikke tof om ergens een wijnarrangement te doen, ik zou ook wel eens met iemand ergens een 'wijntje' willen doen en daarbij vind ik de meeste alternatieven hartstikke smerig.
Ik weet niet of ik saai bén, maar een reuze avontuurlijk uitgaanstype in ieder geval niet, en ik neem geen enkele aanstoot aan de uitspraak.



Dit vind ik dan weer heel leuk om te lezen, zoals jij er naar kijkt en 'gebruik van zou maken' als je het zou kunnen. Ik zou het graag met je doen, maar denk niet dat dat er van komt gezien je verhaal. Maar ik vind je gedachte leuk.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Nov 2017 00:12

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Geel schreef:Ik drink niet vaak, ik denk 1-3 keer per maand, maar soms ook een hele maand niet. De smaak van alcohol vind ik moeilijk en het gevoel dat je erbij krijgt ook. Ik vind rode wijn wel heel lekker bij eten, vooral bij rood vlees. Daar kan ik echt van genieten.

Wat vind ik ervan? Ik voel me soms saai of een spelbreker. Mensen zeggen vaak ook "zohooo!" als ik wél een wijntje neem. Ik vind het irritant als dat gebeurt. Zelf vind ik mijn drinkgedrag prima in orde en ik ben ook hartstikke gezellig zonder.


Dat zou ik ook bloed irritant vinden.. Alsof er een soort wereldwonder plaatsvindt ofzo.
Laat iemand gewoon zelf bepalen wat hij/zij wel of niet drinkt...
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4502

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 23 Nov 2017 00:28

Re: Hoe veel alcohol drink jij?

Ik drink nu best veel, elke dag wel. (ben geloof ik nog een beetje dronken van gisteravond). Maar dat komt doordat ik op een eiland woon en we de hele dag in de zon op het strand zijn. Thuis drink ik minder maar dat is vooral vanwege het feit dat je er zo dik van wordt. Mijn date drinkt helemaal niet, dat vind ik soms wel echt jammer want ik vind samen een wijntje bij het eten zo fijn maar goed, liever dit dan iemand die constant te veel drinkt.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers