Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 13 Nov 2017 12:23

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Mijn schoonmoeder is dol op de kringloop en kwam ook in het begin steeds met zooi aan voor onze dochter. Het meeste ging direct in de prullenbak zodra ze weg was. We hadden al zo vaak aangegeven dat we niet op zooi zaten te wachten, maar daar luisterde ze niet naar. Inmiddels heeft ze gelukkig de boodschap begrepen. Hoewel ze vorige week met een godsgruwelijk lelijk stoeltje aan kwam zetten. Ik heb toen gewoon gezegd dat we hem niet mooi vonden en niet wilde hebben.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Nov 2017 12:41

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Klinkt heel liefdevol Meg.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 12:47

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Ik wou dat ik de ballen had om gewoon te zeggen dat ik iets niet mooi vind!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Nov 2017 12:54

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Nou ja ik weet niet, ik vind het eigenlijk gewoon niet zo heel aardig om te zeggen. Tenminste, zoals Meg het nu stelt, met termen als 'zooi' en 'godsgruwelijk lelijk' en 'niet willen hebben'.
Gewoon vriendelijk aangeven dat het niet je smaak is, is natuurlijk prima. Maar ik vind de post van Meg echt heel onaardig klinken. Probeer je ook te bedenken dat schoonmoeder het allemaal goed bedoelt he.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 12:59

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Nouja, die term gebruikte ze niet tegenover haar schoonmoeder toch?

Wij hebben ook alweer dingen gekregen die ik echt heel erg lelijk vind, maargoed, dat hou je toch ben ik bang. Ik moet echt wel moed verzamelen om over grotere dingen dat eerlijk te zeggen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Nov 2017 13:04

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Van een lelijk hobbelpaard zou ik ook wel balen hoor! Wij hebben niet zo'n groot huis, dus beneden in de woonkamer staat zo'n ding in de weg, op de slaapkamers van de kinderen past het niet en op zolder hebben wij daar ook echt geen ruimte voor, ben al blij dat we daar het hoogstnoodzakelijke kunnen bewaren. Gelukkig heb ik geen ouders die met dat soort dingen aankomen, maar anders zou ik wel netjes aangeven dat het niet onze smaak is en/of we er echt geen ruimte voor hebben. Maar snap je dilemma, Jip! Hopelijk komen jullie eruit.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 13 Nov 2017 15:05

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Elliot schreef:Maar ik vind de post van Meg echt heel onaardig klinken. Probeer je ook te bedenken dat schoonmoeder het allemaal goed bedoelt he.
Wat betreft mijn schoonmoeder ben ik ook niet de aardigste. Maar zoals Cotton als zei, ik gebruik idd die woorden niet naar haar toe.
Maar als jij keer op keer spullen in huis krijgt, waar je niets van wilt/mee kan, dan is het op een gegeven moment toch ook gewoon klaar?
Mijn man en ik hadden duidelijk aangegeven dat we niets hoefden te hebben uit de kringloop (we kennen haar smaak en zijn wat dat betreft snobs) Ze is aangekomen met (vieze) knuffeltjes/ kleding, speelgoed dat stuk was. Of ze het nou goed bedoelt of niet, waarom zou je blijven aankomen met spullen waarvan we hebben aangegeven ze niet te willen? Weet je hoe frustrerend het is als iemand steeds maar aankomt met spullen waarvan je denkt, wat moet ik hiermee? Het ging niet over een keer, maar over keer op keer.
En tuurlijk waren er wel een paar dingetjes die mijn dochter wel kon gebruiken. Dat ligt ook heus wel tussen haar speelgoed. Maar dat waren dan ook echt maar enkele dingen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 13 Nov 2017 15:21

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Oh dat van Meg herken ik eigenlijk wel. Mijn schoonvader nam ook overal vandaag spul mee en aan voor mijn kinderen. En ik vind tweedehands echt niet erg maar op zijn minst schoon en heel als het kan.

Wij hebben hem inderdaad meerdere keren gezegd die spullen niet te willen en dat hij ons kan vragen wat wij voor onze kinderen willen of wat ze nodig hebben/leuk vinden. Daar luisterde hij ook niet naar (nu zei hij zelf al steeds kijk maar of het wat is en gooi anders maar weg) maar wij hebben de tassen met regelmaat mee teruggegeven. Nu is dee boodschap duidelijk en neemt hij niets meer mee (ja smoepje of geld).

Ik heb volgens mij niet vaak iets gehad wat ik niets vind. Wel kleertjes maar die heb ik ze 1x aangedaan en daarna weggegeven.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 13 Nov 2017 15:25

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Ik zou het op de zolder neerzetten en af en toe eens naar beneden halen. Wat variatie is leuk en ondanks dat ik begrijp hoe vervelend het kan zijn wanneer zoiets groots niet je smaak is, vind ik het inderdaad ook een beetje ondankbaar om het helemaal weg te doen. Je blijft dit soort dingen altijd houden; je zult zelf ook wel eens een cadeautje krijgen wat je eigenlijk niet zo leuk vindt en dat gebeurt ook met je kind(eren). Maar eerlijk, je kunt daar heel erg moeilijk of onaardig om gaan doen, maar in mijn ervaring word je daar vanzelf echt makkelijker in. Ik tenminste wel. Mijn moeder kwam met zelfgemaakte poppendekentjes aan in een kleur en patroon die ik echt heel lelijk vind, terwijl ik zelf al zo'n leuk stofje in gedachten had. Het bedje staat pontificaal midden in de woonkamer. Tja, hoe belangrijk is dat nou eigenlijk? Want ik vind het lelijk, maar dochters vinden het geweldig. Loslaten. Er zijn veel ergere dingen, kind wordt er niet minder van en jij ook niet en bovenal: het is heel lief bedoeld, probeer daar waardering voor te vinden. Gewetensvraagje; had je het net zo vervelend gevonden als iemand anders met dat ding aan was komen zetten? Want ik lees tussen je regels door een beetje dat het ook een persoonlijk dingetje is met je vader misschien (herkenbaar...), maar dat kan ik verkeerd lezen hoor!

Oh, grenzen aangeven ben ik trouwens wel voor als het de spuigaten uitloopt zoals bij Meg. Als je dat lastig vindt om heel direct te doen, kun je zoiets ook in de vorm van een grapje aangeven de eerste keren. Zo heb ik (schoon)ouders wel eens subtiel op een paar dingetjes gewezen die ik liever niet wenste rond de kinderen, meestal was dat vriendelijk maar doeltreffend.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Nov 2017 15:27

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Ik had het net zo vervelend gevonden. Iets is niet mooi of niet mooi. Het is ook echt een heel ruim hobbelpaard.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 13 Nov 2017 15:35

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Haha Jip, ik zie nu zo'n enorm ding voor me in gedachten. Past je dochter er überhaupt al op?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 13 Nov 2017 15:38

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Ik ben nu ook enorm nieuwsgierig naar het paard, haha.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Nov 2017 15:43

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Nee, ze past er nog niet op!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Nov 2017 15:44

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

IK kreeg van een vriendin van mijn moeder een spenenbakje met een fopspeen erin.
Was van haar kleinkind geweest en maar paar keer gebruikt.
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Nov 2017 15:52

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Haha, dat is ook wat zeg!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2017 15:54

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Ja ik hoop ook al steeds op een foto haha.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Nov 2017 15:57

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Als ik m uit de garage trek zal ik wel eens een foto maken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Nov 2017 15:59

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Ik heb nu echt in gedachten dat het een mega groot ding is ofzo.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2017 16:01

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Is goed Jip!

En ik snap je ook wel hoor. En Meg ook wel. Zeker met dat tweedehands spul. Ik heb niks tegen tweedehands maar vind het dan wel prettig om het zelf uit te zoeken. Ik vond op zolder net ook nog een loopauto die we een keer hadden gekregen van vrienden. Ook tweedehands van marktplaats. Wat triggert die mensen dan om dat te kopen. Dat vind ik bijzonder. Maar de gedachte erachter is lief en weggooien doen we sowieso niet want dat vind ik ook weer zonde. Denk dat we die volgend jaar maar eens in de tuin gaan gebruiken dan ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Nov 2017 16:12

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Zo denk ik er 9 van de 10 keer ook over Marin. V heeft ook kleertjes gekregen die we niet mooi vinden. Die heeft ze gewoon een keertje aan gehad toen we wisten dat die personen zouden komen. Daar heb ik echt geen moeite mee. Maar dat ligt ook niet in de weg. Haha! Het is ook met liefde uitgezocht en dat bedenk ik me ook altijd maar.

Afbeelding Het is zoiets als dit, maar dan lelijk(er).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Nov 2017 16:14

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Haha ja dat is ook wel een unit. Wie weet kan je 'm komende zomer wel in de tuin zetten ofzo. Buitenpaard.
Let's discover the world together.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 13 Nov 2017 17:22

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Oké, dat is wel een groot lelijk hobbelpaard. Ik snap bij zo'n groot ding ook eerlijk gezegd niet dat iemand het even overlegt, voordat het wordt gekocht. Niet iedereen heeft hier plaats voor.

Ik zou er zelf op terugkomen. Dat het ding echt te groot is voor bij jullie en dat jullie er daarom niets aan hebben.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 13 Nov 2017 17:27

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Oh Jip, dit wil je vast niet horen, want het hobbelpaard is inderdaad enorm, maar zo’n hobbelpaard had mijn huisarts vroeger en dat is echt een fantastisch ding. Hij hobbelt heerlijk en is veel leuker dan een gewoon hobbelpaard. Ik zou hem verven en er een hip ding van maken.

En dan op den duur wel weer verkopen, want hoe lekker hij ook hobbelt, het zou mij ook veel te groot zijn. Kan hij niet bij je vader/schoonvader (ben dat even kwijt) zelf staan voor als jullie op bezoek komen?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 13 Nov 2017 17:47

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Wij hadden vroeger ook zo'n ding al zag je het mechanisme niet. Maar dat was ook echt favoriet. Die van ons was nog wel groter echt voor wat oudere kinderen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Nov 2017 20:55

Re: Cadeaus waar je niet op zit te wachten...

Het is dat dat ding zo groot is maar onze T zou dat fantastisch vinden.
Ik zou hek bewaren en inderdaad af en toe neerzetten. Eventueel in de tuin volgend jaar zomer.
2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers