Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sint Maarten

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 11 Nov 2017 20:48

Re: Sint Maarten

Wij gaan nu M. nog niet zelf zingt altijd alleen even bij de opa's en oma's langs. Ik ga niet voor hem zingen. We hebben wel flink geoefend op een liedje dus hij heeft wel heel erg zijn best gedaan dit te zingen.
Thuis had ik een bak neergezet met wat zakjes snoep. Van de 18 zijn er geloof ik nog 4-5 over. Ondanks dat we in een kinderrijke buurt wonen komen er maar weinig kinderen, trekt allemaal naar het centrum.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Nov 2017 20:57

Re: Sint Maarten

Nou, het was drukker dan verwacht! Ik had ook ruim ingekocht, maar toen er nog maar 1 snoepje over was zijn we naar boven gevlucht :smile: Nou was het ook al half 8 en echt kinderbedtijd, dus ik vond het ook wel best. Maar was erg gezellig! En dochter vond het lopen ook erg leuk, zong echt netjes haar liedje bij elke deur en wilde overal maar 1 ding pakken (vaak werd gezegd dat ze nog wel iets mocht pakken, maar dat hoorde niet zo, vond ze).
Wel was ze weer lekker eigenwijs. Als iemand de deur al opendeed voor ze aanbelde dan moest die deur weer dicht. Ze wilde per se aanbellen :wink: En als iemand haar wat gaf, terwijl ze een bak vol dingen zag, wilde ze het ook niet. Ze moest en zou het zelf pakken, haha. En regelmatig pakte ze dan precies wat haar aangeboden werd :wink: Gelukkig is ze nog klein en ziet ze er schattig uit, dus iedereen vond het wel best.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem243

Bericht 11 Nov 2017 21:10

Re: Sint Maarten

Marin schreef:Liep J zelf ook Sookie?
En hoe vond T het, Zora? Zooo schattig.


Nee nog niet, die vind dat nog veel te spannend (en ik nog niet nodig, hij krijgt toch nog amper snoep :wink: )

Hier is niks meer langsgekomen verder, jammer, vind 't altijd zo gezellig!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2017 21:17

Re: Sint Maarten

Ja snap ik heel goed Sookie!
De kindertjes hier zie je ook zo aarzelen, zeker omdat wij een vrij donkere tuin hebben (licht gaat wel aan als er mensen lopen) en een trapje. Ik zie dat ze 't echt spannend vinden.

Uiteindelijk kwam de mother lode nog langs, in één klap alle lolly's op.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 11 Nov 2017 21:21

Re: Sint Maarten

Hier kwamen 2 van mijn oppaskinderen langs, maar toen was ik met L aan het lopen. En later nog een wat ouder meisje.
L is goed verwend. Overal 2 of drie dingen omdat ze toch weinig kinderen komen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2017 21:50

Re: Sint Maarten

Er zijn hier redelijk wat kinderen aan de deur geweest. Ik had een mooie lampion en bijpassend tasje voor het snoep geregeld voor Y, maar ze wilde liever niet langs de deuren, ze vond het niet fijn dat ze dan moet zingen. Ze heeft vandaag ook haar partijtje gehad, dus ze wilde liever met het Lego bouwen dat ze heeft gekregen en gewoon lekker thuis zijn. Ik had best veel snoep maar uiteindelijk was het maar net genoeg. Het verschilt ook echt per jaar, het ene jaar komt er amper iemand en het andere jaar is het heel druk. Het scheelt denk ik wel als het in het weekend valt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 11 Nov 2017 21:51

Re: Sint Maarten

Ik heb alle lichten uitgedaan en heb me in mijn slaapkamer verstopt. Ben daar weer in slaap gevallen. Was vergeten dat het Sint Maarten was, heb al twee dagen flinke koorts en keelontsteking en kan nauwelijks lopen, dus ik had geen snoep in hujs en ook gen zin om steeds mn deur open te moeten doen voor zingende kindjes. Sorry kindjes :palm:

Dan ben ik maar een kikkerbil. Zo voel ik me ook.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2017 21:55

Re: Sint Maarten

Zero schreef:Ik heb alle lichten uitgedaan en heb me in mijn slaapkamer verstopt. Ben daar weer in slaap gevallen. Was vergeten dat het Sint Maarten was, heb al twee dagen flinke koorts en keelontsteking en kan nauwelijks lopen, dus ik had geen snoep in hujs en ook gen zin om steeds mn deur open te moeten doen voor zingende kindjes. Sorry kindjes :palm:

Dan ben ik maar een kikkerbil. Zo voel ik me ook.


O, dat had ik ook op ons vorige adres, daar vierden ze Halloween en dat was een paar dagen voordat ik ging bevallen, ik was toen ook echt te moe. Heb toen ook gewoon niet meegedaan. Als je niet lekker bent is het ook best vermoeiend om de hele tijd die deur open te moeten doen, ik had dat net al een beetje. Hele dag gerend, pijn in mijn voeten, zat eindelijk lekker aan mijn pizza, gaat de bel om de vijf minuten. Maar zou ik ziek zijn en er was niemand anders om open te doen, dan zou ik ook gewoon een keer niet meedoen.

Hier is het trouwens zo dat als kinderen bij je aan mogen bellen, je een lampje bij het raam moet zetten, doe je dat niet, dan doe je niet mee en mogen ze ook niet bellen. Er lopen veel ouders mee dus daar wordt wel op gelet. Ik vind dat wel een prima regel, hoef je je ook niet te verstoppen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2017 22:01

Re: Sint Maarten

Hier geen enkel kind.

Las bij vrienden van ons op Facebook dat daar 150 kinderen waren wow bizar
Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2017 22:08

Re: Sint Maarten

Wauw Sarah dar is veel bij die vrienden van jullie.

Hier zijn ongeveer 20 geweest. Ik heb met de oudste gelopen.
2014 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Nov 2017 22:11

Re: Sint Maarten

Hier is het geen regel voor zover ik weet, maar als het ergens donker is loop ik sowieso voorbij.
En als je ziek bent snap ik goed dat je niet mee doet, Zero!

Ergens baal ik ook wel een beetje van de hoeveelheid snoep die mijn dochter heeft opgehaald. Wij hebben bijna nooit wat in huis en dat is altijd wel prima, de kinderen vragen er ook nooit om. Maar nu heeft mijn dochter een flinke bak vol en zal ze er elke dag wel om vragen. Ik moest wel lachen om zoon trouwens. Dochter at na het lopen een snoepje, dus wilde hij ook wat. Hij stak er eentje in zijn mond en keek toch vies :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2017 22:20

Re: Sint Maarten

Ja toen ik O in bed ging leggen had ik alle lichtjes beneden ook maar weer uitgedaan. Leek mij ook een duidelijk teken. Iig niemand meer gehad aan de deur.
Volgend jaar weer! Vind het leuk!
Let's discover the world together.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Nov 2017 23:12

Re: Sint Maarten

Mijn man is gaan lopen met onze kinderen van 2 en 3 en ik ben bij de deur gaan staan.
Vond het wel apart dat beide buren met hun kinderen en man buiten liepen.
Wel snoep halen overal (hier ook) en zelf niks hoeven weggeven op die manier. Zuunigerds.
04-2014
10-2015
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 11 Nov 2017 23:23

Re: Sint Maarten

sarah1985 schreef:Hier geen enkel kind.

Las bij vrienden van ons op Facebook dat daar 150 kinderen waren wow bizar

Wow wat veel! Ik vond de 30 kinderen bij ons al veel :laughcry: .
2011 2012 2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Nov 2017 23:44

Re: Sint Maarten

Hier zijn een stuk of 70 geweest. T & M hebben zelf ook gelopen. 2 jaar geleden ook met T voor het eerst gelopen de bedoeling was alleen even langs de buren maar de stemming zat er goed in, en zo ging het vandaag ook met M ondanks dat ze ziek was bleef ze stug meegaan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Nov 2017 00:06

Re: Sint Maarten

Jaaa kreeg een filmpje dat hij heel netjes aan het zingen was, een heel liedje, en ook netjes dankjewel zei. Schatje :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Nov 2017 00:06

Re: Sint Maarten

Ik vind 150 echt teveel trouwens hoor, jemig!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Nov 2017 00:07

Re: Sint Maarten

Fauve schreef:Mijn man is gaan lopen met onze kinderen van 2 en 3 en ik ben bij de deur gaan staan.
Vond het wel apart dat beide buren met hun kinderen en man buiten liepen.
Wel snoep halen overal (hier ook) en zelf niks hoeven weggeven op die manier. Zuunigerds.


Misschien vinden ze het gewoon leuk om met z'n allen te lopen, ik vind het een beetje zurig om er vanuit te gaan dat ze dat uit zuinigheid doen. Wat kost nou een zak snoepjes? En zijn wij dan ook extra gul of zo, omdat we wel snoep in huis hadden en uitdeelden, maar zelf niet langs de deuren zijn gegaan? Echt onzin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 12 Nov 2017 00:09

Re: Sint Maarten

Fauve schreef:Mijn man is gaan lopen met onze kinderen van 2 en 3 en ik ben bij de deur gaan staan.
Vond het wel apart dat beide buren met hun kinderen en man buiten liepen.
Wel snoep halen overal (hier ook) en zelf niks hoeven weggeven op die manier. Zuunigerds.

Nou zeg dat! Heeft ze zeker wel even een paar euro opgeleverd!!!!
<<

Anoniem272

Bericht 12 Nov 2017 00:21

Re: Sint Maarten

Het zou niet eens in mij opkomen dat mensen dat als zuinig gedrag kunnen zien.

Wel dat als alle gezinnen in de buurt het zo doen, je weinig huizen overhoudt om bij aan te bellen. Maar dat zie ik dan eerder onpraktisch dan als zuinig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Nov 2017 00:28

Re: Sint Maarten

Filoria schreef:Het zou niet eens in mij opkomen dat mensen dat als zuinig gedrag kunnen zien.

Wel dat als alle gezinnen in de buurt het zo doen, je weinig huizen overhoudt om bij aan te bellen. Maar dat zie ik dan eerder onpraktisch dan als zuinig.


Dat is zo, maar ik denk sowieso niet dat in alle gezinnen beide ouders erom zitten te springen om mee te lopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Nov 2017 01:07

Re: Sint Maarten

Wij hadden één groepje met 3 kindjes aan de deur. En hebben nu een shitload aan snoep over :laughcry: .
Laatst gewijzigd door Teun op 12 Nov 2017 01:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Nov 2017 01:16

Re: Sint Maarten

Wow wat zijn er bij sommigen veel kinderen aan de deur geweest! Wij hadden er maar een paar. Ik hoorde vanmiddag van een buurvrouw dat als het buitenlicht brandt, de kinderen aan je deur komen. Ik heb het licht aan laten staan tot het snoep op was. En daarna werd er niet meer aangebeld. Ik vond het wel heel schattig!
<<

Patsy

Bericht 12 Nov 2017 08:14

Re: Sint Maarten

Onze zoons hebben voor het eerst gelopen. Wij zijn ook met zijn vieren gaan lopen, uiteraard niet uit zuinigheid maar omdat we het allebei leuk vonden om te zien hoe onze zoons het zouden doen.

Bij de buurman van mijn vader mochten de kinderen binnen komen zingen (die man is erg ziek, maar geniet hier volop van), de jongste stond gewoon te swingen in zijn woonkamer.
<<

ChiQ

Bericht 12 Nov 2017 08:28

Re: Sint Maarten

Bij ons blijft altijd 1 om de deur open te maken en de ander loopt. Sommige huizen hadden het buiten versierd met een bank snoep erbij en een bordje erbij, sorry wij lopen ook maar wie toch wilt zingen kan zeker een snoepje verdienen!

Vond ik heel aardig. Maar het blijft een kinderfeest en dan moet je vind ik echt wel beetje rekening mee houden dat je niet beide loopt. Wij hadden een straat waar het pik donker was, zo zonde!

En sommige mensen vinden het zo leuk dat ze echt mee stonden te swingen en keken helemaal blij naar die zingende kabouters. Wij kregen ook echt grote kinderen aan de deur, mijn man vindt dat wel lachen en liet hun het liedje zingen en maakte een praatje met ze.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers