Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mini-my-life

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Nov 2017 18:28

Mini-my-life

http://www.andc.tv/item/video-mini-my-life-aflevering-1

Geïnspireerd door bovenstaande ben ik bezig om te 'ontspullen' en zo meer ruimte in mijn huis en hoofd te creëren. Het scheelt kosten (positief voor mijn spaarplan) en ik probeer op een andere manier naar spullen te kijken. Ik ben niet wat ik bezit maar ik ben wat ik ben, ook bedenk ik mij waarom ik dit alles wil hebben. Ook denk ik steeds na: maakt mij dit gelukkig? Ik betrapte mij er steeds vaker op dat het wel nooit genoeg leek, ik ging van het ene naar het andere wat ik wilde hebben, had ik het was ik wel blij maar wilde ik weer iets nieuws. Minder willen hebben geeft denk ik meer ruimte. Ook probeer ik nu meer te denken in ervaringen/herinneringen ipv in tastbare dingen. Zo ben ik binnenkort jarig en wil ik:
1 of een doe-ding vragen
2 of een product wat op gaat (bijv. een fles wijn of douchegel)

Ik wil echt niet een piepklein huisje met 1 mes een 1 vork en 1 lepel maar ik word soms gewoon zo onrustig van alle spullen die ik heb, moet onderhouden, stof vangen en ruimte innemen. Daarnaast zitten er vaak ook nog emoties aan producten vast.

Hoe staan jullie hierin?
<<

Anoniem223

Bericht 16 Nov 2017 18:33

Re: Mini-my-life

Ik heb dat ook zo erg! Afgelopen weekend met mijn moeder de trapkast en zolder opgeruimd. Er kwamen 2 auto’s vol rommel uit. Nu heb ik nog veel rommel in de woonkamer, ook daar wil ik vanaf. Heerlijk om alles weg te doen, de bruikbare spullen hebben we allemaal naar de kringloop gebracht. Ik word ook rustig van een opgeruimde ruimte zonder veel spullen. Hoop dat ik dat in de woonkamer ook snel heb (en houd als ons kindje er is).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 16 Nov 2017 19:50

Re: Mini-my-life

Ik ben er niet super bewust mee bezig.. maar ik kan hier wel in huis lopen en roepen dat we zooo veel spullen hebben. Een keer in de zoveel tijd gooi ik veel op marktplaats of een weggeef hoek, dat geeft me altijd wel weer een goed gevoel. Maar ik koop ook gewoon weer net zo snel allerlei spullen :palm: dus dat laatste daar zou ik nog iets aan moet doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Nov 2017 20:02

Re: Mini-my-life

Wij wonen superklein dus toen ik bij mijn vriend introk heb ik bijna al mijn spullen weggedaan. Voelde heel goed. Als er nu iets nieuws willen aanschaffen, denk ik ook wel 10x na ivm de ruimte.
Hierdoor ben ik er ook bewust van geworden dat ik al die spullen totaal niet nodig heb en dat ze me inderdaad ook niet gelukkiger maken.
Nu hoop ik dat ik dit in de toekomst in een groter huis nog steeds doe en niet ongemerkt vanalles ga verzamelen.
Maar ik kan wel makkelijk dingen weg doen, hecht mij niet erg aan materiaal.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Nov 2017 20:18

Re: Mini-my-life

Wij ontspullen af en toe ook haha. We brengen heel makkelijk dingen naar de kringloop of stort.
Zowel mijn man als ik hebben dan echt even opruim woede.
De zolder wordt dan eventjes uitgezocht en de trapkast. Hobbiekamer van mijn man komt oook altijd behoorlijk veel uit.
Heerlijk!

We wonen hier nu 6,5 jaar en ik denk dat we al zeker 3x alles op de kop hebben gehad. Echt grote opruiming.
Dus ook de schuine kanten van de zolder. En toch beland er altijd weer vanalles achter.
Voelt daarna echt super prettig en ik word er echt ontspannen van haha. Klinkt misschien beetje gek maar het geeft rust.
2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Nov 2017 20:07

Re: Mini-my-life

Ell: lekker is dat he?
Studiebol: ik denk dat menig Nederlander dat doet. En sommige ruimen volgens mij niet eens op, kopen er alleen maar bij. Dus ik vind dat je al goed bezig bent hoor!
Joey: Lijkt me wel een goede bewustwording. Wij gaan over een tijdje een stuk groter wonen en ik ben zo bang dat ik dan zoveel meuk ga bewaren omdat ik er ruimte voor heb of zo. Of omdat ik de ruimte wil vullen. En als er kinderen komen ben ik ook bang voor heel veel spullen. Wat je allemaal al moet kopen voor een baby..
Salome: lekker, opruimwoede!

Ik heb vandaag weer wat weg gebracht en ook al vind ik dat dan lastig, weg = weg. Ik denk nu ook steeds, ik maak er iemand anders blij mee. Ik denk dat dit bij mij nu ook wel speelt omdat wij over een jaar ongeveer gaan verhuizen, en ik wil niet al die spullen mee overhuizen. Kan dus nog lekker een jaar blijven ruimen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2017 20:33

Re: Mini-my-life

Ja leuk is dit. Heb ooit ook een dergelijk topic geopend.
Heb vandaag de administratie kast uitgemest en alle baby dozen uitgezocht. Laten we zeggen dat er weer genoeg oud papier was haha.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 18 Nov 2017 21:18

Re: Mini-my-life

Hier ook iemand die graag minder spullen in huis zou willen, mijn vriend werkt alleen niet mee. Hij kan echt nergens afstand van doen, als ik op zolder loop springen de tranen in mijn ogen :smile:
Vanmiddag heb ik toch het een en ander weggedaan, vooral glazen. We hadden allemaa verschillende bierglazen die ooit bij een kadopakket zaten, worden nooit gebruikt. Verder nog het een en ander op marktplaats gezet :yes:

Groot gelijk Lot dat je nu alvast dingen gaat opruimen, als je alles meeneemt terwijl je het niet echt meer wil is dat ook een beetje zonde.
Salome, dat samen opruimen van jullie lijkt me heerlijk!
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 19 Nov 2017 15:37

Re: Mini-my-life

Ik ben op facebook lid van diverse minimaliseer groepen. Ik haal hier goede tips vanaf.
Ik probeer minder spullen te kopen. Zeker een action oid is erg verleidelijk voor me. Leuke spullen voor weinig geld en dan 'moet'ik het bijna kopen.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 19 Nov 2017 16:15

Re: Mini-my-life

Ik houd ook niet van spullen. En heb dan ook een vrij leeg huis. Dit geeft ook rust aan mijn hoofd.
Het is niet dat ik iets tégen spullen heb, maar ik houd gewoon van leegte.

Mijn vriend zijn huis staat wel echt heul vol. Dus ik ga zeker niet bij hem intrekken. Ben benieuwd hoe het gaat als we samenwonen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers