Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed opruimen (uitzoeken)

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Nov 2017 17:12

Speelgoed opruimen (uitzoeken)

Ik heb net eens gekeken naar de speelgoedkast en wat speelgoed naar boven gedaan of weggedaan (dat laatste valt wel mee, dat kan ik nooit zo goed..) heb dochter hierbij betrokken. Was ook wel gezellig en grappig om te zien hoe ze dingen linkt met ander speelgoed, of zegt wat wel en niet weg mag.
Alleen luisteren jullie ook daar naar? Natuurlijk luister ik er wel naar, maar sommige dingen vond ik ook wel zonde om weg te doen en heb ik maar naar boven gedaan ipv weg. Kleine dingen hoor, zoals het prikblok en magisch krasblok. En op sommige dingen kan ik haar ook wel sturen. Het is dus geven en nemen;)
Maar nu zei ik net, eigenlijk voor de gein, zullen we het keukentje ook weg doen? En toen zei ze ja. En nu weet ik het niet. Super veel doet ze er niet mee, maar ook niet niks.
In hoeverre kunnen kinderen dit overzien om iets wel of niet weg te doen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 14 Nov 2017 17:28

Re: Speelgoed opruimen (uitzoeken)

Ik kan zelf moeilijk afstand doen van speelgoed en kleding. Laatst alle kleding van dochter (ja ik had alles nog van de afgelopen 5 jaar :palm: ) uitgezocht en het grootste deel weggedaan. Dat vond ik al heel wat. Ik ga het babyspeelgoed uitzoeken als de jongste er niet meer mee speelt. Wij hebben ook een keukentje staan waar niet meer mee gespeeld wordt. Ik laat hem staan voor de jongste en wanneer hij er niet (meer) mee speelt doe ik hem weg. Ik gooi nu trouwens wel dingen weg die kapot zijn. Ik denk dat kinderen wel goed kunnen overzien wat ze niet meer willen. Anders kun je het altijd even uit het zicht leggen en wanneer ze er een bepaalde tijd niet naar vraagt het wegdoen.
2011 2012 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Nov 2017 17:44

Re: Speelgoed opruimen (uitzoeken)

Ik heb boven ook nog veel kleren liggen. Er komt geen 3e, maar tich wil ik t uitzoeken. Vriend moest bananendizen halen zodat ik dat daar in kan doen om ver volgens uit te zoeken. Nou dat vond ie echt gek. maarf ik kan dat niet zomaar.. :palm:
Misschien dat ik daarom t keukentje ook niet weg kan doen. Het is een roze, dus laten staan voor zoon is ook weer zo iets :eyes:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Nov 2017 14:01

Re: Speelgoed opruimen (uitzoeken)

Ik heb hier soms ook wel moeite mee.
Maar samen met de kinderen uitzoeken gaat helemaal niet.
De oudste wil helemaal niks weg doen.
En de jongste vind dat ook lastig en wil dan van iets wat bij elkaar hoort bijv 1 dingetje weg doen en dé andere 5 moeten blijven.

Ik moet nog steeds een keer tijd maken om alles op hun kamers zelf uit te zoeken. Ik twijfel alleen om het voordat het echt weg gaat eerst nog de oudste te vragen/ laten zien wat weg gaat of het gewoon maar doen.

Kleding heb ik geen moeite mee. Van de jongste gaat alles naar mijn zus voor haar dochter of voor het dochtertje van het nichtje van mijn vriend.
En jongenskleding gaat naar het neefje van mijn vriend of op de weggeefhoek.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 17 Nov 2017 14:50

Re: Speelgoed opruimen (uitzoeken)

Ik doe dat regelmatig. Bijna sinterklaas, nieuw speelgoed dus ik ruim op. Je kunt het bij de ah inleveren voor kinderen die geen sint kunnen vieren.
Ik heb 3 zakken gebracht! Vooral baby speelgoed.
Ik kan dat wel bewaren voor eventuele neefjes en nichtjes maar die krijgen waarschijnlijk ook genoeg en zitten hun ermee.

Ik zet ook iedere 2 maanden speelgoed op zolder en dan komt er nieuw speelgoed naar beneden. Vooral series zoals little people of duplo.

Ik hou ervan!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Nov 2017 15:42

Re: Speelgoed opruimen (uitzoeken)

Het gaat hier ook moeizaam. Ze wil het dan nog niet wegdoen, speelt er dan weer een keer mee en dan gaat het weer in de kast. In de zomervakantie heb ik in overleg wat dingen weg kunnen doen, maar er waren ook dingen die moesten blijven, waar ze alsnog niet mee speelt. Vanmorgen heb ik een poppenwagen, twee poppen en een paar knuffels die nog als nieuw waren en die alleen maar boven op de kast stonden te niksen naar de Albert Heijn gebracht voor die actie, binnenkort breng ik het houten poppenwagentje en de poppenmeubeltjes, en het winkeltje heb ik aan het kinderdagcentrum van E beloofd. Ze vond het allemaal prima toen ik het vertelde, af en toe moet ik haar echt even voor een voldongen feit stellen.

Als ik ook maar enigszins het vermoeden heb dat ze er nog mee speelt doe ik het niet weg, maar het begint hier zo vol te raken dat ik er onrustig van word.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 17 Nov 2017 17:32

Re: Speelgoed opruimen (uitzoeken)

Mijn oudste kan echt niks wegdoen. Nu vind ik het ook niet helemaal ok om zomaar te gaan ruimen, maar ik doe het wel deels. In elk geval dingen die kapot zijn of waar echt niet meer mee wordt gespeeld (bijvoorbeeld babyspeelgoed zijn we hier echt uit). En dan nog kan ze er niet tegen als ze bijvoorbeeld ziet dat ik babyspeelgoed weg doe. Dus zulke dingen doe ik zonder kinderen in de buurt.

Maar wat Susan zegt heb ik ook een beetje, het wordt hier zo vol dat het me af en toe aanvliegt. Dus ik wil binnenkort eerst zelf nog eens even alles uitzoeken en daarna toch wat spullen selecteren en dan dochter proberen voor de keuze te stellen wat er mag blijven en wat er kan gaan. Werkt dat niet, dan maar een andere aanpak proberen. Maar er moet hier sowieso een hoop weg als het even kan. En sommige dingen hebben we er nog meerdere van ook, zo heeft dochter in de loop der tijd drie kwartetspellen gekregen van anderen en ze vindt het niet eens zo'n leuk spel.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 17 Nov 2017 18:31

Re: Speelgoed opruimen (uitzoeken)

Tot een paar maanden geleden kon mijn dochter nergens afstand van doen. Maar toen zijn we haar kamer een keer goed samen op gaan ruimen en toen mocht opeens heel erg veel weg, ze vond het meeste te kinderachtig en hoefde het niet meer. We hebben alles in de auto geladen en naar de kringloop gebracht (voor ze zich weer kon bedenken). Tot nu toe heeft ze er nog niks van gemist.

Mijn zoon kan best goed spullen weg doen maar soms is hij wat te enthousiast in wat hij allemaal weg wil doen en dan houd ik het apart. Vaak speelt hij er een tijd later dan toch weer mee en is hij blij dat het er nog is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan