Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familiedag met baby

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Nov 2017 17:17

Familiedag met baby

Wij hebben elk jaar een soort familiedag met mijn gezin (mijn ouders, broer en zus met aanhang) dan gaan we een activiteit doen en eten. Dit is het eerste jaar dat M er is. Mijn ouders willen heel graag (nog net niet per sé) dat ze meegaat. Ik ben met mijn broertje en zusje aan het brainstormen over een activiteit, maar niks is handig met M. Ze vindt het niet leuk om lang in de kinderwagen of auto te zitten, ze wil bewegen. En ze slaapt daar ook amper of niet. Vriend en ik hebben al aangegeven dat we het niet erg vinden om de activiteit over te slaan en bij het eten aan te schuiven of oppas te zoeken voor M. Maar dat vindt de rest geen optie... Dus heeft er iemand nog een idee voor een activiteit die ook echt leuk is voor een bijna 1 jarige?
december 2016
juli 2019
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 15 Nov 2017 17:28

Re: Familiedag met baby

Naar de dierentuin misschien.
2010 2012
<<

Anoniem231

Bericht 15 Nov 2017 17:29

Re: Familiedag met baby

Ligt eraan wanneer.

Picknick? Of gewoon thuis hapjes op tafel en spelletjes spelen. Een workshop thuis bv kookworkshop of iets creatiefs. Kan er toch in eigen bed geslapen worden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2017 19:52

Re: Familiedag met baby

Ik zit al even te denken voor je. Ik snap dat dit echt heel lastig is met zo'n beweeglijke baby. Ze loopt nog niet he? Dus het gaat er echt om dat je haar ergens op de grond kan laten kruipen en bewegen enzo en niet urenlang vast zitten in de kinderwagen/stoel/auto. Snap ik helemaal.

En ik vind het verrekte lastig daar een passende activiteit bij te bedenken. Zoiets als de dierentuin is misschien al te lang voor haar? Is ze het enige kindje? Dan is er daarom misschien ook weinig begrip omdat ze het gewoon niet snappen. Het is natuurlijk ook totaal geen lekker weer (mits je het op korte termijn gaat doen), dus ergens picknicken is geen optie. Dat had ik ook bedacht maar dan wel in de zomer natuurlijk.

Zwemmen misschien? In een groot subtropisch zwemparadijs? Niet helemaal iets voor mij persé maar ik zou dat met baby nu wel leuk vinden. Nou houdt M dat waarschijnlijk lang niet zo lang vol als zij zouden willen maar hallo, wat verwacht je van een baby.

Kan ze al mee op de fiets? Dan misschien een fietstocht door een mooi landschap? Veluwe? Duingebied? Of juist een stadsfietstocht, soort speurtocht voor de volwassenen? Zit je natuurlijk nog steeds met het weer en met dat ze vast zit.

Met wat voor activiteiten komen zij? Lastig hoor!
Let's discover the world together.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Nov 2017 20:43

Re: Familiedag met baby

Efteling? Dat vonden mijn dochters op die leeftijd al wel leuk. Er is daar ook een speeltuin wat voor dreumessen en peuters echt heel leuk is.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Nov 2017 21:30

Re: Familiedag met baby

M is inderdaad het enige kindje. Ze loopt nog niet en houdt niet van stil zitten :laughcry: en ze heeft haar slaapjes overdag echt nodig, anders wordt ze gewoon vervelend. En ze slaapt nu eenmaal amper of niet in de wagen... vooral daarvoor is weinig begrip. De rest vindt dat ze makkelijk in de wagen kan slapen :palm:

Dierentuin vind ik een goede tip (zit hier in de buurt en kunnen we makkelijk zo lang of kort doen als wij willen) maar mijn broertje en zusje vinden het suf :laughcry: Efteling is ze echt nog te klein voor en daar is het slapen dus ook een issue... en het is over een paar weken, dus het weer is ook nog een factor om rekening mee te houden. Het wordt er niet makkelijker op. Het liefst breng ik haar naar mijn schoonouders die dag, maar dat kan ook weer niet, want M hoort ook bij de familie :12: zucht...
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem328

Bericht 15 Nov 2017 21:40

Re: Familiedag met baby

Uiteindelijk is het jullie keuze he! Als er zo weinig mogelijk is qua activiteit én het voorstel om naar de dierentuin te gaan als suf wordt afgedaan, plus ze slaapt slecht en is daardoor niet zo vrolijk, dan wist ik het wel.
Jullie willen haar het liefst naar je schoonouders brengen. Dat zou ik dan ook gewoon doen!
Ik neem aan dat je familie jullie dochter verder vaak genoeg ziet. En volgend jaar is er al veel meer mogelijk. Je wilt zelf ook een leuke dag hebben toch?
Ik zou het gewoon nogmaals uitleggen en als ze het dan nog niet begrijpen is dat jammer maar uiteindelijk hun probleem.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2017 21:43

Re: Familiedag met baby

Ja eens met Olijfje. Als het geen water bij de wijn gedaan kan worden van die kant, dan gaat dat van jullie ook heel lastig worden, en ik vind dat jullie daarin gewoon helemaal in jullie recht staan. Het is een kindje dat eigen behoeftes heeft, geen pop om leuk een dagje mee te spelen. Als zo'n dag voor haar betekent dat ze gewoon niet goed kan slapen en niet kan bewegen, dan lijkt het me gewoon geen optie. Tenzij er dus een leuke activiteit komt waarbij zij dat wel kan, maar vanuit hun kant proef ik weinig initiatief en meedenkwerk. Ik zou de dierentuin dan nogmaals voorstellen en anders uitleggen dat het gewoon niet makkelijk gaat met haar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem306

Bericht 16 Nov 2017 06:25

Re: Familiedag met baby

Wat Marin en Olijfje zeggen. Ik lees dat ze niet echt bereidt zijn om rekening met je dochter te houden. Mijn zoon was precies zo. Wilde niet stilzitten en slapen was echt een probleem buiten huis. Heel veel dingen hebben we maar even gelaten, omdat het voor de jongste gewoon niet leuk was. Nu wordt het pas weer makkelijker omdat hij nu zelf kan lopen. En wij het kunnen afwisselen met in de buggy zitten en zelf rondlopen. Ik zou ook nog een keer de dierentuin voorstellen. En anders maar naar schoonouders brengen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Nov 2017 06:29

Re: Familiedag met baby

Ik zou haar ook lekker naar je schoonouders brengen als die mogelijkheid er gewoon is. MIjn zoon was net zo, die sliep goed, maar dan wel in een bedje, niet in de wagen of draagzak. Hij is nu bijna 2 en nu zijn er gewoon echt al veel dingen waar je hem een plezier mee kunt doen, volgend jaar beter dus lijkt me :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Nov 2017 06:48

Re: Familiedag met baby

Ja ik zei ook al dat het voor één keer is en dat er volgend jaar vast al meer kan. Ik ga toch nogmaals dierentuin voorstellen. En anders ga ik ze toch eens voorhouden wat jullie zeggen: wel willen dat M meegaat, maar er geen rekening mee willen houden.
december 2016
juli 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Nov 2017 07:25

Re: Familiedag met baby

Mijn zoon keek echt al zijn ogen uit met die leeftijd in de Efteling. Het sprookjes bos, de water lelies ed, carnaval festival op schoot, Fatamorgana ed, tussendoor even binnen lunchen ed en haar aan de hand wat door het restaurant laten stappen, in de Efteling stoort echt niemand zich aan een kindje wat rond kruipt/ loopt ed. En daar is voor de volwassenen misschien ook wel wat meer te doen dan in de dierentuin, gewoon de groep even opdelen zo nu en dan. Ik weet niet hoe ver jullie van de Efteling af wonen, qua haalbaarheid.
En dan eventueel naar huis rijden en dan bij julle thuis nog met zijn allen eten, Chinees of iets dergelijks is snel afgehaald en dan kan ze lekker in haar eigen bedje slapen.

Ik heb misschien makkelijk praten want onze oudste deed wel korte slaapjes in de kinderwagen. Hij deed op die leeftijd nog twee slaapjes overdag en wij zorgde er voor dat hij er altijd 1 in zijn bed deed. Het tweede slaapje was dan misschien wat korter en rommeliger maar zo konden we tenminste wel dingen ondernemen. Ik nam dan vaak de wagen ( met iets van een Dooky/ XL Hydrofiel) en de draagzak mee zodat we nog afwisseling hadden. Maar als jullie dochtertje dit echt niet kan dan denk ik dat er niet heel veel opties over blijven met haar er bij, er vanuit gaande dat ze nog 2 a 3 keer per dag slaapt en 's avonds ook weer bijtijds in bed ligt.

Overigens begrijp ik je familie ook wel weer dat ze haar er graag bij willen hebben en vind ik dat juist leuk. Mijn schoonmoeder zegt elk jaar met Sinterklaas," breng de kinderen na het uitpakken van de cadeautjes maar naar jouw ouders toe zodat wij met zijn allen uit eten kunnen" ter ere van de verjaardag van mijn man zijn vader. Mijn man heeft nu gezegd dat hij dat echt niet leuk vind, dat onze jongens ook gewoon bij de familie horen en het ook hun opa is. Dus in die zin is het heel lief van je familie dat ze haar er echt bij willen hebben, maar dan moeten ze qua activiteit en invulling van de dag daar uiteraard ook rekening mee houden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Nov 2017 07:55

Re: Familiedag met baby

Efteling kan idd vest wel leuk zijn voor die leeftijd. Alleen t wachten in de rij zal wel minder zijn. E kon toen net de eerste stapjes zetten (was ietsjes ouder) maar op de arm in wachtrij was minder Leuk, want dan moest ze op de arm zonder vooruit te kunnen. En daar laten kruipen is toch lastiger;)
E sliep nog 2x, maar ze heeft 1 slaapje gedaan in de wagen; se rest ging in een attractie en ik heb er die tijd over gedaan om haar daar in slaap te krijgen;)

Ik ben verder aan t denken. Mss dagje Valkenburg, niets hoeft alles kan? Dagje Scheveningen? Glowgolf, in de hoop dat ze alleen bij jullie kruipt;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem231

Bericht 16 Nov 2017 17:50

Re: Familiedag met baby

Ik zou haar dan gewoon niet meenemen. Hun zitten niet met een overstuur kind, jij wel! Jij zit dadelijk niet op je gemak omdat je niet weet of ze gaat slapen, ze gaat huilen, wat dan ook. Als hun zich niet willen aanpassen, dan gewoon je eigen plan trekken en niet meenemen!

Ik doe dat ook niet. Hier ook met de hele familie uit eten, mijn kinderen zijn de enige kinderen. Hele familie wil ze erbij hebben maar ik niet. Zoon blijft nog niet goed genoeg aan tafel zitten, ik loop ermee te zeulen als ze beginnen te huilen. Ik kies gewoon voor een moment zonder kinderen en dat is echt heerlijk. Vooral bij zoiets dus ik snap jouw gevoel helemaal!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Nov 2017 19:57

Re: Familiedag met baby

Ik zou haar ook niet meenemen. Is voor haarzelf ook niet leuk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Nov 2017 20:01

Re: Familiedag met baby

Het is dat onze T goed slaapt in de auto en buggy lukt ook nog wel aardig als ik deze plat leg.
Maar als dat niet zo was dan zou ik hem ook naar mijn schoonouders brengen.
Het is voor iedereen onplezierig.
Ik zou de dierentuin inderdaad nogmaals voorstellen. Zeker als dat lekker dichtbij is.
2016
<<

Anoniem306

Bericht 22 Nov 2017 13:21

Re: Familiedag met baby

Niekske, heb je het ondertussen al met je broer en zus besproken?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Nov 2017 13:57

Re: Familiedag met baby

Ik zou haar dan ook niet meenemen. Zij kunnen wel zoveel willen, maar jij beslist uiteindelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 22 Nov 2017 14:50

Re: Familiedag met baby

Het wordt toch de dierentuin!
Ik heb alle dingen die niet handig zijn met M afgewimpeld en steeds gezegd dat we haar best thuis willen laten en toen zijn we uiteindelijk hier op uit gekomen. We gaan daarna bij ons thuis Chinees eten en dan komt de oppas en gaan we daarna nog een escape room doen (vinden mijn ouders helemaal geweldig) dus zo is er toch voor ieder wat wils.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 14:52

Re: Familiedag met baby

Nou dat klinkt als een goede oplossing!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem306

Bericht 22 Nov 2017 17:14

Re: Familiedag met baby

Fijn dat het nu een dag is voor een ieder wat wils. Alvast heel veel plezier.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers