Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woorden waar je je aan stoort

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Nov 2017 20:10

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik vind het trouwens ook irritant (sorry Lady) als mensen zeggen “daar kan ik me niet druk om maken” of “daar ga ik mijn energie niet aan verspillen” in dit soort topics. Dat komt dan op mij over alsof anderen zich wel enorm aan het opwinden zijn, en diegene die dat dan zegt als een soort coole kikker neerkijkt op al die sufferds die zich zo druk maken. Lekker overdreven van mij, maar zo zie ik dat dan.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2017 20:13

Re: Woorden waar je je aan stoort

Elliot schreef:Ik vind het trouwens ook irritant (sorry Lady) als mensen zeggen “daar kan ik me niet druk om maken” of “daar ga ik mijn energie niet aan verspillen” in dit soort topics. Dat komt dan op mij over alsof anderen zich wel enorm aan het opwinden zijn, en diegene die dat dan zegt als een soort coole kikker neerkijkt op al die sufferds die zich zo druk maken. Lekker overdreven van mij, maar zo zie ik dat dan.


Dat heb ik ook, ja. Mijn vader roept altijd heel snel: 'Dat je je daar zo druk om maakt!', of erger nog: 'Jij kan je ook echt overal druk om maken.' Terwijl het dan om een onderwerp gaat dat ik heel neutraal aan het bespreken ben. Ja, als hij dat zegt, dan komt er wel echt stoom uit mijn oren.

In discussies op internet vind ik het ook irritant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 15 Nov 2017 21:10

Re: Woorden waar je je aan stoort

Maak je toch niet zo druk, Susan.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Nov 2017 21:10

Re: Woorden waar je je aan stoort

Elliot schreef:Ja klopt maar dat zijn vooral compilaties en minder hele afleveringen. Niet dat 't D. wat uitmaakt, maar mij dus wel want ik wil het hele verhaal zien :smile:


Dit heb ik ook :razz: . Ik wil niet alleen de reddingen maar gewoon het hele verhaal! Gelukkig heeft dochterlief (grapje, vreselijk woord) dit ook. Verder vind ik het heel irritant als er allemaal engelse woorden in een zin gezegd worden omdat je dan zogenaamd heel hip zou zijn, vind ik 'je ding doen' nogal aanstellerig en vind ik 'brusjes' echt heel debiel.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Nov 2017 00:28

Re: Woorden waar je je aan stoort

Op Facebook de woorden 'heerlijk' en 'genieten' in één zin om te laten zien hoe geweldig je leven is.
"Vandaag heerlijk genoten van mijn schatjes."

Ook wat hierboven al staat "Rhodos wat ben je leuk" en dat soort uitspraken. Doe eens normaal zeg.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem231

Bericht 16 Nov 2017 07:10

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik vind het storend als er medische termen gebruikt worden waar een leek niets van snapt terwijl je ook gewoon simpel oorontsteking kan zeggen bijvoorbeeld. Zie dat soms hier op het forum door een paar.

Ow en dure woorden gebruiken terwijl er ook een simpel woord voor is. Doet mijn broer heel erg maar hier op het forum zie ik het ook. Komt op mij over alsof er interessant gedaan wordt maar de helft snapt niet wat er staat. Zal ook wel iets van kantoorjargon zijn in sommige gevallen maar ik haak dan af en voel mij dom. Dus dat is meer mijn probleem maar ik stoor mij eraan.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Nov 2017 08:22

Re: Woorden waar je je aan stoort

Mizz_S schreef:Die Engelse woorden en termen in een Nederlandse tekst vind ik ook zo irritant. Ik lees dat de laatste tijd zo veel op het forum, ik vraag me dan wel eens af of mensen dat dan doen om interessant over te komen of zo. Ik vind het ook vooral irritant omdat het vaak helemaal niet nodig is omdat er een prima Nederlandse vertaling bestaat (oké, in sommige gevallen is er geen goede Nederlandse term of wordt het Engelse woord gewoon vaker gebruikt waardoor de vertaling gebruiken onlogisch is, dan vind ik het uiteraard niet zo erg) en het heel vaak ook nog totaal verkeerd gebruikt of gespeld wordt (zoals de akward uit het voorbeeld van Guattari).

Ik vind het helemaal niet erg, maar doe het zelf dan ook. Mijn werk is deels Engels, het nieuws volg ik Engels, series volg ik Engels en m'n vriend vindt het ook nog eens leuk om thuis Engels te praten. Ik kom regelmatig gewoon echt niet op het Nederlandse woord haha.
<<

Anoniem223

Bericht 16 Nov 2017 09:35

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik ken iemand die altijd van die overdrijvende woorden gebruikt. Haar kind is niet boos, maar meteen woedend. Hij huilt niet, maar krijst en gilt Iets wat vervelend is, is meteen afschuwelijk.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Nov 2017 09:44

Re: Woorden waar je je aan stoort

Marin schreef:Oh en het is niet fout maar ik vind stuk een stom woord. Als in m'n fiets is stuk, nee, je fiets is kapot.


Ik heb dat met begrijpen en snappen. Snap je? Dat vind ik dus echt lelijk, het is gewoon begrijp je? Of nog erger: snappie? Zeg dan maar gewoon ‘snap je?’ als ik dan toch moet kiezen.

Mijn man gebruikt het werkwoord doen ook te pas en te onpas. ‘Doe jij even koken?’
Volgens mij is dat iets regionaals, net als: “ik gaat er weer vandoor” dat zegt mijn schoonmoeder.
En ze zeggen allemaal dat ze hun portemonnee ‘niet bij’ hebben. :eyes:

Ik vind dat dus echt dom klinken, ze zijn niet dom, dat weet ik, maar op de een of andere manier is dat mijn associatie erbij. En wat ik ook echt stom vind is dat de kinderen het ook doen. En ik doe het zo goed voor, maar ja, ze nemen het gewoon van papa, oma en leidsters van de opvang over. Ze zijn wel iets netter gaan spreken sind ze op school zitten gelukkig.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 16 Nov 2017 11:49

Re: Woorden waar je je aan stoort

Woon jij in Branbant Pompoen?
Ik vind elk dialect stom! :pirat:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Nov 2017 11:56

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik woon bijna in Brabant. Ik woon in Dordrecht dus randje zuid-Holland. Ik vind het accent daar een soort mengeling van Zeeuws, Rotterdams en Brabants.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 16 Nov 2017 13:22

Re: Woorden waar je je aan stoort

Pompoen schreef:Ik woon bijna in Brabant. Ik woon in Dordrecht dus randje zuid-Holland. Ik vind het accent daar een soort mengeling van Zeeuws, Rotterdams en Brabants.


Zeeuws! :banaan:
Helemaal off topic, maar begreep ik nou goed dat jouw man uit Zeeland komt? Of wonen zijn ouders daar alleen aangezien jullie daar de bruiloft hebben gevierd?

Ik zeg ook altijd dat ik mijn portemonnee niet bij heb. :smile:
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 16 Nov 2017 15:35

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al genoemd. Maar ik vind het storend als mensen die ouder zijn dan +/- 15 jaar het hebben over een vriendinnetje/vriendje. Voorbeeld: iemand van 30 jaar die zegt op stap te gaan met een vriendinnetje.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Nov 2017 16:03

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik weet er nog een. Het woord 'kak'.
Vooral ook omdat ik het heel visueel vind.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Nov 2017 16:12

Re: Woorden waar je je aan stoort

NerdChic schreef:
Pompoen schreef:Ik woon bijna in Brabant. Ik woon in Dordrecht dus randje zuid-Holland. Ik vind het accent daar een soort mengeling van Zeeuws, Rotterdams en Brabants.


Zeeuws! :banaan:
Helemaal off topic, maar begreep ik nou goed dat jouw man uit Zeeland komt? Of wonen zijn ouders daar alleen aangezien jullie daar de bruiloft hebben gevierd?

Ik zeg ook altijd dat ik mijn portemonnee niet bij heb. :smile:


Nee mijn man is een echte Dordtenaar en zijn ouders ook, maar die hebben jaren geleden een huis in Zeeland gekocht en uiteindelijk waren ze daar zo vaak dag ze besloten daar te gaan wonen. We komen dus regelmatig in Zeeland, heerlijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Nov 2017 11:10

Re: Woorden waar je je aan stoort

Nog 1 knabbelen als het om mensen/kinderen gaat. Het eerste wat ik denk is dan je bent toch geen hamster
2015 💙
<<

Chloë

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 28 Okt 2017 14:03

Bericht 17 Nov 2017 11:56

Re: Woorden waar je je aan stoort

Bonusvader/moeder/broer/zus vind ik vreselijk. Wat zijn dat? "Nu, exclusief bij AH, deeeeee Bonusmoeder"!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Nov 2017 11:58

Re: Woorden waar je je aan stoort

Quizzle schreef:Ik weet er nog een. Het woord 'kak'.
Vooral ook omdat ik het heel visueel vind.


Haha, dat heb ik ook, maar ik zie bij alle synoniemen van poep weer iets anders voor me. Stront is heel anders dan kak, en poep is weer anders.

O, nu weet ik er nog eentje: je keutel intrekken. Dus als iemand besluit iets toch niet te vertellen, of op internet iets heeft geplaatst en dat weer weghaalt. Ik vind dat zo'n viezige uitdrukking.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Nov 2017 12:08

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik erger me aan het woord irritant. Ik gebruik dus meestal ergeren. Irritant is zo'n kil woord.

Gnocchi vind ik een vies woord terwijl het zo lekker is.
R. 2013
D. 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Nov 2017 12:10

Re: Woorden waar je je aan stoort

Chloë schreef:Bonusvader/moeder/broer/zus vind ik vreselijk. Wat zijn dat? "Nu, exclusief bij AH, deeeeee Bonusmoeder"!


Ja hier kan ik ook niet goed tegen. Ik weiger dan ook om mijn stiefdochter m'n bonusdochter te noemen.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Nov 2017 12:12

Re: Woorden waar je je aan stoort

Spencer schreef:Gnocchi vind ik een vies woord terwijl het zo lekker is.


Ik vind gnocchi meer een vervelend woord omdat de helft van de mensen dat verkeerd uitspreekt en de andere helft zich daar dan weer aan ergert. Dat heb ik ook met woorden als quinoa en macchiato.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Nov 2017 12:21

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ooh pompoen, ik maak me schuldig aan alles wat je noemt :redface:
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Nov 2017 12:26

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik heb een hekel aan het woord ‘rozig’. En al helemaal als mensen het dan ook nog op mij betrekken, bijvoorbeeld als ik zeg dat ik gezwommen heb of een middagwandeling heb gemaakt: ‘oh dan ben je vast lekker rozig!’ Nee! Ik ben nooit rozig, ik ben soms misschien moe of daas maar NEVER rozig. Brr.
#teammaple🍁
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Nov 2017 13:46

Re: Woorden waar je je aan stoort

Quizzle schreef:Ik weet er nog een. Het woord 'kak'.
Vooral ook omdat ik het heel visueel vind.

Ooh ik beken dat ik het regelmatig gebruik. Ik krijg het er niet uit! Als iets mis gaat (laat wat vallen oid) dan vliegt het eruit voor ik er erg in heb.
Ik probeer er mee te stoppen, maar vooralsnog lukt het niet helaas.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Nov 2017 15:38

Re: Woorden waar je je aan stoort

Kees schreef:Ooh pompoen, ik maak me schuldig aan alles wat je noemt :redface:


Jij mag dat, maar mijn man niet :wink: .
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers